Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  65
Side 19 av 20 FørstFørst ... 9 17 18 19 20 SisteSiste
Viser resultater 451 til 475 av 498

Tråd: Hvilken turbo til min FK

  1. #451
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Ang. kompressorer så tipper jeg at utviklingen vil gå i denne retningen:
    https://images.finncdn.no/dynamic/96...7/_3183803.jpg

    og dette:

    https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...1d&oe=5A64257A
    Sist endret av Batland; 01/11/17 kl 21:23

  2. #452

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Ser ikke det ene bildet men godt mulig det er framtiden.
    Helt ærlig tror jeg BW har noe på lur, er bare ikke helt ferdig enda.
    Er klart turbinen er viktig også. Med den nye turbinen nå har de ihvertfall forbedret kraftig fra GT28 turbinen . Blir spennende å se hva de forbinder eventuelle større kompressor hjul med på turbinen siden ☺

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  3. #453
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg korrigert.

    Det kan gjerne fremstå for tiden som at kompressorhus med bare fullengdeblader er kuppet, men vi får nå se. Gale Banke er ikke hvem som helst og leverer oppgraderingshjul hvor man går fra bare fullengdeblader til 7/14 bladers kompressorhjul. Fremtiden vil vise.

    Hvis vi ser på en turbo hvor man kan velge mellom 3 forskjellige turbinhus, spooler den virkelig så godt at de to minste er helt unödvendig slik at man bare bruker det störste og får utnyttet det ekstra turbinflödet? Jeg tror ikke det og da spörs det hvor stor den praktiske forskjellen blir. Når det er sagt så har jeg selvsagt stor tro på Garrett.

    https://www.turbobygarrett.com/turbo...series-g25-550

  4. #454

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Da har jeg korrigert.

    Det kan gjerne fremstå for tiden som at kompressorhus med bare fullengdeblader er kuppet, men vi får nå se. Gale Banke er ikke hvem som helst og leverer oppgraderingshjul hvor man går fra bare fullengdeblader til 7/14 bladers kompressorhjul. Fremtiden vil vise.

    Hvis vi ser på en turbo hvor man kan velge mellom 3 forskjellige turbinhus, spooler den virkelig så godt at de to minste er helt unödvendig slik at man bare bruker det störste og får utnyttet det ekstra turbinflödet? Jeg tror ikke det og da spörs det hvor stor den praktiske forskjellen blir. Når det er sagt så har jeg selvsagt stor tro på Garrett.

    https://www.turbobygarrett.com/turbo...series-g25-550
    Jeg vet ikke. Det eneste jeg vet er at man bør ha litt is i magen å vente til neste ladning i samme spec kommer. Hadde vært jævla kult hvis det kom noe som het G30-700 f.eks med 71mm stor diameter. Hvis de har klart like breit kart på en sånn kunne det vært en svært intressant turbo ☺

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  5. #455
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Vi får se hvordan de blir mottatt. Jeg tipper at det blir endel kritikk for navnet med maks hk tallet virker SVÆRT optimistisk så ja, en utgave med 71 mm kompressorexducer blir interessant å se.

  6. Takk Holck takket for denne posten
  7. #456

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Vi får se hvordan de blir mottatt. Jeg tipper at det blir endel kritikk for navnet med maks hk tallet virker SVÆRT optimistisk så ja, en utgave med 71 mm kompressorexducer blir interessant å se.
    Mer info Batland hvis intressert ☺
    http://www.motoiq.com/MagazineArticl...ochargers.aspx

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  8. Takk Batland takket for denne posten
  9. #457
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Jeg er alltid interessert i relevant teknisk utvikling og dette var en god artikkel hvor jeg er helt enig med forfatteren. Dette er Garrett sitt svar til Borg Warner sin EFR serie og når de store aktørene tar i, da er det alvor. G-serien fremstår helt tydelig som det nyeste steget oppover performance stigen og folk som velger en G-serie turbo vil å resultat deretter. Dette blir spennende.

  10. Takk Holck takket for denne posten
  11. #458
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2017
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Hei.
    Er her noen som kan si hvordan en T3 AR 0,48 turbin med F1-54 turbinhjul og En T04B s trim vil fungere med en Rødblokk med gate portet 530 topp med V kam. Mvh

  12. #459
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Egenskapene til en T0B turbo med med S-trim kompressor er egentlig ikke så veldig ulike en T46 turbo. (T04E, Trim 46). Disse funker helt greit på en rödmotor.

  13. #460
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mai 2012
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det kan du si, men selv om alle holder fast fokus med argusøyne på kompressoren og kompressorkartene, så er det ikke de som avgjør sluttresultatet vet du. Det er det turbinen som gjør, men så godt som ingen ser på dét.
    Kva er dine tanker om turbinen på denne? Ser den har 54mm turbinhjul og det er vel, etter fleire anbefalingar, i minste laget for ei raudblokk?

  14. #461
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Pipen Vis post
    Kva er dine tanker om turbinen på denne? Ser den har 54mm turbinhjul og det er vel, etter fleire anbefalingar, i minste laget for ei raudblokk?
    Det er viktig å väre nöyaktig når man holder på med turboer fordi det er ett tildels svärt forvirrende tema. En av utfordringene er at både kompressorhjulet og turbinhjulet har to separate diametre. Noen turbofabrikanter, som f.eks EFR, oppgir stordiametrene, andre, som Turbonetics på turbinhjul og Precisions, oppgir smådiametrene, andre, som dritt på eBay, oppgir trim som er forholdet mellom de to.
    F1-54 indikerer Turbonetics og 54 mm lillediameter på turbinhjulet. Stordiameteren er rundt 65 mm som er ett godt valg til en rödmotor.

  15. #462
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mai 2012
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er viktig å väre nöyaktig når man holder på med turboer fordi det er ett tildels svärt forvirrende tema. En av utfordringene er at både kompressorhjulet og turbinhjulet har to separate diametre. Noen turbofabrikanter, som f.eks EFR, oppgir stordiametrene, andre, som Turbonetics på turbinhjul og Precisions, oppgir smådiametrene, andre, som dritt på eBay, oppgir trim som er forholdet mellom de to.
    F1-54 indikerer Turbonetics og 54 mm lillediameter på turbinhjulet. Stordiameteren er rundt 65 mm som er ett godt valg til en rödmotor.
    Beklager, Batland, her var eg kanskje litt uklår i og med at eg heiv meg inn i ein noko eldre del av diskusjonen. Turbinen eg tenkte på var på Garrett G25-550 som har blitt linka til heilt tilbake i november 2017.

    Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

  16. #463
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Pipen Vis post
    Beklager, Batland, her var eg kanskje litt uklår i og med at eg heiv meg inn i ein noko eldre del av diskusjonen. Turbinen eg tenkte på var på Garrett G25-550 som har blitt linka til heilt tilbake i november 2017.
    Ingenting å beklage. Flott at du tar tak idet og fjerner uklarhetene.
    I mine öyne er Garret sin nye G-serie det mest oppskrytte vrövlet jeg så langt har sett i turbverden. Håper virkelig at jeg tar skammelig feil eller så kommer vi til å få se store mengder med SVÄRT skuffede kunder.

    Jeg tör ikke anbefale noen å kjöpe en slik turbo med mindre effektambisjonene er LANGT lavere enn det Garrett oppgir turboen til å skulle klare. Når går jo som kjent utviklingen sin nådelöse gang så dette helt nye 54 mm turbinhjulet er selvsagt särdeles mye bedre enn ett eldgammelt 59 mm T3 hjul, så til en ca. 350 hk rödmotor vil det nok fungere tilfredsstillende dersom man velger stort nok turbinhus.

  17. #464

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ingenting å beklage. Flott at du tar tak idet og fjerner uklarhetene.
    I mine öyne er Garret sin nye G-serie det mest oppskrytte vrövlet jeg så langt har sett i turbverden. Håper virkelig at jeg tar skammelig feil eller så kommer vi til å få se store mengder med SVÄRT skuffede kunder.

    Jeg tör ikke anbefale noen å kjöpe en slik turbo med mindre effektambisjonene er LANGT lavere enn det Garrett oppgir turboen til å skulle klare. Når går jo som kjent utviklingen sin nådelöse gang så dette helt nye 54 mm turbinhjulet er selvsagt särdeles mye bedre enn ett eldgammelt 59 mm T3 hjul, så til en ca. 350 hk rödmotor vil det nok fungere tilfredsstillende dersom man velger stort nok turbinhus.
    Det største "problemet" er vel fortsatt at folk stort sett bare ser på det topp tallet som blir oppgitt. Hvis man går inn på Garrett sin side står det klart og tydelig fra 300 til 550 motor hk. På en ekstremt bra 4 ventils motor på riktig drivstoff så er det nok mulig å nærme seg 550 hk i motor, det høyeste jeg har sett foreløpig var en mitsubishi evo, den bremsa 478 whp . Hva det faktisk er i motor da er det liten vits å diskutere, men antar at veldig mange ihvertfall, inkludert meg, vil si at det er over 500hk i motor da :-) .



    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  18. #465
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Det største "problemet" er vel fortsatt at folk stort sett bare ser på det topp tallet som blir oppgitt. Hvis man går inn på Garrett sin side står det klart og tydelig fra 300 til 550 motor hk. På en ekstremt bra 4 ventils motor på riktig drivstoff så er det nok mulig å nærme seg 550 hk i motor, det høyeste jeg har sett foreløpig var en mitsubishi evo, den bremsa 478 whp . Hva det faktisk er i motor da er det liten vits å diskutere, men antar at veldig mange ihvertfall, inkludert meg, vil si at det er over 500hk i motor da :-) .
    Du er helt klart inne på ett problem her ja.
    Det er fortvilende og depremerende mange som ser hva som postes på internett, lar seg overbevise og inspirere for så å pröve selv og feile stygt fordi det de har sett ikke på noe sett og vis er relavant eller oppnåelig for dem som skal knote selv.

    I endel år nå har de fleste turboer blitt oppgitt slik at kompressorkartets flödeverdier i lb/min x 10 = hk. Garrett GT3071R viser ca. 45 lb/min for 450 hk turbo. GTX3071R viser ca. 56 lb/min for 560 hk turbo.

    Jeg personlig går langt med konservativt til verks og sier lb/min x 8,5 = Hp målt på NAV på ren pumpebensin.

    Garrett sin G-serie er helt i motsatt ende av skalene med en helt ny optimisme i forhold til hvor mye effekt en motor skal kunne klare å levere fra hver eneste lb/min med luft. Før eller siden vil det väre noen her til lands som forsöker og jeg ser frem til å höre om resultatet. På pumpebensin i Dynapack tipper jeg at vi får se rundt det vanlige 8,5 hk på nav pr. lb/min. v/ 65% virkningsgrad.

  19. Takk Holck takket for denne posten
  20. #466

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Du er helt klart inne på ett problem her ja.
    Det er fortvilende og depremerende mange som ser hva som postes på internett, lar seg overbevise og inspirere for så å pröve selv og feile stygt fordi det de har sett ikke på noe sett og vis er relavant eller oppnåelig for dem som skal knote selv.

    I endel år nå har de fleste turboer blitt oppgitt slik at kompressorkartets flödeverdier i lb/min x 10 = hk. Garrett GT3071R viser ca. 45 lb/min for 450 hk turbo. GTX3071R viser ca. 56 lb/min for 560 hk turbo.

    Jeg personlig går langt med konservativt til verks og sier lb/min x 8,5 = Hp målt på NAV på ren pumpebensin.

    Garrett sin G-serie er helt i motsatt ende av skalene med en helt ny optimisme i forhold til hvor mye effekt en motor skal kunne klare å levere fra hver eneste lb/min med luft. Før eller siden vil det väre noen her til lands som forsöker og jeg ser frem til å höre om resultatet. På pumpebensin i Dynapack tipper jeg at vi får se rundt det vanlige 8,5 hk på nav pr. lb/min. v/ 65% virkningsgrad.
    Garrett hadde på siden sin om den nye gigant turboen sin en setning i rødskrift som sa følgende og som egentlig burde stått på alle turboene ☺
    Estimated performance results of this product are highly dependent upon your vehicle's modifications and tuning. The target power represented above has been calculated based strictly on choke flow of the compressor map (total turbo capacity), which represents the potential flywheel power.




    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  21. #467
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Garrett hadde på siden sin om den nye gigant turboen sin en setning i rødskrift som sa følgende og som egentlig burde stått på alle turboene ☺
    Estimated performance results of this product are highly dependent upon your vehicle's modifications and tuning. The target power represented above has been calculated based strictly on choke flow of the compressor map (total turbo capacity), which represents the potential flywheel power.
    Mitt inntrykk er at folk flest er fullstendig uinteressert i turbo. De vil ha ett tall på alle hestene og så er saken biff. Derfor kommer G-serien til å bli en grinete skuffelse, tipper jeg. Gjelder tildels også turbodealere. Hvor mange er det ikke som selger EFR7064 som en 550 hk turbo til kunder som skal kjöre pumpebensin? Hjernene eller snakketöyet må jo väre i en tilstand av noe mellom död og koma. Hvor mange EFR7064 utstyrte motor har man sett som har benket 550 hk? Noen? EFR7064 er stadig min favoritt turbo, men noe 550 hk turbo har det aldri värt og det vil den heller aldri bli. EFR6758 har f.eks större inducer.

  22. Takk Holck takket for denne posten
  23. #468

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Mitt inntrykk er at folk flest er fullstendig uinteressert i turbo. De vil ha ett tall på alle hestene og så er saken biff. Derfor kommer G-serien til å bli en grinete skuffelse, tipper jeg. Gjelder tildels også turbodealere. Hvor mange er det ikke som selger EFR7064 som en 550 hk turbo til kunder som skal kjöre pumpebensin? Hjernene eller snakketöyet må jo väre i en tilstand av noe mellom död og koma. Hvor mange EFR7064 utstyrte motor har man sett som har benket 550 hk? Noen? EFR7064 er stadig min favoritt turbo, men noe 550 hk turbo har det aldri värt og det vil den heller aldri bli. EFR6758 har f.eks större inducer.
    Man kommer nok til å bli rimelig skuffa på en 8v rød motor med ambisjon om 550 hk ja. Blir spennende å se hva 7064'en leverer på GMV sin 940 snart ☺ .
    Nei, er ikke lett detta turbo styret. Man må nok oftere en størrelse opp i turbo størrelse enn det man er villig til å innse iforhold til ambisjonen mange ganger. Så kommer jo alle kompromisser inn i bildet også mtp bruk av bilen.




    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  24. #469
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Man kommer nok til å bli rimelig skuffa på en 8v rød motor med ambisjon om 550 hk ja. Blir spennende å se hva 7064'en leverer på GMV sin 940 snart ☺ .
    Nei, er ikke lett detta turbo styret. Man må nok oftere en størrelse opp i turbo størrelse enn det man er villig til å innse iforhold til ambisjonen mange ganger. Så kommer jo alle kompromisser inn i bildet også mtp bruk av bilen.
    Ser frem til den ja. Kompressorkartet viser i nabolaget 50 lb/min. v/ 3,2 PR. og 65%. Med "mine" 8,5 for hp målt på NAV i Dynapack på pumpebensin, så blir effektpotensial-tipset i dette tilfellet 425 hp.

    For dem som er fokusert på "flott tall" og "gromme" greier, så blir det nok slik ja.
    Sist endret av Batland; 08/08/18 kl 20:21

  25. Takk Holck takket for denne posten
  26. #470

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Interessant sammenligning mellom kompressoren på efr7163 og g25-660 i rødt. Vi får håpe den kompressoren på g25-660 blir parret med et litt større turbinhjul etterhvert av Garrett .

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

  27. Takk Riff takket for denne posten
  28. #471
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Utviklingen går sin nådelöse gang. Helt tydelig hvilket kompressorkart som er best. Legg merke til turtallet. Med så höyt turtall flöder ett lite turbinhjul bedre enn man skulle tro i forhold til störrelsen.

  29. Takk Holck takket for denne posten
  30. #472

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Utviklingen går sin nådelöse gang. Helt tydelig hvilket kompressorkart som er best. Legg merke til turtallet. Med så höyt turtall flöder ett lite turbinhjul bedre enn man skulle tro i forhold til störrelsen.
    Med tanke på 3mm mindre inducer og 4mm mindre exducer er det brutalt. En g25-660 med AR 0.72 hadde vært interessant å sett på en rødblokker

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

  31. #473
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Med tanke på 3mm mindre inducer og 4mm mindre exducer er det brutalt. En g25-660 med AR 0.72 hadde vært interessant å sett på en rødblokker
    Enig i det, men det er ett "men"....
    Turbinkartet viser at turbinen flöder godt, men....dette er målt "steady state" dvs med ett jevnt flöde. Det man må tenke på er at det er stor forskjell i karakteren på eksosflödet på en 6 syl. motor på 2000 ccm med langt grenrör og på en 3 syl. motor på 2100 ccm med kort manifold, ikke sant? Förstnevne har mange små, svake og lange eksospulser som ligger mye närmere "steady state flow" enn sistnevnte som krever en turbo som har en turbin som er i stand til å svelge unna store, harde eksospulser med tydelig avstand seg i mellom. Små turbinhjul har vanligvis problemer med dette og derfor er jeg stadig skeptisk til turboer med små turbinhjul på en rödblokk.
    Sist endret av Batland; 10/01/19 kl 23:19

  32. Takk Holck takket for denne posten
  33. #474

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Enig i det, men det er ett "men"....
    Turbinkartet viser at turbinen flöder godt, men....dette er målt "steady state" dvs med ett jevnt flöde. Det man må tenke på er at det er stor forskjell i karakteren på eksosflödet på en 6 syl. motor på 2000 ccm med langt grenrör og på en 3 syl. motor på 2100 ccm med kort manifold, ikke sant? Förstnevne har mange små, svake og lange eksospulser som ligger mye närmere "steady state flow" enn sistnevnte som krever en turbo som har en turbin som er i stand til å svelge unna store, harde eksospulser med tydelig avstand seg i mellom. Små turbinhjul har vanligvis problemer med dette og derfor er jeg stadig skeptisk til turboer med små turbinhjul på en rödblokk.
    Du kan være inne på noe der. Hvor mye det faktisk påvirker kan jo også være diskuterbart.
    Det som skuffer meg mest med den nye g serien er prisen med intern wastegate husene. Det er altfor dyrt

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

  34. #475
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Er nok det.
    Se bare på V8 motorer hvor enormt store turbiner de suksessfulle og velfungerende motorene har i forhold til effektuttaket. V8 motorer har særdeles uvanlig eksospulskarakteristikk som setter uvanlig høye krav til turbinens peakflow.
    Se nederste post her, 68 mm exducer og A/R1,22 er ALT for lite for 627 whp: http://forum.savarturbo.se/viewtopic...628&hilit=JoBy

    Morsomt at du nevner pris på Garrett. I går var det en Rallybil i den lokale Dynapacken. Eieren har bedre kjennskap til miljøet enn det vi har. Han fortale at flere hadde gått over fra Garrett til BW rett og slett pga pris.
    Sist endret av Batland; 11/01/19 kl 08:12

Side 19 av 20 FørstFørst ... 9 17 18 19 20 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Passer denne en 1986 245
    By Movikong in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 07/10/12, 20:08
  2. Svar: 0
    Siste post: 27/09/12, 22:11
  3. Passer denne turboen til b230ft?
    By Riff in forum Motor og gir
    Svar: 5
    Siste post: 04/05/11, 10:50
  4. Passer denne kina turboen på volvo b23ft?
    By Kask in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 07/04/11, 00:15
  5. Passer denne på 940?
    By henrik940 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 03/08/10, 00:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •