Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  4
Side 4 av 9 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 209

Tråd: How To Truetrack på 200\700\900

  1. #76
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luigi Vis post
    di gamle lagrene er så og si strøkne, olja inni diffen var enda rød. ingen spon på tappe pluggen, så disse er nokk i tipp topp stand da
    Se etter brent olje i lagerene og rundt. Det tyder på at lagere må byttes.

  2. #77
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Se etter brent olje i lagerene og rundt. Det tyder på at lagere må byttes.
    det kan jeg

    noen tips om hva jeg kan bruke for og rense alt?
    diffen som kommer i posten nå er vist litt støvete

    disel? Bensin? etc?

  3. #78
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luigi Vis post
    det kan jeg

    noen tips om hva jeg kan bruke for og rense alt?
    diffen som kommer i posten nå er vist litt støvete

    disel? Bensin? etc?
    Sleng den i et dieselbad. Da blir den visst ren og pen!

  4. #79
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Sleng den i et dieselbad. Da blir den visst ren og pen!
    da blir det disel
    og stjele oppvaskbørsten til muttern

  5. #80
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Du burde ha fler, viss du skal skrubbe litt hardt
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  6. #81
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Du burde ha fler, viss du skal skrubbe litt hardt
    får ta tannbørsten til muttern og fattern også da ;P

  7. #82
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    har nå hatt 3stk 940 og og 2stk 740 og aldri fått en med orginal sperre på, har nå fått tak i en jordebil 740 med 230E 87mod (trur jeg) iogmed at jeg bare har brukt den på jordet før den tok kvelden (motorfestene røyk og motoren datt ut ) så har jeg aldri fått testa om det var noe sperre i den for på jordet spinner jo alt på begge hjula. Men som jeg har forstått det så har 1041 lammelsperre, 1031 kom med slyngdiff, Jeg har vel mest sannsynelig 1031 med eller uten slyngdiff, men kan det finnes ut på noe måte uten og ta ut klumpen og se?
    Gammel 242 for øyeblikket

  8. #83
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av session Vis post
    har nå hatt 3stk 940 og og 2stk 740 og aldri fått en med orginal sperre på, har nå fått tak i en jordebil 740 med 230E 87mod (trur jeg) iogmed at jeg bare har brukt den på jordet før den tok kvelden (motorfestene røyk og motoren datt ut ) så har jeg aldri fått testa om det var noe sperre i den for på jordet spinner jo alt på begge hjula. Men som jeg har forstått det så har 1041 lammelsperre, 1031 kom med slyngdiff, Jeg har vel mest sannsynelig 1031 med eller uten slyngdiff, men kan det finnes ut på noe måte uten og ta ut klumpen og se?
    1031 finnes både i åpen og med lamelldiff (kun 740 tror jeg). 1041 er kun med slyngdiff.

  9. #84
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    siden det er en 740 det er snakk om så er det 50% sjanse for at det er lammeldiff i den da, egentlig det jeg er ute etter, kan ta slyngdiff også da, bare og sende pm om noen har noe til salgs. gidder ikke ha truetrack eller locker på bruksbilen
    Gammel 242 for øyeblikket

  10. #85
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av session Vis post
    siden det er en 740 det er snakk om så er det 50% sjanse for at det er lammeldiff i den da, egentlig det jeg er ute etter, kan ta slyngdiff også da, bare og sende pm om noen har noe til salgs. gidder ikke ha truetrack eller locker på bruksbilen
    Bare å burne litt så ser du om du har en sperre som fungerer hvis du legger igjen 2 striper. Legger du igjen 1 stripe så har du en utslitt lamelldiff eller åpen. Enten det eller jekke opp bilen i hengerfestet og vri på hjulet mens en kompis holder igjen andre hjulet.

    Truetrack er ikke noe problem å ha på bruksbilen. Stille og fin diff som du merker lite til ved vanlig kjøring.

  11. #86
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    skal jeg burne noe mere med den bilen så må jeg enten bytte motor eller ta av hele akslen og sette på bilen min, hadde håpet og slippe unna med skruing så da blir det nok jekke opp og vri no hjul og se. var kostnadden jeg tenkte mest på med tanke på noe nytt, gidder ikke det på vinterbilen, har 3 andre biler som suger det jeg har av peng for tiden
    Gammel 242 for øyeblikket

  12. #87
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av session Vis post
    skal jeg burne noe mere med den bilen så må jeg enten bytte motor eller ta av hele akslen og sette på bilen min, hadde håpet og slippe unna med skruing så da blir det nok jekke opp og vri no hjul og se. var kostnadden jeg tenkte mest på med tanke på noe nytt, gidder ikke det på vinterbilen, har 3 andre biler som suger det jeg har av peng for tiden
    Ah, sånn sett, ja . Ja, det skjønner jeg.

  13. #88
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    bare for å ha sakt det så tar jeg Truetrack framfor volvo lammel spærre any day da den ikke vil dytte deg ut av svingen så det er mye morsomere å kjøre fort med en truetrack enn en lammel spærre da man slepper følelsen av å kjøre ut og bilen understyrer mye mindre! har kjørt biler med begge deler og jeg liker best den med TT er flere ganger jeg har sparka clutch for å ikke kjøre ut med 245en for å si det sånn å det gjerne på steder der jeg har hatt større fart med 940en til en kamerat som har TT
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  14. #89
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    bare for å ha sakt det så tar jeg Truetrack framfor volvo lammel spærre any day da den ikke vil dytte deg ut av svingen så det er mye morsomere å kjøre fort med en truetrack enn en lammel spærre da man slepper følelsen av å kjøre ut og bilen understyrer mye mindre! har kjørt biler med begge deler og jeg liker best den med TT er flere ganger jeg har sparka clutch for å ikke kjøre ut med 245en for å si det sånn å det gjerne på steder der jeg har hatt større fart med 940en til en kamerat som har TT
    Eh. Du mener vel Locker? Ellers ville jeg gått over den lamellsperra.

    Og du prater om 2 forskjellige biler også. Må sammenligne like biler, helst samme bil.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  15. #90
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    bare for å ha sakt det så tar jeg Truetrack framfor volvo lammel spærre any day da den ikke vil dytte deg ut av svingen så det er mye morsomere å kjøre fort med en truetrack enn en lammel spærre da man slepper følelsen av å kjøre ut og bilen understyrer mye mindre! har kjørt biler med begge deler og jeg liker best den med TT er flere ganger jeg har sparka clutch for å ikke kjøre ut med 245en for å si det sånn å det gjerne på steder der jeg har hatt større fart med 940en til en kamerat som har TT
    Truetrack er også rimelig "hard" og gjør bilen litt mer understyrt. Tviler på at det er noe særlig mindre enn lamellsperra som er ganske slapp originalt . Du sammenligner forskjellige biler så det blir litt feil.

  16. #91
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    uansett er det samme opplegget på understellet og jeg samenligner TT og LAMMEL spærre ja, min låser når den får litt moment så fort jeg gir gass kommer begge hjula uansett faen!
    å jeg må si at en 940 ligger ikke godt på veien! ikke det at 240 gjør det heller, men den ligger bedre på veien en som sakt en 940, men jeg kjører fremdeles fortere med 940en en med 240en for 240en kjører nesten av veien på grunn av spærra(bare når jeg gasser) og 940en kan jeg holde flatt nesten hele veien!
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  17. #92
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    jeg skal ha sperre bare for å komme meg igjennom vintern da, har hørt så mye drit om vinter uten sperre og gidder ikke stå fast over alt
    Gammel 242 for øyeblikket

  18. #93
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av session Vis post
    jeg skal ha sperre bare for å komme meg igjennom vintern da, har hørt så mye drit om vinter uten sperre og gidder ikke stå fast over alt
    Står ikke fast overalt uten sperre . Må bare planlegge kjøringen sånn at man aldri stopper der man ikke kan komme igang!


    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    uansett er det samme opplegget på understellet og jeg samenligner TT og LAMMEL spærre ja, min låser når den får litt moment så fort jeg gir gass kommer begge hjula uansett faen!
    å jeg må si at en 940 ligger ikke godt på veien! ikke det at 240 gjør det heller, men den ligger bedre på veien en som sakt en 940, men jeg kjører fremdeles fortere med 940en en med 240en for 240en kjører nesten av veien på grunn av spærra(bare når jeg gasser) og 940en kan jeg holde flatt nesten hele veien!
    240 ligger vel ikke bedre på veien enn en 940? 940 ligger ikke så bra på veien originalt, men en 240 har jo enda værre understell (bortsett fra bakakselen som er en del bedre opphengt) .

  19. #94
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    har sett 940 til nabon, han står fast i gårdsplassen sin med 10cm snø og spinner bare på ett hjul. og det gidder jeg ikke, akkurat nå kjenner jeg at jeg savner awd'n
    Gammel 242 for øyeblikket

  20. #95
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av session Vis post
    har sett 940 til nabon, han står fast i gårdsplassen sin med 10cm snø og spinner bare på ett hjul. og det gidder jeg ikke, akkurat nå kjenner jeg at jeg savner awd'n
    Haha, det har nok litt med dekka å gjøre og . Og hvor sliten den åpne diffen er. Hvis den åpne diffen er litt sliten så "sperrer" den litt virker det som. Altså den er trangere i diffen så den drar lettere på begge hjula.

    Jeg krabba meg rundt overalt i høysnø med min gamle åpne 1031 diff og nye Continental Viking Contact 3 piggfrie vinterhjul (veldig bra og billige dekk). 940.

  21. #96
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    240 ligger vel ikke bedre på veien enn en 940? 940 ligger ikke så bra på veien originalt, men en 240 har jo enda værre understell (bortsett fra bakakselen som er en del bedre opphengt) .
    Hva er værre i 240 understellet kontra 940?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  22. #97
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Hva er værre i 240 understellet kontra 940?
    Gamlere?
    En hvilken som helst orginal 240 er jo som å kjøre i åpen sjø

  23. #98
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Og en 940 er som å kjøre racerbil?

    Må faktisk si at jeg er sterkt overrasket over orginalunderstellet på 245'en, det er ikke sportsunderstell, men det er absolutt ikke som en båt.

    Men i bunn og grunn er de nok like håpløse.
    Sist endret av Joakim-G_R; 01/09/10 kl 23:05
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  24. #99
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    høres veldig rart ut akkurat det med tt og lamell diff altså..
    ut ifra det jeg har hørt skal lamell sperren være den mest brukervenlige diffen til en bruksbil...
    med tt kan du risikere å bli stående med 1 hjuls spinn når det er glatt ute...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  25. #100
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    høres veldig rart ut akkurat det med tt og lamell diff altså..
    ut ifra det jeg har hørt skal lamell sperren være den mest brukervenlige diffen til en bruksbil...
    med tt kan du risikere å bli stående med 1 hjuls spinn når det er glatt ute...
    Absolutt. Lamell er nok den beste for en bruksbil som også skal kjøres på vinter. Selvom jeg ikke opplevde noen problemer med TT den ene vintern jeg kjørte med den. (Men nå har ikke jeg hatt noen store problemer med åpen diff heller egentlig, har ikke hytte på fjellet jeg. ) Det største problemet mitt om vintern var all snøen som pakka seg i hjulbuene og all nysnøen jeg pløya med traversen..


    Men i bunn og grunn også (for å forsvare Trutrac litt) så er jo en Truetrac en Torsen-differensial, og den aktuelle Detroit-Trutrac'en so de aller fleste her bruker, er jo faktisk laget for racing. (Iallefall min, sto det tilogmed på pakka. "Heavy preload, for racing use" el.lign.)

    Den er ikke laget for å komme opp på hytta i Jotunheimen. Men for å gi deg mest mulig grep på en asfaltbane, i litt for høy hastighet.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Side 4 av 9 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •