Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: V70 2008++

  1. #1
    Registrerte brukere runepv50 sin avatar
    Medlem siden
    23. mai 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard V70 2008++

    hvordan er kvalitet på v70 fra 2008 i forhold til forrige modell? Er det feks like mye trøbbel med dieselvarmere?
    Volvo V70 2.0D 2010

  2. #2
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Har eid en V70II i snart 3 år.. Mange av manglene ved V70N, bla. forstilling og håndbrekk er jo fikset på, sikkert mere, men var det jeg kom på nå. Men virker på meg som om at det ikke er de store gjengangerene på V70II
    Dieselvarmeren er av typen Webasto, ikke mye krøll med de egentlig, ikke hatt 1. eneste feilslag på min på 3 år, og den brukes 2 ganger om dagen gjennom hele vinteren.
    Alt i alt er jeg meget fornøyd med min bil, vært lite krøll med den, bikket over 100 000 km nå..
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  3. #3
    Registrerte brukere Lexaron sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Drammen
    VCCN medlemsnummer
    1067
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Har hatt min MY08 D5 automat i halvannet år nå. Ingen feilslag så langt. Gått 135 000 km, og jeg har kjørt ca 40 000 av de. De satte inn ny 6 trinns automatkasse i denne modellen og den fungerer utmerket Eneste jeg kan sette fingeren på er at den kunne gire noe raskere..

  4. #4
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lexaron Vis post
    Har hatt min MY08 D5 automat i halvannet år nå. Ingen feilslag så langt. Gått 135 000 km, og jeg har kjørt ca 40 000 av de. De satte inn ny 6 trinns automatkasse i denne modellen og den fungerer utmerket Eneste jeg kan sette fingeren på er at den kunne gire noe raskere..
    2010-> har andre generasjons TF-80SC automatkasse, som jobber en del kjappere enn første gen (2006-2009)
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  5. #5

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Jeg er veldig lite imponert over kvaliteten på denne generasjonen. Kjøpte en ny 2012 modell V70 september 2011. Det var et sorgens kapitel, med 6 verkstedbesøk på tilsammen 13 arbeidsdager fram til nyttår. Siden det var flere ting som gjentok seg mer enn 3 ganger så fikk jeg på nyåret pressa gjennom omlevering av bilen. I april 2012 fikk jeg ny bil som også hadde feil med Sensus og S/S, verkstedet klarte ikke å finne ut av dette og når de lå an til tredje verkstedbesøket på første måneden var min tålmodighet slutt og kjøpet heva.

    En liten oppsummering av feil jeg opplevde:
    - Utoverbulk på C-stolpedeksel (Fabrikasjonsfeil)
    - Transportklosser i framfjører ikke demontert (Forhandlertabbe)
    - Skade på knapp på dashbord (Forhandlertabbe)
    - Ripe på felg (Transportskade/fabrikasjonsfeil)
    - Start/Stopp funksjonen fungerte aldri sålenge jeg hadde noen av de to bilene
    - Sensus henger seg opp på forskjellige måter
    - Vindusspyling fungerte plutselig ikke en gang, men kom seg igjen etter noen dager
    - Autofunksjon på lukking av førervindu feilet til stadighet
    - Vibrasjon i ei hovedlykt
    - Vibrasjonlyd inni dashbord ved kjøring på ru asfalt
    - Mye dugging i hovedlykter (Ble ganske bra etter å byttet på begge sider)
    - Ujevnheter i frontrute førte til nedsatt funksjon på vindusviskere i synsfelt
    - Motor stoppet av og til rett etter at bilen ble startet
    - City safety grep inn å nødbremset bilen uten grunn totalt 6 ganger (Blokkerte bremser er ganske ubehagelig når du ikke er forberedt og det kommer biler bak)

    Alt dette iløpet av ca 11500km.

    Så man kan vel si at jeg var heller lite fornøyd med kvaliteten på disse bilene. Tross i at jeg synes dette var møkkabiler så likte jeg bilen veldig godt. Det er vanskelig å finne en bil med så mye hightech utstyr og med så god plass hos andre merker til en såpass rimelig penge. Ble skikkelig lei av Volvo etter dette så har konvertert til andre merker som bruksbiler.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  6. #6
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av THolandsli Vis post
    Jeg er veldig lite imponert over kvaliteten på denne generasjonen. Kjøpte en ny 2012 modell V70 september 2011. Det var et sorgens kapitel, med 6 verkstedbesøk på tilsammen 13 arbeidsdager fram til nyttår. Siden det var flere ting som gjentok seg mer enn 3 ganger så fikk jeg på nyåret pressa gjennom omlevering av bilen. I april 2012 fikk jeg ny bil som også hadde feil med Sensus og S/S, verkstedet klarte ikke å finne ut av dette og når de lå an til tredje verkstedbesøket på første måneden var min tålmodighet slutt og kjøpet heva.

    En liten oppsummering av feil jeg opplevde:
    - Utoverbulk på C-stolpedeksel (Fabrikasjonsfeil)
    - Transportklosser i framfjører ikke demontert (Forhandlertabbe)
    - Skade på knapp på dashbord (Forhandlertabbe)
    - Ripe på felg (Transportskade/fabrikasjonsfeil)
    - Start/Stopp funksjonen fungerte aldri sålenge jeg hadde noen av de to bilene
    - Sensus henger seg opp på forskjellige måter
    - Vindusspyling fungerte plutselig ikke en gang, men kom seg igjen etter noen dager
    - Autofunksjon på lukking av førervindu feilet til stadighet
    - Vibrasjon i ei hovedlykt
    - Vibrasjonlyd inni dashbord ved kjøring på ru asfalt
    - Mye dugging i hovedlykter (Ble ganske bra etter å byttet på begge sider)
    - Ujevnheter i frontrute førte til nedsatt funksjon på vindusviskere i synsfelt
    - Motor stoppet av og til rett etter at bilen ble startet
    - City safety grep inn å nødbremset bilen uten grunn totalt 6 ganger (Blokkerte bremser er ganske ubehagelig når du ikke er forberedt og det kommer biler bak)

    Alt dette iløpet av ca 11500km.

    Så man kan vel si at jeg var heller lite fornøyd med kvaliteten på disse bilene. Tross i at jeg synes dette var møkkabiler så likte jeg bilen veldig godt. Det er vanskelig å finne en bil med så mye hightech utstyr og med så god plass hos andre merker til en såpass rimelig penge. Ble skikkelig lei av Volvo etter dette så har konvertert til andre merker som bruksbiler.
    Er vel feil å si "disse" bilene, du har hatt 1 bil, og dette er en av Volvos mest solgte modeller over lang tid.. så å generalisere å si at V70II er en møkkabil på bakgrunn av at du har vært svært uheldig med ditt eksemplar blir litt feil.
    Men skjønner deg godt.. er kjipt å få ett mandagsprodukt... uansett hva man kjøper.
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  7. #7

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Om du leser innlegget litt mer nøye så ser du at jeg fikk omlevert bilen, så jeg har faktisk hatt 2. Så jeg generaliserte ikke, påpekte fakta for de bilene jeg har hatt. I utgangspunktet har jeg ikke inntrykk av at denne bilmodellene er mye mer belastet med feil enn andre biler av nyere årgang. Har nok inntrykk av at kvaliteten ikke er hva den en gang var, men det vil jeg si gjelder alle merker.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  8. #8
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Joda, klarover at du har hatt 2.. men synes du generaliserte vel mye
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  9. #9
    Straydog sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nord-Norge
    VCCN medlemsnummer
    669
    Innlegg
    403
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjører drosje i Tromsø, og her går det mye V/XC70II. Av de eierne jeg har snakket med som kjører disse, er det kun en av de som har vært skikkelig plaget. Det gjaldt både XC60 av første årgang og en XC70 2011-mod, men da han fikk omlevert sistnevnte, så var det ikke noe mer tull. Det vanlige av feil er normale slitedeler, som jeg ikke har inntrykk av ryker oftere enn på andre merker. Jeg og min bror kjører en 12' XC70, og han har hatt XC siden 2004 da han ble eier. Siden da har han hatt én problembil, en lilla 06-mod. Denne var det mye elektronikkfeil på, og noe tull med Haldex-systemet. Denne bilen ble levert på nytt, og da med null trøbbel.

    Mitt personlige inntrykk er at disse bilene er gjennomgående solide. Har ikke noe forestilling om at verken den tekniske- eller interiørkvaliteten er noe dårlig. Mandagsbiler finnes hos alt av merker, så man kan jo selvfølgelig være uheldig, noe THolandsli virker å ha vært. Selv vurderer jeg å kjøpe ut den nåværende drosja til min bror og meg i desember når den er ferdig i tjenesten, om han ikke da får et pangtilbud på innbytte hos forhandleren.
    Har: 20 Kia e-Soul 64kWh | 10 XC70 2,4D AWD
    Hadde: 17 V90 D3 AWD | 08 XC70 D5 AWD | 04 XC70 D5 | 07 XC90 D5 | 04 V70 D5 | 91 940GL 2,3 | 05 S60R | 00 V70 2,5D | 07 XC70 D5 | 06 V70 2,0T | 97 850 T-5 | 86 740GLE | 93 240GL

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Dale, 1t fra Bergen
    VCCN medlemsnummer
    365
    Innlegg
    232
    Antall takk

    Standard

    Har en 2011 modell V70 D3, der diesel varmeren min røyk akkurat og har slitt litt med slurete automat(mere enn det skal) alt på garanti, byttet varmer og oppdaterte software på automat. Men ellers godt fornøyd med den som bruksbil.

    N - Volvo XC90 T8 R-Design 2018
    N - Volvo V70 2.4 D Classic 2008(2007)
    X - Volvo V90 D4 Inscription 2017
    X - Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
    X - Volvo 945 B230FK - M90 1998
    X - Volvo V70 D3 Summum 2011
    X - Volvo V70 D Limited Edition 2008(2007)
    X - Volvo 760 GLE 1988
    X - Volvo 740 GL 1986

  11. #11
    Registrerte brukere V70 sin avatar
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Sted
    Romerike
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Har en 2010 V70 Drive, har hatt to feil på denne.

    1. Fikk stopp langs veien, etter en telefon til Volvoassistanse ble bilen hentet av Viking og kjørt til merkeforhandler der det ble funnet at en pumpe i dieselinnsprøyningen måtte skiftes. I forkant av denne episoden hadde jeg hatt noen få tilfeller der bilen gikk ned i ca halv effekt samtidig som jeg fikk melding om redusert motorkraft i displayet. Av og på med tenningen løste problemet akkurat der og da de gangene det skjedde. Dette var forårsaken av samme feil, og etter bytte av nødvendig deler har bilen fungert som den skal.

    2. Webasto oppleves som dieselbilers store hemsko, og jeg har tidligere hatt problemer med to stk Mondeo av siste type der denne etter hvert ble skiftet. Det som skjedde med Volvoen var at jeg helt fra dag en hadde en merkelig uling i varmeren som fulgte motorens turtall. I tillegg var det slik at varmeren enkelte ganger ikke startet i det hele tatt + at den noen ganger startet for så å stoppe etter noen minutter, selv om tanket var full og batteriet nyladet. Første reparasjonsforsøk gikk ut på å tette en lekkasje som etter sigende gjorde at varmeren trakk falsk luft og dermed stoppet. Andre reparasjonsforsøk var å bytte en roter som vissnok sprer dieselen i varmeren (slik det ble fortat meg, jeg har ikke peiling på dette her). Tredje og siste forsøk var å skifte hele varmeren. Dette ble gjort i mars i fjor og etter det forsvant ulyden og varmeren har fungert 100% slik den skal.

  12. #12
    Registrerte brukere runepv50 sin avatar
    Medlem siden
    23. mai 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard

    Er nye diesel varmere blitt bedre i V70II kontra de som var levert i V50 f.eks?

    Jeg hadde en V50 2007 hvor jeg var plaget med dieselvarmeren hver vinter i 3år (solgte når garantien gikk ut. Bilen var da gått 61000km). Kjøpte da V70 2006. Der har varmeren gått fint uten problem siden den var ny. Jeg byttet en temp sensor selv på denne men det er alt som er byttet. Kjørt i 3år på denne nå og den er helt kanon.

    Men så går jeg å lukter på en 2008 modell for å få det nye Chassiet. Så jeg lurer på om diesel varmerene i disse er like bra som V70N?
    Volvo V70 2.0D 2010

  13. #13
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Min erfaring:

    I V70II sittter det varmer ifra Webasto. Og den er mange ganger bedre enn Eberspacher som brukes i V50
    Min har fungert knirkefritt etter ca 400 timers drift. Hørt om enkelte problemer, men lite store gjengangere.

    Jeg er uansett av den formeningen om at Webasto går Eberspacher en høy gang i kvalitet. Eberspacher har hatt mye problemer med styreenheter de siste 10 årene bla.
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  14. #14
    Registrerte brukere runepv50 sin avatar
    Medlem siden
    23. mai 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Min erfaring:

    I V70II sittter det varmer ifra Webasto. Og den er mange ganger bedre enn Eberspacher som brukes i V50
    Min har fungert knirkefritt etter ca 400 timers drift. Hørt om enkelte problemer, men lite store gjengangere.

    Jeg er uansett av den formeningen om at Webasto går Eberspacher en høy gang i kvalitet. Eberspacher har hatt mye problemer med styreenheter de siste 10 årene bla.
    Er det auto start on/off på 2008 modellen av V70II?
    Volvo V70 2.0D 2010

  15. #15
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Ja, med mulighet å slå av selv i kjørecomputeren. Min står på Av, starter den når jeg vet jeg skal kjøre såpass langt at varmeren får en god varmkjøring
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  16. #16
    Registrerte brukere SanD sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2011
    Sted
    Holmestrand, Norway
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Har eid min siden oktober 2011, en 2008 modell. Har aldri hatt noen form for problemer med bilen. Har et familiemedlem som kjører en lik modell bare at den er fra 2010 og det er ingen tvil om den har blitt forbedret på mange måter de siste årene, men igjen så er den en god del dyrere også. Personlig er jeg storfornøyd med bilen, kommer aldri til å kjøpe noe annet enn Volvo igjen. Venter nå utrolig spent på 2014 modellen XC90, får bare håpe at dama går med på å kjøpe den når det er på tide å kjøpe ny bil
    V60 Momentum - 2014
    S60 Summum - 2012 SOLGT
    V70 Summum - 2008 SOLGT

Lignende tråder

  1. 18 vs 19tom til v70 2008
    By hjor in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 42
    Siste post: 12/02/13, 20:17
  2. Hjuldimensjon på 2008´ C30
    By Osteklund in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 1
    Siste post: 19/04/11, 12:55
  3. Vmr: min S40 2008
    By Vmr in forum C30 / V40II / XC40 / S40II / V50 / C70II
    Svar: 9
    Siste post: 12/04/11, 19:41
  4. Volvo V70 2008 2.0D
    By Dag Thomas in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 5
    Siste post: 30/12/10, 21:08

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •