Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: hvilke skiver og klosser til min 940?

  1. #1
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard hvilke skiver og klosser til min 940?

    hvilke skiver og klosser bør jeg gå for til min 940?
    finnes det noe som er hakket "grommere" enn orginalt men samtidig orginal størelse på skiver??? har ikke planer om større skiver og andre calippere

  2. #2

    Medlem siden
    19. mars 2010
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    113
    Antall takk

    Standard

    du kan oppgradere till ventilerte/drilla skiver og kjøpe deg noen gode belegg

    F.eks.
    http://www.ipdusa.com/Volvo-940960/B...p-136-268-893/

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Ferodo belegg (ta et google søk. engelske greier som fungerer). Husk å legg opp noen rør til kjøling. det er viktig som F.
    One Ring to rule them all

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    http://tillbilen.se <-- der har du hele kitt. Mer trenger du ikke da. Men husk å legg opp noen rør med friskluft til bremsene... bmw har dette på sine biler orginalt. det burde vært påkrevd på alle biltyper.. Ny bremseveske ( bytt ut ALL den gammle dritten i systemet).
    (Du suger ut den gammle vesken fra beholderen. Fyller opp med ny veske. så tømmer du EN og EN krets til det kommer ny bremseveske ( IKKE BILTEMA SØPPEL ). Smør gjerne opp gliderne også.
    One Ring to rule them all

  5. #5
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    http://tillbilen.se <-- der har du hele kitt. Mer trenger du ikke da. Men husk å legg opp noen rør med friskluft til bremsene... bmw har dette på sine biler orginalt. det burde vært påkrevd på alle biltyper.. Ny bremseveske ( bytt ut ALL den gammle dritten i systemet).
    (Du suger ut den gammle vesken fra beholderen. Fyller opp med ny veske. så tømmer du EN og EN krets til det kommer ny bremseveske ( IKKE BILTEMA SØPPEL ). Smør gjerne opp gliderne også.
    glidere og bremseveske osv er i orden. men er på tide å skifte skiver og klosser og da vil jeg ha noe som er litt bedre.
    bremser er viktig

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    734
    Antall takk

    Standard

    Kjøp sport brems sats fra LMR.se?
    2000 V70 TDI "black edition"

  7. #7
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av T90 Vis post
    Kjøp sport brems sats fra LMR.se?
    dette er nok det samme kittet som TBO linket til over, men noen som har prøvd dette? hvordan er det med kast i skiver osv? orker ikke noe driiit som slår seg med en gang

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Klarer du få ei bremseskive til å slå seg så er du god det klarer du ikke hvis du ikke står på bremsen fra 300kmt - 0 for å så kaste de i vann..
    Det er ikke som for 30 år siden + + når ikke hadde ventilerte skiver

    Mange tror "kast" er når man trykker inn bremsen og det "rister" i rattet... men det er bare at det er dritt å smuss på skiva som gjør at klossene tar ujevnt.
    en skjev skive kjenner du bare i pedalen at den pulserer veldig..


    risting i rattet skjer på bremser fra 300kr til 600.000kr. det spørs på bruken...
    bremser du 400meter før krysset som gammle damer så vil du få masse dritt på skiva og litt nøkking i rattet... bremser du hardt og sent så vil du ikke det.
    Det er derfor eldre mennesker ofte har dette problemet på bilene sine og ikke "unggutter".
    I tillegg så blir ikke bremsene så varme heller hvis man bremser riktig en kammerat kom 2 runder rundt rudskogen før bremsene kokte. jeg kjørte 10 runder uten å få noe fading. samme bilen + at jeg brukte den etter han.. men han bremset ved 100meters merket etc..
    One Ring to rule them all

  9. #9
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    kanskje jeg skal prøve disse skivene og klossene etterhvert da

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •