Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  9
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: "Tilbud" om reparasjon av AWD/4WD for XC90 på Bilia Fornebu

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. nov. 2012
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Angry "Tilbud" om reparasjon av AWD/4WD for XC90 på Bilia Fornebu

    Jeg hadde bilen min inne på Bilia Fornebu for å få vurdert støtdempingen. Det viste seg at de ikke fant noe feil her, men til gjengjeld fikk jeg en telefon litt senere på dagen der en lang liste med småting ble listet opp + en stor ting. De hadde altså gått gjennom hele bilen uten at jeg hadde bedt om det. Den store tingen de fant, var at firehjulstrekken ikke fungerte. Det var jo fint å få vite, men foreslått reparasjon kostet over 20 000 kr inkludert arbeid. https://docs.google.com/open?id=0B_9...1owSU5RWlhwNTA

    De mente at styreenheten "Differential Electronic Module" (
    DEM
    ) måtte skiftes, samt en oljepumpe. Jeg søkte så en del på nettet og fant mange skrekkhistorier som enkelt fortalt gikk ut på at forhandlere mange ganger har foreslått en slik kostbar reparasjon, mens det mange ganger var tilstrekkelig å bytte en mye rimeligere trykksensor.

    Jeg gikk derfor til Gustavsson og sønner i Maridalsveien og fikk en "second opinion". Stor var gleden, da de fant ut at det nettopp var trykksensoren som måtte skiftes - og ikke den dyre styreenheten. Litt over 3000 kr totalt skulle de ha.

    Jeg sparte altså 17 000 kr på å ikke blindt stole på Bilia Fornebu!!

    Dette opplever jeg som et rent svindelforsøk fra Bilia. Hvis det ikke er svindel, må det være inkompetanse som ikke er stort bedre. Anbefaler å styre klar av dette verkstedet! Bruk heller Gustavsson som gjorde en god jobb for meg.
    Sist endret av XC90eier; 29/11/12 kl 16:56

  2. Takk Vatnehol, Øygard, Robert H., R.G, V50 D3, gaupe, Espen Title, aarnes, locked takket for denne posten
  3. #2
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.133
    Antall takk

    Standard

    Horribelt at de skal ha 537kr for å lese ut feilkoder når de allerede skal ha over 15000kr for en styreenhet.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  4. #3
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Inkonpetanse, men også et forsøk på å få folk til å kjøpe dyre reparasjoner.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  5. #4
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.133
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Inkonpetanse, men også et forsøk på å få folk til å kjøpe dyre reparasjoner.
    vel, det er ikke bare på Fornebu det gjelder...
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  6. #5
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av aarnes Vis post
    vel, det er ikke bare på Fornebu det gjelder...
    Snakka om generelt hele merkebilbransjen
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  7. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    helt tragisk. Det skjer ganske ofte merker jeg.. Jeg jobber som lastebil mekaniker i forsvaret, og en dag så fekk vi inn en scania 143 trekkbil som vi skulle sjekke siden en avdeling i forsvaret som eier bilen hadde hatt bilen på service på en scania verksted, og av hensyn så nevner jeg ikke hvor. Men denne hadde scania skrevet anbefaling på å bytte hele motoren på grunn av olje forbruk og for lav oljetrykk selv om olje pumpa var byttet.

    Men sjefen vår ville at jeg og en til skulle se på denne og da viste det ser at glidelagrene på veiv akslingen var slitt og at venstre bakerste sylinder foring og høyre nest bakerste sylinderforing var kaputt. Så denne demonterte vi og satte i to nye sylinder foringer, og stempel ringer og nye glidelagre. Og bilen fungerer forsatt fint idag uten ulyd og uten mye olje forbruk. Selv om olje pumpa var ny så var det såpass stor klaring på veiv akslingen at olja sprutet ut rett der uten å komme noe særlig mer framover i smøresystemet. Og ulyden var jo også slarken på veivakslingen pluss de kaputte sylinderforingene. Scania hadde ikke rørt en eneste skrue i feilsøkinga, og bilen var kun på scania i ett par dager.
    Jeg liker scania og mener at de er veldig flinke, men akkurat der så syns jeg det var bare dritten å anbefale den løsningen uten å feilsøke først.

    Istedenfor å bytte motor til over 110 000kr så fekk vi reparert denne for 18000 og flere små reparasjoner.

    Men er flott du prater med flere verksteder, det må du forsette med.
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  8. #7
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Inkonpetanse, men også et forsøk på å få folk til å kjøpe dyre reparasjoner.
    Ser den... bare var litt rart at de skal skifte både oljepumpe +
    DEM
    ...

    Som oftes er det bare en av delene som ryker dessverre...!

Lignende tråder

  1. Finnes det "kanaldeksler" til XC90
    By Yankee2 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 12/12/12, 02:12
  2. 03 xc90 "motorservice erfordras"
    By rsj_alta@hotmail.com in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 20/02/12, 21:39
  3. Feilmelding "Deck Error" på XC90 2005 m. fl.
    By trema99 in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 1
    Siste post: 21/08/11, 12:19
  4. XC90 T6 girkasse - "service erfodras genast"
    By jfsbc in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 70
    Siste post: 23/06/11, 21:12
  5. Bremseklosser - tilbud fra Bilia
    By 93_volvo960 in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 10
    Siste post: 03/05/11, 13:23

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •