Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Volvo 850 TDI Start Problemer

Hybrid View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard Volvo 850 TDI Start Problemer

    Hei..

    Som nevnt før så har jeg en Volvo 850 TDI 97mod... Den har gått langt 528,236km.

    Skulle på jobb i dag tideligt og gikk ned til bilen, Vridde nøkkelen og bilen startet, den gikk i 2 sek før den døde ut, og nå vil den ikke starte i gjenn.... Den ligger og små tenner når jeg drar på starteren men vil liksom ikke fyre. Reg reim og diesel pumpe reim ble byttet for 9000km siden og reim er stram og fin (skjekket i sted).. Noen som har vært bortig noe lignende eller vet hva som skjer..?

    MVH
    René

    PS: Når jeg var ute i går og kjørte gikk bilen som en klokke, ingen fusk og fanteri. Dro som den skulle. Så veldig merkeligt at den bare ikke ville starte i morges...

    Edit: Var nede og fikk start på bilen nå etter mye om og men, holdt den på 1300-1500 omdreining til den ble drift varm da gikk den som en klokke. tok en prøve tur og den gikk som en drøm... Så da er problemet bare på kald motor. Om jeg får start på kald motor så må jeg holde trykk på pedalen for at den holder seg i gang.
    Sist endret av René Fredriksen; 02/11/12 kl 13:43

  2. #2
    Registrerte brukere brynna sin avatar
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Namdaling
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Sjekk om glødinga fusker. Finn glødereleet og sjekk om det slår når du setter på tenninga.

    Gløder den dårlig skal det komme grå-blå røyk når du forsøker å starte. Ryker den ikke må du sjekke ledning på dieselpumpa til "stopp/start ventilen har falt av eller er defekt.

    Men... kan også minne om at regreima eller pumpereima har hoppet over et hakk. Tenningstidspunkt blir feil og den starter nesten.

    Bryter til startsperra i tenningslås kan også være problemet. Har vel mest tro på tenningslås da bilen har gått ganske langt og slitasje i lås og bryter.
    Er kjent det problemet på bensinbilene og 850. Typisk problem hos VW
    Sist endret av brynna; 02/11/12 kl 15:22 Begrunnelse: Tillegg av tekst
    Volvo XC 70
    Volvo 850 GLT (Er beklageligvis solgt) :(
    VW Caravelle 2,5 TDI Har originalt 151 gamper +++ som hjelper til å ¨dra Hobby`n"
    VW Transporter 2,5 TDI Syncro (stillashengersliteren)
    Har egentlig alt for mye av det staten skal ha avgift på... men må ha det

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av brynna Vis post
    Sjekk om glødinga fusker. Finn glødereleet og sjekk om det slår når du setter på tenninga.

    Gløder den dårlig skal det komme grå-blå røyk når du forsøker å starte. Ryker den ikke må du sjekke ledning på dieselpumpa til "stopp/start ventilen har falt av eller er defekt.

    Men... kan også minne om at regreima eller pumpereima har hoppet over et hakk. Tenningstidspunkt blir feil og den starter nesten.

    Bryter til startsperra i tenningslås kan også være problemet. Har vel mest tro på tenningslås da bilen har gått ganske langt og slitasje i lås og bryter.
    Er kjent det problemet på bensinbilene og 850. Typisk problem hos VW
    Takk for svar =)

    Det er ingen gløde lys så lenge det ikke er under 4+ grader ute, men er det kaldere enn det så gløder den... Det er 9000km siden begge reimene ble byttet og det er 2124km siden diesel pumpe reimen ble fin instillt p.g.a dårlig jobb hos verksted. Register reimen er tørr ( ingen olje på den) og er ganske stramm...

    Når du nevner blå grå røyk, så røyklegger den hele nestun nå når jeg starter den. ( den gjor det ikke før dette skjedde) så kan være glødingen ja.. hmm hvor er relét på disse da.. tenke tenke..

    Når det kommer til tenningss låsen så er den byttet for 1 år siden, så tviler det er den..

    Tingen er det at etter flere forsøk i dag så har jeg konkludert med at problemet er bare på kald motor.... Når jeg drar den 30 sec på starteren så starter den, men den dør med en gang om jeg ikke "tvinger" den med gasspedalen til den nermer seg drift varm. (med tvinge mener jeg og holde den på 1500omd) Får jeg start på den kan jeg kjøre med den uten problemer så lenge jeg holder den over 1000omd til den er drift varm, da er alt i orden i gjen, starter med en gang om jeg slår den av og på når den er varm å. så bare kald og lunken motor. Veldig merkeligt dette her.



    MVH
    René Fredriksen.

  4. #4
    Registrerte brukere brynna sin avatar
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Namdaling
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Er desverre ukjent med plassering av rele til volvo.
    Hvis.. det kan sammenlignes med VW har de 2 forskjellige typer gløderele.
    Nr 102 har ettergløding og nr 258 som ikke ettergløder.

    Etter ditt siste innlegg mener jeg du bør ta glødinga i nærmere ettersyn. Som nevnt tidligere er jeg usikker på volvo`s glødesystem. Hos VW (med nesten samme motor som i din) gløder de motorene alltid, bortsett fra ved 20 + og mer. Merkelig at den ikke gløder over 4 +.

    Som sagt... Sjekk ut gløding. Der har du glødeplugger (merkelig at de "dør" over natta) gløderele, sikring. Sikring regner jeg med at du finner i motorrommet. En "metallplate" 50 AH er sikring til glødinga. Kan være i en liten boks sammen med sikringer til kjølevifter???

    Ohm glødepluggene. Bruk et multimeter. Verdien skal være 0,6-0,7 ohm hvis pluggene er ok. (Dvs nye plugger)
    Sist endret av brynna; 03/11/12 kl 08:53 Begrunnelse: Redigering
    Volvo XC 70
    Volvo 850 GLT (Er beklageligvis solgt) :(
    VW Caravelle 2,5 TDI Har originalt 151 gamper +++ som hjelper til å ¨dra Hobby`n"
    VW Transporter 2,5 TDI Syncro (stillashengersliteren)
    Har egentlig alt for mye av det staten skal ha avgift på... men må ha det

  5. #5
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sjekka temp.føleren som gir utslag til reléet? Når den får en viss ohm-verdi så skal den gi beskjed til reléet om at motoren er såpass kald at den trenger gløding. Og siden din ikke gløder før den er så kald som den er så har jeg en følelse av at det kan være årsaken. Er en liten tatt som er skrudd inn i toppen et sted (usikker på plassering på 5'erne).

    Forresten: hvor mye lader turbo?
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Glødepluggene er byttet for rundt 6mnd'er siden, så er i sterk tvil på at de er røket men skal ta og få ohmet de for sikkerhetskyld..

    Temp føleren skal og ha vært byttet samtidig med glødepluggene men skal ta og få skjekket den å, Noen som vet hva ohm den skal være ut i fra temp?

    Turboen lader ganske stabilt 1 bar med full gass på rundt om 2500-2700 omd, Turboen å i god stand og har ingen slark.

    Må få lånt meg eg multimeter i løpet av dagen, da mitt ligger i gjen på jobben..

    Takker for svar, kommer med en tilbakemelding når jeg får målt litt rundt om =)

  7. #7
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Har du mulighet til å plugge inn motorvarmer på den? Jeg har en ganske dårlig følelse av hva som kan være årsaken, men prøv å ohm først. Om den viser 0 eller ingen ohm så er den def. Usikker på hva slags ohmverdi som skal være ved 20grader, men mener å huske noe 100ohm?

    Hvis ikke noe av dette hjelper -> sjekk om det er trykk i oljesystemet ditt på tomgang. Løft opp oljepinnen og kjenner etter med fuktig hånd om det blåser opp der. Gjør det det -> blåste sylinderringer..
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Har du mulighet til å plugge inn motorvarmer på den? Jeg har en ganske dårlig følelse av hva som kan være årsaken, men prøv å ohm først. Om den viser 0 eller ingen ohm så er den def. Usikker på hva slags ohmverdi som skal være ved 20grader, men mener å huske noe 100ohm?

    Hvis ikke noe av dette hjelper -> sjekk om det er trykk i oljesystemet ditt på tomgang. Løft opp oljepinnen og kjenner etter med fuktig hånd om det blåser opp der. Gjør det det -> blåste sylinderringer..
    Kupevarmeren er defekt så får ikke koblet motor varmer på den..

    Har ikke fått fatt i multimeter enda..
    Men var nede og startet den i sted og den startet mye letter en sist, men må holde på gasspedalen.. Men tingen var det at jeg oppdaget at jeg har en eksos lekasje på manifoild pakkningen mellom topp og manifoild som nettopp må ha dukket opp, røykte godt fra der.. kan det ha noe med det å gjøre? med en gang den har lunk så går den fint.. Den bruker ingen olje eller vatten. Skal få skjekket det med peilepinnen, men jeg vet at det ikke kom noe trykk opp der for noen dager siden (før dette skjedde)
    Sist endret av René Fredriksen; 03/11/12 kl 18:55

  9. #9
    Registrerte brukere brynna sin avatar
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Namdaling
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Holder fortsatt en "knapp" på glødinga. Bør nok sjekkes ut av saken
    Volvo XC 70
    Volvo 850 GLT (Er beklageligvis solgt) :(
    VW Caravelle 2,5 TDI Har originalt 151 gamper +++ som hjelper til å ¨dra Hobby`n"
    VW Transporter 2,5 TDI Syncro (stillashengersliteren)
    Har egentlig alt for mye av det staten skal ha avgift på... men må ha det

  10. #10
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av northq Vis post
    Kupevarmeren er defekt så får ikke koblet motor varmer på den..

    Har ikke fått fatt i multimeter enda..
    Men var nede og startet den i sted og den startet mye letter en sist, men må holde på gasspedalen.. Men tingen var det at jeg oppdaget at jeg har en eksos lekasje på manifoild pakkningen mellom topp og manifoild som nettopp må ha dukket opp, røykte godt fra der.. kan det ha noe med det å gjøre? med en gang den har lunk så går den fint.. Den bruker ingen olje eller vatten. Skal få skjekket det med peilepinnen, men jeg vet at det ikke kom noe trykk opp der for noen dager siden (før dette skjedde)
    Trenger ikke kupévarmer for å koble til motorvarmeren...
    Det er det som er cluet med disse vagmotorene er at de trenger å være helt igjennomvarme før du belaster de med noe som heter trykk. Jeg lagde no greier rett før jeg solgte bilen som gjorde at den regulerte trykket fra 0,4 til 1,2 bar alt etter hvor varm den blei.
    Men håper for din del at det ikke har skjedd noe. Er en svakhet det der med VAG og trykk...
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Trenger ikke kupévarmer for å koble til motorvarmeren...
    Det er det som er cluet med disse vagmotorene er at de trenger å være helt igjennomvarme før du belaster de med noe som heter trykk. Jeg lagde no greier rett før jeg solgte bilen som gjorde at den regulerte trykket fra 0,4 til 1,2 bar alt etter hvor varm den blei.
    Men håper for din del at det ikke har skjedd noe. Er en svakhet det der med VAG og trykk...
    Jeg er grønn på motorvarmere, men jeg har ingen andre kontakter jeg kan koble noe som helst til som jeg har sett, bare
    kupevarmeren (diesel brenneren)

    Jeg har no altid latt motoren bli 100% igjennomvarm før jeg har belastet den, Kjører som en sneil før den bli drift varm, er aldrig over 1600-1700 omdr før den er helt varm..
    Men uansett tviler på stempel ringer tar kvelden over natten, Og om de hadde vært dårlig så hadde jeg merket det på varm motor hadde jeg ikke? Bilen Fusker IKKE under på drag verken varm eller kald.og nesten ingen røyk når jeg gir gass...

    Har koblet bilen opp mot Bosh testeren vi bruker på jobben og fant ingen feilkoder på bilen i det hele tatt.. når den ble litt varm og gikk på tomgang så gikk jeg inn og skjekket noen ER- Verdier..

    Motorturtall : 812 rpm
    Innsprøytningsmengde : 3.96mg/slag
    luftmasse : 302.60mg/slag
    Fikk ikke skjekket flere p.g.a dårlig tid..

  12. #12
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av northq Vis post
    Hei..

    Som nevnt før så har jeg en Volvo 850 TDI 97mod... Den har gått langt 528,236km.

    Skulle på jobb i dag tideligt og gikk ned til bilen, Vridde nøkkelen og bilen startet, den gikk i 2 sek før den døde ut, og nå vil den ikke starte i gjenn.... Den ligger og små tenner når jeg drar på starteren men vil liksom ikke fyre. Reg reim og diesel pumpe reim ble byttet for 9000km siden og reim er stram og fin (skjekket i sted).. Noen som har vært bortig noe lignende eller vet hva som skjer..?

    MVH
    René

    PS: Når jeg var ute i går og kjørte gikk bilen som en klokke, ingen fusk og fanteri. Dro som den skulle. Så veldig merkeligt at den bare ikke ville starte i morges...

    Edit: Var nede og fikk start på bilen nå etter mye om og men, holdt den på 1300-1500 omdreining til den ble drift varm da gikk den som en klokke. tok en prøve tur og den gikk som en drøm... Så da er problemet bare på kald motor. Om jeg får start på kald motor så må jeg holde trykk på pedalen for at den holder seg i gang.
    første å mest sikre syndromet å att motoren din er sliten.

    er wag diesel syndrom detta der med kald/varm start.

    derav enkle grunn slitte sylvegger/stempelringer. motoren har omtrent ikke komp nok når den er kald, mens når den er varm så er det bra nok komp til att motoren går feil fritt.

    var sånn den jeg hadde å, endte med mere og mere bruk av motorvarmer sjøl om var 0-5varme ute.

    etter jeg plukka ut motor så så jeg va som var feil etter jeg demonterte den. på kald motor kunne jeg helle motorolje i syl, og det rant rett forbi stempel. så lunka jeg litt på blokka med propan, så blokka holdt en 10gr og da rant ikke olja forbi stempel.


    så virker som er samme problemet med din. du har nok komp til att motor holder seg i gang når er varm, men ikke så høy komp det skal være, og ikke noe særlig komp på kald motor
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  13. #13
    Registrerte brukere brynna sin avatar
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Namdaling
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    første å mest sikre syndromet å att motoren din er sliten.

    er wag diesel syndrom detta der med kald/varm start.

    derav enkle grunn slitte sylvegger/stempelringer. motoren har omtrent ikke komp nok når den er kald, mens når den er varm så er det bra nok komp til att motoren går feil fritt.

    var sånn den jeg hadde å, endte med mere og mere bruk av motorvarmer sjøl om var 0-5varme ute.

    etter jeg plukka ut motor så så jeg va som var feil etter jeg demonterte den. på kald motor kunne jeg helle motorolje i syl, og det rant rett forbi stempel. så lunka jeg litt på blokka med propan, så blokka holdt en 10gr og da rant ikke olja forbi stempel.


    så virker som er samme problemet med din. du har nok komp til att motor holder seg i gang når er varm, men ikke så høy komp det skal være, og ikke noe særlig komp på kald motor
    Sannsynlig er denne motoren noe sliten, ja. Slike VAG motorer går 7-800 000 km hvis de blir påpasset. At denne aktuelle bilen får symptomene eier beskriver sånn "over natta" tilsier at det er andre årsaker.
    Har kjørt og skrudd på VAG diesel i snart 30 år. Eneste diesel fra VAG som skuffa er den 1,6 TD som også sto i caravelle/transporter T3.

    Som beskrevet i tidligere tråder starter motor lett når den er varm. Ved varm motor er også oljen tyntflytende. Noe som tilsier at kompresjon er grei nok. Er motor utslitt/veldig slitt vil den ha problemer med startinga også ved varm motor. Oljen siger ned stempelveggene, ned i bunnpanna og vil ikke hjelpe til å holde trykk/kompresjon rundt stempelringer.

    Hvis trådstarter får orden på motorvarmer og får opp "tempen" på moto, og bilen starter da... Skal garantere at glødinga fusker. Kom også et forslag om tempføler. Ved defekt føler vil dette gi feilkode.

    Feilkode på glødeplugger og eller sikring til gløding gir ikke feilkode.
    Volvo XC 70
    Volvo 850 GLT (Er beklageligvis solgt) :(
    VW Caravelle 2,5 TDI Har originalt 151 gamper +++ som hjelper til å ¨dra Hobby`n"
    VW Transporter 2,5 TDI Syncro (stillashengersliteren)
    Har egentlig alt for mye av det staten skal ha avgift på... men må ha det

  14. #14
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av brynna Vis post
    Sannsynlig er denne motoren noe sliten, ja. Slike VAG motorer går 7-800 000 km hvis de blir påpasset. At denne aktuelle bilen får symptomene eier beskriver sånn "over natta" tilsier at det er andre årsaker.
    Har kjørt og skrudd på VAG diesel i snart 30 år. Eneste diesel fra VAG som skuffa er den 1,6 TD som også sto i caravelle/transporter T3.

    Som beskrevet i tidligere tråder starter motor lett når den er varm. Ved varm motor er også oljen tyntflytende. Noe som tilsier at kompresjon er grei nok. Er motor utslitt/veldig slitt vil den ha problemer med startinga også ved varm motor. Oljen siger ned stempelveggene, ned i bunnpanna og vil ikke hjelpe til å holde trykk/kompresjon rundt stempelringer.

    Hvis trådstarter får orden på motorvarmer og får opp "tempen" på moto, og bilen starter da... Skal garantere at glødinga fusker. Kom også et forslag om tempføler. Ved defekt føler vil dette gi feilkode.

    Feilkode på glødeplugger og eller sikring til gløding gir ikke feilkode.
    var litt for kjapp med svar, er det over natta saker så er det nok noe annet ja
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  15. #15
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av brynna Vis post
    Sannsynlig er denne motoren noe sliten, ja. Slike VAG motorer går 7-800 000 km hvis de blir påpasset. At denne aktuelle bilen får symptomene eier beskriver sånn "over natta" tilsier at det er andre årsaker.
    Har kjørt og skrudd på VAG diesel i snart 30 år. Eneste diesel fra VAG som skuffa er den 1,6 TD som også sto i caravelle/transporter T3.

    Som beskrevet i tidligere tråder starter motor lett når den er varm. Ved varm motor er også oljen tyntflytende. Noe som tilsier at kompresjon er grei nok. Er motor utslitt/veldig slitt vil den ha problemer med startinga også ved varm motor. Oljen siger ned stempelveggene, ned i bunnpanna og vil ikke hjelpe til å holde trykk/kompresjon rundt stempelringer.

    Hvis trådstarter får orden på motorvarmer og får opp "tempen" på moto, og bilen starter da... Skal garantere at glødinga fusker. Kom også et forslag om tempføler. Ved defekt føler vil dette gi feilkode.

    Feilkode på glødeplugger og eller sikring til gløding gir ikke feilkode.
    Aldri si aldri. Med et ladetrykk på 1 bar så kan mye skje på kort tid! Selv om jeg pumpa 2,2bar igjennom min så kan en VAG motor som er gått nesten 600k være sårbar selv med bare 1 bar! 4mg pr. slag er ikke ille det heller, så den får jo diesel.

    Men TS: Starter bilen med gassen litt inne? Skal egentlig ikke trenge det, men mulig dieselpumpa ikke gir skikkelig. Men grunnen til at jeg nevner dette med komp. er pga den blårøyken du beskriver når du kaldstarter den.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Jeg gir opp hele bilen, jeg tappet olje av den og fant spoon i motoroljen, så jeg fikk hevet kjøpet ettersom jeg bare har hatt bilen i rundt en mnd.. Selger skulle finne ut av problemet selv da han tvilte på det var motor havari. Om jeg en gang får svar av han så skal jeg poste hva som var feilte den. Takker mye for alle svar jeg har fått, bare synd den ikke ville samarbeide, det var en konge bil med lavt forbruk. Blir reinspikka Volvo motorer fra nå av. B230fk :-)

    Mvh
    René

Lignende tråder

  1. Innsprut problemer ved start Volvo 740?
    By 7førtin in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 30/10/12, 14:51
  2. start problemer med volvo 740 turbo
    By karoline in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 08/07/12, 22:33
  3. Volvo 740 med start problemer! hjelp!?
    By Mysern in forum Motor og gir
    Svar: 4
    Siste post: 19/01/12, 14:29
  4. volvo v70 98 mod turbo. problemer med å få start.
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 15
    Siste post: 08/09/11, 21:30
  5. Start problemer med volvo 740
    By missfomle in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 17/10/10, 17:30

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •