Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: E.GRØNDAHL's 1992 mod. bruksbørrse

  1. #1
    Registrerte brukere E.GRØNDAHL sin avatar
    Medlem siden
    08. april 2010
    Innlegg
    310
    Antall takk

    Standard E.GRØNDAHL's 1992 mod. bruksbørrse

    Ettersom vinteren nærmer seg og bilen min står uferdig bortgjømt i en garasje, måtte jeg begynne se etter en ny bil. Og etter noen mailer og et par timers biltur, var bilen trygt plassert hjemme hos meg.
    Bilen er en 1992 mod. som har gått alltfor langt, men etter en grundig sjekk var den veldig bra for rust og klin strøken innvendig. alt var orginalt og ingenting var "tuklet" med, så har bestemt meg for at dette er et bedre utgangspunk enn min andre 240, så derfor vil denne bli første prioritert.

    slik ser da bilen ut i mitt eie. (beklager mørke bilder, ble fort litt sent gitt)






    Dere legger kanskje merke til at den mangler eksos bak, og det er fordi den har knekt rett av, men har liggende et 3"JT til turbo så blir en midlertidig løsning fra katalysator og ut, dette blir første priøritet.

    Skal prøve å poste masse bilder, da det både er gøy for meg å se fremgang og forhåpentligvis gøy for dere å følge med

    Mvh E:GRØNDAHL
    Sist endret av E.GRØNDAHL; 03/11/14 kl 14:28
    Volvo 240gl rullende prosjekt http://forum.vccn.no/showthread.php?...419#post650419
    Volvo 240glt Turbo
    Suzuki fz50

  2. #2
    Registrerte brukere E.GRØNDAHL sin avatar
    Medlem siden
    08. april 2010
    Innlegg
    310
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått satt smått i gang med undestellet, fannt ut at det var greit å ta mestmulig av krenge stag osv. før eksosen blir satt på. er vel som de fleste sier, bilder sier mer enn 1000 ord.

    Litt bilder av IPD usa



    Er krengestag foran også, men glemte å ta bilde før jeg satte på beskyttelses plata foran hehe.


    det var alt for denne gang, men neste blir å få kjøpt lesjøøøØØØ, å sette på samtidig som bilstein dempera så de slepper å måtte av igjen:P
    Volvo 240gl rullende prosjekt http://forum.vccn.no/showthread.php?...419#post650419
    Volvo 240glt Turbo
    Suzuki fz50

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mars 2011
    Sted
    Vældre
    Innlegg
    725
    Antall takk

    Standard

    Blir bra detta Eric

    Lettvinnt med motor til sommeren da, siden du nå faktisk har riktig nett. Så jo hvor fort det gikk på min
    2012 Volvo V60

  4. #4
    Registrerte brukere E.GRØNDAHL sin avatar
    Medlem siden
    08. april 2010
    Innlegg
    310
    Antall takk

    Standard

    Ja burde gå ganske lett nå, men fått litt mer planer nå hehe.... men det er bare hvis pengene strekker til, så vil ikke annonsere enda. men har jo plutselig litt god tid til å skru
    Må bare få rydda garasjen, så starter morroa!
    Volvo 240gl rullende prosjekt http://forum.vccn.no/showthread.php?...419#post650419
    Volvo 240glt Turbo
    Suzuki fz50

  5. Takk Dieselsmoke takket for denne posten
  6. #5
    Registrerte brukere E.GRØNDAHL sin avatar
    Medlem siden
    08. april 2010
    Innlegg
    310
    Antall takk

    Standard

    Nå har bilen endelig sett dagens lys igjen etter to år med mørke. Nytt batteri og ny olje, så fyra'n med en gang. ettersom lappen røk og lysta på å skru bil forsvant, har det ikke blitt gjort noe som helst med bilen før nylig. menlappen og lysta er tilbake, så da baller det vel på seg.

    Første som ble montert var bilstein dempere foran og bak + lesjø 40mm senk.
    Så har den fått nye bære bruer foran + polyføringer i alt utenom bakaksling.
    Har også bestillt meg ny Locker, som jeg venter på i posten.
    Volvo 240gl rullende prosjekt http://forum.vccn.no/showthread.php?...419#post650419
    Volvo 240glt Turbo
    Suzuki fz50

  7. #6
    Registrerte brukere E.GRØNDAHL sin avatar
    Medlem siden
    08. april 2010
    Innlegg
    310
    Antall takk

    Standard

    En kjapp liten update, bilen har fått nye bremser, ikke stort å skryte av. har også fått locker'n fra Lokka, gleder meg utrolig til å sette inn denne.

    poster noen bilderav hvordan bilen ser ut nå om dagen

    Lockern:


    Hvordan bilen var med sommer felger, høy som ett fjell da, menmen:


    Slik står den nå:


    Nye bremser og bilstein,skimter også lesjø baki der:


    tenkte vente med å montere lockern til eu-godkjenninga er gjennomført, så jeg slipper forklare hvorfor det høres ut som jeg har bakakselras
    Volvo 240gl rullende prosjekt http://forum.vccn.no/showthread.php?...419#post650419
    Volvo 240glt Turbo
    Suzuki fz50

  8. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mars 2011
    Sted
    Vældre
    Innlegg
    725
    Antall takk

    Standard

    Åssen er den lockern der kontra andre på markedet da? ☺
    2012 Volvo V60

Lignende tråder

  1. E.GRØNDAHL's volvo 360! Svartmatt hellakering, benga!
    By E.GRØNDAHL in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 56
    Siste post: 29/09/13, 20:26
  2. E.GRØNDAHL's volvo 240glt turbo + noen spm.
    By E.GRØNDAHL in forum 200 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 26/07/12, 21:36

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •