Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Montere nytt eksosanlegg VOLVO 940 LT

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2012
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard Montere nytt eksosanlegg VOLVO 940 LT

    Hei. Har stående i garasjen, ennå i orginal esken:
    EKSOSANLEGG 3" SPORT 940 TURBO M/2 POTTER OG FRONTRØR LINK: http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid...roductID=21439

    Jeg hva å hørte med verkstedet hva de skulle ha for å montere dette på. De sa at det koster 4800 kr (1200 kr i timen, 4 timers arbeid).
    Men mangler katalysator og lurer på om dere kan hjelpe meg med dette.

    1. Vill dette eksosanlegget passe rett på? uten modifiseringer slik at regningen blir dyrere?
    2. Hvilken katalysator burde jeg bestille?
    4. Han på verkstedet spurte meg om manifoldet skulle byttes. Det kunne jeg ikke svare på siden jeg ikke viste helt hva dette betydde. Så prisen er ink bytte av manifold (2.8 timer arbeid).
    Er dette noe som er inkludert i pakken jeg har stående i garasjen eller surrer jeg på villspor her?
    5. Er det noe som mangler her for å få komplett 3''?

    Skal trimme senere og orginal anlegget er rustet hull i så bestemte meg bare for å bytte ut hele greia.

    På forhånd takk

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. april 2010
    Innlegg
    65
    Antall takk

    Standard

    det er ikke noe problem og montere 3" anlegg selv på 940 bare du har en jekk som jekker passe høyt og litt tid til overs.
    begynn foran å heng på plass downpipe og jobb deg bakover. etterpå går du over og strammer til alt.. husk å kjøpe en tube eksospasta til å ha i alle skjøter.

    på den pakken du har linka til følger det med overganger til orginal katalysator. fra 3" til 2.25" og tilbake igjen til 3" så du trenger ikke nødvendigvis kjøpe ny

  3. #3
    Registrerte brukere turbohjelle sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    263
    Antall takk

    Standard

    Dette hørtes dyrt ut. Brukte 3 timer selv da jeg byttet (inkl pauser), og da gikk 2,5 av de med på å løsne downpipen fra turboen, da muttrene satt som noen jævler.

  4. #4
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    om du bruker halvparten av pengene som verkstede skall ha, på og kjøpe deg verktøy og utstyr på biltema. så klarer du fint og gjør dette sjøl..

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2012
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard

    Takker for tilbakemelding. Jeg fant en kar som kunne gjøre det billig (1300 kr), og siden jeg ikke har noen særlig trygg og god måte på å få bilen opp i luften velger jeg og la han gjøre dette da han har heis

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. april 2010
    Innlegg
    65
    Antall takk

    Standard

    denne er da ikke så dyr? har selv, funker bra. om du vil opp i høyde kan du evt. sette en klosse under jekken. f.eks en 2toms4 bit.
    http://biltema.no/no/Bil---MC/Verkto...sk-jekk-15221/

    men om du er usikker på monteringen så kan du vel leie han som gjør det for 1300, selv om det ikke var så billig etter min mening.
    selve monteringen av eksosen er som å bygge lego tre inn, fest på gummiopphengene, fortsett på neste. stram til skjøteklemmene når du er ferdig. trenger en tube eksospasta og en 13mm fastnøkkel (evt. 13mm kopp + skralle)
    Sist endret av Andreas89; 17/09/12 kl 21:10

  7. #7
    Registrerte brukere turbohjelle sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    263
    Antall takk

    Standard

    Husk for all del bukker hvis du skal under bilen. Skal mindre til enn folk tror for at den skal falle av jekken.

  8. Takk Popp takket for denne posten
  9. #8
    Registrerte brukere Popp sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    180
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turbohjelle Vis post
    Husk for all del bukker hvis du skal under bilen. Skal mindre til enn folk tror for at den skal falle av jekken.
    Har vel dødd 3 stykk bare i Nord-Trøndelag pga. dette så langt i år, så det er absolutt noe som MÅ til når man skal under bilen..
    Fysisk avhengig av blank bil - Detailers Club Norway

  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2012
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard

    Ja. Skulle jekke opp bilen får å legge meg under å stramme en bolt som hadde løsnet på eksosanlegge. Jekken skeiva ut og biln for i bakken. Heldigvis lo æ ikkje under. Det e skumle greier det derran :P

Lignende tråder

  1. Tips om nytt eksosanlegg til 940 hgv 230 FB
    By eds in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 23/07/13, 10:09
  2. Svar: 10
    Siste post: 29/09/12, 19:15
  3. Nytt Eksosanlegg
    By Lord_Hatlem in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 12
    Siste post: 11/04/11, 11:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •