Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  4
Viser resultater 1 til 22 av 22

Tråd: Valg av ekstralys

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Herøy M&R
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard Valg av ekstralys

    Skal til å montere ekstralys på 05 V70en min. Har vert hos Volvo og handlet braket/lening/bolt kittet.
    Nå sitter eg og lester meg grønn på nette om hvilke lykter eg skal velge, men blir dessverre ikke noe klokere.

    Så er her noen som har ekstralys på bilen sin?
    Hvilke lys har dere valgt og hvorfor?

    HD
    Sist endret av Chevelle_68; 11/09/12 kl 00:13

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    Eg valgte NBB Alpha 225 fordi dei lyser bra på tester.
    Sammen med 60w xenonkit lyser dette bra!

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Herøy M&R
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Hvem selger slike lys?
    Har du bilder av bilen din med lysa på?

  4. #4
    Registrerte brukere GLTOslo sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Oslo, Ullevål. Opprinnelig fra Ørsta
    VCCN medlemsnummer
    702
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    IMG_4132.jpgHella 3003
    Sist endret av GLTOslo; 11/09/12 kl 22:45

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    Eg kjøpte lysa mine hjå xenonkungen.com
    Lysa heiter vist
    ABL
    Alpha N225 no. http://www.xenonkungen.com/se/art/ex...60w-nbb225.php
    Er antagligt same lys, sia dei reklamerer for NBB Alpha 225 http://www.xenonkungen.com/shop/4404...pic-c05c84.jpg

    Er og tilsalgs på finn. Berre gå inn på torget og søk etter ekstralys.




  6. #6
    Registrerte brukere Phoenix sin avatar
    Medlem siden
    27. aug. 2012
    Sted
    Rossfjordstraumen, Troms
    Innlegg
    39
    Antall takk

    Standard Valg av ekstralys

    Har 3 stk Bosch Lille Knick med 100w Xenon på min V70.
    Lyktene er ombygget til xenon.

  7. #7
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.045
    Antall takk

    Standard

    Når de selger H1/H7 Xenon-pærer med justerbar fokus beviser dette at Xenon-pærer i halogenlykter ikke fokuserer korrekt og vil blende andre trafikanter hvis de brukes i nærlys/tåkelys. Det er ikke uten grunn at Xenon i halogenlykter er ulovlig på veien i de fleste land i verden.

    Forøvrig ser jeg også at de i testen linket til ovenfor advarer om at når man dimmer ned fra Xenon-modifisert ekstralys til nærlys så er det som å kjøre inn i en mørk vegg, kjør forsiktig!
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    No var det snakk om ekstralys. Er jo ikkje farligt om ekstralys blender.

    Har du bra fjernlys, so vil jo det bli ganske merkbar forskjell nnår du skrur dei av og køyrer med nærlysa. (uansett om det er halogen eller xenon)
    Dette plager ikkje meg. (og det er ikkje akkurat mange som har so bra fjernlys som meg)

    Eg har ikkje montert xenon i nærlysa pga at dette vil blende andre bilister. (men har xenon i fjerlysa)

  9. #9
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av FroBe Vis post
    Når de selger H1/H7 Xenon-pærer med justerbar fokus beviser dette at Xenon-pærer i halogenlykter ikke fokuserer korrekt og vil blende andre trafikanter hvis de brukes i nærlys/tåkelys. Det er ikke uten grunn at Xenon i halogenlykter er ulovlig på veien i de fleste land i verden.

    Forøvrig ser jeg også at de i testen linket til ovenfor advarer om at når man dimmer ned fra Xenon-modifisert ekstralys til nærlys så er det som å kjøre inn i en mørk vegg, kjør forsiktig!
    Har du ikke annet å gjøre enn å håndheve lysregler i folks tråder? Skulle tro du var ansatt i biltilsynet. Jeez...
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  10. #10
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.045
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Har du ikke annet å gjøre enn å håndheve lysregler i folks tråder? Skulle tro du var ansatt i biltilsynet. Jeez...
    Er du alltid så gretten?
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  11. #11
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av FroBe Vis post
    Er du alltid så gretten?
    Ja folk som deg gjør meg jævla gretten. Jeg legger merke til at HVER gang noe omhandler xenon, så er du der med en gang å vifter med pekefingeren. Jeg tror det fleste har fått med seg til nå at det ikke er lov, så la nå folk bestemme over seg selv og sine egne biler uten at du skal sitte der som en regelrytter og påpeke "NEI NEI NEI! DETTE ER IKKE LOV!" Reflektor ditt og reflektor datt.

    De aller fleste her er voksne folk som greier å ta konsekvensene om de så blir stoppet med ulovlige lys. Jeg har også blitt blendet av folk med dårlige lykter med ettermontert xenon i, men jeg gidder ikke sitte her å forsure folks tråder om hvor fælt det er. Get over it.
    Sist endret av ovlov86; 12/09/12 kl 13:14
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  12. Takk Tommen, Dudden takket for denne posten
  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Ja folk som deg gjør meg jævla gretten. Jeg legger merke til at HVER gang noe omhandler xenon, så er du der med en gang å vifter med pekefingeren. Jeg tror det fleste har fått med seg til nå at det ikke er lov, så la nå folk bestemme over seg selv og sine egne biler uten at du skal sitte der som en regelrytter og påpeke "NEI NEI NEI! DETTE ER IKKE LOV!" Reflektor ditt og reflektor datt.

    De aller fleste her er voksne folk som greier å ta konsekvensene om de så blir stoppet med ulovlige lys. Jeg har også blitt blendet av folk med dårlige lykter med ettermontert xenon i, men jeg gidder ikke sitte her å forsure folks tråder om hvor fælt det er. Get over it.

    Nådda.

    Siden emnet allerede er oppe, så innrømmer jeg glatt at jeg hører til de som lar seg irritere over overdrevent lysbruk.
    Siden problemet i bunn og grunn er et rent sikkerhetsproblem, så holder jeg med disse som løfter pekefingeren når regelstridige lysmonteringer taes opp.
    Det har lite å si for den som selv har dette lyset, men for ALLE som møter en slik bil med feilaktig innstilt lys så er det en reell fare.

    Ser vi det hele i den konteksten, så syns jeg faktisk det er du som bør gå stille i dørene, og heller akseptere at pekefingeren dukker opp.

    Hadde det ikke hat noe som helst å si for sikkerheten etter veiene så hadde vi holdt kjeft, rett og slett.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  14. #13
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    Men om noen har xenon i fjernlysene sine så vil det jo ikke påvirke sikkerheten, er verre med de som kjører og blender med ettermontert xenon i nærlysene.

    Selv har jeg disse fra biltema på Forden. Har montert 100w xenon i de, de fungerer utmerket, spesielt med tanke på prisen.
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

  15. #14
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.045
    Antall takk

    Standard

    Er det noen ekstralys som har plass til Xenon-ballast i lykten, eller må man legge dette på utsiden utsatt for vær og regn?
    25 000V tennspenning er ikke å spøke med, det smalt godt i sokkelen da jeg ved en forglemmelse koblet på strøm uten å ha montert D2S-pæren.
    Klipper eller skader man isolasjonen på ledningene til pæra bør man forsegle dette med både silikon og krympestrømpe for å unngå overslag, 25 000V kan lage 2cm lange gnister i tørr luft.
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  16. #15
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av FroBe Vis post
    Er det noen ekstralys som har plass til Xenon-ballast i lykten, eller må man legge dette på utsiden utsatt for vær og regn?
    25 000V tennspenning er ikke å spøke med, det smalt godt i sokkelen da jeg ved en forglemmelse koblet på strøm uten å ha montert D2S-pæren.
    Klipper eller skader man isolasjonen på ledningene til pæra bør man forsegle dette med både silikon og krympestrømpe for å unngå overslag, 25 000V kan lage 2cm lange gnister i tørr luft.
    De biltema lykten jeg linket til har god plass til ballast.
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

  17. #16
    Registrerte brukere TheStig sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2012
    Sted
    Meråker
    Innlegg
    570
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av FroBe Vis post
    Er det noen ekstralys som har plass til Xenon-ballast i lykten, eller må man legge dette på utsiden utsatt for vær og regn?
    25 000V tennspenning er ikke å spøke med, det smalt godt i sokkelen da jeg ved en forglemmelse koblet på strøm uten å ha montert D2S-pæren.
    Klipper eller skader man isolasjonen på ledningene til pæra bør man forsegle dette med både silikon og krympestrømpe for å unngå overslag, 25 000V kan lage 2cm lange gnister i tørr luft.
    Skulle ønske han som klippet ledningene og stjal mine 3 xenonbøtter fra gamlebilen fikk 3x 25 000V rett i klåfingrene..
    V70 2,0T 2000 mod.

  18. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av FroBe Vis post
    Er det noen ekstralys som har plass til Xenon-ballast i lykten, eller må man legge dette på utsiden utsatt for vær og regn?
    25 000V tennspenning er ikke å spøke med, det smalt godt i sokkelen da jeg ved en forglemmelse koblet på strøm uten å ha montert D2S-pæren.
    Klipper eller skader man isolasjonen på ledningene til pæra bør man forsegle dette med både silikon og krympestrømpe for å unngå overslag, 25 000V kan lage 2cm lange gnister i tørr luft.
    Er først og fremst bare ubehagelig.
    Det vil si, man bør ikke støtte seg til chassis mens man "herjer" med de ledningene nei.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  19. #18
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Nådda.

    Siden emnet allerede er oppe, så innrømmer jeg glatt at jeg hører til de som lar seg irritere over overdrevent lysbruk.
    Siden problemet i bunn og grunn er et rent sikkerhetsproblem, så holder jeg med disse som løfter pekefingeren når regelstridige lysmonteringer taes opp.
    Det har lite å si for den som selv har dette lyset, men for ALLE som møter en slik bil med feilaktig innstilt lys så er det en reell fare.

    Ser vi det hele i den konteksten, så syns jeg faktisk det er du som bør gå stille i dørene, og heller akseptere at pekefingeren dukker opp.

    Hadde det ikke hat noe som helst å si for sikkerheten etter veiene så hadde vi holdt kjeft, rett og slett.
    Nuvel. Vi får enes om å være uenige. Poenget er også at ikke alle som kjører med xenon blender alle de møter, kun fordi de mangler nivåregulering. Og det har enda mindre å si i ekstralys, hvem blir blendet av de? Ser ikke helt problemet.

    Stille i dørene går jeg aldri. Sist jeg fikk en pekefinger opp i ansiktet knakk jeg fingeren hans. Idiotisk? Så absolutt.

    Det er også litt av problemet med nettforumer, det at veldig mange ikke er interesserte i å svare på trådstarters spørsmål, men kun å ytre en personlig mening. Typ "hvor kan jeg kjøpe tre-eika felger til bilen min?" "ÆSJ! Det er stygt!"

    Men nok om det, og tilbake til trådstarters spørsmål.

    De lampene MrX linker til kommer også veldig godt ut i tester har jeg sett. De gir veldig greit med lys, og sikkert enda mer med xenon, hvis du tør å trosse lyspolitiet da.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  20. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    Her er ein test av lys: http://www.automotorsport.se/media/b...pdf/102003.pdf

    Enda ein test: http://www.automotorsport.se/media/b...pdf/092003.pdf

    Og enda ein: http://www.automotorsport.se/media/b...pdf/072104.pdf

    Har ikkje sett noken nyare tester. Led begynner å lyse ganske bra, so ekstralys eller ein rampe med led kan være interessant. (men koster nok ein del for øyeblikket)

  21. Takk ovlov86 takket for denne posten
  22. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Hadde klinka til med disse her jeg: NBB ALPHA 225 MED 70W-XENONSATS
    Lekker design som passer S60 perfekt. Etter mitt syn da.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  23. Takk ovlov86 takket for denne posten
  24. #21
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Hadde klinka til med disse her jeg: NBB ALPHA 225 MED 70W-XENONSATS
    Lekker design som passer S60 perfekt. Etter mitt syn da.
    De var pene de der ja!
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  25. #22
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Hella Rallye 3003 m/parklys x3
    Harry?
    Nei, bare utrolig gromt
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

Lignende tråder

  1. Valg av eksosanlegg til V70 AWD?
    By Tore in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 83
    Siste post: 18/09/14, 12:27
  2. Valg av forsterker.
    By Carpo in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 8
    Siste post: 07/07/11, 14:39
  3. kam valg
    By turbodreams in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 19/03/11, 00:38
  4. Valg av Sub
    By yearbogen in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 3
    Siste post: 24/06/10, 12:52

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •