Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Volvo 940 LT AUTOMAT 1997.. Trenger nytt eksosanlegg (GRØNN PÅ BIL)

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2012
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard Volvo 940 LT AUTOMAT 1997.. Trenger nytt eksosanlegg (GRØNN PÅ BIL)

    Hei. Da trur jeg tiden er kommet for å skifte ut eksosanlegget som står på bilen nå, og trenger hjelp til å finne ett som passer.
    Er det noen som kunne vært snill og linket et komplett eksosanlegg som passer rett på bilen min?
    Gjerne med litt grom lyd å skader ikke hvis det er mulig å finne ett med "eksosutgang" på hver side.
    Har søkt meg rundt på forumet uten hell og tørr ikke bestille noe jeg ikke er sikker på vill passe.

    Er grønn på dette med bil men får hjelp til og montere det. Må være mulig og godkjenne selvsagt

    Takker på forhånd.

  2. #2
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.128
    Antall takk

    Standard

    http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid...roductID=22518
    ett eksempel.. men er ikke billig akkurat.

    har jt på min 240 gasserturbo. bra lyd

    Får også tak i rimeligere:
    simons 2,5'' fra katalysator og bakover for 2.800kr på pedersens racing.

    eventuelt prøve deg fram litt med biltema rørbiter?
    Sist endret av Voolvoo; 08/09/12 kl 23:02
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2012
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard

    4000 kr var da ikke så ille :P Trur jeg bestiller meg et sånt sett. Så veldig greit ut. Det er bare å sveise catalysatoren til rørene?

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2012
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard

    Trur dere det ville vært et problem og få anlegget godkjent med racing cat, 300c? Blir CO2 utslippet for høyt?

    edit: med et sånt sett http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid...roductID=22518

  5. #5
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    får TUV til JT anleggene. Men er ikke vits å ha det i vognkort egentlig.
    Kjøper du til 740 istedefor 940, sparer du penger, å det passer rett over. Litt bedre vinkling på DP på anlegget til 940 da.

    Det til tidlig 740(som er billigere, å passer rett over) skal egentlig være uten uttak for lambda, men det kan kjøpes på biltema å sveises inn.
    Jeg har nettopp bestilt 740 JT anlegg til mitt prosjekt (en 940), å jeg sparte 1000 kr, å der var faktisk uttak for lambda oxo på DP. +at man får med erstatningsrøret for katalysatoren (Som ikke følger med i 940 sin pakke, der følger det bare med overganger så du kan bruke orginal katalysator). Å det erstatningsrøret koster jo litt det å.

    Mitt råd er å bare kjøpe et JT anlegg til 740. Sparer penger (Jeg sparte som sakt 1000kr). Jeg måtte kutte litt i DownPipe`n å trikse litt der, men nå har jeg en 850 T5 motor i min 940 da.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2012
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    får TUV til JT anleggene. Men er ikke vits å ha det i vognkort egentlig.
    Kjøper du til 740 istedefor 940, sparer du penger, å det passer rett over. Litt bedre vinkling på DP på anlegget til 940 da.

    Det til tidlig 740(som er billigere, å passer rett over) skal egentlig være uten uttak for lambda, men det kan kjøpes på biltema å sveises inn.
    Jeg har nettopp bestilt 740 JT anlegg til mitt prosjekt (en 940), å jeg sparte 1000 kr, å der var faktisk uttak for lambda oxo på DP. +at man får med erstatningsrøret for katalysatoren (Som ikke følger med i 940 sin pakke, der følger det bare med overganger så du kan bruke orginal katalysator). Å det erstatningsrøret koster jo litt det å.

    Mitt råd er å bare kjøpe et JT anlegg til 740. Sparer penger (Jeg sparte som sakt 1000kr). Jeg måtte kutte litt i DownPipe`n å trikse litt der, men nå har jeg en 850 T5 motor i min 940 da.
    Takk for tilbakemelding. Setter stor pris på det Men har lest litt rundt å ser at det JT anlegg er ikke TUV godkjent. Dette stemmer altså ikke?

  7. #7
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Hmm, jeg har TUV papirer liggende et sted iallefall til 940 anlegg. så virker litt rart da at dem ikke skal være TUV når jeg har noen slike liggende et eller anna sted her


    *EDIT: Nå skal ikke jeg være bråkjekk her å påstå det var TUV. Ble usikker i farta. Men husker det var dokumentasjon på støynivå med 2 dempere bare, å uten katalysator. å så sto det litt anna dall der oxo. Var vel med nummera på pottene osv. skal se om jeg finner det igjen det papiret. Mener det var TUV altså
    Sist endret av SirKim; 09/09/12 kl 01:18

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. aug. 2012
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    84
    Antall takk

    Standard

    trur ikke du trenger å godkjenne det. jeg har 3" hele veien med racekat, 2 lyddempere og 4" utblås og den gikk akkurat gjennom eu. sa ingenting på feil co eller noe. det er ikke godkjent i vognkort heller
    1996 Volvo 945 B230FK - bruksbil/småprosjekt <-- Trykke
    1990 Volvo 240 B230F - solgt!
    1991 Volvo 940 B230FB - Solgt!

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2012
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Hmm, jeg har TUV papirer liggende et sted iallefall til 940 anlegg. så virker litt rart da at dem ikke skal være TUV når jeg har noen slike liggende et eller anna sted her


    *EDIT: Nå skal ikke jeg være bråkjekk her å påstå det var TUV. Ble usikker i farta. Men husker det var dokumentasjon på støynivå med 2 dempere bare, å uten katalysator. å så sto det litt anna dall der oxo. Var vel med nummera på pottene osv. skal se om jeg finner det igjen det papiret. Mener det var TUV altså
    Mener og ha lest at TUV papirene er ofte røde og A4 ark og står tydelig at det er TUV papirer. Men det må du ikke quote meg på! :P

  10. #10
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.128
    Antall takk

    Standard

    TUV papiret på lesjøfors fjører er hvit ihvertfall :P fått ordna deg noe eksos?
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2012
    Innlegg
    44
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    TUV papiret på lesjøfors fjører er hvit ihvertfall :P fått ordna deg noe eksos?
    Ja. Har fått satt på 3'' hele veien nå

Lignende tråder

  1. Tips om nytt eksosanlegg til 940 hgv 230 FB
    By eds in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 23/07/13, 10:09
  2. Nytt Eksosanlegg
    By Lord_Hatlem in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 12
    Siste post: 11/04/11, 11:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •