Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Bytte av slange fra LMM til turbo - '86 740 Turbo

  1. #1
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard Bytte av slange fra LMM til turbo - '86 740 Turbo

    Hei,

    Lurte på å bytte ut slangen som går mellom LMM og turboen i min 740. Det jeg lurer på er om denne vil passe? http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid...roductID=22422 Det jeg er bekymret for er det utstikket midt på slangen. Ser ut til å ikke passe sammen med min B230ET motor? Såvidt jeg kan se i min bil, så går det en bøy fra slangen inn på avlastningsventilen til turboen. Noen som har bestilt denne slangebiten fra BCB før og kan bekrefte dette?


    - Frank

  2. #2
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Hørte med Bilia, og den slangen er utgått... Så dette spørsmålet er fortsatt aktuelt for meg.

  3. #3
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    på den orginale slangen mellom LMM og turbo så er det limt inn en lengre slange stuss bort til avlastings ventilen.
    Så du må nokk skøyte på denne do88 slangen, med en stålrør bit inni, så du ikkje klemmer slangen flat med slange klemmer. går kansje an og lime det med noe lurt.

    På bilen min, har eg bare blenda dette hullet, og fjerna den orginale avlastings ventilen. og satt på ein slik en pussy magnet, men det rekner eg med du ikkje vil ha..

    på Lh2,4. sitter det vell en giver i dette hullet?
    Sist endret av s4nd3r; 23/09/12 kl 23:18

  4. #4
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Mye mulig, har ikke sett hvordan et originalt LH2,4 nett ser ut. Har selvfølgelig Motronic jeg. Må vel nesten skjøte slik som du nevner, ja. Tror jeg har bittelitt trykkfall når jeg gir flat pedal, så mistenker det er denne slangen som er problemet. I skjøten med den slangestussen til ventilen.

    Har kjøpt en sån "pussy magnet" ventil, men det er bare for å prøve. Må jo nesten det når man først har en turbobil, hehe. Ellers liker jeg best at det er "lydløst", synes det er tøffere da. Bilen er jo så godt som identisk med alt annet, så for folk flest vil det se ut som en vanlig 740 som plutselig er veldig sprek.

  5. #5
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    Sku nesten montert en turbotryks måler og sett på trykke ditt. er bilen din chippa med opp justert ladde trykk?
    er ikkje bare WG som opner du kjenner da? når du nevner trykk fall..
    hehe, ja, kan bli slitsomt i lengeden med dinna pysjinga og fnysinga.. kjørte til gjøteborg for noen år siden. holt på og bli gal av lyden.. drit lei etter 12t bak ratte...

  6. #6
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Nja, nåla på indikatoren går til bunnen av skalaen, så trekker den seg bittelitt tilbake. Kan jo hende det bare er wastegaten som fungerer, som du sier.

    Ellers er bilen helt original. Nappet ut trykkmåleren som var ettermontert, men den viste 0,65 bar før hvertfall. Slik jeg har forstått det så er det originalt trykk? T-stykket er fortsatt bak dashbordet, så kan jo koble den på en dag for å dobbelsjekke.

  7. #7
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    går turbotrykksmåler i bånd er ikke detta 0,65bar.

    åssen turbotrykksmåler har du? den med skala som er svart, gul og rød, eller nyere typen som er kun svart og gul?
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  8. #8
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Bunn og bunn.. til slutten, eller nesten slutten, av det gule (skalaen er strek/svart og gul), men trekker seg bittelitt tilbake. Mener å huske den ettermonterte måleren viste 0,65 når jeg kjørte. Er det normalt altså at den skal trekke seg bittelitt tilbake? Det som er wastegaten som slår inn?

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    0,63 er det vel som er reelt trykk når den er på slutten av det gule orginalt
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Lignende tråder

  1. hydraulik slange på tur på turbo
    By gnilrE in forum Motor og gir
    Svar: 5
    Siste post: 07/05/11, 17:07
  2. Gjenge størrelse på tur olje slange til turbo? FK
    By KillerFly in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 06/03/11, 13:49

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •