Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 59 av 59

Tråd: bakaksel tråden

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. jan. 2011
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    lurer på om det skal stå noe shims med lagrene på diffen når du monterer true track ? eventuelt hvor får jeg tak i dette ?

  2. #52
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    Shimsene skal stå innenfor lagrene. Hvor du får tak i nye er jeg ikke sikker på, men i veldig mange tilfeller så fungerer det tilfredstillende å bruke de eksisterende shimsene i bakakselen (jeg gir ingen garanti for at det funker til deg, men det har fungert for veldig mange, inkludert meg)

  3. #53
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    kan jeg bruke 1045(multilink mk1) innmat i en 1041 (stiv aksel) altså som ta ut delene fra multilinken og sette de i den stive akslingen er jo g80 locker på begge og de er vel like?

    BTW denne tråden skulle vel vært i motor og gir tråden?

  4. #54
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    VCCN medlemsnummer
    784
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Fortsatt noe liv i denne tråden eller?

    Ganske my døgang i 1065 diffen min. (960 1995 mod)

    Må den shimses som stiv akslingene? Hva gjør jeg?

    Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

  5. #55
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Spørs om ikke pinjongen skulle hatt litt shimsing om det er dødgang ute å går

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. #56
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    VCCN medlemsnummer
    784
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Spørs om ikke pinjongen skulle hatt litt shimsing om det er dødgang ute å går

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    Må jeg ut med diffen?

    Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

  7. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Dette er ikke sleggemekk bare så det er sakt.
    Om jeg ikke tar helt feil nå så skal pinjong ha en fast/bestemt høyde i forhold til senter diff(eller senter drivaksel)
    Har man slakke så er det mest trolig pga slitasje,men det er godt mulig man kan få den tight igjen ved å shimse.
    Tar man f.eks ut diff og finner ut at pinjonghøyden er riktig,så må nok diffen shimses sideveis.
    Får å få av lagrene hele må man ha en spesialavdrager og skal man bytte lager samtidig så må man enten ha denne avdrageren evt dummylager som er lette å montere/demontere.
    Det er mulig det går å måle seg frem til sånn ca hvor mye man må flytte diffen,men jeg innbiller meg at dette er prøving og feiling.

    Skal man gjøre dette etter boka trenges et lass med spesialverktøy men man kan nok få til et "ok" resultat uten det meste såfremt man er sikker på at pinjonghøyden er riktig.

    Må ha måleur for å sjekke at du har nok slakke,i kombinasjon med maling/lakk på noen tenner for å sjekke at flatene treffer hverandre riktig.

    Man kan veldig lett få konstant ulyd om ikke alt stemmer helt.

    Har man ikke holdt på med dette tidligere selv så er iallefall mitt synspunkt at man bør sette det bort til noen som kan det og har utstyr,eller skaffe seg et komplett diffhus med innmat som er i orden

  8. Takk HansOla takket for denne posten
  9. #58
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    VCCN medlemsnummer
    784
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Terje1 Vis post
    Dette er ikke sleggemekk bare så det er sakt.
    Om jeg ikke tar helt feil nå så skal pinjong ha en fast/bestemt høyde i forhold til senter diff(eller senter drivaksel)
    Har man slakke så er det mest trolig pga slitasje,men det er godt mulig man kan få den tight igjen ved å shimse.
    Tar man f.eks ut diff og finner ut at pinjonghøyden er riktig,så må nok diffen shimses sideveis.
    Får å få av lagrene hele må man ha en spesialavdrager og skal man bytte lager samtidig så må man enten ha denne avdrageren evt dummylager som er lette å montere/demontere.
    Det er mulig det går å måle seg frem til sånn ca hvor mye man må flytte diffen,men jeg innbiller meg at dette er prøving og feiling.

    Skal man gjøre dette etter boka trenges et lass med spesialverktøy men man kan nok få til et "ok" resultat uten det meste såfremt man er sikker på at pinjonghøyden er riktig.

    Må ha måleur for å sjekke at du har nok slakke,i kombinasjon med maling/lakk på noen tenner for å sjekke at flatene treffer hverandre riktig.

    Man kan veldig lett få konstant ulyd om ikke alt stemmer helt.

    Har man ikke holdt på med dette tidligere selv så er iallefall mitt synspunkt at man bør sette det bort til noen som kan det og har utstyr,eller skaffe seg et komplett diffhus med innmat som er i orden
    Skjønner at jeg ikke skal øve meg på denne bilen da det er bruksbil. Tips til noen som gjør detta på Østlandet?

    Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

  10. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kristian N Vis post
    Skjønner at jeg ikke skal øve meg på denne bilen da det er bruksbil. Tips til noen som gjør detta på Østlandet?

    Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
    Kan høre med engs auto evt henning (Euro). Har løs 1065 diff hvis du trenger.

    Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •