Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Tenning/dysetrøbbel V70 D5 '08

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. aug. 2012
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard Tenning/dysetrøbbel V70 D5 '08

    Har en '08 V70 med D5 motor (185hk) med 140.000 km på telleren som plutselig begynte å fuske. Gjerne ved igangkjøring og med kald motor. Går lange strekker helt fint med litt gasspådrag når den er varm, men kan også da på enkelte turtall fuske. Går tidvis som et rakleverk på tomgang, og har ved flere anledninger stoppet fra full drift. Må da ta ut nøkkel og inn igjen for å kunne starte igjen.

    Diagnose sier "Slumpvis feiltenning", noe man vel neppe trenger diagnoseverktøy for å høre.

    Verksted har brukt over 10 timer på feilsøking, byttet en ledningsmatte. Går fortsatt dårlig på ene sylinderen. Neste trinn er å bytte dyse.

    Jeg frykter jo sluttprisen på dette.

    Mitt spørsmål, er om noen har erfaringer på om dette burde være omfattet av reklamasjon? Egentlig burde vel både ledningsmatter og dyser være ment å vare vesentlig lengre enn 5 år, og dermed omfattes av reklamasjon? Bilen har gått 140.000 km.

    Neste spørsmål er om dette burde kvalifisere som en plutselig skade på motor eller dens elektroniske system? Dette er jo omfattet av maskinskadeforsikring.

    Jeg er ikke interessert i å jukse til meg noe som helst, men er verken mekaniker eller jurist, og lurer derfor på om noen enten har kompetanse eller erfaringer med tilsvarende problem.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. juni 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    49
    Antall takk

    Standard

    Jeg har på en måte gitt opp å bruke verksted til slik feilsøking, og tvinger meg selv til å lære meg å fikse det selv.

    Har du feilkodene, så kansje flere kan belyse rundt en mulig løsning ?

Lignende tråder

  1. tenning lh2.4
    By Anders Dybvadsskog in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 7
    Siste post: 29/02/12, 16:11
  2. Tenning B18
    By 144s in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 01/08/11, 18:53
  3. Svar: 37
    Siste post: 09/03/11, 15:14
  4. Justere tenning
    By LindskogRacing in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 24/08/10, 16:03
  5. Digital tenning/A-tenning.
    By OlavS. in forum Avansert trimming
    Svar: 4
    Siste post: 05/08/10, 16:12

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •