Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: aisin warner 55-50sn til v70n 2002

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard aisin warner 55-50sn til v70n 2002

    Er det virkelig så dårlig med å få kjøpt ei brukt aisin warner solenoid blokk ( ventil blokka) fra 55-50sn automat kasse? noen som har tips om dette?

    har funnet en leverandør som kan levere alle de tre lineære solenoidene for 1700 norske kroner sånn ca i USA. Men jeg vil helt ha en blokk til så jeg kan ha en som jeg vet er i orden i tilfelle den som jeg bytter solenoidenei, går i dukken. Noen tips om dette?

    også lurer jeg på om den solenoid blokka som sitt på 55-50sn på v40, om de er samme som de som sitt på v70?
    bilopphuggeriet i sverige, rackstad, sier at kassene ikke passer, men de vet ikke om ventil blokka er like, noen som kan finne ut dette?


    grunnen til dette er at kassa kobler inn litt sent mens man ruller mot rundkjøring eller å ha sluppet opp gassen og igjen gir på gassen igjen.

    tips og innspill mottas gjerne med takk.

    bilen har D5 motor hvis noen lurer.
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    ingen som har vært interessert i automat kasser og ha ville heller reparere automat kassa enn å bytte ut kassene uansett feil?

    i usa så reparerer de jo støtt...
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  3. #3
    Registrerte brukere 64PV sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2010
    Innlegg
    179
    Antall takk

    Standard

    Kjører en 2001 S60 2,4T med automat. Den hadde lignende symptomer som du beskriver, et lite rykk når en gir gass etter å ha bremset på girene.
    Har gjort følgende:
    1. Byttet momentstaget (feste under girkassen). Ene gummiforingen var helt utslitt, metall mot metall. Dette reduserte problemet betraktelig!
    2. Oppdaterte softwaren til siste versjon. Eneste forskjell var at skifting fra 2 til 3 gir ble MYE finere!
    3. Flushet girkassen med 13 liter olje, byttet B4 cover. Ingen forskjell.
    4. Fikk verkstedet til å nullstille adapsjonen, og foreta en såkalt "adapsjonskjøring". Det gjorde underverker! Rykkingen er borte, og kassen girer veldig fint.

    Prøvd noe av dette?
    Punkt 4 løste også problem med tidsforsinkelse når en flytter spaken fra N til D. Tidligere rykket den til etter et sekund eller to (ikke hver gang, men av og til).
    Det har ikke skjedd siden. Har kjørt til og fra jobb med bilen en måned etter at dette ble gjort.
    Og girskiftene har blitt bare bedre og bedre ettersom jeg har kjørt mer. Så gjenstår det å se om det varer :-)

    Verdt et forsøk iallefall, før en starter med dyre girkassebytter.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Er nok programmet i controlleren for kassa di som er "problemet" tenker jeg.
    Ventilblokk til AW55-50 er ventilblokk til AW55-50 Er andre ting som er forskjellig på V80 og V70 kassene. (Svært lite faktisk)

    Men finn noen som kan fikse elektronikken (programmet) så vil nok det hjelpe ufattelig mye mere.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    Jaja, gammel tråd detta. Men kjører forsatt på automat kassa som sitt i. Kan vel informere om at jeg har merket forskjell på at når jeg kjører med henger og gjør automat ordentlig varm så funker den helt perfekt en stund etterpå, selv uten henger i noen dager i allefall før den går tilbake til de gamle feilene.

    Men kassa er flusha, bytta øvre og nedre momentstaga, SW skal være oppdatert ifølge verkstedet, Men kan jo ikke skade å prøve adapsjon.

    Men syntes det er merkelig at kassa fungere som en drøm etter jeg har presset den i oppoverbakker med henger og grei fart og mye turtall slik at den er ordentlig varm.
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  6. #6
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    VCCN medlemsnummer
    68
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Kan hende oljen er tjukk, sånn at den kjem fram "for seint", men når oljen er varm so blir den meir tyntflytande og kjem raskare fram. Eller at kassa er programmert til å gire på ein viss måte når oljen har den og den tempen, men når den har andre temperaturar, blir det anleis. Det kan vel og vere omvendt, at du har høgre trykk når olja er kaldare, so ting skjer med eit rykk, mens når oljen er heit får du ikkje fullt so mykje trykk og får mjukare innkobling.
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    jo, kan være sant i det ja. Får vel spytte i mer penger i kjerra og flushe girkassa også ( har rensa motoren og), og adapsjon..
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

Lignende tråder

  1. Kjetil Krømcke's Volvo V70N 2.0T 2002 Black Sapphire [SOLGT]
    By Kjetil Krømcke in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 433
    Siste post: 07/05/15, 20:50
  2. 2002 V70N D5 tungstartet når kaldt
    By bjerrang in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 24
    Siste post: 25/03/12, 23:48
  3. bytte ut automaten 55-50sn med noe mer fristende
    By Ola Hagen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 14/03/12, 04:42
  4. felger 2002 V70N
    By hakonsenjr in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 7
    Siste post: 05/06/11, 13:04

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •