Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  133
Side 28 av 29 FørstFørst ... 18 26 27 28 29 SisteSiste
Viser resultater 676 til 700 av 714

Tråd: Volvo 740R Breddet. Superstar Bügel. TIL SALGS

  1. #676
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Lurer også på om det har "skjedd" noe her, er vel ikke stort mer å gjøre her kanskje :P Skal du på noen biltreff på østlandet med denne i år?

  2. #677
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2012
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frode740R Vis post
    Godt og godt, dette er ikke en racing bil, har aldri vært meningen, det er det typiske 300 oppsettet, med 3" luft mengde måler, S60R dyser, Kvassere kam, porting, større luft kjøler, oppskrudd trykk, Chip, men det er turboen som setter stopperen, det er en litt moddet 15G turbo, så det er vel snakk om en 250 kansje 260 hk, men det er ikke problem å spinne løs med 275 dekk. =)

    Men igjen, dette er ikke laget for å kappkjøre med, målet var å lage en clean bil med litt orginale trekk, men i en litt bedre tilstand enn orginalt. =)

    Alt av syrefaste detaljer i motorrommet er håndlaget og sveist av meg, mutteren på servo tanken er en orginal syrefast mutter i str 55mm som er kappet i to med vinkel kutter og gjort om som et lokk. Samme med fjærbenstag og turbo rør og eksos og også 3" luft mengde måleren. Tidkrevende, men resultatet er ikke så gale. =)
    Komme inn i Loddefjord å ta en Effektest i dynapack da Frode ;-)

  3. #678
    Registrerte brukere Volvoniføør sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1774
    Innlegg
    396
    Antall takk

    Standard

    Full stans her? :(
    Volvo 940 TIC

  4. #679
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. april 2012
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    149
    Antall takk

    Standard

    Dette er det sykeste volvo 740 bygget jeg har sett! helt sykt hvor pen bilen ble. dritt fett med luft fjærer
    lurer på hvilken styling du har rundt bilen? har lyst på sjæl, ser at jeg har lik bil som bruksbilen din
    Nyhagen's 940 Turbo!
    Låv å ta en titt! http://forum.vccn.no/showthread.php?...940turbo-94mod
    Sjekk min gamle 240 volvo og da! http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-240-GLE-1986!

  5. #680
    Registrerte brukere Volvo-245- sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    715
    Antall takk

    Standard

    Hallo, har noen spørsmål angående Air-riden din, Hvilket merke er det du bruker også lurer jeg på om di ha fått det godkjent?

  6. #681
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Hei Hei alle ihop, sorry sent svar, har fått ny jobb, og har ikke vært så mye hjemme.

    Det skjer litt, men ikke allverdens, planene for dette året er nye hjul og bygge mitt eget luft senk system, siden de som har levert meg varene 2 ganger har rett og slett levert meg boss, fraråder folk å kjøpe luft senk fra airbagit.com for det holder ikke mål. Kompressor og slikt er ok, men når det kommer til systemet de har laget på front partiet så er det rett og slett en skandale, kvaliteten er så dårlig at det er på kanten til å være farlig. Jeg kommer til å bruke belgene dies, men derifra komponerer jeg mine egne ting, 940 fjærben med 240 dempere, pluss litt annet stasj. Har lest om flere som har hatt problemer med slike sett, mine 2 erfaringer er at demperen som er i dette settet er av så lav kvalitet at simmer-ringene som skal tette rundt kapselene på demperen og sylinderene ryker, igjen er det ikke mulig å bytte bare denne, du må bygge nytt luftsenk på nytt framme, det gjorde jeg dagen før ål treffet i fjor, og på vei hjem så røk sveisene fra Airbagit på fjærbenene på begge sider, dette gav meg et smerte punkt, og jeg har funnet ut at dette skal jeg lage bedre selv, man trenger ikke være klok for å gjøre det bedre heller, men det må dreies og jobbes litt.

    Viss noen har forslag til hjul som kan se bra ut på min bil, kom med det, det må være tre delte og kant, ikke tenk på pris. =) Takker for alle forslag, jeg har alt satt meg noen i hodet, men vil gjerne se om det finnes noe bedre.

  7. #682
    Registrerte brukere sverre2210 sin avatar
    Medlem siden
    11. sep. 2011
    Sted
    Sylling, Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    743
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Dette blir bra

    Ang felger så tror jeg superstar grandeur felger hadde vært gromt, har et sett 19" som jeg skal selge forresten
    Send meg en pm om det er noe som kunne være aktuelt
    Volvo 760ft sedan prosjekt
    Volvo 960 sommerbil

  8. #683
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Work har flere gromme 3 delte felger

  9. #684
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sverre2210 Vis post
    Dette blir bra

    Ang felger så tror jeg superstar grandeur felger hadde vært gromt, har et sett 19" som jeg skal selge forresten
    Send meg en pm om det er noe som kunne være aktuelt
    Det er oppbrukt! Her har du felger, om prisen ikke har noe å si! Riktig nok bare 2-delte da, men det går kanskje bra

  10. #685
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Martin.S Vis post
    Det er oppbrukt! Her har du felger, om prisen ikke har noe å si! Riktig nok bare 2-delte da, men det går kanskje bra
    Stusselig dimensjon og innpress på en breddet bil da, må ha en sinnsykt tykk spacer for å få de langt nok ut.

  11. #686
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Stusselig dimensjon og innpress på en breddet bil da, må ha en sinnsykt tykk spacer for å få de langt nok ut.
    Nja, bredden var ikke helt på jordet og 19" må den bilen ha. Tenkte ikke på breddinga, da er det ikke mye innpress å ha nei.

    Da hadde kanskje NUE SuperConcave vært tøft. De lages jo som man vil.

  12. #687
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Kjøp deg nåke kule gamle felgar og bygg om med nye ringar osv, får akkurat det innpresset du trengerPluss at det er sjukt mange tøffe felgar rundt om!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  13. #688
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.702
    Antall takk

    Standard

    Ser fortsatt bra ut blor bugel felga solgt da eller?
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  14. #689
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AndersD Vis post
    Ser fortsatt bra ut blor bugel felga solgt da eller?
    Blir nok ikke det du. Solgte nettopp de gamle Mim felgene...

  15. #690
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Blir det noen treff på Østlandet med denne bilen i år?

  16. #691
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Work vs-xx

  17. #692
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Rotiform BLQ er tøffe felger.

    Det er også mye annet tøft å velge i her. LHR har litt mer klassisk look hvis du er ute etter det.
    Sist endret av Øyvind G; 22/04/13 kl 20:50

  18. #693
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Kan desverre ikke garantere noe, jeg er nettopp kommet inn i en ny jobb som innebærer en del reising. Ål treffet skal jeg se om jeg klarer å snurre meg fram til. Vallåkra bommer i år og desverre.

  19. #694
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg valgt meg noen nye felger, er i gang med noen bestillings greier av de nå, får pris på de på Fredag, så kommer det til å gå en god stund før de kommer i havn, går for Japansk en gang til.

    Men, nok om det, bilen er kommet på veien igjen for første gang i år, jeg skal bygge nye fjærben til bilen og, men jeg sliter med en leveranse av en gjengetap fra england, Posten Norge har kort og godt rotet den vekk.

    Men, som sagt, bilen har hatt seg en våt tur i bergen i dag, starten på dagen så litt bra ut, opplett og slik, så på en litt optimistisk måte så gikk jeg i gang med å streve den gamle sjarken ut av verkstedet, det er nemlig ikke en bare bare jobb, når bilen endelig var på rett kjøl så åpnet himmelen seg, og drittværet var tydeligvis et faktum, men da gjelder det å isje bli forbannet, og heller bare godta det. Hehe... Så jeg har hatt meg en kort tur rundtom, gøy med respons og slik, hadde helt glemt hvordan det var å kjøre bakhjulsdrift og turbo, deilig, bare synd med føret.

    Bilen har fått seg 2 vask på dagen, og det liker vi. Gleder meg til sommeren.

    Slenger opp noen bilder, kan nevne at bilen er blitt ørlittegrann laver enn i fjor, det syns. =) Jeg digger det. =)





    Som du ser så står bakaksling skrått på bildene over, det ser du som resultat av i bildet under.



    Ny vasket.


  20. Takk s4nd3r, Martin.S, Texascom takket for denne posten
  21. #695
    Registrerte brukere Anders E sin avatar
    Medlem siden
    10. okt. 2012
    Innlegg
    171
    Antall takk

    Standard

    Tror du må vise bilder av nye felger................for jeg syns dem du har er helt sykt rå til bilen
    Mvh
    Anders Engesvoll
    Smartrepair=lakkeringsfri bulkoppretting
    '97 850R http://forum.vccn.no/showthread.php?...-fiks-på-gang ........ 2010 V50 summum

  22. #696
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Hehe... vent å se.

  23. #697
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Hei Hei.

    Det ser ut for at felgene blir noe utsatt, jeg hadde bestilt de jeg ville ha, men midt i greiene fikk jeg tilbakemelding om at de ikke leverer 19" i min boltsirkel lenger, veldig skuffet, så i år blir det nok lite oppgradering på 740, som nevnt skal det bygges nye fjærben framme, men posten har bokstavlig talt rotet til et helvete, og de nekter samtidig å fikse opp i det selv, arroganse på høyt plan, hadde det vært et privat firma så hadde det ikke vært noe problem, men siden det er posten så gir de blaffen. Jaja, nok om det, jeg lar saken gå sin gang, og har innsett at jeg må ta et kraftig tak selv og gjøre hele den administrative jobben selv, men dette er jo vi bilfolk vant til når det gjelder arbeid opp mot staten, sånn er det jo med biltilsynet og, hvem må fremskaffe alle dokumenter for at de skal godkjenne vår bil, det er oss, og det ironiske er jo at det er de som er godkjennings nembda, så fatt det de som vil, altså skal vi få noe godkjent må vi henvende oss til de, så skal de veilede, normalt kan de faget så dårlig at de ikke en gang har et svar, så når alt ligger til rette og man står der med høvdingen, så er det vår jobb å måtte guide biltilsynet så de kan godkjenne, og har de en dårlig dag, så blir det ikke godkjent.

    Jaja, nok om det, hehe.

    Jeg har i år bestemt meg for å forlate landet i 10 dager, Sverige har jeg vært i, for en som bor i Halden eller langs grensen så er det jo bare rett der borte, for oss i Bergen så er det ikke rett der borte, det er en annen verdensdel, men eg har vært der, og har vært på Volvo museet 3 ganger. Jeg hadde en plan om å reise til Italia, ta en tur på Alfa Romeo Museet, Ferrari Museet og Mille Miglia 1000 museet, dessverre var det hardt å få med seg noen til å være med på en slik tur, folk kjenner lite til historiene, så i år går turen til Tyskland, tar fly til Berlin, en liten by i Tyskland, er der i 2 dager, også går turen til Munchen, her er det dagens første Museum, og det er Bayerische Motoren Werke vi skal oppleve. Derifra går turen til Stuttgart og Mercedes museum, derifra går turen til Numburgring og formel 1 LIVE, dette gleder eg meg stort til, en billett koster en venstre arm, men formel 1 må oppleves, disse bilene blir jo mer og mer elektriske, så det gjelder å få opplevd de nå mens det enda lager litt lyd.

    Fra Nurburgring går turen videre til Wolfsburg og museet Autostadt, som skal være et rimelig så sykt bil museum. Jeg er blitt litt bitt av gammel bilhistorie, når jeg bygde denne volvo 740 min, så delte jeg lokale med en eldre alfa romeo gud, et unikum av en person, han blir kaldt et vandrende bil leksikon, det er ubeskrivelig hvor mye han kan, det er ikke snakk om hva og hvilken bil, men hvem som kjørte bilen, hva gutta som bygde motoren het, hvor og hva som ble gjort og forbedret på neste modell, navn på de ulike forgassere, liter volum og slaglender, alu blokker, doble overliggende kammer og videre i det uendelige, og da er det stort sett Ferrari og Alfa Romeo det går i, og når man kan fortelle ustoppelig historier i 3 år om stort sett kun to bilmerker, så blir plutselig volvo et litt kjedelig tema, men missforstå meg rett, Volvo er i bunn og grunn en kjedlig bil, og har en dørga kjedelig forhistorie, alle Volvos racing biler er stilt ut på museet i en liten krok, men igjen, det er en bil som skal være trygg og sikker og kvalitet, og det er det jeg liker med volvo, designet er enkelt, ikke noe glamor, Volvo har fått til et skikkelig flott bildesign som kommer til å øke i verdi i de neste år, det er
    P1
    800, den er ikke helt helt Svensk design, den er litt Italiensk og, men det ser man på linjene og på bilen, det er et typisk Italiensk design, men der var en Volvo de klarte å få til virkelig bra. Amazon er jo og en flott bil med et særpreg utenom de typiske Europeiske bilene.

    Vel vel, ingenting slår Italiensk bildesign, de vil være ledende i all sin tid, samme vil gjelde den banebrytende teknologien de har hatt i bilene sine og, selv om peugeot kom med doble overliggende kammer i 1912 så var Alfa hakk i hel i 1913, på 50 tallet fant man Alfa biler med Alu blokker og doble kammer som mer eller mindre standard. Kompressorer var å finne i bilene på 20 tallet, og Bugatti hadde motorer hvor både blokk og topp var ett og samme emne, skulle man bytte ventiler så startet jobben med å demontere bakakslingen, for så å grave seg hele veien fram.

    Vel vel, og sånn er jeg bitt, følg med på http://rmauctions.com/ viss det skulle være av interesse.

    Til slutt en nok så gøyal historie fra før krigen som virkelig er verd å lese, og disse finnes det et hav av, men dette er vel den som overgår alle.

    Vi har alle hørt om Petter Solberg, Martin Schanche, Skomakeren, Senna, Loeb alt ligger i nyere tid, noen har kansje til og med hørt om Fangio og Moss, for de som har hørt om de to siste, så vill dette være en frysende god historie å lese i kveld. =)

    Mannen jeg skal fortelle om satte sine ben på et podie som kansje har brakt den mest prestisje fulle racing løpet noen sinne, og samtidig skal det vel sies at mye skal til for å overgå det Tazio Nuvolari klarte å prestere den dagen i 1935 i Tyskland på Nurburgring.

    Nuvolari var Italiensk, han hadde lenge ønsket å kjøre for Autounion (Audi) eller Mercedes, men dette var tyske biler, og skulle bli kjørt av Tyskere, Hitler satt på en pengesekk som han lett delte utav til sine egne, dvs at Mercedes og Autounion hadde langt mer velutviklede biler enn Italienrene, og da spesielt den bilen Nuvolari kjørte. Nuvolari fikk bena sine trødd inn i et karosseri av merket Alfa Romeo P3 Tipo B, en bil på 265 Hk, i forhold til Tyskerene hadde han et godt stykke med ekstra adrenalin å gå for å ta de igjen, Både Mercedes og Autounion hadde begge 375 Hk, og var langt mer velutviklede biler, Autounion hadde blant annet en midtmontert V16 motor, noen som ikke var å se i Formel 1 før om 30 år, modellen etter denne Autounion som ble brukt på Ringen denne gangen var så velformet og aerodynamisk at den kunne se ut som om den var designet en gang på 2000 tallet.

    Tyskerene var overlegne i sporten, de ryddet podiet rett som det var i alle løp, og nå var de på hjemmebane, Hitler hadde staset opp, hakekorsene hang tett, dette var god reklame for landet, vant Tyskland dette så ville det vise at Tyskland var en god og trygg nasjon, at det var et land i trygg økonomisk og sterk vekst.

    Starten gikk, og det så ut til å gå bra for begge de italienske bilene som lå i tet, det var Nuvolari på 2 og Renato Balestrero i poleposition, men det tok ikke lang tid før Balestrero kresjet, det gjorde at Nuvolari også ble forbikjørt av ikke mindre enn 4 tyske biler, han var nå på 5 plass. Nuvolari la ikke fra seg hanskene av den grunn, tvertimot, han gav det han hadde, og lå på hårnålen av hva som var mulig å få ut av veigrep av de tynne sykkeldekkene som var å finne på disse bilene, og ved første Pit hadde han klart å ta inn igjen sin 2 plass. Men atter en gang skulle tragedien til Nuvolari inntreffe, bensinpumpene var gått te hellsikken, og det var bare en måte å fylle opp tankene på, det var med kanner og for hånd. Dette tapte Nuvolari hele seks minutter på, sammenligner man det i dag med dagens formel 1 på monaco så betyr det at du da vil henge hele 5 runder etter.

    Nuvolari hadde fått det enda tøffere enn først anntatt fra start, nå manglet han 110 hester og 6 min for å ta igjen Tyskerene på hjemmebane, det er uforklarelig å forklare hvordan denne psychoen klarte å ta igjen 6 minutter, og til slutt var han oppe på sin vante 2 plass i løpet i det de kjørte inn i sin siste runde, han manglet 35 sekunder fram til ledende Manfred Von Brauchtisch. Tyskeren hadde gitt alt og enda mer for å iherdig prøve å øke ledelsen tilbake til Nuvolari, noe som ville koste ham, dekkene var totalt utslitt, kordene fra dekkene hang som halvmeter lange snorer, og på det ene strekket gav dekket til Brauchtisch etter, han hadde gitt alt, men det var ikke nok, Nuvolari suste forbi, og kapret første plassen.

    Tyskerene var så bombe sikker på å vinne, at ved målgang hadde tyskerene alt begynt å heise det tyske flagget, det tok nesten et halvt minutt før det gikk inn for 250 000 tilskuere at det var en italiener som passerte først overmålstrekken, og at det utbrøt i applaus. Tyskerene var atter så sikker på at de skulle vinne, at horn orkesteret ikke en gang hadde tatt med seg noen andre noter enn den til den Tyska Nasjonalsangen, og for å vise større heder for det Tyske folk, så var pokalen så stor at den nesten var på størrelsen av den lille italienske mannen Nuvolari. Hitler ble rasende, dette var et nederlag for hele det Tyske folket, og i protest så nektet han å håndhilse og gratulere Nuvolari.

    Dette var en historie fra den tiden folk ikke brukte belte fordi de følte det var tryggere og falle ut i fart framfor å bli med bilen rundt, de hadde ikke noen som het hjelm, de brukte Polo Hjelmer fra heste sporten, noe de kaldte for Crash-hat. Årlig røk det 5-6 liv i denne sporten, og bilene hadde toppfarter på opp mot 300 km/t.

    Håper denne historien gav smak. =)

    Bilder av noen av bilene.

    Bilen Nuvolari kjørte: http://www.carstyling.ru/resources/c...faRomeo_P3.jpg

    Mercedes sine biler http://vehiclemy.com/img/Mercedes-Benz-W251.jpg

    Audi sin bil, en Autounion v16. https://www.google.no/url?sa=i&rct=j...69521211814585

    Tro det eller ei, men dette er bilen til Auto union som de kom med 2 år senere, 1937 modell. http://engineact.com/pics/48/8d/Auto...iner_7938e.jpg

  24. Takk Haug, kimove, Volvoniføør, Ofs90, Joachimbg takket for denne posten
  25. #698
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  26. #699
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

  27. #700
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    jaja vi får hope du ombestemmer deg eller at den som evt kjøper den ta godt vare på den regner med du har et nytt prosjekt på gang ? volvo til kansje ?

Side 28 av 29 FørstFørst ... 18 26 27 28 29 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •