Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  133
Side 27 av 29 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 SisteSiste
Viser resultater 651 til 675 av 714

Tråd: Volvo 740R Breddet. Superstar Bügel. TIL SALGS

  1. #651
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    går detta noe godt eller ser det bare drit bra ut? hva har du egentlig gjort med motoren ?
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  2. #652
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    går detta noe godt eller ser det bare drit bra ut? hva har du egentlig gjort med motoren ?
    Godt og godt, dette er ikke en racing bil, har aldri vært meningen, det er det typiske 300 oppsettet, med 3" luft mengde måler, S60R dyser, Kvassere kam, porting, større luft kjøler, oppskrudd trykk, Chip, men det er turboen som setter stopperen, det er en litt moddet 15G turbo, så det er vel snakk om en 250 kansje 260 hk, men det er ikke problem å spinne løs med 275 dekk. =)

    Men igjen, dette er ikke laget for å kappkjøre med, målet var å lage en clean bil med litt orginale trekk, men i en litt bedre tilstand enn orginalt. =)

    Alt av syrefaste detaljer i motorrommet er håndlaget og sveist av meg, mutteren på servo tanken er en orginal syrefast mutter i str 55mm som er kappet i to med vinkel kutter og gjort om som et lokk. Samme med fjærbenstag og turbo rør og eksos og også 3" luft mengde måleren. Tidkrevende, men resultatet er ikke så gale. =)

  3. #653
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Et lite bilde som Kaj i gatebil har tatt. =)

    http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=3&theater


  4. #654
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Volvo 740R Breddet. Superstar Bügel. 2 plass Vallåkra 700, Luft senk , oppdatert 09.07.2012

    Kommer vell i gatebil bladet nå da?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #655
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Kommer vell i gatebil bladet nå da?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Det vet eg ikke.

  6. #656
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Fantastisk flott motorrom!

    Har du fått kjørt bilen mykje i år?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  7. #657
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Fantastisk flott motorrom!

    Har du fått kjørt bilen mykje i år?
    Har fått kjørt den en del, var på VCCN treffet på rudskogen. Vallåkra blir desverre kanselert. Det har oppstått noen problemer, satser mer på Ål treffet, men det skal godt gjøres å få det ferdig til dess. Det blir ikke begrunnet i hva som er problemet, for jeg har funnet ut av det, eneste jeg kan si er at det er et demper issu. =)

  8. #658
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    VCCN medlemsnummer
    76
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    Kan jo ikke kanselere vallåkratreffet enda? er jo opptil flerne dager til det starter
    S60 D5 2002

  9. #659
    Registrerte brukere Volvoniføør sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1774
    Innlegg
    396
    Antall takk

    Standard

    Update?
    Volvo 940 TIC

  10. #660
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Ser en god del bedre ut den breddinga di en den typiske svenske breddinga, de som er gjort "fort og gæli" ser liksom knekte ut på midten.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  11. #661
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Ser en god del bedre ut den breddinga di en den typiske svenske breddinga, de som er gjort "fort og gæli" ser liksom knekte ut på midten.
    Har du vært på Vallåkra nå og sett på andre biler? Ja det gikk litt tid med å få det riktig, jeg har vært streng på det der. Fikk det til å på Skjerm 5 og 6. =)

    Tusen takk. =)

  12. #662
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    VCCN medlemsnummer
    76
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    omtrent alle svenske biler på vallåkra som er breddet er det gjort en elendig jobb med desverre! :(
    S60 D5 2002

  13. #663
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2012
    Sted
    Gudbrandsdalen
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard

    Norges peneste!!!

  14. #664
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frode740R Vis post
    Har du vært på Vallåkra nå og sett på andre biler? Ja det gikk litt tid med å få det riktig, jeg har vært streng på det der. Fikk det til å på Skjerm 5 og 6. =)

    Tusen takk. =)
    Har bare sett mange bilder av bredda volvoer.
    Som sagt så ser bilen helt knekt ut i linjene når den står i "feil" lys.
    Så jo på de bildene du la ut at det var noe mere gjennomtenkt enn å snitte opp, jekke ut og brenne i noe jern.

    Skulle ønske jeg hadde den tålmodigheten når jeg driver med karosseri selv.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  15. #665
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sånn.... Da er vinteren her, det passet egentlig bra.... Gleder meg til å parkere bilen for vinteren. Det er ikke kjempe masse som skal skje med bilen i vinter, har noen planer, men ikke noe så rivende som det har vært de tidligere årene. Men det kan være interessant for noen. =)

    Det har vært et veldig gøyalt år, med 4 pokaler utav 2 treff hvor dårligste plassering var 1 plass, hvem kan vel klage på det. =)

    Jeg kom meg ikke på Vallåkra, en veldig trist greie, dette har med luft senken å gjøre, mildt sagt elendig kvalitet på produkter fra usa. Så i vinter blir det å utvikle sitt eget, planene ligger klar i hodet. =)

    Det var bare flaks at jeg kom meg til Ål treffet, jeg fikk nye demper satser fra luftbelg gutta i usa Torsdags ettermiddag, og etter lett studie oppdaget jeg at dette er så vannvittig universalt bygget, nesten litt for skremmende, i mitt tilfelle var det demperen som var røket, den tålte ikke mer enn 3000 km på norske veier, hele demperen var fullstendig maltraksert. Så jeg informerte selgerene om det hele, og fikk et veldig bra tilbud på nye deler, jeg trodde det var laget så enkelt at det bare var å bytte demperene, men så lett var det ikke, her måtte et helt nytt fjærben bygges. Jobbet halv dag på jobben Fredag, og stod i 7 timer og bygget nye dempere, allerede da hadde jeg bestemt meg for å bygge nytt i vinter, for jeg så hvor gale dette er.

    Gav bilen en lett vask før turen gikk til ÅL klokken 6 om morningen dagen etter. Fikk tatt en god vask på bilen, og hadde en nydelig dag på treffet. Et fantastisk treff, med utrolig mye flotte mennesker. Jeg har en greie for foto, det er min andre hobby, er kansje ikke den beste der enda, hehe.... Men under min vandrings tur på treffet høyre øyet fullt fokusert gjennom kameraet fant jeg en unik greie fra treffet som er vel verd å skrive om, opptil flere ganger så jeg 3 generasjon mennesker som diskuterte i lag, dette er på ingen måte noen hobby som holder på å dø ut. Skal jeg sette en eneste finger på Ål treffet, så er torpomoen en fin plass, men det er et par bygg for mye der, man får ikke helt bilde over det hele.

    Jeg sa til mine venner i fjor i det jeg parkerte bilen i garasjen for vinteren at nå skulle motorrommet få seg en oppvask, og at det skulle shines litt opp, og at drømmen å målet var å ta pokalen for peneste motorrom på Ål treffet. Dagen kom, og jeg må si jeg selv er super glad bare for å få pokal på et treff, men jeg var helt ærlig veldig usikker på at jeg skulle få pokalen for peneste motorrom. Den pokalen plukket jeg med meg, takk til alle som satte pris på mitt motorrom. Å få prisen Peoples Choice var langt over det jeg hadde trodd, for det første var bilen min gjemt vekk, og nivået var jo veldig høyt, det må være et av de treffene i verden hvor det samles flest Volvo
    P1
    800 i allefall viss en skal regne i prosent.

    Jeg må også si at å ta pokalen for mest gjennomførte bil på VCCN sitt hovedtreff på Rudskogen var også fantastisk, jeg er kansje bare flaksen som får disse prisene, eller så er jeg blitt litt blind på mitt eget bygg, godt mulig det siste. Hehe... For et nydelig treff, her og, aldersgruppen var noe lavere enn på ÅL treffet, men for et folkeslag, dere som bor øst på er virkelig heldig som har et slikt opplegg å ta nytte utav, her på vestlandet krangler vi om å få okkupert en gokart bane en dag for å kjøre drifting.

    Jeg klør etter å bygge noe nytt, et retro stuk, det kan bli amazon, men jeg har lyst på noe Japansk noe og, en 70 eller 80 taller, jeg er oppvokst i en slik bil. Men slik tingene er i dag, så strekker ikke økonomien helt til, så tiden vil vise. =)

    Jeg legger opp noen bilder før vinteren kommer og stenger oss inne.

    Om det er noen spørsmål, så skal jeg svare om det er noe noen lurer på. =)











    Jeg driver litt med bil foto, har nok et lite stykke igjen å gå før jeg kan kalde meg dyktig, men om noen har lyst på litt foto av sin bil i bergen/os området, send en PM så kansje vi kan drive opp noe, jeg tar IKKE SALGSBILDER, da må det legges en pris lapp på bildene, da snakker vi om gullfarget seddel. =) Og det er ikke dyrt, da er det inkl redigering av bilder og. Jeg tok noen slike bilder av en Hundai Accent og den ble solgt på under et døgn etter annonsering til en pris hvor både selger og kjøper var fornøyd med. Jeg har ikke fått inn Vidvinkel enda, eller Fisheye, dette av flere grunder, slike objektiv drar bildet til det veldig unaturlige, det er en bra greie under interiør foto, men utvendig blir ting litt feil. Noen få salgs bilder av biler jeg før har tatt.



    Dette bildet er tatt med mitt gamle kamera, videre har jeg lært litt om foto siden, men en ting skal være sagt, denne "kjedelige" bilen fikk nesten 2000 visninger på en uke og da ble den solgt.



    Jeg har lært mye på den fronten, og i det siste har jeg brukt enda mer tid på det, foto er gøy. =)

  16. Takk Taz takket for denne posten
  17. #666
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer med repotasje i Gatebil
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  18. #667
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Gratulerer med repotasje i Gatebil
    Takk, har ikke sett bladet enda, håper det ser bra ut. =)

  19. #668
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Det ser meget bra ut
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  20. #669
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2012
    Sted
    Bergen, Åsane
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    flott artikkel i gatebil, måtte rett på butikken å handle inn når jeg leste den var komt med. Håper på å få sett denne bilen på ekte en gang. noe som jeg sikkert gjør med tanke på jeg holder på rett bortenfor der alle bildene dine er tatt

  21. #670
    E.Winjum sin avatar
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    Nes i Akershus
    VCCN medlemsnummer
    570
    Innlegg
    1.368
    Antall takk

    Standard

    Grom artikkel! Men fikk du noe erstatning etter at portene krønsja skjermene dine eller? Måtte le når jeg leste at du hadde draget på ei 85 år gammal dame xD
    Emil Winjum
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem



    Mitt prosjekt:
    1995 Volvo 945 Polar Diesel

  22. #671
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av E.Winjum Vis post
    Grom artikkel! Men fikk du noe erstatning etter at portene krønsja skjermene dine eller? Måtte le når jeg leste at du hadde draget på ei 85 år gammal dame xD
    Hallais. Ja det var en grei artikkel, kommer til å legge ut hele intervjuet på hjemme siden min kansje i morgen. Der blir mye mer å lese. Jeg fikk teknisk sett en erstatning, det ble fylt ut skademelding, men bare et par dager etter at dette hendte så kresjet en kompis i bilen og, så da ble det litt vanskelig å få alt igjennom, og han betalte meg noen kr for skaden han gjorde.

    Den 85 år gamle damen er en virkelig minneverdig greie, eg har aldri opplevd maken, jeg hadde forresten 2 kompiser som var til stede når dette hendte i vår, de hadde problemer med å stå på bena, de tenkte at dette måtte være noe kødd. Hun var 85 år gammel og eide nå sin 5 Ford Fiesta, hehe... Og hun var enda glad hun enda fikk ha den muligheten til å kjøre, hun var sprek som bare pokker, det skulle vært filmet, hehe...

  23. #672
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.702
    Antall takk

    Standard

    knall repotasje ja
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  24. #673
    E.Winjum sin avatar
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    Nes i Akershus
    VCCN medlemsnummer
    570
    Innlegg
    1.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frode740R Vis post
    Hallais. Ja det var en grei artikkel, kommer til å legge ut hele intervjuet på hjemme siden min kansje i morgen. Der blir mye mer å lese. Jeg fikk teknisk sett en erstatning, det ble fylt ut skademelding, men bare et par dager etter at dette hendte så kresjet en kompis i bilen og, så da ble det litt vanskelig å få alt igjennom, og han betalte meg noen kr for skaden han gjorde.

    Den 85 år gamle damen er en virkelig minneverdig greie, eg har aldri opplevd maken, jeg hadde forresten 2 kompiser som var til stede når dette hendte i vår, de hadde problemer med å stå på bena, de tenkte at dette måtte være noe kødd. Hun var 85 år gammel og eide nå sin 5 Ford Fiesta, hehe... Og hun var enda glad hun enda fikk ha den muligheten til å kjøre, hun var sprek som bare pokker, det skulle vært filmet, hehe...
    Haha! Ja, var en skikkelig bra reportasje det her Hadde vært rått og hatt det på film ja! :P
    Emil Winjum
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem



    Mitt prosjekt:
    1995 Volvo 945 Polar Diesel

  25. #674
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Skjedd nåke med bilen i vinter?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  26. #675
    Registrerte brukere Olav'en sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Voss - Hordaland
    Innlegg
    412
    Antall takk

    Standard

    E ikkje feil denna bilen, men blei skuffa når eg såg sig i klarlakken på bakluko når bilen sto utstilt på Ål...

  27. Takk Tveite Performance takket for denne posten
Side 27 av 29 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •