Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 1 av 6 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 139

Tråd: AleksanderK: Volvo 850 - SOLGT!

  1. #1

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard AleksanderK: Volvo 850 - SOLGT!

    Tenkte å lage en tråd på nye brukisen!
    Kjøpte den på mandag, og tok den hjem på prøveskilt.

    Har en motorlampe som lyser. Har lest ut to feilkoder på A6 stikket.
    1-2-3 og 3-1-4
    Har jeg forstått rett, så er det kamakselsensor og tempsensor. Noen som har billig?

    Bilder:
















    Når jeg setter kassen i L, 3 eller i vintermodus kommer denne pilen opp i dashen. Hva betyr den?


    Monterte LED i parklys!
    Sist endret av AleksanderK; 15/09/13 kl 21:01
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  2. #2
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Har kanskje begge delene liggende...

  3. #3

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Pris?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  4. #4
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Pila i dashbord er kun for å signalisere at du faktisk har satt den i L, 3 eller vintermodus. Trenger ikke å bekymre deg for den før den begynner å blinke, eller lyse uten at den står i L, 3 eller vintermodus.

    Hadde vært mer bekymra over Lambda-lampa, som lyser ved siden av. Som regel feil med lambda, eller blandingsforhold.

    144hk er en godmaskin, skal ikke undervurderes. Tåler juling som et uvær, og brumler godt med litt eksos.

    Gratulerer med knall maskin:-)
    Sist endret av mrstfu; 13/07/12 kl 02:03
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  5. #5

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Takk takk!
    Regner med at lambdalyset lyser pga de feilkodene jeg har lest ut på kamakselsensor og tempsensor...

    Kalkulatoren min fortalte meg at bilen bruker ca 1,4 liter på milen nå :O
    Sist endret av AleksanderK; 13/07/12 kl 12:56
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  6. #6
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Tror ikke lambdalampa skal tenne ved tempsensor eller kamakselsensorfeil, men jeg har tatt feil før. Sleng inn en melding i 850seksjonen og hør, spesielt med 850GLTSilver.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  7. #7

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Nå skal det sies at jeg kun leste ut feilkoder på A2. Kan hende det ligger flere koder på noen av de andre. Men på A2 var det kun de to som lå. Hva er feilkoden på lambda? Og hvilket stikk?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  8. #8
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av fulloggal Vis post
    Nå skal det sies at jeg kun leste ut feilkoder på A2. Kan hende det ligger flere koder på noen av de andre. Men på A2 var det kun de to som lå. Hva er feilkoden på lambda? Og hvilket stikk?
    vil tro det er som du tror, at lambda lampen er tent grunnet feilkode på akkurat samme måt som i 7-900 serien...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    10 eller 20 ventilern? Du har fin utveksling
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  10. #10

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    10ventiler.
    Automatgir. Så overdriven som gir meg brukendes turtall
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  11. #11

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Tenkte jeg skulle hive på sommerdekkene fra 940'en på bilen i morgen. Dette helt helt fint ikke sant? Vet at det subber litt med 850-dekk på 940, så da bør det vel gå fint omvendt?
    Fikk bare med vinderdekk, og gidder ikke å kjøre de i stykker på sommeren.

    Har et spørsmål til.
    Radiatorviften begynner å gå med en gang jeg slår på tenningen, og går helt til ca 10 minutt etter jeg har stoppet bilen. Er det releet som må byttes? Eller er det en temperatursensor som ikke henger helt med?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  12. #12
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Hvordan er understellet? Med 940felger, som har såpass lavt innpress (ET20?) stikker felgene en del lenger ut enn originalt, og på slitne originaldempere kan du forvente en del mer subbing i ytterkant innerskjermen foran. Ganske trange hjulbuer på disse, dessverre.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  13. #13

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Tror den er litt vel lav foran. Ser hvertfall ut som den er litt sleten i fjæringen framme, men demperene virker fast og fin
    Mener 940 har et 25? Hva har 850 originalt?

    Jeg prøver, så ser vi hvordan det går

    Noen om vet ang. releet til viften?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  14. #14
    Registrerte brukere G.Jensen sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2010
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    146
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    850 har originalt ET43.

  15. #15

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Hvor sitter tempsensorene på motoren? Kan det være en i nærheten av kamakselsensoren? Kan jo hende at de to er koblet feil, at kamakselsensoren er koblet på tempsensor, og omvendt. Bruker 1.5 liter på milen regnet jeg ut nå. Fyllte for 500 for to dager siden, og nå må jeg fylle igjen. Kjørt 227km. Kjedelig :(
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  16. #16
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Ganske sikker på at de to ikke lar seg koble om uten å klippe og lime i ledningsnettet. Kamakselsensoren sitter rett under øvre motorfeste, på eksoskammen, tempsensoren sitter på innsugsrøret ned til gasspjeldet. Bilen lar seg nok ikke starte om de to er koblet om, ettersom tempsensoren vil levere en variabel verdi avhengig av innsugslufttemperatur, og kamaksesensoren leverer en fast verdi eller puls på tomgang.

    Veit ikke helt hvor du får ideene dine fra, men tviler på at det er løsninga. Start med nye tenningsdeler du, om det ikke løser problemet er det uansett bare bra for motoren.
    Sist endret av mrstfu; 15/07/12 kl 18:59
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  17. #17

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Jeg VET at den får for mye bensin. Det røyker svart når den får turtall.
    Og på 740'en jeg hadde var det tempsensor til hjernen som løste problemet. Crazyclomp mente å ha lest at det kun er en tempsensor på disse motorene. Stemmer dette?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  18. #18

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Kan oppdatere med litt bilder av nyvasket bil!
    Fikk slengt på noen 850 felger jeg hadde liggende. Tok seg bedre ut med disse på!



















    Vad tycks?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  19. #19
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av fulloggal Vis post
    Jeg VET at den får for mye bensin. Det røyker svart når den får turtall.
    Og på 740'en jeg hadde var det tempsensor til hjernen som løste problemet. Crazyclomp mente å ha lest at det kun er en tempsensor på disse motorene. Stemmer dette?
    Svartrøyk må ikke nødvendigvis være at den får for mye bensin, kan være at den ikke klarer å forbrenne bensinen skikkelig, men om du har feilkode på tempsensoren, er det bare å begynne der. Kjøp kontaktspray og lavtemperaturfett på Biltema, rens kontakta skikkelig, og dytt på med fett. Kan være dårlig kontakt.

    Og på alle støpslene i motorrommet er det styrespor og størrelseforskjeller, skal jobbe litt før du kan koble feil.

    Kun tempsensor på disse motorene, ja. Ingen LMM.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  20. #20
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Ganske sikker på at de to ikke lar seg koble om uten å klippe og lime i ledningsnettet. Kamakselsensoren sitter rett under øvre motorfeste, på eksoskammen, tempsensoren sitter på innsugsrøret ned til gasspjeldet. Bilen lar seg nok ikke starte om de to er koblet om, ettersom tempsensoren vil levere en variabel verdi avhengig av innsugslufttemperatur, og kamaksesensoren leverer en fast verdi eller puls på tomgang.

    Veit ikke helt hvor du får ideene dine fra, men tviler på at det er løsninga. Start med nye tenningsdeler du, om det ikke løser problemet er det uansett bare bra for motoren.
    tror nok ikke det er luft temp sensor det er snakk om på denne med det bensin forbruket, vil heller tro det er temp sensor til kjøle vannet som leverer signal til styreenhet som er defekt...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  21. #21

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Skal gå over litt kontakter så får vi se.

    Den jobber også i mot når jeg kjører starteren av og til. Fyrer litt, og så blir den tung å kinne. Samme symptom som Superwoman hadde på 740'en sin når den sto med åpne dyser.
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  22. #22
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Disse motorene har kun en tempsensor ja. Den sitter på termostathuset ditt. Du ser den på undersiden med to ledninger ut av seg. Men er vel ikke så mye som kan være galt med den hvis den viser riktig temp på kjølevannet.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  23. #23

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Gir den temp til sprut og instrument?
    Den henger igjen i instrumentet hvertfall. Kan kjøre motoren varm, og så starte den igjen, og da viser den at motoren er helt kald. Før den plutselig stiger jevnt oppover. Kan gå et par minutter før den beveger på seg.
    Og så går radiatorviften med en gang jeg slår på tenningen, uansett om motor er varm eller kald. Og går i 5 minutter etter jeg har slått av tenning igjen.
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  24. #24
    Registrerte brukere Petter M sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    980
    Antall takk

    Standard

    Har senkesett liggende om du skal ha den litt lavere:P
    96 - Volvo V90 x
    05 - Volvo V70N D5 x
    97 - Volvo 940 Turbo x
    08 - Volvo V70 2.4D Summum

  25. #25

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Fjærer og dempere?
    Pris? Nytt eller brukt?
    Hvor mye senker de?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

Side 1 av 6 1 2 3 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. AleksanderK: Volvo 940. DATASPRUT!
    By AleksanderK in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 312
    Siste post: 12/03/14, 15:43
  2. fulloggal's Volvo 745
    By AleksanderK in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 56
    Siste post: 08/01/12, 16:52
  3. Dørbytte på volvo 850stv.
    By Volvonikko in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 10/10/11, 18:55
  4. Problemer med lys i taket volvo 850stv
    By Volvonikko in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 08/03/11, 21:15

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •