Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 1 av 20 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 487

Tråd: TBO-ADHDRacing`s 66(VCCN trackday) charter svein var på besøk med lys

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard TBO-ADHDRacing`s 66(VCCN trackday) charter svein var på besøk med lys

    Kjøpte bilen i fjor vinter for å lage en rask liten gatebil med en R6 motor fra volvo. Men for å få skilter på skiten måtte jeg ha tak i litt nye deler. tok rusta (Råtassracing gjorde dette) på hjulbuen og hjalp til med å sote rutene. har ventet på å få tak i ny rute (gammle er pungtert) men det fikk jeg først tak i forgje uke. Orker ikke bytte slikt nå og så radikale forandringer denne bilen skulle få så er det kanskje greit å heller ha det som en ren banebil . man behøver ikke være utdannet mekaniker for å skjønne at en dreibenk av en motor ikke sitter bak i denne bilen orginalt
    Det ville vært umulig å få en 6er den rette veien i denne bilen å beholdt kjøreegenskapene. den er seriøst LITEN.
    Så frem til romjula skal jeg prøve å få tak i en billig 850 forstilling med girkasse. ellers blir det en rødblokk med tvangsmating som skal ned. Skal uansett begynne å gjøre klar denne motoren i tilfelle det ikke dukker opp noen 850.
    det var tenkt multilink på denne. men jeg tror det blir ALT for breit. men skal måle å se. den skal ikke breddes. den skal se orginal å fæl ut! det blir nok kanskje noe hjemmelaget bakstilling. ellers blir det i nøden en skikkelig innkortet bakaksel med noen 3xx dekk som jeg har liggende fra noe amrikanske greier
    Vi har kommet så langt at vi vet vi skal kappe ut gulv og lage rør ramme. bare tre karroseriet over. forstillinga blir vell fra 940 tipper jeg. mulig det blir dobble A armer fra noe lotus greier jeg har liggende.
    jeg må få sammlet sammen litt flere bilder i løpet av kvelden. men slenger ut noen jeg har sålenge tråden oppdateres fortløpende








    Her ser dere grunnen til at det ikke er plass til noen rekke 6 forran uten at det blir "audi" av det.

    man sitter jo med beina på hjulhusene inni også
    Sist endret av TeamBørnOut; 30/06/10 kl 07:44

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Her er grunnen til at jeg ikke skal bruke drivlinja


    Og her er grunnen til at jeg ikke drar den på banen som den er
    <--- V Power bensin og alene i bilen

  3. #3
    Registrerte brukere treboR87 sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Molde komune
    VCCN medlemsnummer
    355
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    blir helt sikkert en litt uvanlig og artig bil..

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    hehe, det var nå å noe å lage banebil av...
    Men artig blir den vel.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skedsmokorset, akershus
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    dette blir kult

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Innlegg
    853
    Antall takk

    Standard

    Dette blir rått!! Skal følge med her ja
    Bmw e34 520i
    Volvo 760 Cruise bil.
    Volvo 240 Turbo! - Solgt
    Volvo amazon 70m Prosjekt!
    Bmw e34 535i - Solgt ,Bmw e30 turbo banebil - solgt

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Slik var skjønnheten når vi hentet den



    Ga den en vask før den skulle få reparert den dårlige hjulbuen sin. mange som tittet...


    Råtassracing sparkler opp hjulbuen som er ødelagt






    Her skal det bli litt forandringer hverfall. Stolene skal ut. (de sitter montert i 4stk 6mm skruer )

    Jobber med en liste over div oppsett nå. kommer med den litt senere

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skedsmokorset, akershus
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    hehe den er jo så bitte liten

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Litt fakta om bilen i orginalstand:
    Wheelbase2248 mm
    Length3905 mm
    Width1537 mm
    Height1391 mm
    Kerb weight833 kg
    57HK = 68hk pr tonn

    Og forran sitter det porsche 911 bremser
    skal ta fler bilder i morgen. har desverre mistet mye av mine gammle bilder.

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skedsmokorset, akershus
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Litt fakta om bilen i orginalstand:
    Wheelbase2248 mm
    Length3905 mm
    Width1537 mm
    Height1391 mm
    Kerb weight833 kg
    57HK = 68hk pr tonn

    Og forran sitter det porsche 911 bremser
    skal ta fler bilder i morgen. har desverre mistet mye av mine gammle bilder.
    det er noen mål det også

    pøs på med bilder

  11. #11
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Jeg fikk vilja mi?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Borre
    Innlegg
    202
    Antall takk

    Standard

    Kult prosjekt.
    Si fra om du har noen deler tilovers. Har selv 2 stk 66 her.

  13. #13
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Fargetips, det var en "poster" tidligere, når disse var nye, der de var gul med sort stripe, og grønn med sort stripe, mener jeg å huske. Hadde vært bøst. Se om jeg finner bilde!

    EDIT: Her:


    Eller rallyinspirert? Dårlig bilde men :P
    Sist endret av Joakim-G_R; 20/12/09 kl 23:32
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Frøya sør trøndelag.
    VCCN medlemsnummer
    2755
    Innlegg
    715
    Antall takk

    Standard

    hahaha arti prosjekt få heller stappa nedi en 4er med goo mating:P
    §2 Signaturen skal bestå av max. 5 tekslinjer. Eventuelt bilde med max. størrelse 500x150 pixler.

    WWW.Facebook.com/karlsentuning

    KarlsenTuning


    Volvo 242 turbo
    Volvo 360 turbo
    Volvo 245 Turbo

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Hva skal man gjøre? Billig og enkelt?
    Uansett hvilket oppsett jeg velger så skal det bli en "rør" bil. for de som har sett en slik bil i virkeligheten vet hvor utrolig farlig det ville vært å dratt noe slikt ut på banen..
    Setene sitter skrudd i gulvet i helt vanlige 6mm skruer. 4stk på hvert sete. så hvis noe skulle skjedd så hadde det ikke hjulpet med sele i denne bilen. Og jeg har ikke lyst til å take med den heller... det værste ville nok vært å fått noen i ræva eller lignende. her er det NADA som tar i mot før det er forsent.
    Skal få tak i en del bilder av andre rørbiler og se hvordan de har gjort saker. stolene blir noe "kina" seter fra bs eller lignende..(tror faktisk jeg har 2 slike "carbon" stoler når jeg tenker meg om Bilen skal kunne godkjennes etterhvert som "banebil". men blir prøveskilter de første treffene til alt er i orden.Bensinsystemet skal monters og det blir brukt orginale bmw / volvo bensinpumper og en godkjent tank. alt skal gjøres lovlig. Skal ikke bli jult opp av biltilsynet og jeg gidder ikke brenne opp i en 66! bilens understell er jo ikke bestemt enda. men jeg har liggende det jeg trenger til forstilling / bakstilling hvis jeg går for en 4er..
    Forbremmsene blir neddreide skiver fra 940 eller lignende (skal gå å ha 13" hjul på bilen ) forstillinga blir nok 940 deler, 240deler eller mx3 deler. event en forstilling som lotus ordnet frem til noen EL biler(dobble A armer og coilovers).
    felger og nav? volvos 5boltede bak og felger som er breddet en del innover.
     

    Forskjellige oppsett som må tenkes gjennom



    Oppsett1: Volvo 666
    Rekke6 fra 960 på 2.5liter
    Volvo 850 / Eller nyere forstilling med girkasse som blir montert bak. så man får en tverrliggende midtmotor.
    Fordelen? lyden... og med 850 forstilling etc blir det ikke så mye jobb("mye"). hjulopphenget er nesten ferdig og man kan konsentrere seg om mye annet.
    Ulempen? Blir det for breit?
    volvo66`n er 1308 mm og 850n er 1521 mm
    blir det vanskelig å få den til å se "orginal" ut med de?
    Går det å "korte" inn forstillinga? mye jobb? Eller kanskje det holder med å lage egne bærearmer?
    Gir overføringa blir med wire. null stress å fike til.
    Er det plass? ja.. God plass! + at det hadde vært kult å prøvd midtstilt motor! Men problemet er mangel på penger til ei girkasse og forstilling. fort 8-9k der. og vips så bruker man bare girkassa og har kjøpt mye unødvendig.. Passer stikkakslene fra multilinkene over? hvordan ser splinsen ut på disse girkassene? får lage en tråd å spørre om slike ting på forumet!



    Oppsett2: Volvo Mx666
    Motor: mazdas v6 på 2.5liter og 170hk. turtals maskin som har lyd vakkrere en bmws R6 motorer!
    De har også et hjuloppheng som er UTROLIG enkelt og modifisere bak på en 66! bredden blir også bra (Track front 1460 mm)
    Ulempen: Dør denne motoren etter 2 runder på rudskogen?
    Jeg har vært med å drept noen slike nå. + at min egen døde etter en svenske tur med svenske motorveier..
    Fordeler? jeg har alt jeg trenger untatt en ny motor... Det er kjedelig å gjøre så mye jobb og ha det moro i akkurat 2minutter.. Men jeg har sportslige dempere til bilen (HAHA rød koni) og greie bremser. Da ville jeg fått abs også! sikkert greit å ha på noe så lite og farlig. Stor oljesump (jævlig stor) og høynatrykk på olja skulle vist løse litt av lagerras problemene.



    Oppsett3: Volvo66turbo
    Motor. B230FB med orginal innmat og en grei turbo eller kompressor. Girkassa blir en m90 eller ei bmw kasse jeg har.
    bakstillinga blir multilink fra 960 eller en blanding av 960 og noe hjemmelaget (1520 mm mellom hjula på 960.... og jeg vil ikke at den skal breddes no serlig. helst ikke i det hele tatt).
    Ulempe? jeg er litt lei av rødblokka.. men ser jo at dette kan bli moro. men må basere det på LH2.4 og chip. Men jeg får ikke så gode kjøreegenskaper som de øverste oppsettene. og heller ikke den herlige lyden. Men hadde vært moro med litt turbolagg i en så liten bil som kanskje hadde skutt fra seg godt på langsletta. Minuset er jo at jeg må skaffe 2stk turbohjerner til LH2.4. men skal ikke være helt umulig
     
    (oppdatert)

    Oppsett4: Volvo66turbo2
    Fikk en hyggelig PM i går kveld av et bedre menneske (svenske) på forumet som kanskje ville bytte bling bling felgene mot en 850 forstilling (hvis det var riktig ET). Kammeraten min spurte om hvorfor vi ikke kunne slenge rødblokka bak med turbo?
    Og hvorfor ikke? 170hk suge 6er fra volvo er ikke sprek i orginal utførelse.. de første 3literne er jo de gode som virkelig drar godt. Så han var litt mer inntresert i å bygge opp en 4er. slenge turbo på den og vente med 6ern til den fikk mer pulver.
    Fordeler? alt er klar gjort for å slenge nedi en 6er senere! 4ern kan jeg eksprementere en del på. adapterplate er nullstress å få frest ut. Og det hadde jo vært fint å få laget en slik så man fikk brukt vanlig m90 kasser på hvitmotorene også.
    Ulemper? Vil bilen bli altforlett forran ved pådrag? det er nok litt værre å bytte ut denne motoren når den sitter bak også. men dette blir det vell en løsning på. Hvordan går det med olja i bunnpanna? den må hvertfall bygges om en del så den får olje i alle tilfeller. kanskje lage en litt "dyp" bunnpanne som ikke får gått tom for olje? Fler ulemper? ja... 16V toppen min passer rett på.. og jeg kjenner det kunne blitt aktuelt etterhvert, men det er egentlig en 6er jeg vil ha der :P



     
    Håper folk kommer med tips / innspill! begynner ribbinga i romjula hvertfall
     
     
    Sist endret av TeamBørnOut; 21/12/09 kl 13:23

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Joakim-G_R: det er jo herregårdsvogna som har striper (du ser jo hvor mye større den er haha)
    Volvo360tic: ja, det blir kanskje sånn om jeg ikke får tak i noen 850 girkasse / forstilling. Motoren blir bassert på en FB motor med stor turbo og LH.2.4 da. snik oppsett til en lekebil
    Men nå bærer det til oslo så jeg får fres ut motorfester til huqvarna monkeyn

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Frøya sør trøndelag.
    VCCN medlemsnummer
    2755
    Innlegg
    715
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Joakim-G_R: det er jo herregårdsvogna som har striper (du ser jo hvor mye større den er haha)
    Volvo360tic: ja, det blir kanskje sånn om jeg ikke får tak i noen 850 girkasse / forstilling. Motoren blir bassert på en FB motor med stor turbo og LH.2.4 da. snik oppsett til en lekebil
    Men nå bærer det til oslo så jeg får fres ut motorfester til huqvarna monkeyn


    bruk heller tid på bilen har atv,moped og masse andre prosjekt men bilen først hehe burde kalle oss for Sist litn Racing. da somregel alt blir gjort natta før vi reiser på treff
    §2 Signaturen skal bestå av max. 5 tekslinjer. Eventuelt bilde med max. størrelse 500x150 pixler.

    WWW.Facebook.com/karlsentuning

    KarlsenTuning


    Volvo 242 turbo
    Volvo 360 turbo
    Volvo 245 Turbo

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Frøya sør trøndelag.
    VCCN medlemsnummer
    2755
    Innlegg
    715
    Antall takk

    Standard

    Oppsett3: Volvo66turbo
    Motor. B230FB med orginal innmat og en grei turbo eller kompressor. Girkassa blir en m90 eller ei bmw kasse jeg har.
    bakstillinga blir multilink fra 960 eller en blanding av 960 og noe hjemmelaget (1520 mm mellom hjula på 960.... og jeg vil ikke at den skal breddes no serlig. helst ikke i det hele tatt).
    Ulempe? jeg er litt lei av rødblokka.. men ser jo at dette kan bli moro. men må basere det på LH2.4 og chip. Men jeg får ikke så gode kjøreegenskaper som de øverste oppsettene. og heller ikke den herlige lyden. Men hadde vært moro med litt turbolagg i en så liten bil som kanskje hadde skutt fra seg godt på langsletta. Minuset er jo at jeg må skaffe 2stk turbohjerner til LH2.4. men skal ikke være helt umulig
     
    §2 Signaturen skal bestå av max. 5 tekslinjer. Eventuelt bilde med max. størrelse 500x150 pixler.

    WWW.Facebook.com/karlsentuning

    KarlsenTuning


    Volvo 242 turbo
    Volvo 360 turbo
    Volvo 245 Turbo

  19. #19
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Hva med MS? Vil vel være mer vellykket (og BILLIGERE) enn lh2.4 turbohjerner?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  20. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    nåja.. joa. men det er bare det at jeg da må lese litt om det. men det er jo ikke uaktuelt kommer jeg over noe så slår jeg sikkert til. hadde vært fint så man fikk dratt ut litt mer power Skulle hatt en egen MS del på forumet her
    Har akkurat fiksa meg radiator og vifte hvertfall
    Men kompisen min syns vi skulle ha 850 gir oppsettet. og heller montere rødblokka på den til 6ern fikk litt bedre innmat... Jeg er litt enig Men MS kunne jeg jo også ha brukt på 6ern. kompressoren er jo ikke forliten for den
    skal høre om noen kompiser fortsatt har det liggende!

  21. #21
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Detta blir tøft Kristoffer

  22. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Borre
    Innlegg
    202
    Antall takk

    Standard

    Om den blir for smal, hva med å brede karosseriet 10cm?
    Det er jo stort sett rette flater i midten på bilen.
    Så en gang en som hadde breddet et Golf 1 karosserie og satt på en Porsche 928.

    Om du skal ha rødblokk hvordan vil du plassere girkassen? Det er jo ikke plass i karosseriet til det.
    Har selv tenkt på å bruke 360 bakstilling med girkasse og en turbomotor. Det burde vel la seg gjøre?
    Kult at denne biltypen kommer tilsyne igjen. :-D
    Volvo V70 D5 2006 mod
    Volvo S80 D5 2003 mod
    Volvo 66DL 1,1 76 mod
    Volvo 66GL 1,3 76 mod

  23. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Skal oppdatere "oppsett" innlegget nå
    Swissman: Hvor holder du til? Klart det blir deler til overs! Det var noen som lurte på om de kunne få bakstillinga (de skulle bruke den til å dra opp glidefly). men har ikke hørt noe mer så hvis du er inntresert kan du ta motor / drivlinje. Jeg skal bare beholde bmw dynamoen som sitter montert nå men har den orginale (måtte bytte når jeg satt i stereo).
    360 bakstilling og girkassa tåler ikke så veldig mye. men er man forsiktig i giring etc går det sikkert en stund




    Vi har sett på litt rør i natt. blir sveiste rør i ramma og sømløse i buret. De setene jeg trodde jeg hadde har jeg. Men de er litt breie i toppen(eller er bilen litt liten? :P). De vanlige bilcross stolene pedersen har er greie for meg. men kompisen min har litt større bakdel (alt under 100 er femi sier han) og får ikke plass i de stolene så vi får finne på noe der. Det går kanskje å "bøye" de litt breiere? noen som vet? det blir hvertfall påbegynt å frese ut litt små ting som pedaler og sånt i natt. så får jeg begynne å lage litt deler til det hydrauliske brekket. Radiator til 960 med elvifte er i boks hvertfall. blir lagt vannrør bak og til fronten. i en så liten og kort bil så skal det gå bra uten en ekstra pumpe. Er litt usikkert på om vi skal bygge inn abs fra 960n i bilen. Har litt lyst pga kammeraten min som liker det best. Er jo ikke store jobben og lage en bryter til dette. Men får se.. Har fortsatt alle delene fra LS90 sin bil og alt er markert opp så det er vell bare en kveld med rør og lednings dragning så skal det fungere. Batteri er innskaffet. kabler til alt mulig har jeg. mangler bare litt brytere (biltema ) og små ting(mangler nok mye små ting), men jo mer man klarer å tenke på jo bedre er det (hvertfall nå hvor alle butikker skal ha så mye stengt).
    Sist endret av TeamBørnOut; 21/12/09 kl 13:38

  24. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    511
    Antall takk

    Standard

    Tror du får mye morro ut av oppsett 3
    Det så lettest ut iallefall, å en husmortrimma 230motor i en så liten bakhjulstrekker blir jo som å kjøre en Think med 700hk !
    Femmer skal være rettstillt

  25. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Ja, over 300hk pr tonn hadde vært moro
    Skal ut å frese ut pedaler i alu nå

Side 1 av 20 1 2 3 11 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •