Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 28

Tråd: Mellomaksling skaper hodebry De Luxe....Volvo 960 1995 model.

  1. #1
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Lightbulb Mellomaksling skaper hodebry De Luxe....Volvo 960 1995 model.

    Hei.

    Da står en med bilen på bukk, hos merkeverksted.

    Og bilen det dreier seg om er en Volvo 960, 1995 Model, med AW 30-40 Automat kasse.

    Følgende : Kjente en lett vibrasjon i førersetet. Fikk verkstedet til å skifte mellomaksellager. Resultat : Vibrasjon i 50 til 60 Km/t. Tildels kraftig.

    De mente jeg skulle skifte hele mellomakslingen. Erstattet med helt ny, uten CV Joint, som er i enden som går inn i "klokken" bak.

    Den nye mellomakslingen er av typen "stiv". Etter bytte av den, ristet bilen uansett. Ved pådrag, og ved å sette bilen i N og når en rant i den farten (50 - 60 Km/T).

    Mellomakslingen ble demontert og "første" ledd ble satt på. Vibrasjon, gammelt "første" ledd ble satt på, vibrasjon.

    Uten noe på, så er det ikke noe videre merkbar vibrasjon

    Så hva skjer ?. Har dere noen ideèr om hva som skjer ?.

    Takk for svar.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    "Firkanta" bakhjul?
    Eller er dette sjekket ut som mulig feil?
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  3. #3
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    "Firkanta" bakhjul?
    Eller er dette sjekket ut som mulig feil?
    Takk for svar.

    Bilen henger i luften (står på bukk).

    Derfor er det eliminering som foregår nå.

    Når alt av mellomaksel er av, er det lite og ingenting som gir utslag.

    Når første ledd ifra girkasse til mellomlagerholder kommer på, full gang i vibrasjonene.

    Når mellomaksling er montert "komplett" og bilen er på bakken og den blir kjørt, så rister det som bare det....

    Og akslingen er ny.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Da ville jeg levert tilbake den mellomakselen, i den hensikt å få en som er ferdig avbalansert.
    Eneste alternative feil da er koblingen på girkassa di. Men jeg regner med at du har sjekket ut at det ikke er kast i den?
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  5. #5
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    gåend girkasse feste? gummien i traversen.

    dem blir nedisigi på dissa. bytta det på min og ble kvitt risting
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  6. #6
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar, bilen er målt på utgangen til girkassen. Innenfor alle Volvo normer / toleranser.

    Girkasse foring / gummioppheng er skiftet. Det eneste som ikke er skiftet er motorfester.

    Disse blir skiftet på Mandag. På Mandag blir det montert den dyreste mellomakslingen som de har til Volvo`en 960....30 000 Nkr....Den andre som kom ifra Volvo kostet 11 000 Nkr, og var balansert av GKN. Der er det ymse kvaliteter utr å går i følge flere brukere på diverse forum rundt omkring.

    Nå står gammel mellomaksling på igjen....

    Veldig surt at de ikke finner ut av det....

    Så har dere mer, kjør på. Takk
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  7. #7
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    sjekka alle mulige former for slakker i bakstilling?
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  8. #8
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    sjekka alle mulige former for slakker i bakstilling?
    Det som skjer er at når "første" ledd av mellomakslingen kommer på, så starter moroa.... Girkasse [------[] Lagerholder. Da er "vi" i gang. Når alt er av, lite og ingenting av vibrasjoner. Utenom det som "skal" være.

    Men det er 4-fire hull i lagerholderen. 1-ett "fast" og 3-tre ovale. Det betyr jo at det skal / kan justeres. Men....

    Bilen henger i "løse" luften, altså med dekkene fri. Da vil det være "feil" vinkel....Men det skal ikke slå inn når det vibrerer på "første" ledd..

    Takk atter engang for svar.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  9. #9
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    kjent med stussen på kassa? mutra som holder mellomakselflens kan ikke ha løsnet?
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  10. #10
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    kjent med stussen på kassa? mutra som holder mellomakselflens kan ikke ha løsnet?
    Takk for svar.

    Nei, de har ikke kjent etter om den er fast som jeg har sett. Og jeg har vært med mekanikeren de siste gangene de har holdt på med mellomakslingen.

    Men det er foreslått mye ifra min side som jeg har lest rundt omkring, uten at det har hjulpet direkte.

    Skulle ønske jeg kunne ha funnet den TP boken og....

    Takk igjen for innspill.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  11. #11
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitrap.

    1-en ny mellomaksling prøvd. Resultat, bilen ristet konstant.

    Bestillt enda 1-en ny, samme type. Ikke montert.

    Bestillt enda 1-en ny, dyrere type. Ikke montert da den var lik begge de 2-to andre.

    Resultat, kjører rundt med den gamle men med nytt mellomlager. Vibrerer enda.

    Begge motoroppheng skifftet ut.

    Kjekt dette...Men Mekanikeren skal ha skryt !.

    Så folkens, kom igjen med forslag
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  12. #12
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    sjekka utgående på gir for slark? kan være girkassa, når det ikke rister når ingen mellomaksel, og 1 del blir satt på så kan det forsterke vibrasjoner fra evt utgående på kassa. bytta kassa på dieseln pga slakke på utgående, og ble mere vennlig.

    er ikke ye slakke som kan forårsake vibrasjoner.

    har vibrasjoner på vanen min å, fra 90 og oppover, lik svak usymetrisk during. og der er det litt slitent giroppheng. kilte i mellom transportband gummi, og duringa ga seg.

    ville å sjekka motorfestene. dem punkterer lett, (veskefylte), er dem punktert så er wire rundt dem slapp. normalt så står det spen i wire pga presser motor opp.

    ettersom bytting av mellomaksler ikke hjelper, og det ikke er noe i bakstilling, ville jeg begynt å jobba meg framover på bilen, girkassa,fester.


    sitter converter fast? har denna evt løsnet og en skrue har detti ut blir det vibrasjoner. kan sjekkes på høyre sida (passside), igjennom ett lite hull der, så ser man en og en skrue når man veiver rundt motor. igjennom hullet der, kan man stramme dem. hulllet er like over båndpanna på motor.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  13. #13
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    sjekka utgående på gir for slark? kan være girkassa, når det ikke rister når ingen mellomaksel, og 1 del blir satt på så kan det forsterke vibrasjoner fra evt utgående på kassa. bytta kassa på dieseln pga slakke på utgående, og ble mere vennlig.

    er ikke ye slakke som kan forårsake vibrasjoner.

    har vibrasjoner på vanen min å, fra 90 og oppover, lik svak usymetrisk during. og der er det litt slitent giroppheng. kilte i mellom transportband gummi, og duringa ga seg.

    ville å sjekka motorfestene. dem punkterer lett, (veskefylte), er dem punktert så er wire rundt dem slapp. normalt så står det spen i wire pga presser motor opp.

    ettersom bytting av mellomaksler ikke hjelper, og det ikke er noe i bakstilling, ville jeg begynt å jobba meg framover på bilen, girkassa,fester.


    sitter converter fast? har denna evt løsnet og en skrue har detti ut blir det vibrasjoner. kan sjekkes på høyre sida (passside), igjennom ett lite hull der, så ser man en og en skrue når man veiver rundt motor. igjennom hullet der, kan man stramme dem. hulllet er like over båndpanna på motor.
    Takk for svar

    Alt er skiftet.

    Begge motorfester,girkasseoppheng,mellomasklingslager (prøvde det på gammel aksel). Nye mellomakslinger.

    Girkassen er sjekket, med måleur. Innen for toleransene til Volvo.

    Eneste trøsten er at det er flere som sliter med dette world over....Og de som finner løsningen, deler ikke den med oss andre !!

    Nå er det 3-tre ovale hull på mellomlagerholderen og 1-ett fast punkt. Det er nok noe der som ikke vil.

    Og det er merkelig at det skal bli verre etter lagerskifte, det skulle ha vært tvertimot....

    Takk igjen for svar.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. aug. 2011
    Innlegg
    63
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo_960_1995 Vis post
    Takk for svar

    Alt er skiftet.

    Begge motorfester,girkasseoppheng,mellomasklingslager (prøvde det på gammel aksel). Nye mellomakslinger.

    Girkassen er sjekket, med måleur. Innen for toleransene til Volvo.

    Eneste trøsten er at det er flere som sliter med dette world over....Og de som finner løsningen, deler ikke den med oss andre !!

    Nå er det 3-tre ovale hull på mellomlagerholderen og 1-ett fast punkt. Det er nok noe der som ikke vil.

    Og det er merkelig at det skal bli verre etter lagerskifte, det skulle ha vært tvertimot....

    Takk igjen for svar.
    Må bare si att du er en tolmodig kar som orker dette
    håper att du finner ut av det snart ))

  15. #15
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Roy T Vis post
    Må bare si att du er en tolmodig kar som orker dette
    håper att du finner ut av det snart ))
    Takk, det trengs....

    Har nå kjørt ca 4000 Km på Autobahn og diverse småveier.

    Bilen er kun "stille" i hastigheter som ikke er godkjente i Norge.

    Men la merke til at etter vi hadde lastet bilen full av brusbrett, så endret lyden seg noe

    Men det er jo ikke "bak" det ligger.

    Siden bilen starter med kraftig vibrasjon ved montering av det første mellomakslingsledet.

    Skal forsøke ett annet verksted, men verkstedet jeg bruker er dyktige. Og ikke minst mekanikeren.

    Håper at noen andre vet hva det kan være.

    Takk for svar.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  16. #16
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Ja, da er bilens kasse under overhaling til Transtec på Bryne.

    Den ene av de mente det måtte være følgende : Mellomaksling og / eller hjulene. Beklager sa jeg, det er testet uten mellomaksling, så der forsvant den teorien.

    Kassen ble lyttet på med Eletrisk Stetoskop. Ikke noen klare lyder, men alle så vibrasjonene. Så kom Sjefen selv og testet en teori. Smukk, der avslørte det seg noe. Men hva ?.

    For å si det slikt, de hadde ikke opplevd noe slikt noe før. Og de jobber kun med girkasser. Så iløpet av kort tid vil det bli avslørt hva det var (forhåpentligvis). Men det jeg kan si er at kassen ble flushet av de i 2009.

    Bilder er alltid kjekt.







    Sist endret av Volvo_960_1995; 22/11/12 kl 15:54
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  17. Takk Iversen takket for denne posten
  18. #17
    Registrerte brukere Kauto sin avatar
    Medlem siden
    23. juni 2012
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Det kan ikke være noen sjangs for at det er svinghjulet som er kast i?
    *Volvo V40 2001 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1996 mod - Solgt *Volvo 244 1978 mod - Solgt *Volvo 144 B20A 1973 mod - Solgt *Volvo 850 2,5 20v 1995 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1997 mod - Solgt *Volvo 940 Classic 1996 mod - God bilen!

  19. #18
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kauto Vis post
    Det kan ikke være noen sjangs for at det er svinghjulet som er kast i?
    på automat?? kun startkrans av blekk der, som igrunn ikke man kan få kast i, men derimot converter, men da skulle det egentlig rista i følge med motorturtall under rusing vil jeg tro
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  20. #19
    Registrerte brukere Kauto sin avatar
    Medlem siden
    23. juni 2012
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Var ikke helt sikker på åssen det var med svinghjul og automat, så var bare et forslag
    *Volvo V40 2001 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1996 mod - Solgt *Volvo 244 1978 mod - Solgt *Volvo 144 B20A 1973 mod - Solgt *Volvo 850 2,5 20v 1995 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1997 mod - Solgt *Volvo 940 Classic 1996 mod - God bilen!

  21. #20
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    på automat?? kun startkrans av blekk der, som igrunn ikke man kan få kast i, men derimot converter, men da skulle det egentlig rista i følge med motorturtall under rusing vil jeg tro
    Du er inne på det R.G.

    Har ikke fått full rapport enda på hva det egentlig er, bilen skulle ha vært ferdig idag. Men det kom ting i veien.

    Og det ble ikke bedre av dette :



    Ved montering av ekstern kjøler type "heavy duty XXX", så begynte radiatoren å lekke. Dog ved uttak av en skrue som holder fast luftstyring og annet under bilen. Det viste seg at skruen var skrudd for langt inn. Selv har jeg ikke merket lekkasje noen gang.

    Så nå er det bestillt ny radiator.

    Forventer å få full sitrap når regningen skal gjøres opp.

    PNP bryter gikk til de evige marker ved demontering. Så dere vil bli oppdatert med hva som var galt da.

    Bilen er forhåpentligvis klar til mandag / tirsdag.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  22. #21
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Da er det på tide med en oppdatering. Bilen ble selvsagt ikke ferdig på Mandagen / Tirsdagen, da PNP brytern ikke var kommet på plass.

    Automaten er overhalt av Transtec. Noen feil ble funnet, men ikke noe som "lyste" opp mot de. (kommer tilbake med det).

    Så viser det seg at mellomakslingen er montert 90 grader feil vei..

    Demontering var ikke lett, da den satt skikkelig fast i splinsene. Det var ett harpikslignende stoff på de.

    Ved montering "rett" vei, ble bilen enda verre på alle gir. (hint).

    Så nå står bilen på verksted enda, uten noen direkte "I told you soo" melding.

    Kjenner jeg blir noe varm ja.

    Og jeg har den mellomakslingen med CV-Joint bak mot klokken.

    Har snart prøvd alt på den bilen....

    Er på jakt etter noen i Stavanger området som kan overhale den, for alt er prøvd. Nye mellomakslinger, mellomakslingslager, alt....
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  23. #22
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Dette høres nærmest utrolig ut. Og hvis du selv bærer kostnaden for all denne innsatsen, begynner det sikkert også å bli utrolig dyrt?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  24. #23
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Jepp, dette blir dyrt.

    Bærer alle kostnader selv.

    Har fått beskjed om at verksted A har montert mellomaskling feil. 90 Grader ut av vinkel....

    Jeg er så pass "heldig" at jeg har den mellomakslingen med CV-Joint bak. Bare den koster 3800 Nkr. Men den er ikke skiftet.

    Grunnen til at den ikke er skiftet er at Bilia har prøvd 2-to nye mellomakslinger ifra GKN. Samme vibrasjon, til og med noe kraftigere. GKN har jo fått litt frynsete rykte på nettet....

    Men det som er "spøkelset" her, er at uten mellomaksling så var det og vibrasjon.

    Nå er automaten overhalt av Transtec Bryne, og nå mener de at det er mellomakslingen....

    Men det er flere som sliter "all over the world".

    Men ingen av verkstedene har brukt måleutstyr, for å måle grader og vinkler....
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  25. #24
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    VCCN medlemsnummer
    13
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo_960_1995 Vis post
    Jepp, dette blir dyrt.

    Bærer alle kostnader selv.

    Har fått beskjed om at verksted A har montert mellomaskling feil. 90 Grader ut av vinkel....

    Jeg er så pass "heldig" at jeg har den mellomakslingen med CV-Joint bak. Bare den koster 3800 Nkr. Men den er ikke skiftet.

    Grunnen til at den ikke er skiftet er at Bilia har prøvd 2-to nye mellomakslinger ifra GKN. Samme vibrasjon, til og med noe kraftigere. GKN har jo fått litt frynsete rykte på nettet....

    Men det som er "spøkelset" her, er at uten mellomaksling så var det og vibrasjon.

    Nå er automaten overhalt av Transtec Bryne, og nå mener de at det er mellomakslingen....

    Men det er flere som sliter "all over the world".

    Men ingen av verkstedene har brukt måleutstyr, for å måle grader og vinkler....
    Det står respekt av at du holder på så mye og nekter å gi deg! Dette er vel et utbredt problem på
    AWD
    bilene også. Har selv uutholdelige virbasjoner rundt 100 km/t som forsterkes når bilen er tungt lasta. Kjenner også at det rister skikkelig i maks rattutslag og gir på, altså når viskosa låser inn fullt.

    Historien din minner mye om en bekjent av meg som hadde dette problemet med en SAAB 900. Vet at det er forhjulstrekker, men han har bytta dekk, felger, motorfester, girkassefester, opphengskuler, drivknuter, styreledd, styrestag, servo, clutch (bygde til og med om til hydraulisk...), svinghjul og til slutt overhala girkassa! Og det fortsatte å riste...! Der gjensto kun EN ting: Stikkakslingene. Han bytta begge og vibrasjonene ble helt borte!

    Jeg har sett gjennom trådene dine men finner ikke noe om du har sjekka stikkakslingene.. Har du sjekka/målt de? Tenker spesielt siden det rister uten mellomaksling...
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  26. #25
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    I og med at drivlinja er eit heilt system, er det vanskeleg med 100% fungerande eliminasjonsteknikk, trur det ikkje hadde skada med balansering og utmåling av drivakslingar også. Evt, foringane på multilinken bake, er ting korrekt i forhold til kva det skal vere? I og med at du ser endring i lyd ved lasting av bil.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kraftig vibrering og varmgang høyre side bak. Volvo 960, 1995 Model.
    By Volvo_960_1995 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 28/06/12, 07:34
  2. S: 1971 Volvo 142 De Luxe restaureringsobjekt - lagt til bilder
    By Tinnsoldaten in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 6
    Siste post: 21/02/12, 18:00
  3. ø.k. fremre del av mellomaksling/hele mellomaksling
    By ben24o in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 22/07/11, 19:55
  4. Volvo 142 De luxe - Prøvekjøring fra 1973
    By Sjakalen in forum Volvo i media
    Svar: 3
    Siste post: 25/11/10, 22:03

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •