Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: (LØST) Problem med posisjon av passasjervindu og dørlås, 854

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Tinn Austbygd
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard (LØST) Problem med posisjon av passasjervindu og dørlås, 854

    Som sagt, fikk problemer med passasjerdørsiden framme etter at jeg bestemte meg for å fikse dørvarselslampen som hadde en avbrutt ledning.


    Problem 1: El-vindu går til topps, men etterlater seg en glipe på oppmot 5 mm når vinduet er kjørt til topps.
    Virker som vinduet er litt skjevt satt inn fra før av, for når vinduet er kjørt til bunns er bakre del av vinduet et par mm over dørtrekket.
    Hva må jeg eventuelt justere/stramme for at det skal bli tett?



    Problem 2: Dørlåsen i samme dør som overnevnte problem har vanskeligheter for å gå i "lås" mot karosseriet. Må være litt bestemt når man lukker døra.
    Er det da snakk om mangelfull smøring i låsen som gjør dette, eller er det en justeringssak?

    Takker hjerteligst for oppklarende svar som fører til positivt resultat.

    Paal
    Sist endret av hammerpaal; 13/05/12 kl 17:22

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Problem 1 kan skyldes at gliderne på vindusmekanismen er utslitte. Skift disse og jeg regner med at den saken er saga blott.

    Problem 2. kan skyldes manglende smøring, eventuelt av hengslene er blitt signe. Dette problemet pleier først og fremst å ramme førerdøra, men du kan avsløre slike slakke hengsler ved å åpne døre for så å løfte den i ytterkant. Eventuell slakk vil du nå oppleve som at du faktisk løfter døra alene før bilen følger med. Skal være rimelig tight dette.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Tinn Austbygd
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Problem 1 kan skyldes at gliderne på vindusmekanismen er utslitte. Skift disse og jeg regner med at den saken er saga blott.

    Problem 2. kan skyldes manglende smøring, eventuelt av hengslene er blitt signe. Dette problemet pleier først og fremst å ramme førerdøra, men du kan avsløre slike slakke hengsler ved å åpne døre for så å løfte den i ytterkant. Eventuell slakk vil du nå oppleve som at du faktisk løfter døra alene før bilen følger med. Skal være rimelig tight dette.

    Viser til problem 1; mener du da de hvite/grønne runde dingsene som er festet med en stålklips og som da "glir" bortover skinna? Er de i så fall lette å skifte ut, uten at man må ut med hele glasset?

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Tinn Austbygd
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hammerpaal Vis post
    Viser til problem 1; mener du da de hvite/grønne runde dingsene som er festet med en stålklips og som da "glir" bortover skinna? Er de i så fall lette å skifte ut, uten at man må ut med hele glasset?
    Problem 1 er fikset.

    Sliter fremdeles med problem 2.
    Har inspisert låsekasse og den later til å være 100 % i orden. Men den vil ikke lukkes. Har prøvd å justere på kroken som er festet i karosseriet, men til ingen nytte.

    Edit; problemet løste seg ved justering av kroken i karosseriet, samt en smøring av låsekasse.
    Sist endret av hammerpaal; 13/05/12 kl 17:23

Lignende tråder

  1. Dørlås på høyrebakdør vil ikke opp 945
    By Eirik.H in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 5
    Siste post: 05/04/12, 16:21
  2. Dørlås som ikke vil låse? '93 854
    By mrstfu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 12
    Siste post: 21/12/11, 10:01
  3. Tips til frossen dørlås?
    By christoffera in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 26
    Siste post: 19/02/11, 10:24
  4. Ikke nærlys i posisjon 0
    By --volvo850-- in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 11/06/10, 14:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •