Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  69
Side 13 av 13 FørstFørst ... 3 11 12 13
Viser resultater 301 til 325 av 325

Tråd: LØSNING: Oppgradering til DAB-radio i XC70 2008/2009 modeller uten prep.kabel

  1. #301
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    Virker som om at Volvo har lagt sine planer om DAB til biler uten prep på is. Jeg kontaktet VCN for å få avklart om min bil var levert med DAB prep fra fabrikk fikk som svar:

    Hei,
    Din bil er en 09 modell og har ikke DAB forberedelse fra fabrikk.
    Det var svært få biler som hadde DAB forberedelse eller DAB radio på denne tiden.

    Sverige sa nei til å innføre DAB i 2015 og det er få marked i Europa som kun har DAB. På bakgrunn av dette, og den informasjonen som foreligger i dag, vil det ikke fra Volvos side være regningssvarende å ta frem en ettermontert løsning sammenliknet med prisene for de løsningene som allerede finnes på markedet.

    Det finnes mange varianter og priser på DAB løsninger, så søk gjerne på DAB på nettet for å se hva som finnes og kan benyttes utfra tilkoblingsmulighetene aux og usb, i din bil.

    Carsten Torp

    Kunderådgiver/Customer Care Manager
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

  2. #302
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Cool

    Sitat Opprinnelig postet av MrX Vis post
    Virker som om at Volvo har lagt sine planer om DAB til biler uten prep på is. Jeg kontaktet VCN for å få avklart om min bil var levert med DAB prep fra fabrikk fikk som svar:

    Hei,
    Din bil er en 09 modell og har ikke DAB forberedelse fra fabrikk.
    Det var svært få biler som hadde DAB forberedelse eller DAB radio på denne tiden.

    Sverige sa nei til å innføre DAB i 2015 og det er få marked i Europa som kun har DAB. På bakgrunn av dette, og den informasjonen som foreligger i dag, vil det ikke fra Volvos side være regningssvarende å ta frem en ettermontert løsning sammenliknet med prisene for de løsningene som allerede finnes på markedet.

    Det finnes mange varianter og priser på DAB løsninger, så søk gjerne på DAB på nettet for å se hva som finnes og kan benyttes utfra tilkoblingsmulighetene aux og usb, i din bil.

    Carsten Torp

    Kunderådgiver/Customer Care Manager
    Da er det bare å sette i gang med prosjekt ettermontering av original DAB-radio.

    Du finner god informasjon om dette i denne tråden og i øvrige tråder om DAB-ettermontering.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  3. #303
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. juli 2016
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Hei!

    Desverre fungerte ikke denne løsningen i min Volvo XC70II uten prep kabel fra tidlig 2009 hvor jeg har Premium Sound uten
    SUB
    .
    Jeg kjøpte DAB modulen og antenneforsterkeren som er angitt i denne tråden og fikk en kjenning som er Volvo mekaniker til å montere dette.
    Han har montert flere originale DAB enheter i biler uten prep kabel med varierende hell, noen biler funker mens andre vil ikke.
    Verkstedet har også utstyr og løse
    MOST
    kabler slik at de kan lage den lengden på fiberkabelen man ønsker.
    Etter hans opplysninger finnes det 2 forskjellige DAB moduler til min bil og han har forsøkt begge og det finnes også 11 forskjellige software oppdateringer.
    Han klarte å koble most ledningen på og sløyfen fungerer men DAB enhetene lar seg ikke programere i min bil.
    Videre forteller han etter å ha snakket med andre mekanikere på Volvo verkstedet at det er sannsynligvis styreenheten som ligger over i min bil (har ingen aning hva han snakker om)
    som sperrer og gjør slik at ikke programmeringen går gjennom.
    Så jeg avslutter derfor mitt prosjekt og har benyttet anledning til å kjøpe en helt ny Volvo.
    Mulig jeg får noen deler til overs og vil legge det ut her for salg slik at andre kan forsøke.

  4. Takk Trond E. takket for denne posten
  5. #304
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av abedatt Vis post
    Hei!

    Desverre fungerte ikke denne løsningen i min Volvo XC70II uten prep kabel fra tidlig 2009 hvor jeg har Premium Sound uten
    SUB
    .
    Jeg kjøpte DAB modulen og antenneforsterkeren som er angitt i denne tråden og fikk en kjenning som er Volvo mekaniker til å montere dette.
    Han har montert flere originale DAB enheter i biler uten prep kabel med varierende hell, noen biler funker mens andre vil ikke.
    Verkstedet har også utstyr og løse
    MOST
    kabler slik at de kan lage den lengden på fiberkabelen man ønsker.
    Etter hans opplysninger finnes det 2 forskjellige DAB moduler til min bil og han har forsøkt begge og det finnes også 11 forskjellige software oppdateringer.
    Han klarte å koble most ledningen på og sløyfen fungerer men DAB enhetene lar seg ikke programere i min bil.
    Videre forteller han etter å ha snakket med andre mekanikere på Volvo verkstedet at det er sannsynligvis styreenheten som ligger over i min bil (har ingen aning hva han snakker om)
    som sperrer og gjør slik at ikke programmeringen går gjennom.
    Så jeg avslutter derfor mitt prosjekt og har benyttet anledning til å kjøpe en helt ny Volvo.
    Mulig jeg får noen deler til overs og vil legge det ut her for salg slik at andre kan forsøke.
    Har dere lastet ned tyverisikringen ITP (Infotainment Theft Protection) og deaktivert denne funksjonen i
    MOST
    -nettet?

    Dette er helt nødvendig for å kunne laste inn software og få DAB-software til å fungere i bilen. Prøver man uten ITP så lastes software ned og man får opp DAB-alternativ under MODE-knappen men så blir disse funksjonene etter noen sekunder grået ut. Dette er beskrevet i min DAB-tråd.

    MED ITP lastet inn i bilen og deaktivert så fungerte alt som det skulle på min tidligere XC70 D5
    AWD
    2009.

    Sjekk opp dette med mekaniker (eller tekniker som det heter nå).
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  6. #305
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. juli 2016
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Hei!

    Dette ble også gjort.
    Da har jeg snakket med teknikeren og han har nå fått bekreftet fra Volvo at biler produsert i slutten av 2008 og starten på 2009 ikke er mulig å oppgradere med original DAB. Min XC70 er første gang registrert i slutten av januar 2009.

  7. #306
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av abedatt Vis post
    Hei!

    Dette ble også gjort.
    Da har jeg snakket med teknikeren og han har nå fått bekreftet fra Volvo at biler produsert i slutten av 2008 og starten på 2009 ikke er mulig å oppgradere med original DAB. Min XC70 er første gang registrert i slutten av januar 2009.
    Vel, min tidligere XC70 D5
    AWD
    2009 hadde ingen problem med ettermontering av original DAB. Bilen var produsert en eller annen gang i 2008.

    Jeg har vært borti en sak her i forumet med en 2008-modell der det ble konstatert samme problemstilling: Ikke mulig å ettermontere original DAB.

    Hva skulle problemet være med disse 2008-produserte bilene? Er det en spesiell komponent som hindrer ettermontering av DAB?

    Er det flere her inne som kan peke på biler av 2009-modell som har fått ettermontert original DAB?

    PS: Kan man lese ut av chassisnummer eller annet nummer når bilen ble produsert (år/uke)?
    Sist endret av SagaPer; 01/03/17 kl 20:32
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  8. #307
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Det er en periode 08/09 der komponentene rett og slett ikke støtter DAB ettermontering med Volvo DAB modul. Volvo har ingen løsning her enda dessverre.
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  9. #308
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Det er en periode 08/09 der komponentene rett og slett ikke støtter DAB ettermontering med Volvo DAB modul. Volvo har ingen løsning her enda dessverre.
    Mulig poeng: Min radiomodul ble byttet på garanti etter kjøpet hos Frydenbø i desember 2010 (byttet skjedde i 2011).

    Kan det være versjon av denne modulen som er årsak til at original ettermontering av DAB-radio ikke fungerer på en serie biler?

    Bilen min (XC70 2009) hadde Premium Sound og original
    SUB
    i bagasjen og
    RSE
    (Rear Seat Entertainment).
    Sist endret av SagaPer; 01/03/17 kl 21:10
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  10. #309
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Mulig poeng: Min radiomodul ble byttet på garanti etter kjøpet hos Frydenbø i desember 2010 (byttet skjedde i 2011).

    Kan det være versjon av denne modulen som er årsak til at original ettermontering av DAB-radio ikke fungerer på en serie biler?
    Det er fullt mulig en årsak.
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  11. #310
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Det er fullt mulig en årsak.
    Og da snakker vi om
    IAM
    (Integrated Audio Module) eller
    ICM
    (Infotainment Control Module)?

    Om radiomodulen er problemet i disse tidligere modellene i PII-serien så kan en brukt modul fra skroten kanskje løse problem.
    Sist endret av SagaPer; 01/03/17 kl 21:12
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  12. #311
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    I hovedsak
    IAM
    .
    ICM
    er i utgangspunktet et display og knappsats med
    MOST
    nett.
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  13. #312
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. okt. 2015
    Innlegg
    53
    Antall takk

    Standard LØSNING: Oppgradering til DAB-radio i XC70 2008/2009 modeller uten prep.kabel

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Mulig poeng: Min radiomodul ble byttet på garanti etter kjøpet hos Frydenbø i desember 2010 (byttet skjedde i 2011).

    Kan det være versjon av denne modulen som er årsak til at original ettermontering av DAB-radio ikke fungerer på en serie biler?

    Bilen min (XC70 2009) hadde Premium Sound og original
    SUB
    i bagasjen og
    RSE
    (Rear Seat Entertainment).
    Da er nok dette årsaken til at du fikk dab, det er iam modul som sw blir lastet inn på, dette fikk jeg bekreftet da jeg forsøkte og få dab i gammelbilen min


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #313
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. april 2011
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Hei,

    Var hos Volvo i dag for å laste inn DAB applikasjon, men dessverre ble det bomtur... ble fortalt at bilen ikke støttet DAB applikasjonen grunnet utstyrsnivået - manglet High performance sound (evt. premium sound).

    Min bil har altså ikke forsterker under sete og Most kabel er koblet til telefonmodul.

    Noen som har utført vellykket oppgradering til DAB i en bil uten high performance sound? Trenger sårt hjelp etter mange surt oppbrukte penger og timer.

  15. Takk Viking80 takket for denne posten
  16. #314
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av goran1438 Vis post
    Hei,

    Var hos Volvo i dag for å laste inn DAB applikasjon, men dessverre ble det bomtur... ble fortalt at bilen ikke støttet DAB applikasjonen grunnet utstyrsnivået - manglet High performance sound (evt. premium sound).

    Min bil har altså ikke forsterker under sete og Most kabel er koblet til telefonmodul.

    Noen som har utført vellykket oppgradering til DAB i en bil uten high performance sound? Trenger sårt hjelp etter mange surt oppbrukte penger og timer.
    Ikke problem å koble DAB direkte til
    PHM
    i biler uten
    AUD
    . Er gjort på flere biler uten problem.

    Årsmodell har du?

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  17. #315
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. april 2011
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Årsmodell 2010. De finner ikke DABM i Most nett. Den ligger der grå, men ikke noe mer.

  18. #316
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av goran1438 Vis post
    Årsmodell 2010. De finner ikke DABM i Most nett. Den ligger der grå, men ikke noe mer.
    Slik jeg husker min installasjon av programvare fra verkstedet hos Frydenbø Bilsenter på Sandane: Bilen ble koplet til datasystemet og DABM dukket opp som modul i
    MOST
    -nettet (grå boks). Programvare ble lastet og ga ingen feilmelding. Da jeg slo på radiodisplay og valgte MODE og DAB så viste menyen med svart tekst et øyeblikk og så ble teksten grå. Da er problemet at man ikke har lastet ned ITP (Infotainment Theft Protection) og slått av ITP i bilen. Etter at dette er utført så kommer DAB-valget opp normalt i radio under MODE (DAB1 og DAB2, to posisjoner for lagrede forhåndsvalg).
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  19. #317
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. april 2011
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Tror dere at bytte av
    IAM
    ville hjulpet meg? Dette måtte vel i så fall være en high performance audio
    IAM
    . Da må man kanskje også legge til forsterker under sete...

  20. #318
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2013
    Sted
    Åmot, Modum
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    (Ser dette er en gammel tråd, men håper på svar likevel, da det virker som det er veldig mye god kunnskap om dette her..)

    Jeg har lest gjennom denne tråden et par ganger, + en engelsk på V40-forum. (Fra han som har kommentert denne tråden tidligere.)
    Har etter dette bestemt meg for å prøve å få montert inn dab+ i min V40cc MY13, som ikke har dab-forberedelse (svensk-inport). Jeg har fått et ganske tydelig bilde av hva jeg trenger av deler, men en ting har jeg ikke skjønt:

    MOST
    -ledningen gå i en sløyfe, altså innom hver enhet i
    MOST
    -nettet, for så å gå tilbake til hovedenheten i dash?
    Jeg hadde håpt å kunne legge inn en splitter på
    MOST
    der denne går inn i forsterker under førersete, for så å koble en del inn i forsterker og en del videre til dab-modul i bagasjerommet.
    - Lar dette seg gjøre, eller må
    MOST
    -kabelen gå fra forsterker - til dabmodulen - så til hovedenhet i dash?


    Edit: Har nå funnet ut at det er mulig å legge
    MOST
    -kabel med splitter før forsterkeren(?) Så da blir det å prøve det når jeg får ordnet med alle deler som trengs... Tenker jeg kan prøve å lage en egen fremgangsmåte for V40, når jeg har fått dette i havn.
    Sist endret av ssaastadhagen; 18/10/18 kl 15:52
    2013 V40 Cross Country D3 Summum aut

  21. #319
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. mai 2012
    VCCN medlemsnummer
    1193
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Hei.
    Har montert dab på noen svensk imp V40. Du gjør det jo på samme måte som på de andre bare at komponentene ligger på litt andre plasser. Min erfaring er at most må gå i en sløyfe, Jeg erstatter den originale "ut" ledningen på most nettet fra forsterker med en ny og sender den til dab styreneheten. "ut" ledningen fra dab styreneheten sender jeg da tilbake og kobler sammen med den nå da løse ledningen på forsterkeren. Når du gjør det på denne måten må du bare åpne kontakttykkene og stokke om litt.
    Du må også ha rette ledningsterminalen til sikringsboksen under passasjersetet slik at du får sikringen på original plassering.
    Dette er måten jeg gjør det på men det finnes sikkert andre måter.
    1981 242

  22. Takk ssaastadhagen takket for denne posten
  23. #320
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2013
    Sted
    Åmot, Modum
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Var denne måten jeg også hadde tenkt å prøve på. Er på jakt etter en "donorbil" til å plukke ut riktig DAB-enhet og noe annet småplukk jeg trenger, så det vil nå ta litt tid før jeg får fikset det. Må vel ha den andre antenneforsterkeren også.
    2013 V40 Cross Country D3 Summum aut

  24. #321
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. mai 2012
    VCCN medlemsnummer
    1193
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Vi bruker bare en enkel glassantenne i siderutene bak eller i frontruten koplet rett på dabmodulen.
    1981 242

  25. #322
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2013
    Sted
    Åmot, Modum
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Jeg svingte innom på bilia idag for å forhøre meg om pris på deler og koding av software. Det var et sjokk! Delepris på tilsammen 15 000kr med software. Bare software, hvis man fikk ordnet deler selv, var på over 8000kr eks arbeid! Noen her som kan bekrefte dette? Ser nardo bil ettermonterer fra kr 5990, så skjønner ikke hvordan bilia kan få dette til å bli opp mot 20 000 med arbeid?
    Prisen var vist slik blant annet fordi de måtte sette sammen deleliste selv. Nå har jeg lest mye om opplegget. Ble det aldri sendt ut en pakke på dette til volvo-forhandlerene?
    2013 V40 Cross Country D3 Summum aut

  26. #323
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Her har noen ikke fulgt helt med. Om en kjøper kun selve styreenheten og ikke pakken med styreenhet, brakett og antennekabel så stemmer nok prisen. Men ingen kjøper annet enn pakken, så skjønner ikke hvorfor de har gitt deg prisen på enkeltdelene.

    Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  27. #324
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2013
    Sted
    Åmot, Modum
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Ringte Bilbutikk1 i Moss nå. De ordner opp, og kjente til opplegget internt, så da blir det nok en løsning. - Og en helt annen pris..
    2013 V40 Cross Country D3 Summum aut

  28. #325
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. sep. 2021
    VCCN medlemsnummer
    2746
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard

    Litt gammel tråd dette, men jeg prøver... Jeg har en 2011 V70 med Performance lyd system. Altså ingen forsterker under passasjer setet og ingen
    SUB
    .
    1. Er det slik at jeg har DAB prep ettersom bilen er eldre enn 2010? Jeg kan ikke se å ha funnet noe
    MOST
    kabel hvor DAB/
    SUB
    brakett skal ligge.
    2. Kan jeg sjekke om jeg har DAB prep i
    VIDA
    ?
    3. Dersom jeg ikke finner
    MOST
    kabel under passasjer setet eller ved baksetene må jeg da koble en splitter bak
    ICM
    'en eller kan jeg koble meg på en jeg fant over hanskerommet da jeg hadde dette ute?
    4. Hvor henter dere støm til DAB modul? Noen som har noen bilder?
    5. Noen skriver at det ikke er mulig å få lastet ned DAB software hvis ikke en har DAB prep i 2021? Har lest noe forskjellig her
    6. Noen som eventuelt har DAB deler dem har lyst å selge?

Side 13 av 13 FørstFørst ... 3 11 12 13

Lignende tråder

  1. Forskjell på 2008 og 2009 xc70 d5
    By jatsen in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 0
    Siste post: 31/12/11, 15:58
  2. Serviceintervaller på 2009 xc70 D5
    By jatsen in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 2
    Siste post: 06/12/11, 23:47
  3. Oppgradering av radio/høytalere i S40N
    By Mats in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 1
    Siste post: 22/07/10, 21:46
  4. Oppgradering av XC70 understell, bremser?
    By RoJo in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 23/06/10, 15:39

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •