Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 63

Tråd: Baileys Tuning VOLVO940TURBO med KRX400 Turbo

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. april 2012
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard Baileys Tuning VOLVO940TURBO med KRX400 Turbo

    Her er min 940 TURBO Baileys Tuning Edition



    Denne skulle bare få en lett motor overhaling, men det skled litt ut.
    Tanken var og bygge en 300hk+ motor med super respons.

    Den har følgende spec:

    40/40 Senking
    Bilstein Sport demper
    Tru trac sperre
    17" felger
    Polyforinger
    Hvite blinker rundtom


    Motor Spec:

    Ny borret B230fk
    Nye stempler (moddet)
    Lett portet 530 topp
    Full flødes olje pumpe
    940 turbo manifoil portet til turbo
    KRX 400 Turbo
    Alu intercooler
    Stumt svinghjul
    Oppgradert clutch
    3" down pipe
    2.5" eksos med 2potter

    Kommer flere bilder av motor bygget

  2. #2
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Få ut mere bilder av ting!

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut BØNNIS
    Racing makes heroin addiction look like
    a vague wish for something salty
    Proud member of BAILEYS TUNING

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. april 2012
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard


  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. april 2012
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard






    Bunnpanne ferdig montert.
    Tennings hjerne + bensin modifisert.
    ymse dyser kommet i hus.
    litt større luftemengdemåler ankommet.

    Sitter å regner på hvilke motstandet som skal loddes inn på LMM og andre steder i styring, beholder orginale dysemotstander.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2010
    Sted
    askøy
    Innlegg
    132
    Antall takk

    Standard

    Gooood plan

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Sted
    Ortnevik, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    1.673
    Antall takk

    Standard

    ser ikkje så gale ut
    volvo 855 t5
    volvo 940 gl.
    volvo 855 gl.

    prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Oppdateringer er savnet
    Racing makes heroin addiction look like
    a vague wish for something salty
    Proud member of BAILEYS TUNING

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2011
    Sted
    rogaland
    Innlegg
    327
    Antall takk

    Standard

    fin turbo hørt mye godt om den!

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. april 2012
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard

    er kommer en lett Update......
    Motoren er nesten 100% komplett, mangler noe små saker

    Sammen satt motor



    KRX4000 turboen passet 100% bolt on.


    Olje trykk tur passser bolton men du må ha en bajoskrue med andre gjenger,
    og returen trenger en liten modifisering.
    Det fine er att turboen ser nesten helt orginal ut.


  11. #11
    Registrerte brukere andreas y. sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    osterøy.hordaland
    VCCN medlemsnummer
    19
    Innlegg
    288
    Antall takk

    Standard

    ser bra ut dette
    93 940 gullklumpen langtidsprosjekt
    13 isuzu dmax bruksbil

  12. Takk turbo-for-alle takket for denne posten
  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. april 2012
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard

    Den super duper race preppete KRX400 turboen har en feil.... Dette var slappt av leverandøren....
    Wastegate klaffen "blokerer" turbinhjulet... feil er utbedret men for en race preppet turbo BURDE dette vært en detalje jeg ikke skulle finne


  14. #13

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.336
    Antall takk

    Standard

    Samme turbo som jeg har
    Tror dette kan bli bra
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  15. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. april 2012
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard

    Ikke mye aktivitet de siste ukene, har begynt å ta seg opp igjen nå.
    gått til innkjøp av diverse nye deler;

    Alt tilhørende bremser. (wire klosser ++++)
    Div foringer.
    V-bånds klemmer til eksos.
    Eksosanlegg 3" syrefast. (skal modifiseres)

    Byttet lager mellomaksling.
    Byttet foring travers under girkasse.

    Kommer bilder

  16. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. april 2012
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard

    Original banjo bolt passer ikke på turbo.
    Lager "mellomflens" på turbo, slik at original bolt kan bruks sammen med det originale olje "tur" røret.

    Bilen skal være klar og ferdig innkjørt til juli, slik at jeg kan begynne å lade på til ferien

  17. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. april 2012
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard

    Nytt Stab stag på tvers av bærearmer kommet i hus og ferdig lakket.

    Vurderer komplett stab stag pakke fra Pedersen eller lignende. Er det noen som har god erfaring med å kjøre dobbelt stab stag bak?
    Eventuelt hva er å foretrekke?

    Bilen blir bygget for kvikk respons og skal brukes til "små banekjøring", bilslalom og brukes til jobb hver dag. (uten problemer)

  18. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Stavanger
    VCCN medlemsnummer
    203
    Innlegg
    906
    Antall takk

    Standard

    Jeg har dobbelt bak, funker like bra som å kjøpe et på 25mm. Så kan en bruke de penga på noe annet
    Volvo 945 fk
    Volvo 850 gle
    xVolvo 940 fk
    xVolvo 945 fk stjålet\vraket
    xVolvo 740 gl
    xVolvo 945 fk vraket
    xVolvo 740 gl

  19. #18
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.930
    Antall takk

    Standard

    Jeg har dobble bak på begge mine 940`er også. Som natt å dag i forhold til å kjøre et orginalt.
    En kompis har laget selv i 24mm nå bak. Blir spennende å prøve det Fått til bøyene å alt, ser ut som om det er fabrikk-laga faktisk

  20. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. april 2012
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard

    Tenkte å komme med en liten oppsumering på hva som er brukt og kostnad:

    Topp;
    Ventiler 2000,-
    Toppakningssett 1000,-
    Borring av ventiler / nytt sete 1950,-
    Kam 1850,-

    Bunndel:
    Stempler + overhalingssett 5000
    Boring/honing 0,-

    Svinghjul enkeltmasse 2000,-
    Eksos rustfritt 3" 5000,-
    v-bånds klemmer rustfri 1200,-
    katalysator 1250,-
    Turbo 9500,-
    Dyser 1000,-
    chipper 1500,-

    Understell i tillegg

  21. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Sted
    Ortnevik, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    1.673
    Antall takk

    Standard

    blir no ein pen liten summ detta der til slutt
    volvo 855 t5
    volvo 940 gl.
    volvo 855 gl.

    prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5

  22. #21
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.387
    Antall takk

    Standard

    Liker godt folk som ikke kun følger "skjemaet"

    Gleder meg til å følge mer med her
    2011 Renault Scenic 1.5DCI | 200X Peugeot Partner 1.6 hdi | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic

  23. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. april 2012
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard

    Koster å bygge noe som skal fungere hver eneste dag og skal kunne kjørers runde på runde på bane uten problemer. (gidder ikke skru hver 50 Km.) forrige motor gikk 100.000 km på 1 kg ladetrykk uten problemer.

    Oppsett på understell er i dag;
    Bilstein sport dempere
    Lesjefors fjærer.
    Trutrac sperre (maskinert inn abs/speedo telleverk)
    Sveist inn forsterkning på ører til bakaksling (vridd av tre ganger under sladding tidligere)

    Blir litt forandringer på oppsett.
    Front;
    stab stag blit byttet ut med kraftigere
    Ekstra stab stag på tvers av bærearmer
    Tverstag dempertårn og til toprpedovegg.
    Bak;
    Beholdes litt myk, for feste. ( er vel noe som ligner et gammelt rally oppsett)


    Håper dette fungerer (vurderer Bilstein sprint/gule koni i front.)

  24. #23
    Registrerte brukere elephant sin avatar
    Medlem siden
    02. okt. 2010
    Sted
    2050
    Innlegg
    885
    Antall takk

    Standard

    Dette burde vel gå fært?
    Bruksområde blir brukis med litt sladding og slikt?
    300hk du går for?

  25. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2010
    Sted
    askøy
    Innlegg
    132
    Antall takk

    Standard

    Ferdig med skrote ????
    Proud member of BAILEYS TUNING

  26. #25
    Registrerte brukere sverre2210 sin avatar
    Medlem siden
    11. sep. 2011
    Sted
    Sylling, Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    743
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    følger nøye med, især fordi jeg også skal bruke krx 400 turboen
    Volvo 760ft sedan prosjekt
    Volvo 960 sommerbil

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. tuning XC 90
    By sigg in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 25
    Siste post: 26/03/14, 20:45
  2. Svar: 81
    Siste post: 15/09/13, 20:30
  3. BSR-Tuning til 2.5 10V
    By Karsko1 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 15
    Siste post: 09/10/10, 17:37
  4. BSR PPC Tuning
    By Mr. RAH in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 47
    Siste post: 13/08/10, 22:52

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •