Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: LØST.! Motorstyring 94/95 mod

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard LØST.! Motorstyring 94/95 mod

    Halloen

    Jeg holder på og bytte motoren i min 850 94mod pga rådebank.. Motor er B5252s 10v.. Har fått tak i en identisk motor bare 95mod med ledningsnett og alt ferdig montert på motoren. (løsnet fra hjernen) kontaktene som går inn på hjernen og den svarte som er i samme boks, alt ser make ut.. Men er det en "usynelig" forskjell mellom de? eller vil alt starte på første forsøk?.. bruker 94 hjernen.. så at eneste synlige forskjell på de var feste klipsen til bensinslangen på fuelrailen, men bare brukte gamle fuelrailen og dyser, og en liten forskjell på slangene på tomgangs motor, (en litt annen bøy)men alt er "moddet" til og passe... så lurer bare på og 94 motorstyringen går overens med 95 :=)

    Takker på forskudd for svar

    MVH
    René
    Sist endret av René Fredriksen; 01/03/12 kl 15:14

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Null problem
    tut og kjør
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    610
    Antall takk

    Standard

    som han sier tut og kjør;-) null problem

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Det var tut og kjør det =).. var ferdig i går, 10 timers motor bytte, ned med travers og i med ny maskin.

    Men, altid ett men.. Motorlyset lyser etter bytte, var ingen feilkoder før bytte, har nå fått feilkode 521 som er forvarming for lambda.. har gått over alle vacum slanger og det er 0 falskluft.. når jeg sletter feilkoden, så går det 10 sec på tomgang så er den til bake, ganske irriterende og merkeligt at den bare konker ut sånn utenvidere... alt var perfekt før bytte, og har bare nappen kontakten til lambda løs under bytte. Noe annet som kan virke inn på systemet og gi meg denne koden??

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    610
    Antall takk

    Standard

    prøv og kjør bilen en stund, kan vere drit og lort som har komt ned på lamdaen etter du var av med eksosen;-) eller visst du har skrud løs lamdaen og kladet på den.
    min bejunner og lyser visst eg starter bilen og stopper den med en gang av og til, men kjører bare litt så forsvinner den av seg selv;-)

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Nå har kjørt ganske mye på denne nye motoren ca 2 tanker og lambda lyset lyser enda, har prøvd og slette men kommer bare tilbake i gjenn etter 30-40 sec med kjøring. Har ikke tatt av lambdaen eller noe ved motorbytte, syntes dette er ganske rart. Har ikke peng til ny lambda enda. For håpe det går seg til men tviler sterkt.

  7. #7
    Registrerte brukere Sollien sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2011
    Sted
    Langevåg
    Innlegg
    822
    Antall takk

    Standard

    merker du forskjell i gangen da?
    Sollien

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sollien Vis post
    merker du forskjell i gangen da?
    Original motor i bilen kunne jeg ikke gi gass med da gikk den ned på 4 cyl pga striper i sylinderveggen som gjor at det kom olje opp forbi stempelringene og tok liv av tennplugg nr3. Andre motor var det rådebank i og fjusket og var ikke villig til en dritt. men ingen feilkoder etter bytte til den..
    Den nye motoren (nr 2 jeg byttet på under 3 uker :P) ja har hatt litt "uflaks" med denne bilen... I såfall denne motoren sviver perfekt, ingen ulyder og drar helt greit, Som nevnt over så har de 2 andre motorene ikke gått som de skulle, så for og være helt erlig vet jeg ikke hvordan disse motorene drar. men alt virker normal, syntes den bruker endel bensin som i gjen kan ha litt med lamdaen og gjøre.. som gjir meg denne feilkoden helt uten videre, lambdaen ser forsovet ganske ny ut, sånn sett fra utsiden :P


    Ironiske i alt dette, var at jeg solgte 740'en min til fordel for en bil jeg trodde ikke hadde problemer,(trengte ny travers, men det hviste jeg så fikk den tross alt grisebilig) så jeg slapp og skru så inn i det svarte. :P (740 var strøken mekanisk men ville ha noe nyere) 2 motorbytter var ikke helt i planen :P.

    MVH
    René

  9. #9
    Registrerte brukere Sollien sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2011
    Sted
    Langevåg
    Innlegg
    822
    Antall takk

    Standard

    sjekka for hull i slanger etter lmm? rensa gass-spjeldet?
    Sollien

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av northq Vis post
    Det var tut og kjør det =).. var ferdig i går, 10 timers motor bytte, ned med travers og i med ny maskin.

    Men, altid ett men.. Motorlyset lyser etter bytte, var ingen feilkoder før bytte, har nå fått feilkode 521 som er forvarming for lambda.. har gått over alle vacum slanger og det er 0 falskluft.. når jeg sletter feilkoden, så går det 10 sec på tomgang så er den til bake, ganske irriterende og merkeligt at den bare konker ut sånn utenvidere... alt var perfekt før bytte, og har bare nappen kontakten til lambda løs under bytte. Noe annet som kan virke inn på systemet og gi meg denne koden??
    Feil på forvarming av lambda betyr enten at det ikke er god nok kontakt i den ene kontakten til lambda, eller at forvarmingsmotstanden i den er gåen. Ville sjekka kontaktene først i alle tilfelle. Og om du ikke ser noe direkte ille, fyll kontakten med lavtempfett (Biltema) og sett den sammen og ta den fra hverandre noen ganger før du igjen fyller den opp med fett og setter den sammen. (Operasjonen vil fjerne korrosjon på kontaktene og deretter hindre fukt i å trenge inn)
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Noen fra Bergen som har en lambda liggende for feilsøking.?

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Motornettet passet som hånd i hanske og med ny lambda fra Volvo ble det god knall takker for hjelp folkens

    Mvh
    René

Lignende tråder

  1. 16v i 240, motorstyring osv.
    By NilsenTurbo in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 23/05/11, 23:25
  2. Forskjell i motorstyring av fk/ft man vs auto?
    By Agrostar in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 21/07/10, 11:52
  3. Hvilken motorstyring har jeg?
    By Foe in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 08/07/10, 03:34

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •