Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Gasspjeld**

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. feb. 2012
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard Gasspjeld**

    Har hatt bilen inne til sjekk etter den køddet seg litt med avgasslampen og gikk i nødprogram. Frydenbø sa at de ikke hadde funnet noen feil da de hadde prøvekjørt den, men at når de feilsøkte med computer fant de en periodisk feil på gasspjeldet. Dette er en volvo S60 2002 2.0T.

    Rep og nytt spjeld, pakninger osv kommer på nesten 10 000! Trenger jeg virkelig å punge ut så mye på en ''filleting'' eller kan jeg kjøre med bilen i slik tilsatnd? Den går helt fint, uten problemer nå.
    Avgassystem lampen lyser gult i ny og ne..?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Tja, en slik feil vil neppe bedre seg uten å skifte spjeldet, og det vil vel være tilsvarende irriterende å stå oppe på fjellet med et spjeld som har sluttet å "bare" fuske?

    Men hør med Turessons NiloRep i årjäng om du ikke bor alt for langt fra Østlandet.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  3. #3
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Kan ta et eksempel: Svigers sin s80 2.0T gjekk ruskete på tomgang, og hadde dårleg drag i registeret generellt. Gjekk i nødmodus og servicelampe kom på sporadisk. Sunnfjord auto/Frydenbø Førde ga beskjed om at det var gasspjeldet som laga krøll og det måtte bestillast pluss at det kom til å koste en del. I mellomtida hadde ikkje vi muligheten å drive å køyre til Førde for å reparere noko slikt. Vi brukte et anna verksted som bytta lmm og lambda sensor. Dermed var bilen i form att!

    Kan også legge til at Sunnfjord Auto har et dårlig rykte - spesiellt salgsavdeling, og verksted. Vil absolutt ikkje anbefale det til nokon.
    Sist endret av oar83; 24/02/12 kl 10:52

Lignende tråder

  1. Bah!! Gasspjeld Volvo V70..
    By Ståle.S in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 20
    Siste post: 10/04/11, 22:32
  2. Gasspjeld rengjøring S60 2001
    By morrun in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 12/10/10, 12:14
  3. gasspjeld sensor problem
    By session in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 29/08/10, 14:55

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •