Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  207
Side 26 av 47 FørstFørst ... 16 24 25 26 27 28 36 ... SisteSiste
Viser resultater 626 til 650 av 1172

Tråd: forgasserturbo-tråden

  1. #626
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Det blir nok bra forskjell ja.
    Ser jo ut som de med BT leverer bra ja. Jeg må tenke på driv verk før jeg begynner med det. Virker som det allerede lever ett belastet liv.

    Eikås ja. 201 meter? Tøft at det konkureres med forgasser turbo i 2018
    Han må ha noe moment når kronhjulet går Du får holde oss oppdatert, skal du selv kjøre i år?
    Husker förste gang jeg prövekjörte mitt BT oppsett. Forskjellen mot AT oppsett, hvis du allerede har minst A-kam, större turbo, stor intercooler og godt eksosanlegg er betydelig. Ung og helt uerfaren som man var, ble min B19AT med Cosworthturbo og vanninnsprut frakjört av en lokal Sierra med turbo, intercooler og Weber DAT forgasser. Da ble A-manifolden påsveist to forgasserflenser, 2 stk. AT forgassere ble montert og vanninnsprutet erstattet av en lastebilintercooler.
    Forskjellen for meg dengang da var ikke mindre enn sjokkerende stor og Sierraen stakker hadde aldri mer nubbesjanse.
    Hvis du holder deg til organisk lamell og ikke overstiger ca. 1,5 BAR ladetrykk så holder drivverket overraskende godt overraskende lenge. Selv ödela jeg ingenting för det ble testet med 500 hk turbo og 2,2 BAR på min B21AT, da rök 3. gear den aller förste gangen jeg gav full gass.

    Vi koser oss over det faktum ja. Ingen har tro på forgasseroppsettet når de ser bilen i depot för kjöringen, men etterpå er det mye folk som glor og tenker WTF? "Hvorfor går dette gamle lavkomp. forgassergreiene så mye bedre enn höykomp. EFI oppsettet mitt??"
    Målet er å få kjört mot en lokal trimmet Audi med twin turbo V8 motor med 4 kamaksler 32 ventiler 4-hjuldrift og bla, bla, bla.

    Det er det nok. Planen og önsket var å effektmåle för kjöringen, men alt er fullbooket i den lokale Dynapacken. Normalt sett hadde det nok spunnet lös, men bakhjulsopphenget er oppgradert etter rallycross oppskrift og med flett nye og store hjul så er det godt grep i denne bilen.

    Det skal jeg ikke.
    Sist endret av Batland; 05/05/18 kl 23:10

  2. Takk bjornarw takket for denne posten
  3. #627
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Intresang historie kjører organisk lamell med sterkere trykkplate.
    Audien er verfall mye tyngre håper det blir film.

    Hvilke plugger bør vurderes på sommer halv året på en 230AT?

  4. #628
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Takk. Da knuser du ikke noe ned för tiden iallefall.
    Det håper jeg også. Slik gikk det sist jeg filmet når Audien kjörte mot ett annet Team Baileys medlem. https://www.youtube.com/watch?v=ZtHk...d81Sg&index=12

    NGK BCR8ES og Champion QC59C er gode tennplugger for oss som har kraftige tenningsanlegg.

  5. #629
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Ja se der. Ok, bestilte meg et sett Bcr8es

  6. #630
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    B23 A

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

  7. #631
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Prøvde og legge ut bilde av gamle motorn. Vises det?

  8. #632

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Ja ☺. Brukt skjærebrenner på stempelet ?

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  9. #633
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Bra. Hehe ja skulle tro det. Ganske identiske hull i nr 1 og 3.

  10. Takk Holck takket for denne posten
  11. #634
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    B23 A
    Dios Mio man, det der var du först med.
    Når stemplene kommer ut, tar du en god sjekk etter knekte ringland?

  12. #635
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Ja det skal sjekkes. Legger ut noen av motor rom osv

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

  13. Takk Batland takket for denne posten
  14. #636
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Se her ja! Alltid like kjekt å se og her fikk jeg påminnelsen om at du kjörer 2" trykkrör mellom trykkboks og intercooler for Helmholtz funksjon.
    Sist endret av Batland; 11/05/18 kl 12:36

  15. #637
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    2 tom ja. Tror faktisk det ble litt forskjell når jeg byttet fra 2.5 toms som jeg hadde først der.

  16. #638
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    2 tom ja. Tror faktisk det ble litt forskjell når jeg byttet fra 2.5 toms som jeg hadde først der.
    Jeg mener at det er 2" som er korrekt og nå når du har eterjustert nålen og har AFR måler som viser at alt fungerer slik det skal, så tenker jeg at du har det beste resultatet pr. 0,1 BAR ladetrykk som man kan ha. Når Helmholtz er aktivert og fungerer, så pumpes det ekstra luft inn i trykkboksen og det forklarer hvorfor du måtte etterjustere nålen din og eksperimentere med forskjellig demperolje. En 2,3 L motor har större innsugspulser og produserer derfor sterkere pluser i trykkrörert enn det min 2,1 L motor, som jeg har utviklet nålene på, gjör. I tillegg modifiserer jeg alt i "induction systemene" mine med bl.a. fullporting av innsugsmanifolden og med en "High Boost AFR Reduser" enhet som kun fölger med hvis man kjöper ett helt komplett induktion system.
    Sist endret av Batland; 11/05/18 kl 12:34

  17. #639
    kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    VCCN medlemsnummer
    405
    Innlegg
    1.603
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    2 tom ja. Tror faktisk det ble litt forskjell når jeg byttet fra 2.5 toms som jeg hadde først der.
    jeg vil sitte på en tur
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  18. #640
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Batland: Det er godt mulig. Når du nevner det ble vell fuskingen under spool værre i vinter etter jeg byttet til 2 tom rør. Byttet væll til alu intercooler og samtitig.
    Kim ove: Ja da må vi få tell.

  19. #641
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Batland: Det er godt mulig. Når du nevner det ble vell fuskingen under spool værre i vinter etter jeg byttet til 2 tom rør. Byttet væll til alu intercooler og samtitig.
    Kim ove: Ja da må vi få tell.
    Idéen med å bruke 2" rör mellom trykkboks og intercooler for Helmholtz funksjon hentet jeg fra baneracing med sugemotor hvor stadig villere trimkammer sörget for stadig dårligere bunndrag og aks ut av sving. Helmholtz sörget for at man kunne kjöre enda värre kammer enn för for höyere toppeffekt og med bedre bunndrag enn alle andre i tillegg.

    Ja det må dere. kimove har i anledning KRX400 turboen bevist at han ikke er redd for å gi ärlige tilbakemeldinger og det er alltid verdifullt. Ser derfor frem til det.
    Sist endret av Batland; 11/05/18 kl 12:35

  20. Takk bjornarw takket for denne posten
  21. #642
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Da foreligger dagens resultat fra Street legal i Bergen.
    Volvo 242 med B230 blokk, neddreide B230F stempler, portet 530 topp, IRX450 turbo og 2 x gulkorkforgassere på hjemmelaget innsugsmanifold. De beste tidene ble 8,01 og 8,02 sekunder og beste slutthastighetene var 142, 143 og 145 km/t. Håper på mer nöyaktige data og evt. film senere i neste uke en gang.

    B230BT som går 8,01 og 145 km/t er sjelden vare. Nytt forsök på nye rekorder allerede i morgen.

  22. Takk bjornarw, Holck takket for denne posten
  23. #643
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    det er rått

  24. #644
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Stilig. Han nådde målet sitt.
    Hvilken girkasse og utveksling bruker han?

  25. #645
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Stilig. Han nådde målet sitt.
    Hvilken girkasse og utveksling bruker han?
    Ja det er det! Dette er rekord for oss rundtom her og noen har allerede spådd at denne rekorden blir stående i 20 år. Tenker da på 4 syl. motor med forgassere. Jeg tror dette er feil for Team Baileys påstor at de hadde oppdaget en trykklekkasjen som det ikke var anledning til å reparere der og da ladetrykket på höye turtall var noe lavere enn det de önsket.

    Eieren og undertegnede har diskutert, kalkulert og vurdert at bruk av BMW sin mindre gromme Getrag kasse ville väre det meste effektive. Mye tyder på at det var korrekt. Jeg vet ikke nöyaktig benevnelse på BMW kassen, men den har vanlig H-gear med 5. gear med 1:1 på 4. gear og 5. gear er oppe til höyre.

    Jeg har i alle år hatt 3,91:1 diff. selv og det har blitt anbefalt og tatt til földe. Dessverre, etter mange års har bruk, takket denne "optimale" 3,91:1 diffen for seg for kun kort tid siden slik at eieren bare hengte på plass det han hadde liggende fra för, en 3,73:1 med sveist diff. Denne reduserer dreiemomentet på drivhjulene med ca. 5% i forhold til 3,73:1 diffen så denne rekorden er ikke det optimale, bare ett glimrende förste forsöks resultat!

    Det ultimate målet er selvsagt å "Breake out" av Bad Boys med 7,69 sek. og over 150 km/t, så det er enda saker og ting å forbedre og strekke seg etter.
    Sist endret av Batland; 13/05/18 kl 08:21

  26. #646
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bjornarw Vis post
    det er rått
    Javisst og ikke minst morro at "Lowteck" her demonstrerer hvilket potensiale det faktisk er i old school lavbudsjett oppsett. Det mest avanserte her er tenningskurven som styres at ett Haltech sprint 500 med innebygget 2,5 BAR MAP sensor. Han er utenfor virkningsområdet til denne med med minst 0,5 BAR.
    Sist endret av Batland; 14/05/18 kl 21:48

  27. #647
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    ja dette er imponerende girkassen du nevner tipper jeg er en Getrag 265 om den har skrudd cluchhus og vanlig H gir med 1.gir fremover på vanlig måte

  28. #648
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Helt klart og så på förste försök også. Det er mer å hente å nå er det förstemann til 150 km/t som er utfordringen.
    Det er ikke skrudd clutch hus. De kapper ca. 10 cm av det integrerte BMW clutch huset og så sveiser de på fremste delen fra ett Volvo Clutch hus.

  29. #649
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Helt klart og så på förste försök også. Det er mer å hente å nå er det förstemann til 150 km/t som er utfordringen.
    Det er ikke skrudd clutch hus. De kapper ca. 10 cm av det integrerte BMW clutch huset og så sveiser de på fremste delen fra ett Volvo Clutch hus.
    150km er på 201 er fort ja. tiden fra 0-100 må vel nærme seg 5-6 sec? aha da er det ikke en 265

  30. #650
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mai 2012
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Såg under panseret på den i anledning at vi svinga innom med et utdrikkningslag. Tenkte at han her har fulgt oppskrift fra deg. Fikk med meg siste draget hans, og det såg ut som det fungerte veldig bra.

    Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

Side 26 av 47 FørstFørst ... 16 24 25 26 27 28 36 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. forgasserturbo på insprøytning?
    By fordlife in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 26/01/20, 13:53
  2. r-sport bensinpumpe til forgasserturbo Ø.K
    By Lasse_GT in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 19/09/10, 11:30
  3. B23-0 med forgasserturbo.
    By Krissmp in forum Motor og gir
    Svar: 23
    Siste post: 14/07/10, 16:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •