Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  208
Side 24 av 47 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 34 ... SisteSiste
Viser resultater 576 til 600 av 1172

Tråd: forgasserturbo-tråden

  1. #576

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Intressant ja ☺
    Gen2 piston with flat crow for the 405-cylinerhead with modified standard combustions with 7,2:1 in compression - Pic 1.
    - Gen4 piston with optimized crown for the 531-cylinderhead with modified combustions of type "Porsche" with 8,2:1 in compression - Pic 2.


    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  2. #577
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.320
    Antall takk

    Standard

    Det er jeg helt enig i , men ikke glem nivået på ladetrykket, rådeforholdet, termostaten og med det aktuelle drivstoffet i minnet.

    Det spørs hva som hadde skjedd dersom de kjørte over 1,6 BAR ladetrykk, lange råder, 92 graders C termostat og 95 blyfri pumpebensin.
    Sist endret av Batland; 11/01/18 kl 08:32

  3. Takk Holck takket for denne posten
  4. #578

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er jeg helt enig i , men ikke glem nivået på ladetrykket, rådeforholdet, termostaten og med det aktuelle drivstoffet i minnet.

    Det spørs hva som hadde skjedd dersom de kjørte over 1,6 BAR ladetrykk, lange råder, 92 graders C termostat og 95 blyfri pumpebensin.
    Det er nok mange grunner til at de tydeligvis gikk oppover i kompresjon. Hadde vært morro å sett detta spesielle Porsche forbrennings rommet de snakket om der ☺

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  5. #579
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Jeg har googlet ganske lenge, uten hell nå.. Kan denne rotoren skaffes i Norge? http://www.iemotorsport.com/bmw/item/m10Rrtr.html

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. #580
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jeg har googlet ganske lenge, uten hell nå.. Kan denne rotoren skaffes i Norge? http://www.iemotorsport.com/bmw/item/m10Rrtr.html

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    Står jo på den siden at de sender til Europa
    Where we ship
    We can ship to Europe, most of Asia, South America, Central America, Canada, and some African countries.

  7. #581
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    Står jo på den siden at de sender til Europa
    Where we ship
    We can ship to Europe, most of Asia, South America, Central America, Canada, and some African countries.
    Frakta blir antagelig helt grusom for kun 1 rotor

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  8. #582
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Frakta blir antagelig helt grusom for kun 1 rotor

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    Det burde vell gå under brev frakt og kanskje ikke så dyrt? Jeg har bestilt div større ting fra Australia og frakta kom da på 170kr så det burde ikke bli så dyrt for en rotor fra USA.

  9. #583
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Spørs om jeg ikke modifiserer en org rotor først, så får jeg se om jeg kjøper en senere. BWD D555 rotor passer vel også, tror jeg

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 12/01/18 kl 14:37

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  10. #584
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Sliter litt med fusking under spool up på min b23 AT. Når det er kaldere en 5 minus så lugger det og smeller noen ganger når jeg gir gass.
    Bruker 10/40 olje på forgassern. Burde jeg bruke tynnere olje?
    Har papp plate foran intercooler. Men virker som noe er for kaldt alikevell.

  11. #585
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.320
    Antall takk

    Standard

    Fusking er så godt som alltid forårsaket av at for svak gnist ikke klarer å antenne blandingen som vanligvis har for höy AFR. På det värste har jeg kjört sagkjedeolje så du må bare pröve med tykkere olje. 15W/40 er neste test og deretter er det 20W/50.

  12. #586
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Ja må nok teste. 10/40 oljen har fungert bra i pluss grader og ned mot ca 5 minus. Så du mener tykkere olje kan hjelpe i kulden?
    Høy afr. Mener du da mager blanding?
    Har ikke montert afr måler enda. Så usikker på verdiene når jeg kjører. Pluggene er noe sotet.

  13. #587
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.320
    Antall takk

    Standard

    Alltid vanskelig å feilsøke uten en link til en prosjekttråd som lister hele det aktuelle oppsettet i post 1, men slik er det nå engang.

    Tykkere olje i SU / Strømberg-forgasseren fungerer i praksis på samme måte som at man oppgraderer akselerasjonspumpedysen i en Dellorto / Holley / Weber osv forgasser.
    Med høy AFR mener jeg mager blanding ja. Jeg snakker da om mager bladning i den driftstilstanden når det fusker. Det er fullt mulig at den får nok fuel i alle andre driftstilstander.
    Det er ikke uvanlig at man på vinterstid må løfte nålen 1/16 - 1,8 omdreining for å kompensere for det høyere oksygeninnholdet i hver liter med atmostfæreluft.

    Pluggene avslører egentlig bare driftstilstanden rett før motoren ble stoppet. Hvis man skal lese plugger korrekt, så må motoren kjøres driftsvarm, så stopper man, bytter plugger (justert til korrekt åpning) og kjører motoren i problemområdet i noen minutter. Så stenger man av og leser tennpluggene. De hadde nok ikke vært sotet da.

    Forøvrig står det i Volvos egne papirer at dersom man opplever fusking og tennpluggene er sotet, så skal man øke belastingen på motoren ROLIG slik at tennpluggene brennes rene ved hjelp av ladetrykket. På vinterstid kan det være fordelaktig med BP6ES eller BP6ET uten restriktor!! (ikke R altså) tennplugger i stedet for noen i varmegrad 7 og 8.

    Til orientering kan det nevnes at på vinterstid er det en kjempefordel for ENHVER motor, ikke bare forgasserturboer, å oppgradere trykksystemet med 2 stk spjeld som går motsatt av hverandre og som forhindrer at interooleren kobles inn før det er BEHOV for denne kjølingen.
    Sist endret av Batland; 05/02/18 kl 12:23

  14. #588
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Oppsettet er listet opp på side 23 her. Har oppdatert det. Skal prøve 15/40 olje.
    Sjekket platina stift. Gapet der var veldig lite og fordeler lokk ganske slitt. Skal justere og få på nye tennings deler. Kanskje de er årsaken til fuskingen.

    Det med 2 rørgater og spjeld kommer kanskje til å bli prøvd en gang.

  15. #589
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.320
    Antall takk

    Standard

    Flott. Du får bare tilgi at jeg ikke husker oppsettet fra gang til gang.
    Mine forgassere har alltid fungerende chocke. En test er å dra litt i chocken rett för du gir gass og se om det hjelper. I tilfellet kan det tyde på at den kalde luften gjör at motoren går litt i magreste laget.
    Ellers har du jo en stor og god intercooler og forgasser-ising er ett tema på vinterstid fordi bensin som forstöves har kraftige kjöle egenskaper.
    20 - 30 grader er en flott temperatur ut fra intercooleren og man trenger ikke noe mer avansert en å lime sensoren fra denne inn i trykkröret.

    http://www.biltema.no/no/Kontor---Te...te-2000036346/

  16. #590
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Nei skulle bare mangle.
    Har stilt inn stiften og byttet plugger. Ingen forskjell. Kontrolerte tenning.
    Prøvde 15/40 olje på forgassern. Men går fortsann ujevnt under spool up. Prøvde med choken og. Men virker ikke som det hjalp noe særlig.
    Problemet ble værre når jeg monterte alu cooler. Gikk fra en 740 intercooler. Så mye mulig luften blir for kald selv med papp plate. Skal prøve med ett rør direkte til trykkboksen for og se.

  17. #591
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.320
    Antall takk

    Standard

    Når ikke disse testene gjör noen forskjell så tyder jo det på at disse tingene er i orden og at det på tide å teste uten intercooler ja.

  18. #592
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Det ble ett stempel havari på meg. Den gikk sikkert for magert i den kalde luften. Holder på og setter i sammen en B230 FB fra 940 nå.

    Passer akslingen som driver Olje pumpe og fordeler fra B23A inn i en B230 FB?

  19. #593
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.320
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Det ble ett stempel havari på meg. Den gikk sikkert for magert i den kalde luften. Holder på og setter i sammen en B230 FB fra 940 nå.

    Passer akslingen som driver Olje pumpe og fordeler fra B23A inn i en B230 FB?
    Det er mulig, men den störste ulempen med forgasserturbo er at tenningsanlegget vanlligvis er enkelt og uten bankesensor. Var det knekte ringland eller? En bilkjommi med forgasserturbo koblet ett datasprut inn mellom HALL giveren i fordeleren og tenningsmodulen slik at han kunne legge inn ett 3D tenningskart. Forbedringen i performance var betydelig.

    Ja det gjör den.
    Sist endret av Batland; 13/04/18 kl 15:48

  20. #594
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Har ikke tatt ut stemplene enda. Så får se. Plugg nr 3 var full av olje. Ja du sier noe. Har vell neppe en optimal tennings kurve. Intresant løsning han brukte.

    Ok flott.

  21. #595
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.320
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Har ikke tatt ut stemplene enda. Så får se. Plugg nr 3 var full av olje. Ja du sier noe. Har vell neppe en optimal tennings kurve. Intresant løsning han brukte.

    Ok flott.
    Oppsettet ditt, med ett forbehold om fordelerkurven, var så godt som det er mulig å gjöre det så jeg er litt overrasket over at det gikk ett stempel. Har du peaket höye ladetrykk på 95 blyfri eller noe?

  22. #596
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Stempelet for i en test tur etter montering av nye tenningsdeler fra volvo. Jeg var nok litt snar når jeg målte tenningen. Og mistenker at den var litt for høy akkurat da. Hadde 1.4 i peak og var 1.2 i stabilt trykk. 98 bf. 87 graders termostat på den turen

  23. #597
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.320
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Stempelet for i en test tur etter montering av nye tenningsdeler fra volvo. Jeg var nok litt snar når jeg målte tenningen. Og mistenker at den var litt for høy akkurat da. Hadde 1.4 i peak og var 1.2 i stabilt trykk. 98 bf. 87 graders termostat på den turen
    Akkurat. Det höres ut som den rette forklaringen.

  24. #598
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Må man ha ett spesial verktøy for og stille nålen i en AT forgasser? Min er en Zenith.

  25. #599
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.320
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Må man ha ett spesial verktøy for og stille nålen i en AT forgasser? Min er en Zenith.
    Ja det må man. Se post #2 i denne tråden.

    Justering av höyden på nålen betyr alt for AFR og CO på tomgang og helt rolig kjöring, men har ingen innvirkning når du gir gass.
    Sist endret av Batland; 29/04/18 kl 12:06

  26. #600
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Ok. Takk.
    Hmm ja da trenger jeg nok ikke flytte den.
    Har fått inn ny motor nå. Dekompet b230 fb blokk. Men har samme problemene som i vinter. Lugger og fusker under spool up.
    Det var foresten hull i stempel nr 1 og 3 i B23 motorn min.

Side 24 av 47 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 34 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. forgasserturbo på insprøytning?
    By fordlife in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 26/01/20, 13:53
  2. r-sport bensinpumpe til forgasserturbo Ø.K
    By Lasse_GT in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 19/09/10, 11:30
  3. B23-0 med forgasserturbo.
    By Krissmp in forum Motor og gir
    Svar: 23
    Siste post: 14/07/10, 16:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •