Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  207
Side 20 av 47 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 30 ... SisteSiste
Viser resultater 476 til 500 av 1172

Tråd: forgasserturbo-tråden

  1. #476
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jegerud Vis post
    skal nå sette inn ei fireball tenning på forgasserturbo motoren min denne er det innebygd turtalls sperre på. Jeg har en b23a blokk med smidde m råder. Skal vist tåle 90hk per råde. Men hvor mye turtall tåler en slik b23a veiv? Hvilket turtall bør jeg sette inn turtalls sperra på?
    En god gammel tommelfingerregel på gamle originaldeler er 20 m/s stempehastighet. Dette betyr 7500 o/min. med 80 mm slaglengde, men....

    de fleste 2,3 L rødmotorer med turbo avgir maks effekt på 5000 tallet ett sted så i praksis holder det med 6500 o/min.

    Turbomotorer med høy effekt får problemer med svinghjulsboltene ved ca. 8400 o/min.
    Sist endret av Batland; 27/05/16 kl 22:39

  2. #477
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Takker for svar siver og prøver og koble opp tenninga nå.men er litt usikker. Har en b21et fordeler men hvor skal kontakta til den kobles inn?? Skal den kobles på her det står switched +12 trigger??


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #478
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    ....
    Sist endret av Batland; 29/05/16 kl 16:37

  4. #479
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    hmmm nå er det sånn at jeg har kjøpt meg en hi-6s og ingen hi-6 cd..... forskjellen her er vell at den har ikke det tvinnede paret.... da har jeg ikkeno som sier når det skal smelle. hmm har jeg kjøpt katta i sekken?

  5. #480
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jegerud Vis post
    hmmm nå er det sånn at jeg har kjøpt meg en hi-6s og ingen hi-6 cd..... forskjellen her er vell at den har ikke det tvinnede paret.... da har jeg ikkeno som sier når det skal smelle. hmm har jeg kjøpt katta i sekken?
    A-ha, det endrer jo saken betraktelig, men nei, du har ikke kjøpt katta i sekken, tvert imot.

    HI-S6 er såkalt "module-triggered" så du trenger en B21ET type tenningsmodul mellom fordeleren og den hvite ledningen på HI-6S. Du kan evt. bruke en Duraspark tenningsmodul fra en eldre Ford med forgasser som "O.E ELECTRONIC IGNITION MODULE".

    Se fig. 1 side 3 her. http://static.summitracing.com/globa...-6000-6300.pdf

    Husk å koble sammen den blå ledningen med den røde som begge skal til switched 12 V. Se fig. 2
    Sist endret av Batland; 29/05/16 kl 16:45

  6. #481
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    ja da går det opp for meg her. den hvite ledningen. da mener du den gul/hvite som da heter digital innput regner jeg med?

  7. #482
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jegerud Vis post
    ja da går det opp for meg her. den hvite ledningen. da mener du den gul/hvite som da heter digital innput regner jeg med?
    Antagelser er din fiende og moren til alle fuck up`s. Jeg fraråder at man driver med det.
    Man må være nøyaktig når man holder på med Amerikanske saker fordi utvalget er så enormt stort og variantene så mange at det lett blir forvirrende for de fleste som ikke er vant med dette. Nøyaktig er ett must, så hvilket delenummer er det på Craneboksen som DU har?

    6300, 6301 eller 6302?

    6300 trigges via den hvite ledningen og den fyrer coilen via den gule ledningen.
    6301 trigges via den hvite ledningen og den fyrer coilen via den svarte ledningen.
    6302 bruker samme koblingsskjema som 6300.

    Du skal ikke bruke den gule og hvite DIGITAL INPUT ledningen til noe i ditt tilfelle.

    B21AT: https://www.youtube.com/watch?v=-VIG...ature=youtu.be

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...rtubo-prosjekt
    Sist endret av Batland; 20/06/16 kl 05:03

  8. #483
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hvis det er bensintrykksregulatoren du mener så kobles den slik:



    Tenning justeres ved å kjøre 0,5 - 1,0 BAR trykkluft inn på den store vakumklokken og vri fordeleren til du har 24 - 27 grader tenning v/ ca. 4000 o/min.
    hva er grunnen til at man skal kjøre trykklyft inn på vakumklokken? tenningen flytter seg jo bare ved vakum....

  9. #484
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jegerud Vis post
    hva er grunnen til at man skal kjøre trykklyft inn på vakumklokken?
    tenningen flytter seg jo bare ved vakum....
    For å aktivere tenningsretard slik at man kan justere inn riktig total tenning.
    Nei, det er feil. Den store vakumklokken gir mer fortenning ved vakum og den gir tenningsretard ved ladetrykk. Det er derfor den brukes.

  10. #485
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    For å aktivere tenningsretard slik at man kan justere inn riktig total tenning.
    Nei, det er feil. Den store vakumklokken gir mer fortenning ved vakum og den gir tenningsretard ved ladetrykk. Det er derfor den brukes.
    okei da skjønner jeg. blir det no forskjell om jeg justerer den inn på 0,5 eller 1 bar trykk?

  11. #486
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jegerud Vis post
    okei da skjønner jeg. blir det no forskjell om jeg justerer den inn på 0,5 eller 1 bar trykk?
    Det er fordelaktig å tenke at alle vakumklokkene er forskjellige. Du tester din ved å ta av fordelerlokket og se ned på platen mens du tilsetter trykkluft og ser når platen slutter å vri seg. Du øker trykket litt til for å sikre at vakumklokken står i bunn og noterer deg hva trykket er.

  12. #487
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er fordelaktig å tenke at alle vakumklokkene er forskjellige. Du tester din ved å ta av fordelerlokket og se ned på platen mens du tilsetter trykkluft og ser når platen slutter å vri seg. Du øker trykket litt til for å sikre at vakumklokken står i bunn og noterer deg hva trykket er.
    platen vir seg cirka 0,25-0,5 milimeter ved trykkluft. er detter riktig? hvor mye cirka skal den vri seg med trykkluft på klokka?
    Sist endret av jegerud; 31/08/16 kl 17:43

  13. #488
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Skrudde av vacium klokka nå. Skal den armen ligge helt inntil den stopperen? Når jeg rister på den hører jeg en rasle lyd også..... Knekt fjær tro?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #489
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jegerud Vis post
    platen vir seg cirka 0,25-0,5 milimeter ved trykkluft. er detter riktig? hvor mye cirka skal den vri seg med trykkluft på klokka?
    Nei det er alt for lite. Med vakumklokkens slange frakoblet og plugget holder du motoren på 4000 o/min. og leser av tenningen med tenningspistol til f.eks 36 grader. Så setter du trykkluft tilsvarende ønsket maks ladetrykk inn på vakumklokken, holder motoren på 4000 o/min. og leser av tenningen med teningspistol på nytt. Den skal/må nå være 8 - 12 grader mindre enn i sted.

  15. #490
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Ja syntes det skurra når tenninga senket seg bare 2 grader.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #491
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. juli 2016
    VCCN medlemsnummer
    2858
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Nei det er alt for lite. Med vakumklokkens slange frakoblet og plugget holder du motoren på 4000 o/min. og leser av tenningen med tenningspistol til f.eks 36 grader. Så setter du trykkluft tilsvarende ønsket maks ladetrykk inn på vakumklokken, holder motoren på 4000 o/min. og leser av tenningen med teningspistol på nytt. Den skal/må nå være 8 - 12 grader mindre enn i sted.
    Prøver å sende deg ein PM no Batland, men du har visst full innboks

  17. #492
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vegard Bråstøyl Vis post
    Prøver å sende deg ein PM no Batland, men du har visst full innboks
    Da skal det være plass.

  18. #493
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Malplassert bensinsregulatoren. Kan man justere trykket der selv og hvordan?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #494
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Javisst. Skruen under kuppelmutteren på toppen her:


  20. #495
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Har et innsug med 2 doble delorto 40. Disse er ombygd for turbotrykk av GIK turbo tecnichs tror jeg. Sies at de er gode for 400hk. Er også malplassi bensin regulator til forgasserne. Dette vurderes solgt for rett pris. Alt er i topp stand!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  21. #496
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    https://www.youtube.com/watch?v=NVqI...&feature=share


    Er likt kit som i videoen der. Har også en b21et tenning liggende for rett pris


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  22. #497
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Sted
    Halden, Østfold
    Innlegg
    454
    Antall takk

    Standard

    Jeg har en b21a i min 264 som jeg tenkte sette forgasser turbo på. Har en 530 topp med A-kam som skal på, er det noen hensikt å sette dobbel toppakning på denne?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo XC70 2,4t 2001
    Volvo V70 2,4 2001

  23. #498
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av johmolan Vis post
    Jeg har en b21a i min 264 som jeg tenkte sette forgasser turbo på. Har en 530 topp med A-kam som skal på, er det noen hensikt å sette dobbel toppakning på denne?
    Jeg mener at doble toppakninger er en dårlig løsning, men hvis det er den enste muligheten du har til å redusere kompresjonforholdet så ja, da må du gjøre det.

    Når toppen er tatt av så er det bare å ta av bunnpannen og dytte stemplene opp og ut for å dreie dem. Dette kan fint gjøres med motoren i bilen. Du finner dreiemål i begynnelsen av denne tråden. Ser du på sluttresultat i forhold til innsats og utlegg så er det dette som er den klart beste løsningen.

    01.03.2017. Meanhorse Powertuning utfordring akseptert. Enter AskøyMeanTeam .

    Proud Baileys Team member lowteck Racing har utfordret undertegnede til ultralavbudsjett "AT" duell hvor det er antall-hester-tallet som teller og gjelder. Nesten alt er gamle misbrukte deler som alle andre har gitt opp og solgt videre, før de er kommet tilbake til opprinnelige eiere.

    Team Baileys stiller med "nysammenskrudd" B230AT, nye stempelringer, nyportet topp osv. og undertegnede skal småmassere enda litt til på sin B21AT. "lowteck" har ambisjoner om å stille på Street legal dragrace på Eikås motorsenter i Bergen i mai, så resultatene burde egentlig kunne foreligge før den tid, men man vet jo hvordan ting pleier å gå.

    23.06.2017. Endring i planer.

    Den opprinnelige planen skar seg og nå er det Dragracing stevnet på Lista 2. uken i August som gjelder. Det er også "BT" oppsett som er aktuelt dvs. 2 stk. Strömberg og Pierburgforgassere.

    24.07.2017.

    Ene Baileys medlemmet er blitt far så stevnet på Lista må dessverre utgå for vår del. Da er det Street legal på Eikså motorsenter i Bergen i september som er målet. Det snakkes nå om både CT, dvs 3 stk. AT forgasser og muligens DT. Vi får se, men tiden for ultralavbudsjett virker tilbakelagt....
    Sist endret av Batland; 25/07/17 kl 12:16

  24. #499
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Sted
    Halden, Østfold
    Innlegg
    454
    Antall takk

    Standard

    Har jeg forstått rett at forbrenningskammeret etter dreiing er 72mm i diameter x3,5mm dybde?

  25. #500
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av johmolan Vis post
    Har jeg forstått rett at forbrenningskammeret etter dreiing er 72mm i diameter x3,5mm dybde?
    Dersom du skal bygge en B21 motor for gatebruk så er en dreiet grop i stemplene med målene 72*3,5 mm ett godt kompromiss.

    For B23 og B230 motorer er målene 76*4,5 mm.

Side 20 av 47 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 30 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. forgasserturbo på insprøytning?
    By fordlife in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 26/01/20, 13:53
  2. r-sport bensinpumpe til forgasserturbo Ø.K
    By Lasse_GT in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 19/09/10, 11:30
  3. B23-0 med forgasserturbo.
    By Krissmp in forum Motor og gir
    Svar: 23
    Siste post: 14/07/10, 16:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •