Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  207
Side 40 av 47 FørstFørst ... 30 38 39 40 41 42 ... SisteSiste
Viser resultater 976 til 1.000 av 1172

Tråd: forgasserturbo-tråden

  1. #976
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Veggene i forbenningskamrene ligger for tett rundt eksosventilen, så der sliper man ut og åpner opp.
    Ja, det gjelder for begge motorene.

    Det viktigste er at motoren som du velger å bygge på er i god stand.
    Hvis alle 3 motorene er i like god stand så hadde jeg valgt B21 motoren i ditt tilfelle.
    Grunnen er at du får en flatere og finere dreiemomentkurve med en B21 enn en B23 motor. Det er det gjennomsnittlige dreiemomentet som i praksis flytter bilen. Peak dreiemomenttallet gjør at clutchen slurer og etter at oppgradert clutch er montert, da ryker drevene i M45/M46/M47 kassene.
    Jo større motoren er jo høyere blir peak dreiemoment i forhold til gjennomsnittlig dreiemoment og derfor mener jeg at det er B21 som er det rette kompromisset i dette tilfellet.

  2. #977
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Sted
    Halden, Østfold
    Innlegg
    454
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Veggene i forbenningskamrene ligger for tett rundt eksosventilen, så der sliper man ut og åpner opp.
    Ja, det gjelder for begge motorene.

    Det viktigste er at motoren som du velger å bygge på er i god stand.
    Hvis alle 3 motorene er i like god stand så hadde jeg valgt B21 motoren i ditt tilfelle.
    Grunnen er at du får en flatere og finere dreiemomentkurve med en B21 enn en B23 motor. Det er det gjennomsnittlige dreiemomentet som i praksis flytter bilen. Peak dreiemomenttallet gjør at clutchen slurer og etter at oppgradert clutch er montert, da ryker drevene i M45/M46/M47 kassene.
    Jo større motoren er jo høyere blir peak dreiemoment i forhold til gjennomsnittlig dreiemoment og derfor mener jeg at det er B21 som er det rette kompromisset i dette tilfellet.
    Tusen takk for inngående tilbakemelding. Er et stort og interessant område dette her.
    Tror ikke man blir utlært med det første 😊
    Volvo XC70 2,4t 2001
    Volvo V70 2,4 2001

  3. #978
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av johmolan Vis post
    Tusen takk for inngående tilbakemelding. Er et stort og interessant område dette her.
    Tror ikke man blir utlært med det første ������
    Värsågod. Det skal vi fort bli enig om.

    Min erfaring er at noe i närheten av aldri stemmer bra. "Hvis noe virker enkelt, da er det vanligvis fordi man vet for LITE om hvordan systemet fungerer."

  4. #979
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    I desse korona-tider tenkjer eg garagen er ein trygg plass for
    Har hatt nokre timar der i dag i allefall....
    Har blandt anna fått flytta luftfilteret til anbefalt plassering





    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  5. Takk Holck takket for denne posten
  6. #980
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Jeg mener at det er helt riktig tenkt og at dette var veldig kjekt å se.

  7. Takk Frank Egil takket for denne posten
  8. #981
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. mars 2018
    VCCN medlemsnummer
    2456
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    funker det å trykksette en pierburg 175cd eller er det best å få tak på original at forgasser?

  9. #982
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rodas_99 Vis post
    funker det å trykksette en pierburg 175cd eller er det best å få tak på original at forgasser?
    Det fungerer klart best å bruke en AT-forgasser.
    Man kan få enhver forgasser til å fungere tilfredsstillende med ladetrykk, men det krever modifiseringer og utvikling.

  10. #983
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard forgasserturbo-tråden

    Ute på tur med 242’en i helga, måtte berre ha bilde av km.standen då den runda eit perfekt tal for ein 242
    Planla dette litt, slik at eg fekk med meg tripteljaren også

    Har no køyrd bilen ca 12000km med AT motor på under 1år, kjempefornøgd køyrer så ofte eg kan - helst i fin vær

    Har også piggdekk til den slik at den kan brukast om vinteren. Den blir sjølvsagt ikkje køyrd på salta vegar.







    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sist endret av Frank Egil; 23/03/20 kl 17:06
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  11. Takk HansOla, Batland takket for denne posten
  12. #984
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Har montert ny intercooler ikveld Det var saker det - det vart ein universal DO88 då eg syns den modelltilpassa cooleren er litt dyr for mitt lavbudsjett bygge



    Sveiste «stativ» slik at cooleren passa i originale IC brakettar.



    Skal lakkere og pynte brakettane etterkvart, men no funkar den. Det kjennest ut som om eg fekk 50hk meir No går den originale R-sport målaren nesten i bunn, utan fusk eller tenningsbank - eg er veldig fornøgd





    Skal også lage meg ei pynteplate over IC her slik at det ser bra ut.

    FÃ¥r berre takke Batland atter ein gong for konstruktive tips som funkar


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  13. Takk Batland takket for denne posten
  14. #985
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Takk for titten og for den hyggelige tilbakemeldingen.
    Folk flest er ikke klar over at ved analyse av resultatet levert av en velfungerende turbomotor, så kan det avslöres at intercooleren er ansvarlig for en större del av effektökningen enn det selve turboen er. Det er tildels sjokkerende.

    Jeg vil gi ett tips til da du er en kar som hörer etter og er i stand til ö fölge opp i praksis.

    NÃ¥r man ser etter her:


    så kan man se at luften som kommer inn gjennom grillen lett kan snike seg utenom celleverket til intercooleren og så bli stoppet av radiatoren. Dette reduserer trykkfallet over celleverket og ergo gjennomströmmningen som da reduserer intercoolerens effektivitet, egentlig helt unödvendig. Tipset er at du vurderer å lage noen plater som tetter arealet mellom intercoolertankene og karrosseriet. Målet er at absolutt all luften om kommer inn gjennom grillen MÅ gå gjennom intercooleren for å komme inn i motorrommet. Intercooleren kan ALDRI bli for god vet du.
    Sist endret av Batland; 28/03/20 kl 16:17

  15. Takk Frank Egil takket for denne posten
  16. #986
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Takk for tilbakemelding
    Batland: Skulle berre mangle om du ikkje skulle få nokre godord. Eg er sikker på at ein god del prosjekt hadde stoppa uten dine tips og gode råd Inkludert mitt, eg hadde nok fortsatt køyrd ein «treig» sugis om det ikkje var for deg og «forgasserturbotråden».

    Ingen tvil om at intercooleren tilførte mykje positivt, kunne heller ikkje høyre tenningsbank på testturen, så no må eg prøve å justere opp tenninga frå 24 til 27 grader Og krysse fingrane
    Og heller ingen kutting ved pådrag.

    M47 kassen min har fått harde dagar.... frå 3500 rpm på 2.gir så spinn den no og dreg rett på 6000 rpm, på 3.gir merker eg at den mister grepet på tørr asfalt med piggdekk og eg passerer 120 km/t før eg veit ordrer av det
    Har ein komplett M45 liggjande om det skulle koma eit girkassehavari.

    Det eg angrar mest på no; er at eg ikkje har kjøpt intercooler før....



    Eg vart sitjande å sjå på det holet inn til servopumpa, og tenkte på akkurat det du nemner med å lede lufta rett på celleverket
    Eg har plastplata i spoileren som leder lufta opp til radiator og IC.

    Skal få gjordt noko med det, nokre tynne aluplater burde gjera susen.
    Men tenkjer du eg burde gjordt det på høgre side også?

    Eg har ikkje dumpventil no, er det problem?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  17. #987
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frank Egil Vis post
    Takk for tilbakemelding
    Batland: Skulle berre mangle om du ikkje skulle få nokre godord. Eg er sikker på at ein god del prosjekt hadde stoppa uten dine tips og gode råd Inkludert mitt, eg hadde nok fortsatt køyrd ein «treig» sugis om det ikkje var for deg og «forgasserturbotråden».
    Takk.

    Ingen tvil om at intercooleren tilførte mykje positivt, kunne heller ikkje høyre tenningsbank på testturen, så no må eg prøve å justere opp tenninga frå 24 til 27 grader Og krysse fingrane
    Og heller ingen kutting ved pådrag.
    Jeg mener at den originale Volvo intercooleren ble montert for at Volvo skulle kunne montere ett "kult" intercooler merke bak på bilene. Ikke noe annet. Ett revva produkt som du jo selv har fått opplevd nå.
    Dette var interessant. Jeg har aldri kjört med en original intercooler, men kanskje den kjöler så dårlig at det blir problemer for forgasseren. Ikke vet jeg, men det problemet du hadde var helt ukjent for meg, men at det nå fungerer perfekt med en fungerende intercooler, det er jo nöyaktig som forventet.

    M47 kassen min har fått harde dagar.... frå 3500 rpm på 2.gir så spinn den no og dreg rett på 6000 rpm, på 3.gir merker eg at den mister grepet på tørr asfalt med piggdekk og eg passerer 120 km/t før eg veit ordrer av det
    Har ein komplett M45 liggjande om det skulle koma eit girkassehavari.
    Hehehe, kult.
    M47 er ingen höydare så kasseraset kommer nok.

    Det eg angrar mest på no; er at eg ikkje har kjøpt intercooler før....
    Du vet, det man ikke vet, vet man ikke. Det er lett å väre etterpåklok.


    Eg vart sitjande å sjå på det holet inn til servopumpa, og tenkte på akkurat det du nemner med å lede lufta rett på celleverket
    Eg har plastplata i spoileren som leder lufta opp til radiator og IC.

    Skal få gjordt noko med det, nokre tynne aluplater burde gjera susen.
    Men tenkjer du eg burde gjordt det på høgre side også?
    Ja, jeg tenker at åpningen på höyre side saboterer og er ugunstig. Prinsippet er som fölger. Hvis man tar en stor pappkasse, klipper ett hull i bunnen på den som matcher störrelsen på cellecerket og setter denne fremfor intercooleren så ser man den optimale lösningen. 100% av all luften som kommer inn i kassen kan kun komme seg ut gjennom celleverket. Dette er målet man bör strekke seg imot og så gi seg rett för man er helt fornöyd. Hvis ikke blir man aldri ferdig.

    Eg har ikkje dumpventil no, er det problem?
    Jeg kan ikke anbefale at man kjörer uten en velfungerende avlastingsventil, gjerne en resirkulerende type slik at man har forskjellige monteringsmuligheter.
    De som selges til Audi 1,8T ser lovende ut. Ikke kjöp disse kjempesväre idiotgreiene som saboterer det meste.
    Poenget er å avlaste den problematiske boost peaken ved gass-slipp, ikke å totaltömme absolutt hele trykksystemet.
    Sist endret av Batland; 28/03/20 kl 19:38

  18. #988
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Frank Egil: jeg trur det er samme intercooler som jeg har, kjøpte min hos do88 i 2017 ca. Den fungerer godt på min motor og, ganske stor forskjell fra den orginale Volvo intercoolern.

    Batland: kan du fortelle mer om den Turboen til BSRT som du har nevnt på side 1?

    Bilen min har stått inne i garasjen i hele vinter, Tectylerte bilen fra motor og bak nylig, med Valvoline tectyl og sprøyte. Ellers har jeg litt små ting som skal gjøres før sesongen starter.

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

  19. #989
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Batland: kan du fortelle mer om den Turboen til BSRT som du har nevnt på side 1?
    Javisst.
    Legg merke til at den posten sist ble editert 22.01.2020, altså før Coronakrisen med de konsekvensene den har. Én av konsekvensene er at "Supply Chains are broken." Jeg søkte nettopp på den og det ser ikke ut til at akkurat den turboen jeg tenkte på der, som vi rater til 360 hp, kan skaffes for øyeblikket. Det finnes ett annet alternativ som vi rater til 425 hp, men denne er for stor for én enkel originalforgasser på A-manifold.

  20. #990
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Frank Egil: jeg trur det er samme intercooler som jeg har, kjøpte min hos do88 i 2017 ca. Den fungerer godt på min motor og, ganske stor forskjell fra den orginale Volvo intercoolern.

    Batland: kan du fortelle mer om den Turboen til BSRT som du har nevnt på side 1?

    Bilen min har stått inne i garasjen i hele vinter, Tectylerte bilen fra motor og bak nylig, med Valvoline tectyl og sprøyte. Ellers har jeg litt små ting som skal gjøres før sesongen starter.

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    Det vart veldig stor forskjell på min, ladetrykket auka litt også - uten at eg justerte noko

    Hadde eg visst kor stor forskjell det vart, så hadde eg kjøpt den før - no veit eg

    Eg kjøpte denne:

    Fekk 10% rabatt, syns faktisk den vart ganske rimeleg


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  21. #991
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. nov. 2017
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    Hej! Börjar bli sugen på att ställa upp laddet nu eftersom att jag bara laddar ca. 0,65bar ännu.. Men jag tänkte höra med er om ni tror att denna tändkurva är säker för 1bar ladd?
    Har ju skrivit ut motorsetup här tidigare men kan skriva igen.
    Tändning 123 ignition
    B23A motor 96.30 öd
    Portad 530 topp, enem k15 turbo kam, hårdare fjädrar, 46/38 ventiler
    Smidda turbokolvar
    H profil
    Stor IC
    Osvosv

    500rpm - 20 grader
    1000rpm - 20 grader
    1500rpm - 22 grader
    2000rpm - 24 grader
    3000rpm - 30 grader
    3500rpm - 35 grader
    5000rpm - 35 grader
    8000rpm - 35 grader


    Enda raden jag har på boostretard är
    200kpa -10 grader


    Någon som har några synpunkter?

  22. #992
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Det tenningskartet der er fornuftig, konservativt, trygt og godt.
    Motoren får 1,0 grad tenningretard pr. 0,1 BAR ladetrykk og du kjörer derfor i praksis med 28,5 grader tenning på full gass og fullt ladetrykk noe som forklarer hvorfor bilen går så godt som den gjör.

    Hvis du hadde lagt alle disse verdiene inn i tenningsmappet tunerstudio og el.l postet at du hadde datasprut / EFI i stedet for forgasserturbo og 1-2-3 ignition, så hadde nok "alle" foreslått at du må levere bilen inn til mapping.

    Sånn er det her også.
    En motor bryr seg egentlig kun om AFR og når tennpluggene gnistrer. Sylindrene bryr seg ikke om bensinen er levert av EFI eller forgasser, eller om tidspunktet for gnisten på tennpluggene er bestemt av ett datasprut eller en fordeler.

    Du har jo brukt bilen en del, men for den siste finjusteringen og ladetrykksökningen for å hente ut hele det potensialet som finnes i oppsettet DITT, så er mapping i rullende landevei i praksis helt nödvendig.

    Her en annen B230 forgasserturbo og kurvene viser med tydelighet hvor stor forskjell det er för og etter mapping i Dynapack.
    PÃ¥ 6800 o/min er effektgevinsten godt over 100 hk!!

    Sist endret av Batland; 23/04/20 kl 15:18

  23. #993
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Har gjordt ein del oppgraderingar etter nyttår på AT motoren min, blant anna slipt porta innsugskanalane på 530 toppen slik at eksos ventilen kan smygast igjennom og slipt ut forbrenningskammeret til ca 65ml, dette har blitt kalkulert til kompresjon til 7,13:1 ilag med B230F stempel som er dreia til 76x4,5mm.
    A-kammen er justert til eit TDC mål på 1mm.

    Innsugskanalar

    Har også montert enkle stivere ventilfjærer.

    Fordeler er skifta til ein B230A fordeler som har blitt modifisert til å gi fast tenning og med enkel vakumklokke som gir advance på cruise.
    Dette fungerer veldig bra

    Har lasta ned appen PerfExpert for G-måling med iPhone.

    Målinga her viser effekt på hjul pr tonn på 95blyfri bensin og ca 1,2 bar turbotrykk.

    Fylte full tank forrige helg og tanka att idag, hadde då køyrd 32mil og fylte nøyaktig 32,13liter. Då har eg køyrd landevegskøyring, litt småkøyring og ca 20 drag med testing av PerfExpert til 6500rpm på 2.gir.
    MÃ¥ sei eg vart veldig positivt overraska over forbruket
    AFR ligg jamnt på 15,5-16 på flat veg, utan antydning til fusk.
    M47 kassa er no byrja å lage rare lydar, så eg må vel å vurdere ny kasse. Blir nok ei M45 kasse i fyrste omgang då den ligg på hylla i garagen

    Takk til Batland for gode råd oppigjennom byggeperioden


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  24. Takk Batland takket for denne posten
  25. #994
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. nov. 2017
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frank Egil Vis post
    Har gjordt ein del oppgraderingar etter nyttår på AT motoren min, blant anna slipt porta innsugskanalane på 530 toppen slik at eksos ventilen kan smygast igjennom og slipt ut forbrenningskammeret til ca 65ml, dette har blitt kalkulert til kompresjon til 7,13:1 ilag med B230F stempel som er dreia til 76x4,5mm.
    A-kammen er justert til eit TDC mål på 1mm.

    Innsugskanalar

    Har også montert enkle stivere ventilfjærer.

    Fordeler er skifta til ein B230A fordeler som har blitt modifisert til å gi fast tenning og med enkel vakumklokke som gir advance på cruise.
    Dette fungerer veldig bra

    Har lasta ned appen PerfExpert for G-måling med iPhone.

    Målinga her viser effekt på hjul pr tonn på 95blyfri bensin og ca 1,2 bar turbotrykk.

    Fylte full tank forrige helg og tanka att idag, hadde då køyrd 32mil og fylte nøyaktig 32,13liter. Då har eg køyrd landevegskøyring, litt småkøyring og ca 20 drag med testing av PerfExpert til 6500rpm på 2.gir.
    MÃ¥ sei eg vart veldig positivt overraska over forbruket
    AFR ligg jamnt på 15,5-16 på flat veg, utan antydning til fusk.
    M47 kassa er no byrja å lage rare lydar, så eg må vel å vurdere ny kasse. Blir nok ei M45 kasse i fyrste omgang då den ligg på hylla i garagen

    Takk til Batland for gode råd oppigjennom byggeperioden


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Är det någon som vet hur rätt PerfExpert visar?

  26. #995
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

  27. #996
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jimmooooo Vis post
    Är det någon som vet hur rätt PerfExpert visar?
    Nei, veit ikkje kor rett den visar, men den visar ganske likt kvar gong +/- 5hk ved like forutsetningar. Slik at det bør vere muleg å forbedre oppsettet sitt med den Ta f.eks 5 testar og slett beste og dårligste, også ta gjennomsnittet av dei 3 du står igjen med

    Såg forresten på ei FB gruppe der dei påsto at den var rimeleg lik bremsebenkar, men eg veit ikkje då eg ikkje har testa den mot benk.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  28. #997
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Kan se ut som at appen viser bra nøyaktige tall, så lenge man er nøye med å legge inn nøyaktige verdier om bilen først. Så denne videoen tidligere i dag, og det vil jeg si må kunne sies å være brukbart, i det minste som en pekepinn på om man er på riktig vei med tuningen. https://www.youtube.com/watch?v=Lx5238pqJak
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  29. #998

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frank Egil Vis post
    Har gjordt ein del oppgraderingar etter nyttår på AT motoren min, blant anna slipt porta innsugskanalane på 530 toppen slik at eksos ventilen kan smygast igjennom og slipt ut forbrenningskammeret til ca 65ml, dette har blitt kalkulert til kompresjon til 7,13:1 ilag med B230F stempel som er dreia til 76x4,5mm.
    A-kammen er justert til eit TDC mål på 1mm.

    Innsugskanalar

    Har også montert enkle stivere ventilfjærer.

    Fordeler er skifta til ein B230A fordeler som har blitt modifisert til å gi fast tenning og med enkel vakumklokke som gir advance på cruise.
    Dette fungerer veldig bra

    Har lasta ned appen PerfExpert for G-måling med iPhone.

    Målinga her viser effekt på hjul pr tonn på 95blyfri bensin og ca 1,2 bar turbotrykk.

    Fylte full tank forrige helg og tanka att idag, hadde då køyrd 32mil og fylte nøyaktig 32,13liter. Då har eg køyrd landevegskøyring, litt småkøyring og ca 20 drag med testing av PerfExpert til 6500rpm på 2.gir.
    MÃ¥ sei eg vart veldig positivt overraska over forbruket
    AFR ligg jamnt på 15,5-16 på flat veg, utan antydning til fusk.
    M47 kassa er no byrja å lage rare lydar, så eg må vel å vurdere ny kasse. Blir nok ei M45 kasse i fyrste omgang då den ligg på hylla i garagen

    Takk til Batland for gode råd oppigjennom byggeperioden


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Er du sikker på at du har målt 65ml ? Virker lite med tanke på hvor mye du faktisk har fjerna i forbrennings rommet

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

  30. #999
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Er du sikker på at du har målt 65ml ? Virker lite med tanke på hvor mye du faktisk har fjerna i forbrennings rommet

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk
    Godt observert gløymde å skriva at toppen er høvla 2mm, så det skal stemme


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  31. Takk Holck takket for denne posten
  32. #1000

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frank Egil Vis post
    Godt observert gløymde å skriva at toppen er høvla 2mm, så det skal stemme


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Da gir det mer mening ja

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

Side 40 av 47 FørstFørst ... 30 38 39 40 41 42 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. forgasserturbo på insprøytning?
    By fordlife in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 26/01/20, 13:53
  2. r-sport bensinpumpe til forgasserturbo Ø.K
    By Lasse_GT in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 19/09/10, 11:30
  3. B23-0 med forgasserturbo.
    By Krissmp in forum Motor og gir
    Svar: 23
    Siste post: 14/07/10, 16:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye trÃ¥der
  • Du kan ikke svare pÃ¥ innlegg / trÃ¥der
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •