Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  207
Side 37 av 47 FørstFørst ... 27 35 36 37 38 39 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 925 av 1172

Tråd: forgasserturbo-tråden

  1. #901
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. nov. 2017
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    Hej, någon som kan ge mig lite tips om en "safe" tändkurva i 123ignition? Det jag funderar mest över är boostretard...
    Portad 530 topp med enem k15 kam och 46/38 ventiler
    Hx40 17" avgashus
    Kl extreme grenrör
    2x fajs45


    Nuvarande tändkurva:

    1 500RPM 15 grader tändning
    2 1000RPM 15 grader tändning
    3 1500RPM 15 grader tändning
    4 2000RPM 24 grader tändning
    5 3500RPM 36 grader tändning
    6 5000RPM 36 grader tändning
    7 8000RPM 36 grader tändning

    boostretard:

    1. 0 kpa 0,0 grader
    2. 29 kpa 0,0 grader
    3. 30 kpa 0,0 grader
    4. 50 kpa 0,0 grader
    5. 87 kpa 0,0 grader
    6. 100 kpa 0,0 grader
    7. 200 kpa -12 grader
    Sist endret av jimmooooo; 02/10/19 kl 21:03

  2. #902
    Håvard B. sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1589
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    No er turboen kommt, så No er spørsmålet, kor mykje effekt greier eg med 1 gulkork forgasser? Tenkte å dra i fra ein kompis med audi a4 quattro med ca 280hk i motor på trackday til neste år:P. Blir eg nødt til å ha 2 forgassere for å klare det? Ser då for meg at eg vil ha rundt 240-250hk i motor.

    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

  3. #903
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2016
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Håvard B. Vis post
    No er turboen kommt, så No er spørsmålet, kor mykje effekt greier eg med 1 gulkork forgasser? Tenkte å dra i fra ein kompis med audi a4 quattro med ca 280hk i motor på trackday til neste år:P. Blir eg nødt til å ha 2 forgassere for å klare det? Ser då for meg at eg vil ha rundt 240-250hk i motor.
    Hvis du leser på første siden ser du at batland tok ut 221 på hjula med en enkel at forgasser. Dette krevde mer modifisering av forgasseren, slik som riktig profil på nål og modifisert nåleventil. Mener å huske at det var 1500cc/min. 375cc/6*4= bensin nok til 250hk.

    Selv om å lage til en til forgasser er mer arbeid og litt krevende så tillater det også for mer effekt senere hvis ønskelig.

  4. Takk Håvard B. takket for denne posten
  5. #904
    Håvard B. sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1589
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Schoopp Vis post
    Hvis du leser på første siden ser du at batland tok ut 221 på hjula med en enkel at forgasser. Dette krevde mer modifisering av forgasseren, slik som riktig profil på nål og modifisert nåleventil. Mener å huske at det var 1500cc/min. 375cc/6*4= bensin nok til 250hk.

    Selv om å lage til en til forgasser er mer arbeid og litt krevende så tillater det også for mer effekt senere hvis ønskelig.
    Har liggende innsug til 2 enkle gassere, men har litt arbeid med å få laga stag osv då det bare er innsug uten nokken form for forberedelser til bruk....

    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

  6. #905
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2016
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Håvard B. Vis post
    Har liggende innsug til 2 enkle gassere, men har litt arbeid med å få laga stag osv då det bare er innsug uten nokken form for forberedelser til bruk....

    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
    Aq140 innsug? Virker ikke til å være alt for mye arbeid i å bygge om. Har selv et penta innsug som jeg fikk billig som jeg såvidt har startet på for to enkle. Ligger mye bra bilder her på forumet av folk som har bygget om. Kjøpte 2stk 100x100x10mm alu plater, staget, kuleledd osv til kun 200kr gjennom aliexpress. Skal prøve å skru fast platene istedenfor å sveise dem fast.

  7. #906
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Schoopp Vis post
    Aq140 innsug? Virker ikke til å være alt for mye arbeid i å bygge om. Har selv et penta innsug som jeg fikk billig som jeg såvidt har startet på for to enkle. Ligger mye bra bilder her på forumet av folk som har bygget om. Kjøpte 2stk 100x100x10mm alu plater, staget, kuleledd osv til kun 200kr gjennom aliexpress. Skal prøve å skru fast platene istedenfor å sveise dem fast.
    Eg brukte dette settet på mitt innsug.




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  8. Takk Håvard B. takket for denne posten
  9. #907
    Håvard B. sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1589
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frank Egil Vis post
    Eg brukte dette settet på mitt innsug.




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sjå der ja No blei jo alt mykje lettare

    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

  10. #908
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Håvard B. Vis post
    No er turboen kommt, så No er spørsmålet, kor mykje effekt greier eg med 1 gulkork forgasser? Tenkte å dra i fra ein kompis med audi a4 quattro med ca 280hk i motor på trackday til neste år:P. Blir eg nødt til å ha 2 forgassere for å klare det? Ser då for meg at eg vil ha rundt 240-250hk i motor.
    Se der ja! Gratulerer til deg.

    Hvordan er de 280 hk i A4 målt? Hvor höyt ladetrykk kjörer han?

    Som Schoopp sier så effektmålte jeg 221 hp på bakdekkene. Dyno operatören estimerte dette til 249,? hp på svinghjulet. Dette var ett kun 1 stk pull på ett bremsetreff. Jeg hadde justert inn motoren med å teste på vei. Hvis jeg hadde gjennomfört en "mapping" så hadde effekten ökt betydelig. Dette var med en T3 turbo på 240 manifold, den lille utgaven av A-manifolden, lite eksosanlegg osv. kun får å vise en lokal konkurrent hva man kunne klare med alle de kjipe delene som han ikke ville bruke. Han hadde 247 hp på svinghjul på sitt oppsett og jeg kjörte bilen hans til 9,1 sek. og 129 km/t på 201 M dragrace med en dårlig 60 ft. tid på ca. 2.4 sek.
    Jeg er av den oppfatning av 8,9 sek. og 131 km/t burde väre oppnåelig med en oppgradert AT sats, og da spörs det hva A4-en til kompisen din går.

    Med en GT3071R turbo, seriös intercooler, skikkelig eksosanlegg osv så blir utfordringen å holde AFR lav nok når ladetrykket ökes. Det må derfor jobbes noe med å videretuvikle forgasseren, men 280 hp på svinghjul bör väre mulig ja.
    Sist endret av Batland; 03/11/19 kl 14:49

  11. Takk Håvard B. takket for denne posten
  12. #909
    Håvard B. sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1589
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Se der ja! Gratulerer til deg.

    Hvordan er de 280 hk i A4 målt? Hvor höyt ladetrykk kjörer han?

    Som Schoopp sier så effektmålt jeg 221 hp på bakdekkene. Dyno operatören estimerte dette til 249,? håp på svinghjul. Dette var ett kun 1 stk pull på ett bremsetreff. Jeg hadde justert inn motoren med å teste på vei. Hvis jeg hadde gjennomfört en "mapping" så hadde effekten ökt betydelig. Dette var med en T3 turbo på 240 manifold, den lille utgaven av A-manifolden, lite eksosanlegg osv. kun får å vise en lokal konkurrent hva jeg klarte med alle de kjipe delene som han ikke ville bruke. Han hadde 247 hp på svinghjul på sitt oppsett og jeg kjörte denne bilen til 9,1 sek. og 129 km/t på 201 M dragrace med dårlig 60 ft. tid.
    Jeg er av den oppfatning av 8,9 sek. og 131 km/t burde väre oppnåelig med en oppgradert AT sats, og da spörs det hva A4-en til kompisen din går.

    Med en GT3071R turbo, seriös intercooler, skikkelig eksosanlegg osv så blir utfordringen å holde AFR lav nok når ladetrykket ökes. Det må derfor jobbes noe med å videretuvikle forgasseren, men 280 hp på svinghjul bör väre mulig ja.
    Han har ikkje målt men e nokke han seier sjøl, så er vell å ta med ein klype salt. Trur han lader 1.4 på ein 2.0tsi motor med hks luftfilter og 3"eksos uten katalysator. Bsr meiner det skal være 275 med deiras tuning.

    Eg Må uansett bygge ny eksos med tanke på at flensen er anderledes enn på den eg har No, så då blir det 3". Gruppe A intercooler er på plass, nål er slipt og tenkte å hive på lett porta 530 topp med A kam. Håper at det holder

    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

  13. #910
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Håvard B. Vis post
    Han har ikkje målt men e nokke han seier sjøl, så er vell å ta med ein klype salt. Trur han lader 1.4 på ein 2.0tsi motor med hks luftfilter og 3"eksos uten katalysator. Bsr meiner det skal være 275 med deiras tuning.

    Eg Må uansett bygge ny eksos med tanke på at flensen er anderledes enn på den eg har No, så då blir det 3". Gruppe A intercooler er på plass, nål er slipt og tenkte å hive på lett porta 530 topp med A kam. Håper at det holder
    Absolutt alt har betydning for sluttresultatet, men du ligger meget godt an her. Potensialet i oppsettet ditt er såpass godt at jeg tenker at han skal få prövd seg forutsatt at du öker ladetrykket til til det nivået som oppsettet ditt tillater.

    Når det gjelder porting av 530 topp så må du porte til du får en 35 mm eksosventil GJENNOM innsugskanalen. Seriös sliping av ventilseter og montering av 38 mm eksosventiler anbefales vurdert.
    Sist endret av Batland; 13/10/19 kl 21:32

  14. Takk Håvard B. takket for denne posten
  15. #911
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Skifta clutchen forrige helg, so no er det berre å få justert ladetrykket, ca 1 bar no - veldig moro
    Her ein filmsnutt frå dagens test køyring, trur eg har hatt 200km med testing siste døgnet

    https://youtu.be/exJ2Lfl7uko



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  16. Takk Batland takket for denne posten
  17. #912
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frank Egil Vis post
    Skifta clutchen forrige helg, so no er det berre å få justert ladetrykket, ca 1 bar no - veldig moro
    Her ein filmsnutt frå dagens test køyring, trur eg har hatt 200km med testing siste døgnet

    https://youtu.be/exJ2Lfl7uko
    Takk for titten. Du har PM.

  18. #913
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Aaaiaai eg hører tenningsbank på filmen, ville justert/filt den nålen litt....
    Racing makes heroin addiction look like
    a vague wish for something salty
    Proud member of BAILEYS TUNING

  19. #914
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av howdini Vis post
    Aaaiaai eg hører tenningsbank på filmen, ville justert/filt den nålen litt....
    Bare ta det rolig.
    Nå når ladetrykket er oppjustert til noe som närmer seg det jeg anser som riktig nivå for en AT-sats, så kan han sette i nålen som han kjöpte av meg.
    13:1 i AFR på 4000 o/min med 1 BAR ladetrykk, det blir for töft for pumpebensin.

    Svart eksosröyk sier at AFR er nede på 10-tallet, så man kan jo ta en titt her:

    Sist endret av Batland; 03/11/19 kl 17:43

  20. #915
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Supert, takk for svar Batland

    Eg går ut i garagen for å skifte nål med ein gong


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  21. #916
    Håvard B. sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1589
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    Tenkte eg skulle begynne på montering av gt3071r turboen No, men lurer litt på kordan eg skal løse det med den eksterne wastegaten. Er det plass til å lage eit stykke mellom manifoilden og turboen? Har original manifoild...

    Lurer og litt på Ka som er oljeretur? Er jo 3 hull, veit Ka som e tur, men Ka er det siste hullet til?

    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

  22. #917
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Minst to muligheter.









    Du har olje inn på toppen av lagerdelen ca. kl. 11 sett forfra og olje ut i bunn ca. kl. 5.
    Så har du vann inn ca. kl 8 og ut kl. 2.
    Sist endret av Batland; 11/11/19 kl 17:40

  23. #918
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Hei igjen,

    Eg parkerer ikkje bilen for vinteren, no har den fått vinterhjul montert


    Monterte utetemperaturmålaren min inn i røyret mellom intercooler og forgasser.


    Når eg no køyrer bilen på ca 1 bar ladetrykk, så får eg ikkje antydning til tenningsbank på 2. gir, men når eg girar til 3. og 4.gir så kjem tenningsbanken så fort eg passerer ca 0,6bar.
    No har eg testa med tempfølar, lufta mellom IC og trykkboks ligg mellom 2 og 20 grader C og det er ingen forskjell på tenningsbanken - den kjem akkurat på det same turbotrykket kvar gong.

    Er det den originale IC som er årsaka, eller er det ytterlegare senking av kompresjon kan fjerne tenningsbanken? Eller er det begge deler?

    Batland: du har full innboks

    Mvh
    Frank Egil


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  24. #919
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frank Egil Vis post
    Hei igjen,

    Eg parkerer ikkje bilen for vinteren, no har den fått vinterhjul montert


    Monterte utetemperaturmålaren min inn i røyret mellom intercooler og forgasser.


    Når eg no køyrer bilen på ca 1 bar ladetrykk, så får eg ikkje antydning til tenningsbank på 2. gir, men når eg girar til 3. og 4.gir så kjem tenningsbanken så fort eg passerer ca 0,6bar.
    No har eg testa med tempfølar, lufta mellom IC og trykkboks ligg mellom 2 og 20 grader C og det er ingen forskjell på tenningsbanken - den kjem akkurat på det same turbotrykket kvar gong.

    Er det den originale IC som er årsaka, eller er det ytterlegare senking av kompresjon kan fjerne tenningsbanken? Eller er det begge deler?

    Batland: du har full innboks

    Mvh
    Frank Egil
    Det går fremover og du er på rett vei her.

    Som du vet så anbefaler jeg på generelt grunnlag ett kompresjonsforhold som skrives med ett 7-tall först. Nå når 98 oktan närmer seg 20 kr. pr. liter så mener jeg at dette er spesielt viktig fordi folk lett faller for fristelsen til å kjöre 95 oktan.

    Når jeg konverterer en A-forgassere til turbobruk eller en AT-forgasser til bruk på en trimmet motor, så er det en god del, rundt ett dusin endringer som gjöres. Så godt som alle modifiseringene handler om å bekjempe tenningsbank.

    Er det bare når du akselerer gjennom gearene at det tenningsbanker eller banker det også når du gir full gass fra lave turtall på 3. og 4. gear?
    Merk deg på hvilke turtall det banker. Du kan gjöre en test med tykkere olje i forgasseren.

    Hvis "nei", må det jobbes med tenningen og akkurat dette er grunnen til at datatenning er så gustig på turbomotorer fordi man kan retardere tnningen på akkurat det turtallet hvor det er tenningsbank - ofte i nabolaget 4000 - 4500 o/min. Dette er grunnen til at det kan kjöres höyere kompresjonsforhold på motorer med datatenning enn på motorer uten denne muligheten.

    Hvis "ja", da har du en kombinasjon av for höyt kompresjonsforhold, for höy tenning og drivstoff med for lav oktan.

    Utformingen av forbrenningskammeret påvirker også og dette er grunnen til at anbefalingene tidlig i denne tråden er slik de er.
    Sist endret av Batland; 30/11/19 kl 15:12

  25. #920
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det går fremover og du er på rett vei her.

    Som du vet så anbefaler jeg på generelt grunnlag ett kompresjonsforhold som skrives med ett 7-tall först. Nå når 98 oktan närmer seg 20 kr. pr. liter så mener jeg at dette er spesielt viktig fordi folk lett faller for fristelsen til å kjöre 95 oktan.

    Når jeg konverterer en A-forgassere til turbobruk eller en AT-forgasser til bruk på en trimmet motor, så er det en god del, rundt ett dusin endringer som gjöres. Så godt som alle modifiseringene handler om å bekjempe tenningsbank.

    Er det bare når du akselerer gjennom gearene at det tenningsbanker eller banker det også når du gir full gass fra lave turtall på 3. og 4. gear?
    Merk deg på hvilke turtall det banker. Du kan gjöre en test med tykkere olje i forgasseren.

    Hvis "nei", må det jobbes med tenningen og akkurat dette er grunnen til at datatenning er så gustig på turbomotorer fordi man kan retardere tnningen på akkurat det turtallet hvor det er tenningsbank - ofte i nabolaget 4000 - 4500 o/min. Dette er grunnen til at det kan kjöres höyere kompresjonsforhold på motorer med datatenning enn på motorer uten denne muligheten.

    Hvis "ja", da har du en kombinasjon av for höyt kompresjonsforhold, for höy tenning og drivstoff med for lav oktan.

    Utformingen av forbrenningskammeret påvirker også og dette er grunnen til at anbefalingene tidlig i denne tråden er slik de er.
    Takker
    Det banker ikkje om eg gir full gass på lave turtall.
    Tenningsbanken kjem ved ca 3500rpm og når ladetrykket har passert ca 0,6bar. Det heilt likt kvar gong og heilt likt på 3. og 4.gir.

    Dette er på 95blyfri, me har kun 1 bensinstasjon med 98 oktan og den har vært tom i over 1mnd...
    Vil det hjelpe om eg fyller på oktan boost i tillegg?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  26. #921
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frank Egil Vis post
    Takker
    Det banker ikkje om eg gir full gass på lave turtall.
    Tenningsbanken kjem ved ca 3500rpm og når ladetrykket har passert ca 0,6bar. Det heilt likt kvar gong og heilt likt på 3. og 4.gir.

    Dette er på 95blyfri, me har kun 1 bensinstasjon med 98 oktan og den har vært tom i over 1mnd...
    Vil det hjelpe om eg fyller på oktan boost i tillegg?
    Värsågod.
    Akkurat. Da har også du fått en tydelig bekreftelse på at godt over 8,0:1 kompresjonsforhold er for höyt til å takle 0,6 BAR ladetrykk på 95 blyfri når rådeforholdet er syke og ugunstige 1,90:1.

    Du kan forsöke å endre ladetrykkskurven din med mindre bleed og mer forspenn.

    Kan minne om at Audi, Saab og Volvo ikke kjörte noe særlig höyere ladetrykk enn 0,6 BAR på 80 tallet og de valgte 7,0:1, 7,2:1 og 7,5:1 i kompresjonsforhold for å väre sikker på å unngå tenningsbank.

    Vi har svärt gode resultater med Lucas sin oktanbooster, men det er ubrukelige oktanboostere på markedet også.

    Du kan også vurdere tenningskurven din og en mindre aggressiv vil påvirke mye.



    Her ser du en fremstilling av det originale B230FK tenningsmappet dersom det skulle leveres av en fordeler med fjärer, vekter og stor vakumklokke.
    Som du ser må de ned i ca. 18 grader tenning på 3500 o/min. med 0,35 - 0,65 BAR ladetrykk. I tillegg brukes det bankesensor som retarder tenningen ytterligere ved behov. Husk på at dette er med 87 graders termostat, T-kam "micro"turboen TD04-13C.



    Hvordan det må bli i praksis og på generelt grunnlag vil dette i praksis fungerer godt med ca. 74 graders termostant, en velfungerende turbotrimkam som f.eks BSRT5+ og en 46 - 54 mm turbo. Som vi ser er dette "skremmene" likt det B19-B21ET fordeleren leverer.
    Sist endret av Batland; 07/12/19 kl 10:06

  27. Takk Frank Egil takket for denne posten
  28. #922
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Tenningskurver B19ET B21ET B21FT B21ETL L= Laddluftkylare.







    Sist endret av Batland; 20/01/20 kl 22:33

  29. Takk Frank Egil takket for denne posten
  30. #923
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Dette er intressant info - takkar

    Fant R-sport katalogen på nettet eg også, printa den ut med ein gong

    Ser at B21ETL presterer 225hk(DIN) ved 5700rpm og 340Nm(DIN) ved 3300rpm på 98 oktan.


    Her var også diagrammet på B19AT/B21AT satsen.
    Merk at fast vifte «stjeler» 3 hk og 2nm samanlikna med slurevifte


    Det er mykje intressant lesning i R-sport katalogen, her er prestanda og forbruk på original AT sats på B19/21. Forbruket skal altså ikkje påvirkast av AT satsen.

    Dette stemmer ganske bra med dei målingane eg har gjordt på min bil i forrige sesong.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  31. Takk Batland takket for denne posten
  32. #924
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Puslar litt med montering av ventilar ikveld, har slipt opp forbrenningskammer på denne 530 toppen til ca 58ml og porta opp innsugskanalane slik at eg kan lirke gjennom eksosventilane - blir spennande å få montert toppen og starta med testkøyring
    Denne toppen var høvla 2mm før eg starta sliping.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  33. #925
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frank Egil Vis post
    Puslar litt med montering av ventilar ikveld, har slipt opp forbrenningskammer på denne 530 toppen til ca 58ml og porta opp innsugskanalane slik at eg kan lirke gjennom eksosventilane - blir spennande å få montert toppen og starta med testkøyring
    Denne toppen var høvla 2mm før eg starta sliping.



    Sent from my iPhone using Tapatalk




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  34. Takk Batland takket for denne posten
Side 37 av 47 FørstFørst ... 27 35 36 37 38 39 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. forgasserturbo på insprøytning?
    By fordlife in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 26/01/20, 13:53
  2. r-sport bensinpumpe til forgasserturbo Ø.K
    By Lasse_GT in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 19/09/10, 11:30
  3. B23-0 med forgasserturbo.
    By Krissmp in forum Motor og gir
    Svar: 23
    Siste post: 14/07/10, 16:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •