Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  96
Side 35 av 35 FørstFørst ... 25 33 34 35
Viser resultater 851 til 860 av 860

Tråd: forgasserturbo-tråden

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av jimmooooo Vis post
    Någon mer än jag som har problem med att bilen smäller till ibland vid avstängning? Typ en baksmäll... Blivit sen jag byggde med dubbla 45or istället för singel stromberg. Bilen går bra i övrigt, men blir ibland lite skämmigt när den smäller till
    Det har man värt borti ja, såkalt "pottesmell" ved at uforbrent bensin går gjennom sylinderen og antennes i den varme eksosmanifolden / grenröret. Skjer ikke på innsprutsbiler fordi dysene stenger all bensintilförsel samtidig med at tenningsanlegget kutter gnisten.

KG sitt forslag til lösning er å sette bilen i gir, slippe clutchen litt ut slik at den tar, og så kvele motoren samtidig som man stenger tenningsnökkelen.

Håvard B. sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1589
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ser man det ja.

Presisjonen på disse nålene er helt sinnsyk. Det finnes 900 forskjellige nåler og forskjellene mellom dem måles tidvis i 0.01 mm.

Bensinkutt etter noe tid med normalkjöring tyder på at det er andre feil enn selve nåleprofilen, men å kjöre ladetrykk på en sugemotornål gir alltid farlig mager blanding.

Hvordan er oppsettet ditt? Tenker da först og fremst på hele bensinsystemet og hele tenningsanlegget.

For suksess trenger du ett velfungerende bensinsystem, ett korrekt oppsatt tenningsanlegg og en nål som er slipt til en profil som fungerer med det ladetrykket som kjöres.
    I bensinsystemet er eg litt usikker men pumpen i tanken er walbro style som skal gi 255l/t den eksterne trur eg er noke original bosch (usikker på denne) har og malpassi reguleringsventil med uttak til 2 forgassere.

Tenningssystemet er stifteløs fordeler med vakumklokke fra turbomotor, og pluggane heiter vell ngk brp6es. Usikker på coil. Men her har eg liggande 123 fordeler med usb utgang, så då kan eg legga inn 2 tenningskurver. Har og ny coil, men er usikker på merke osv, kjøpt hos Pedersen racing.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Håvard B. sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1589
    Antall takk

Standard

Lader 1 bar forresten

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Håvard B. Vis post
    I bensinsystemet er eg litt usikker men pumpen i tanken er walbro style som skal gi 255l/t den eksterne trur eg er noke original bosch (usikker på denne) har og malpassi reguleringsventil med uttak til 2 forgassere.

Tenningssystemet er stifteløs fordeler med vakumklokke fra turbomotor, og pluggane heiter vell ngk brp6es. Usikker på coil. Men her har eg liggande 123 fordeler med usb utgang, så då kan eg legga inn 2 tenningskurver. Har og ny coil, men er usikker på merke osv, kjøpt hos Pedersen racing.
    Höres greit ut. Slangen som går fra den överste nippelen på Malpassiregulatoren, den går til trykkboksen, ikke sant? Den skal IKKE til innsugsmanifolden.

Stiftelös fordelere har alt for lange tenningskurver. Måten å justere dette på på DIN lavkomp. B21 motor er å sette 1 BAR trykkluft inn på vakumklokken, ruse motoren til 4000 o/min og vri fordeleren til du har 27 grader fortenning. Problemet er at du da sannynligvis har langt mindre enn de 15 grader fortenning motoren trenger på tomgang og det er ett problem.

Så lenge du har en 123 fordeler med tenningsretard for turbobruk så ligger du SVÄRT godt an.

5. Takk Håvard B. takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Håvard B. Vis post
    Lader 1 bar forresten
    Ai ai ai. Det er dritskummelt på original nål. Montering av bredbandslambda anbefales vurdert på det sterkeste.

7. Takk Håvard B. takket for denne posten
    Håvard B. sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1589
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ai ai ai. Det er dritskummelt på original nål. Montering av bredbandslambda anbefales vurdert på det sterkeste.
    Selger feks kgtrimning spissere nål eller må eg gi mål til noken som har utstyr til sliping?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

En original turbonål tåler maks 0,5 BAR ladetrykk. För i tiden fantes det noen Turbo Cup nåler som tålte 0,8 BAR ladetrykk. Over det må nok forgasseren modifiseres og nålen spesialslipes av en av oss amatörer.

Flere rundt her har kjört over 2,0 BAR med suksess , men da med gode og velutviklede oppsett.
    Sist endret av Batland; 02/08/19 kl 06:23

10. Takk Håvard B. takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Antall takk

Standard

Batland: Ja enig med deg ang, T3, jeg har i vertfall slitt litt med at den spooler for kjapt til min forgasser, selv med 0.63 eksos hus og Trim 60 compressor.

Har dysen i tilhørende dyse rør, og har noen hull i røret, så jeg kan løsne slang klemme og dra slangen litt bakover for og øke ladetrykket, lagde denne i fjor. Fattigmanns bosst controll, men fungerer.

Jeg målte Turbinhjulet på GT3271, og det var 54,5 mm. lille diameter og 10 bladet, altså litt høgre trim en hva som er oppgitt på turbin hjulet. 64 mm OD.
    Så ja de er jo i str, veldig lik, kunne kalt denne i EFR sammenheng GT 7164 Low Trim

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Batland: Ja enig med deg ang, T3, jeg har i vertfall slitt litt med at den spooler for kjapt til min forgasser, selv med 0.63 eksos hus og Trim 60 compressor.

Har dysen i tilhørende dyse rør, og har noen hull i røret, så jeg kan løsne slang klemme og dra slangen litt bakover for og øke ladetrykket, lagde denne i fjor. Fattigmanns bosst controll, men fungerer.

Jeg målte Turbinhjulet på GT3271, og det var 54,5 mm. lille diameter og 10 bladet, altså litt høgre trim en hva som er oppgitt på turbin hjulet. 64 mm OD.
    Så ja de er jo i str, veldig lik, kunne kalt denne i EFR sammenheng GT 7164 Low Trim
    Den förste forgassernålen som jeg kjöpte til min förste turbobil hadde akkurat det samme problemet. Han som hadde slipt nålen hadde sine teorier. Det tok meg mye tid, krefter og testing för jeg kom frem til min egen nåleprofil som jeg synes fungerer bedre og uten problemer uansett hvordan man behandler gasspedalen.
    Det eneste begrensingen jeg har opplevd er at hvis man passerer ca. 1,6 BAR på 2500 o/min i motbakk på 4. gir så protesterer motoren, Lösningen er å utvikle ladetrykkstyringen slik at ladetrykket begrenses til ca. 1,4 BAR på 2500 o/min og så öker det derfra.

Hehe, jeg har nöyaktig samme lösning selv. Fungerer som bare det.

Det er jeg enig i, men når det gjelder turbobenevnelser så synes jeg at Precision er de som har klart dette best. Benevnelsen GT5155 avslörer turboens egenskapene mer tydelig enn de andre alternativene.

Når det gjelder turbinhjulets trim, så er det mye man kan si om det. Garrett går for små hjul med stor trim, Holset nöyaktig motsatt.
    Spörsmålet blir hva man skal fokusere på, inducer eller exducer.
    Sist endret av Batland; 03/08/19 kl 14:47

Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. nov. 2017
    Antall takk

Standard

Har problem med att mina förgasarmellanlägg (plast med o ringar på varje sida) går sönder... Någon mer som haft detta problem? Såg att jag hade vanliga packningar som följer med i weber renoveringskit, funkar dessa dåligt? Hört att det blir stum montering och att bränslet kan börja skumma... Men hur vanligt är det?

Side 35 av 35 FørstFørst ... 25 33 34 35

Lignende tråder

1. forgasserturbo på insprøytning?
    By fordlife in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 03/11/10, 21:27
  2. r-sport bensinpumpe til forgasserturbo Ø.K
    By Lasse_GT in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 19/09/10, 11:30
  3. B23-0 med forgasserturbo.
    By Krissmp in forum Motor og gir