Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  178
Side 45 av 45 FørstFørst ... 35 43 44 45
Viser resultater 1.101 til 1.109 av 1109

Tråd: forgasserturbo-tråden

HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Vågå, Oppland
    VCCN medlemsnummer
    788
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Da skal jeg prøve og få modifisert en av fordelerne mine i høst, takk for gode råd som vanlig.

Vurderte 70 mm eksos, men utvalget av potter ble litt innsnevret. Har forøvrig apple racing potter på 2.5 toms anlegget.

Jeg impuls kjøpte en ny Turbonetics T3 super 60 i vår på ebay. Men velger og beholde GT3271 Turboen på nå så selger den.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=230661896
    Så det er du som selger den ja! Har tittet på den et par ganger i dag...

Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Så det er du som selger den ja! Har tittet på den et par ganger i dag...

Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Jepp.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Da skal jeg prøve og få modifisert en av fordelerne mine i høst, takk for gode råd som vanlig.

Vurderte 70 mm eksos, men utvalget av potter ble litt innsnevret. Har forøvrig apple racing potter på 2.5 toms anlegget.

Jeg impuls kjøpte en ny Turbonetics T3 super 60 i vår på ebay. Men velger og beholde GT3271 Turboen på nå så selger den.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=230661896
    Det kommer du helt sikkert til å lykkes med. Værsågod, bare hyggelig.

Både 70 mm rør og ikke minst 2,5" Applepotter er gode saker, det er bare det at de i praksis er for små til det du driver med nå.

God gjort å få tak i en slik turbo med F1-49 turbinhjulet som er sjelden vare. En glimrende turbo til 300 + hp Volvoer, Cosworther m.v. og med turbihuset oppgradert til A/R0.63, så er dette en ekte BSRT325BB turbo.

Noen kommer til å bli meget fornøyd etter de har kjøpt, montert og prøvekjørt bilen sin med den helt unike turboen der.
    Hadde vært optimalt om noe her inne som har en bil som i praksis brukes på veien kunne fått kjøpt den av deg.

Samtidig synes jeg det er stor stas at du, som vil få ut betydelig høyere effekt, er så fornøyd med den sjeldne GT3271 turboen at du velger å beholde den, selv i mental konkurranse med en BSRT325BB turbo.
    Sist endret av Batland; 04/09/21 kl 15:56

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det kommer du helt sikkert til å lykkes med. Værsågod, bare hyggelig.

Både 70 mm rør og ikke minst 2,5" Applepotter er gode saker, det er bare det at de i praksis er for små til det du driver med nå.

God gjort å få tak i en slik turbo med F1-49 turbinhjulet som er sjelden vare. En glimrende turbo til 300 + hp Volvoer, Cosworther m.v. og med turbihuset oppgradert til A/R0.63, så er dette en ekte BSRT325BB turbo.

Noen kommer til å bli meget fornøyd etter de har kjøpt, montert og prøvekjørt bilen sin med den helt unike turboen der.
    Hadde vært optimalt om noe her inne som har en bil som i praksis brukes på veien kunne fått kjøpt den av deg.

Samtidig synes jeg det er stor stas at du, som vil få ut betydelig høyere effekt, er så fornøyd med den sjeldne GT3271 turboen at du velger å beholde den, selv i mental konkurranse med en BSRT325BB turbo.
    Ja må legge en plan for eksos anlegget, jeg var plaget med at 3 toms anlegget tok borti tank, fjær osv i telehiv og humper.

Ja når jeg fant den på ebay måtte jeg bare kjøpe den, regnet med at den uansett ble lettsolgt om jeg ikke kom til og bruke den.

Det var ikke så lett og bestemme seg, men ville få testet Gt3271 turboen med BT sats før jeg bestemte meg. Og nå er det såpass respons i motoren at jeg beholder den med på papiret størst kapasitet.

Turbonetics turboen er nå kjøpt og betalt av noen vi kjenner til her inne : )

Her er ett av de første testene i perf expert med BT sats. Tror jeg hadde rundt 1.1 bar i innsuget her, og sånn passe med tenning.
    Den lader egentlig tidligere, men var litt treg å gi gass, jeg har ikke hatt over 1000 rpm mellom moment topp og hk topp før i 2 gir.
    Har heller ikke hatt maks hk så høyt som 5700 rpm før.

https://network.perfexpert-app.com/results/mAPDncX4eY

5. Takk Frank Egil takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Ja må legge en plan for eksos anlegget, jeg var plaget med at 3 toms anlegget tok borti tank, fjær osv i telehiv og humper.

Ja når jeg fant den på ebay måtte jeg bare kjøpe den, regnet med at den uansett ble lettsolgt om jeg ikke kom til og bruke den.

Det var ikke så lett og bestemme seg, men ville få testet Gt3271 turboen med BT sats før jeg bestemte meg. Og nå er det såpass respons i motoren at jeg beholder den med på papiret størst kapasitet.

Turbonetics turboen er nå kjøpt og betalt av noen vi kjenner til her inne : )

Her er ett av de første testene i perf expert med BT sats. Tror jeg hadde rundt 1.1 bar i innsuget her, og sånn passe med tenning.
    Den lader egentlig tidligere, men var litt treg å gi gass, jeg har ikke hatt over 1000 rpm mellom moment topp og hk topp før i 2 gir.
    Har heller ikke hatt maks hk så høyt som 5700 rpm før.

https://network.perfexpert-app.com/results/mAPDncX4eY
    Det blir trangt, men man kan med fordel hamre problemområdene flatere uten at arealet inne i røret reduseres av betydning.

Veldig kjekt å høre så takk for det.
    Da gratulerer vi den nye turboeieren med ett godt kjøp da det er fryktelig vanskelig å få tak i akkurat den turbodeler-kombinasjonen. Vedkommende har noe å glede seg til nå.

I forhold til at dette pullet er tatt på 2. gear, så ser kurvene veldig fine ut. Ett pull på 4. gear hadde sannsynligvis gitt maks dreiemoment før 4000 o/min og det er det som alltid er målet. Maks effekt oppe på 5700 o/min med en så mild kam som det du har for øyeblikket, det viser at oppsettet leverer, selv med umappet tenningskart.
    Når vi omgjør dreiemomentet til lb/ft så får vi 174 lb/ft og som vi vet har du 176 whp pr. Tonn. Når disse to ligger så likt, så avslører det at oppsettet er velbalansert og ergo velfungerende - akkurat slik vi liker å se det.

Takk for at du deler dette. Veldig kjekt å se. Gratulerer med resultatet så langt.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mai 2012
    Antall takk

Standard

Kom over dette på ei svensk turbo kjøp/salg side på Facebook. Muligens det kan være av interesse for nokon?

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

8. Takk HansOla, Batland takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mai 2011
    Sted
    Stokkøy
    Antall takk

Standard

I relasjon til delene Pipen delte over her. Om det er enklere å kjöpe deler og sende til svensk adresse, så kan jeg kanskje hjelpe da jeg er bosatt i Sundsvall

Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Antall takk

Standard

Då vart det turbohandel, kjøpte Turbonetics Super 60 av Hansi her på forumet Pakken kom i posten på torsdag, må sei det var spennande å opne pakka, veldig fornøgd og det blir spennande å få testkøyra bilen med den turboen
    Har no montert den i bilen

Har att å montere eksos, kjøpte 3 toms JT eksos som skal monterast i same slengen, så har litt tilpasning att før eksosen er klar

Må sei at eg vart overraska over kor smekker og lite plasskrevjande denne turboneticsen er samanlikna med eBay/Kina turboen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

11. Takk HansOla, Batland takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Dette var veldig kjekt å se.