Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  46
Side 27 av 27 FørstFørst ... 17 25 26 27
Viser resultater 651 til 661 av 661

Tråd: forgasserturbo-tråden

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Jeg skal ikke frata Team Baileys ären for resultatet, men du er nok inne på noe. Takk skal du ha. Jeg var den förste rundt her som kjörte "BT" oppsett med to originale forgassere og MSD tenningsanlegg, jeg har levert IRX450 turboen, funnet frem til og anbefalt den spesielle eksosmanifolden samt foreslått diverse andre lösninger som luftfilter fremfor radiatoren osv.
    Ikke minst ble også valget av gearkasse påvirket basert på utregninger som forhindet montering av en kasse med utvekslinger som er ugunstig til dragrace. Det er mye å ta hensyn til vet du.
    Bilen fungerer godt den ja, så vi mener at 150 km/t på 201 M er ett ikke urealitisk mål.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Antall takk

Standard

Blir spennende og følge videre.

Ser ut som spesialverktøyet for og justere nål er vanskelig og finne.
    Kan man lage det selv?
    Var ikke så lett og se nede i røret hvordan det burde se ut.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Det synes vi .

Tiden vi lever i det, alt det gode og gamle som man kan justere selv må bort.
    Jepp, du trenger ett stort skrujern i god kvalitet, en Dremel e.l. og en 3,0 mm bor. Tuppen på skrujernet kappes bort og resten må väre i samme tykkelse som demperstempelet til forgasseren. Du kutter så ett spor midt på enden av skujernet og dette sporet må väre 3,0 mm bredt og 3,0 mm dypt. Bruk borren til å måle med.
    Deretter sliper du en tuppen til en kon og da har du eget verktöy.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Antall takk

Standard

Dårlige tider for den slags. Takk skal prøve og smi ett sånt.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Dårlige tider for den slags. Takk skal prøve og smi ett sånt.
    Vær så god. Jeg laget meg ett slikt selv så du får det til.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Antall takk

Standard

Ja. Målte demper stempel til 9,3 mm i diameter. Hvor stor toleranse er det å gå på tror du?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Ja. Målte demper stempel til 9,3 mm i diameter. Hvor stor toleranse er det å gå på tror du?
    Da bruker du 8,5 - 9,0 mm.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Antall takk

Standard

Flott. Må man løsne på den lille skruen som ligger horisentalt inn mot nåla igjenom stemplet før man justerer nåla?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Det varierer. På noen forgassere forhindrer skuren bare at holderen til selve nålen ikke roterer når man forsöker å justere höyden. På andre er skruen så hardt skrudd til at holderen til nålen står fast. Du må bare pröve å se.
    Sist endret av Batland; 18/05/18 kl 10:10

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Antall takk

Standard

Akkurat ja. Har ikke fått tak i ett stort nok skrujern enda. Biltema hadde noen på 8 mm.

Tok en trykk test i går. Kjørte inn 1.5 bars trykk i trykkboksen. Fikk først 0.6 bar på målern i biln.
    Fant 1 lekasje på kobling til intercooler. Tettet den og fikk 0.7 bar.
    Men det lak en del på selve forgasseren, både rundt gass spjeld aksling og choke huset. Og på lokket. Sjekket stramming på skruer, men kjentes bra ut.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Akkurat ja. Har ikke fått tak i ett stort nok skrujern enda. Biltema hadde noen på 8 mm.

Tok en trykk test i går. Kjørte inn 1.5 bars trykk i trykkboksen. Fikk først 0.6 bar på målern i biln.
    Fant 1 lekasje på kobling til intercooler. Tettet den og fikk 0.7 bar.
    Men det lak en del på selve forgasseren, både rundt gass spjeld aksling og choke huset. Og på lokket. Sjekket stramming på skruer, men kjentes bra ut.
    Når man trykktester så har erfaring vist at mange har så store lekkasjer at man ikke man bruke blåsepistol. Man må hent luft direkte fra tanken til kompressoren og så bruke en kuleventil i enden av slangen.

Man kan da tilsette store mengder luft og få fullt ladetrykk på ladetrykksmåleren. Det man så gjör er å stenge kuleventilen og måle hvor lang tid det tar fra 1,5 BAR til 0,5 BAR.

Hvis du monterer en tetteplate ved gasspjeldet, tetter innlöpet i trykkboksen, setter trykkluft på slangen til BTR og legger forgasseren i en bötte vann, da får du se hvor ille det virkelig er på en 30 år gammel forgasser med 100 000 av km bak seg.
    Når folk sender meg en forgasser for modifisering, så ser jeg over forgasseren om den kan brukes, sliper nålen for bruk med ladetrykk og sörger for at forgasseren fungerer slik den skal når jeg tester den på min motor. Ingen har så langt ville betale for mer enn ytterst nödvendig så ingen har så langt sendt meg en forgasser som er ny eller nyoverhalt.

Side 27 av 27 FørstFørst ... 17 25 26 27

Lignende tråder

1. forgasserturbo på insprøytning?
    By fordlife in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 03/11/10, 21:27
  2. r-sport bensinpumpe til forgasserturbo Ø.K
    By Lasse_GT in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 19/09/10, 11:30
  3. B23-0 med forgasserturbo.
    By Krissmp in forum Motor og gir