Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  238
Side 39 av 39 FørstFørst ... 29 37 38 39
Viser resultater 951 til 967 av 967

Tråd: Porting av 530\398\160 topp!

  1. #951
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Lowtec sin motor ladet opp til fullt ladetrykk nesten 500rpm før med 531 toppen vs 530 toppen. Du får tygge litt på den før du drar antagelsene videre...

  2. #952
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av howdini Vis post
    Lowtec sin motor ladet opp til fullt ladetrykk nesten 500rpm før med 531 toppen vs 530 toppen. Du får tygge litt på den før du drar antagelsene videre...
    Det gikk kun 18 min. fra jeg postet. Flink stalker og hater.
    Sist endret av Batland; 23/04/21 kl 18:32

  3. #953
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard



    Den "litt mer fornuftige kvalitetsturboen" har ikke slitt med surging på noen Team Baileys oppsett før den ble kombinert med 531 topp iallefall.

    Her kan vi alle se 5855 turboen som du påstår har så VOLDSOM hybridgrad at "det gikk som det måtte gå" i aksjon:

    B234 med originale kammer:




    B230 8V mot 630 hp BMW M3 turbo.


    På Hayabusa:
    Sist endret av Batland; 23/04/21 kl 17:41

  4. #954
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Du får tygge litt videre på hva som skjer når du får surge med en constant depression forgasser (pierburg) som baserer seg på injektor effekt.
    Slutt og dra ting ut av kontekst og sammenheng.

  5. #955
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Det kan oppfattes slik at uansett hvor du er, så er du alltid like velkommen fordi du er så hyggelig og så flink til alltid å bidra med meninger, synspunkter og deler kunnskap som er av så stor nytteverdi og eller underholdningsverdi for oss alle.
    Sist endret av Batland; 23/04/21 kl 19:08

  6. #956
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Kjekt at jeg gir underholdningsverdi.
    Skal eg kose meg en lørdagskveld drar jeg frem krx400 tråden på Ford forumet.
    https://www.fordclubnorway.no/forum/...27062-krx-400/
    Leser alle quote som alle andre har tatt som du ikke klarer å redigere, under høykomp perioden til rs1000 og Pelleveck.
    Og koser meg masse.
    Samtidig som jeg ligger inn irx450 dynokurver inn under bremsekurver fra en turbonetics e50 stg5.
    Samtidig som eg sender en liten tanke til alle de som følgt dine råd der det ikke gikk så bra.
    Ha en strålende helg !

  7. #957
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av howdini Vis post
    Kjekt at jeg gir underholdningsverdi.
    Skal eg kose meg en lørdagskveld drar jeg frem krx400 tråden på Ford forumet.
    https://www.fordclubnorway.no/forum/...27062-krx-400/
    Leser alle quote som alle andre har tatt som du ikke klarer å redigere, under høykomp perioden til rs1000 og Pelleveck.
    Og koser meg masse.
    Samtidig som jeg ligger inn irx450 dynokurver inn under bremsekurver fra en turbonetics e50 stg5.
    Samtidig som eg sender en liten tanke til alle de som følgt dine råd der det ikke gikk så bra.
    Ha en strålende helg !
    Hehehe, det var ironi og en spøk selvsagt.
    Så bra. Da sier jeg værsågod og god fornøyelse. Kjekt å høre at dette er av så høy verdi for noen selv etter så lang tid.
    Mange takk.

    Måtte bare EDIT-ere
    fordi,
    jeg kom til å tenker på at du selv faktisk kjører rundt med en KRX400 turbo som er kjøpt av meg. Ikke rart at du er så uvanlig godt fornøyd med sluttresultatet, at du er såå fokusert på KRX400turbo-tråden og at denne 940`en som du nå eier, kjøpte du ferdig bygget og derfor fungerer den langt bedre enn alt annet du har hatt og forsøkt å trimme selv.
    Før du ble oppslukt av misunnelse og hat så postet du dette:
    Sitat Opprinnelig postet av howdini Vis post
    Funker med datasprut ! Magisk oppsett! Sattan for en gassrespons....
    Fra tiden når din lillebror bygget bil og motor: http://forum.vccn.no/showthread.php?...d-KRX400-Turbo

    Ang. IRX450 så er mine kurver kun resultatet fra en B21 motor som fikk 3 stk. effektmålings pull i Dynapacken til RS Tuning Bergen for å dokumentere til forgasserkunden at disse forgasserene hans faktisk fungerte som påstått etter at de var ferdig ombygget og modifisert. Clutchen min slurte rett løs, så det måtte svepes langt raskere enn normalt for å begrense sluringen til ett nivå som gav ett dynoresultat til utskrift. Mange er klar over at dette vanligvis saboterer turboens spool up fordi motoren akselererer ifra turboen. Ikke alle åpenbart, men mange.

    Ang. Lowteck Glennins sitt IRX450 resultat så ble også denne svepet raskt fordi kompisen, "World Champion-ole", anbefalte dette p.g.a. "løvtynne" stempler. Det er også WC-ole som har mappet tenningskartet på landevei etter beste evne.
    Turbonetics E50 er en bra turbo og etter at denne fikk selskap av en GOD del oppgraderinger inkl., fullmappet tenningskart og finjustert elektronisk ladetrykkstyring utført av Turbosnurr hos RS Tuning Bergen, så klarte han å få hentet frem det hele og fulle potensialet i det aktuelle oppsettet. Vi lar oss imponere over hvor høyt effektpotensialet i dette etterhvert "eldgamle" oppsettet faktisk er.

    Hvis man sammenligner disse resultatene uten forbehold eller tanke om forutsetningene, da er man, vel..........you know.
    Sist endret av Batland; 30/04/21 kl 12:18

  8. #958
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2017
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    Porta litt på en 530 topp eg har liggende - veldig lite kunnskap om akkuratt detta, så tips takast med takk!
    Tok lite i gulv og mykje i tak, nok til å få igjennom en org eksosventil ut til forbrenningskammer. Tok litt attmed eksosventil i forbrenningskammer, men veit lite om kor en skal ta her - og kor mykje.
    Klikk på linken for å sjå bilder https://kimnaess3.picflow.com/ViIFjwMiNruBPV8q

  9. #959
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2017
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    er til turbo med 46/38 ventiler, usikker på kam til oppsettet mitt

  10. #960
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimz Vis post
    Porta litt på en 530 topp eg har liggende - veldig lite kunnskap om akkuratt detta, så tips takast med takk!
    Tok lite i gulv og mykje i tak, nok til å få igjennom en org eksosventil ut til forbrenningskammer. Tok litt attmed eksosventil i forbrenningskammer, men veit lite om kor en skal ta her - og kor mykje.
    Klikk på linken for å sjå bilder https://kimnaess3.picflow.com/ViIFjwMiNruBPV8q
    Dette kan du være fornøyd med.
    Hvis du har en bil på veien og bare bytter ut originaltoppen med den der, så kommer du til å kjenne det godt i seteryggen.

    Eneste fordelen med en original 531 topp i forhold til en original 530 topp, er at 531 toppen er åpnere rundt eksosventilen.
    Se helt nede på denne siden: https://www.stonis-world.com/headwork.html

  11. #961
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimz Vis post
    er til turbo med 46/38 ventiler, usikker på kam til oppsettet mitt
    Kamvalget er ALLTID vanskelig så at du er usikker, det er ett godt tegn. Det betyr at du er skeptisk og at du tenker.
    Hvilke alternativer er det det står mellom?
    Sist endret av Batland; 19/07/22 kl 15:56

  12. #962
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2017
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    Har pr. dags dato ein V- kam. Hadde eg gått for 940 manifold så hadde eg nok brukt den. Men pga størrelsen på hx35 så må eg nok over på grenrør for å få klaring.
    Oppsettet blir: e-innsug, grenrør. hx35, dyser i topp, maxxecu street. Kun grenrør og kam eg mangler for å ferdigstille motoren

  13. #963
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Det spørs jo hva bilen skal brukes til, hva målet er og ikke minst på størrelsen på budsjettet.

    Hvis vi snakker om genuine gatebiler, så tenker jeg at det er fordelaktig å flytte penger, ved å bruke eksosmanifold og ett relativt enkelt kamkit, over til en turbo med egenskaper som gir motoren de egenskapene som gjør at eieren blir fornøyd med sluttresultatet. Mange velger alternative løsninger som de forhåpentligvis blir godt fornøyd med. På en turbomotor så ER det selve turboen som er den viktigste komponenten.

    Problemet er at markedet oversvømmes av revva produkter og ett seriøst, høykvalitets grenrør koster. Her ett av få som virker korrekt designet - med da tilhørende pris dersom det var i holdbart rustfri utgave, med kvalitets wastegater og tilpasset din motor og bil. https://www.speeding.no/p/turbo-og-t...p-b230-8v.html

    Så er det ingen poeng med en så stor turbo og ett så godt grenrør uten en matchende kam. Da vanligvis med høyt løft, store ventiltrykkere og dobble ventilfjærer med brikker. Da ser man at den billige Holset turboen i praksis ikke var så billig likevel. http://www.agap.se/AGAP_Volvo_B230_Eng_7.pdf

    Det er grunnen til at anbefalingene er som de er i BSRT tråden.

    Man knuser mer enn nok clutcher og drivverk selv om man beholder 940 manifolden eller velger å bruke GIK manifold.
    Sist endret av Batland; 20/07/22 kl 08:07

  14. #964
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2017
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det spørs jo hva bilen skal brukes til, hva målet er og ikke minst på størrelsen på budsjettet.

    Hvis vi snakker om genuine gatebiler, så tenker jeg at det er fordelaktig å flytte penger, ved å bruke eksosmanifold og ett relativt enkelt kamkit, over til en turbo med egenskaper som gir motoren de egenskapene som gjør at eieren blir fornøyd med sluttresultatet. Mange velger alternative løsninger som de forhåpentligvis blir godt fornøyd med. På en turbomotor så ER det selve turboen som er den viktigste komponenten.

    Problemet er at markedet oversvømmes av revva produkter og ett seriøst, høykvalitets grenrør koster. Her ett av få som virker korrekt designet - med da tilhørende pris dersom det var i holdbart rustfri utgave, med kvalitets wastegater og tilpasset din motor og bil. https://www.speeding.no/p/turbo-og-t...p-b230-8v.html

    Så er det ingen poeng med en så stor turbo og ett så godt grenrør uten en matchende kam. Da vanligvis med høyt løft, store ventiltrykkere og dobble ventilfjærer med brikker. Da ser man at den billige Holset turboen i praksis ikke var så billig likevel. http://www.agap.se/AGAP_Volvo_B230_Eng_7.pdf

    Det er grunnen til at anbefalingene er som de er i BSRT tråden.

    Man knuser mer enn nok clutcher og drivverk selv om man beholder 940 manifolden eller velger å bruke GIK manifold.

    Bruks området til bilen er kun å spøle rundt å ha det gøy, er på ingen måte noe stasbil eller bruks bil. Kunne nok greid meg fint sånn den står nå med 16t turbo og 740 manifold. Synes og skruing, forsking, prøving og feiling er utruleg givande. Eg e av typen som lika litt sein spool, og e vand med kicket på 3500-4000. Når eg da fekk tak i hxn utrule billig so tenkte eg at eg vil prøve den med et grenrør og en kam, kansje til og med V- kammen eg har nå.

    Har en e50 som er gådd i tettinga og komp hjul. Blir ikkje ovveraska om den ryk på i fremtida med 940 manifold kun for å sjå forsjellane

  15. #965
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Jamen da er det ikke farlig.

    Da kan du gjøre akkurat som du vil, prøve deg frem og skaffe deg verdifull erfaring uansett hva resultatet blir i hvert tilfelle. Stå på du.



    Kyrks KY1214
    Sist endret av Batland; 23/07/22 kl 11:08

  16. #966
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Svensk ungdom legger data for Volvo 530 topp og 531 topp inn i David Vizard sitt sammenlignende og avslørende IOP program.


  17. Takk Bergstaden takket for denne posten
  18. #967
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Egentlig urelevant, men en grei sammenligning likevel. Hvor "svære greier" er egentlig en EVO 8V topp?
    Jo, de originale Volvo 44mm innsugsventilene kan trøs gjennom innsugskanalene med margin.


  19. Takk HansOla takket for denne posten
Side 39 av 39 FørstFørst ... 29 37 38 39

Lignende tråder

  1. Porting av 531 topp, tips & triks?
    By vølvo in forum Avansert trimming
    Svar: 14
    Siste post: 23/02/12, 13:47
  2. Porting av topp
    By Ole in forum Avansert trimming
    Svar: 81
    Siste post: 14/08/11, 15:54
  3. Porting av f innsug
    By turbomann in forum Avansert trimming
    Svar: 13
    Siste post: 09/01/11, 17:28
  4. porting av topp.
    By tennpluggen in forum Motor og gir
    Svar: 10
    Siste post: 05/01/11, 03:51
  5. Porting av 531 topp
    By Karlsen88 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 11/01/10, 23:30

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •