Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  238
Side 36 av 39 FørstFørst ... 26 34 35 36 37 38 ... SisteSiste
Viser resultater 876 til 900 av 967

Tråd: Porting av 530\398\160 topp!

  1. #876
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Njål Nilssen Vis post
    Peak trykk rundt 10-15 grader pleier å gi mest ork, og forbrenninga er også gjerne ferdig rimelig umiddelbart før eller etter dette.
    Det ville jeg ikke vedde huset mitt på i dette tilfellet...
    Motoren gir mest effekt ved MBT, det trenger nødvendigvis ikke å bety veldig mye forskudd, men det tennpunktet som gir mest effekt, og det kan variere tildels mye fra bensin til bensin, luftforhold osv
    ...og..geometri. Skal ikke endre et kammer eller en stempeltopp så mye før du kan ende med å endre MBT ganske radikalt..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  2. Takk Holck takket for denne posten
  3. #877
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Det ville jeg ikke vedde huset mitt på i dette tilfellet...
    ...og..geometri. Skal ikke endre et kammer eller en stempeltopp så mye før du kan ende med å endre MBT ganske radikalt..
    Forutsatt at man har MBT tennpunkt... Finnes seff unntak dog det ser man gjerne på eksostemp og sat motoren liker peak trykk på en annen plass Ideelt sett bør det jo være ferdig forbrent før ekspansjonen starter, men det er jo alltids noe rester i squishflatene som ved enkelte mods også brenner etter TDC, isteden for å ende som HC i eksosen, eller tenningsbank.... men det tror jo seff ingen på Finnes seff de drivstoff som brenner adiabatisk også, men det er vel ikke helst noe jeg ville brukt på en SI motor... det får de med kompresjonstenning nytte seg av

    Geometrien i brennkammeret forandrer seg jo ikke normalt så mye av seg selv hvis man har mappa til aktuelle kammer... men endrer man det etter mapping, eller noe heftig banking pynter på det, så blir det jo en annen sak
    Sist endret av Njål Nilssen; 11/08/16 kl 15:13
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  4. #878
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR;996045, 19.03.2016.
    Jeg har en urørt topp liggende et sted her. Mener det er er en 398.. Den skal jeg først flowteste som dønn standard, som baselinje. Så porte hver enkelt port etter 4 steg:

    1: KUN grave i taket i porten til 35mm inn til styring.
    2: KUN ta ut under ventil til et rundt hull som er 88% av tallerkendia og litt blending av kanter.
    3: KUN grave 30mm før/etter setet (altså legge ned SSR og i kammer + legge ventilsete ut til kant av ventil) men ikke røre porten i det hele tatt fra styring og ut.
    3: Alle triks i boka slik jeg ville formet den til en kunde som vil tyne standarden..

    Holder det for å bli empirisk nok? Da kan hvert steg testes om igjen hvis noen skulle betvile noe. Innspill?

    320 fps er fint til brukstopp, det.
    Dette gikk akkurat slik jeg forventet at det skulle gå.

    Da synes jeg at to svensker har dokumentert 530 toppens store potensialet tilfredsstillende, og du ikke trenger å vurdere å begynner å jobbe på denne toppen nå etter 9 mnd. venting, ikke for min del iallefall. God jul.

    ----------------------------------------------------------------

    Nok en spiker i kisten for 531 toppen som turbotopp:
    Her noen svensker som holder på i benk med E85.

    Topp: CNC frest 530 med 48-38 ventiler. Ingen del av ventilstyring stikker inn i innsugskanalen.

    Kam: 277 grader v/ 1.25mm løft og 14,3 mm kamløft med lite lagom nock vinkel.

    Insug: boström racing ca 43mm mot topp sen 58mm vid tratt, 90mm spjäll.

    Turbo: Holset HX55 Pro och HX60

    jag körde ett lunch pull med lite mer fart i soppa systemet och lite fin lir i mappen 713 hk v/ 8100rpm/ 2.16 bar laddtryck.

    24 grader
    tändning

    lamda 0.80 (men det droppar tryck lite fortfarande på max laddtryck, måste dit med mer/större pumpar)

    225 hk fra den teoretiske sugemotoren nu. :thumbright:
    Här ser man förbränningsrummet på högflödes-sidan. Synd bara att bilden inte gör rätt för sig med alla mjuka fina former som inte syns.


    Man kan se att vi inte har gått på bling-bling-faktorn så det IKKE påverkar resultatet negativt som en del gör, vi lämnar original ytan där det inte ska bort material istället för att fräsa rent och med det göra en sämre topp.


    Insugningskanalen och loggan:

    Minsta areal tilsvarer ett runt høl på ca. 38,5mm.
    Bruker vi formelen Fps = (CFM * 2,4) / CSA så finner vi lufthastigheten i kanalen på 12 mm praktisk ventilløft;
    (195 CFM * 2,4) / 1,804 = 259 fps som er for lavt. Målet er 300 - 320 fps og at under 270 fps er uheldig.
    Som vi forstår er toppen overportet for 12 mm praktisk ventilløft. Dette bekrefter at 530 toppen har plenti potensiale på en racemotor.
    Lyft mm/cfm 28"
    2/ 50
    4/ 97
    6/ 138
    8/ 163
    10/ 180
    12/ 195
    14/ 205
    16/ 212

    Sist endret av Batland; 18/04/21 kl 09:20

  5. #879
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Professor Dremel Vis post
    Jeg har laget et innsug for to HSR 45 som matcher innsugskanalen i 530 - toppen. Innsuget er et modifisert Volvo innsug ........ Takk for innspill, BATLAND !
    Hvordan gikk dette?

  6. #880
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Her ser vi hva en 46 mm ventil på ett korrekt slipt ventilsete tilfører.
    Lynporting betyr at en ungdom gjorde unna denne jobben på kun noen timer og at det meste kan forbedres.

    Sist endret av Batland; 03/02/24 kl 20:54

  7. #881

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Dette gikk akkurat slik jeg forventet at det skulle gå.

    Da synes jeg at to svensker har dokumentert 530 toppens store potensialet tilfredsstillende, og du ikke trenger å vurdere å begynner å jobbe på denne toppen nå etter 9 mnd. venting, ikke for min del iallefall. God jul.

    ----------------------------------------------------------------

    Nok en spiker i kisten for 531 toppen som turbotopp:
    Her noen svensker som holder på i benk med E85.


    Här ser man förbränningsrummet på högflödes-sidan. Synd bara att bilden inte gör rätt för sig med alla mjuka fina former som inte syns.


    Man kan se att vi inte har gått på bling-bling-faktorn så det IKKE påverkar resultatet negativt som en del gör, vi lämnar original ytan där det inte ska bort material istället för att fräsa rent och med det göra en sämre topp.


    Insugningskanalen och loggan:

    Minsta areal tilsvarer ett runt høl på ca. 38,5mm.

    Lyft mm/cfm 28"
    2/ 50
    4/ 97
    6/ 138
    8/ 163
    10/ 180
    12/ 195
    14/ 205
    16/ 212
    Vis en test med samme modifikasjoner gjort på en 531 topp med samme kam, turbo, innsug osv , det er det eneste "rettferdige" og det veit du også

  8. #882
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Dette gikk akkurat slik jeg forventet at det skulle gå.

    Da synes jeg at to svensker har dokumentert 530 toppens store potensialet tilfredsstillende, og du ikke trenger å vurdere å begynner å jobbe på denne toppen nå etter 9 mnd. venting, ikke for min del iallefall. God jul.
    Har ikke hatt tid... helt greit at de har fått godt resultat. Dog ingen unnskyldning for at jeg ikke skal lage en versjon når/hvis jeg kommer hjem fra juleferie... God jul, ja.

    Minsta areal tilsvarer ett runt høl på ca. 38,5mm.

    Lyft mm/cfm 28"
    2/ 50
    4/ 97
    6/ 138
    8/ 163
    10/ 180
    12/ 195
    14/ 205
    16/ 212
    Gode tall å vite. Da har jeg litt margin..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  9. #883
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Jeg bumper denne tråden litt, da det er lenge siden det har vært aktivitet her
    Nå har jeg prøvd meg litt fram, og kommet fram til dette resultatet.. Hvordan gikk det? Jeg brukte en 35mm ventil som er flatslipt på ene siden for å finne minstediameter. Ventil går helt inn til styring, når skaftet ligger i gulvet på innsugskanal. Diameter under sete på innsug er 46*0.88=40,5mm og eksos er 38*0.88=33,5mm. Toppen skal høvles for å oppnå rett komp etter forbrenningskammeret ble modifisert. Toppen er tiltenkt en H kam, og mulighet for en kg002 ved senere anledning.
    Har du noen innvendinger Batland ?
    Ris og ros mottas med stor takk

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 02/01/18 kl 16:10

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  10. Takk Holck, Riff takket for denne posten
  11. #884
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Du vet nok at jeg er uenig med valget om å beholde ventilstyringen inn i innsugskanalen. Jeg ser ingen problemer med noe av det øvrige arbeidet så du kommer nok til å kjenne forskjell i trøkket i seteryggen.

    AFR lager fantastiske topper til V8 motorer. Ett av tricksene de bruker er ventiler med 8 mm ventilstammer. Dette er tynnere enn så godt som ALLE andre og AFR toppene fløder utvanlig godt.

    Det finnes faktisk ventilstyringer og ventiler til Volvo 8V rødmotorer med 7 mm ventilstammer som øker flødet.

    Å beholde en gedigen fartshump midt i høyhastighetsområdet for luften blir HELT feil slik jeg ser det. Vi har ALLTID fjernet "overskuddet" og har ALDRI hatt ett eneste problem som følge av det. Folk her inne har fulgt oppskriften, fått flødetestet en topp som var portet slik og resultatet var meget godt.

    Jeg foretrekker å kutte noen cm av ventilstammen på en gammel, original 35 mm eksosventl og jeg gir meg ikke å porte innsugskanalene før denne kan luskes, lures og forsiktig kan tres fra innsugspakningen, gjennom kanalene og helt inn i sylindrene.

    Det er iallefall min metode da hele poenget er å få så mye luft inn gjennom denne kanalen som mulig uten at den blir for stor og feilutformet. Husk at vi snakker om en sylinderfyllings hyppighet på 30 - 50 ganger pr. sekund her så enhver hindring for flødet er ett problem. (Med rundt 1 BAR ladetrykk kan det sånn ca. tenkes på som 30 - 50 L med luft pr. sekund pr. sylinder.)

    Det er også derfor jeg har så store motforestillinger mot F-manifolden. Se inn i kanalene fra topplokk-siden. Ille. :(
    Sist endret av Batland; 03/01/18 kl 19:12

  12. Takk HansOla takket for denne posten
  13. #885
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Hjertlig takk for svar Kjekt du tok deg tid til å se på det. Jeg har foreløbig kun gjort "ferdig" 1.sylinder, så jeg har fortsatt full mulighet for å fjerne overskuddet av styringen inne i kanalen. Jeg har også vurdert å legge på litt epoxy i svingen, da denne er unødvendig skarp. Jeg får se hvor mye jobb jeg vil legge i det. Fjerner jeg styringen, får jeg jobba litt mer i taket også, så dette skal nok gjøres

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  14. #886
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Værsågod, bare hyggelig.

    Jeg har oppfattet at mange av disse epoxy-stoffene går relativt raskt i oppløsning i E85 og med stadig økende innblanding av etanol i vanlig bensin så er ikke det noe jeg tør forsøke igjen.

    Jeg vil si, "ikke gjør vitenskap utav denne toppen." Gjør det enkelt og raskt og bli ferdig i fornuftig tid. Fjern de værste flaskahalsene, få den montert og få testkjørt for opplevelsen sin del. Da blir du motivert til å bruke mer tid å krefter på neste topp. Du vil sannsynligvis få oppleve at resultat pr. innsats er KLART best på denne toppen.
    Sist endret av Batland; 03/01/18 kl 19:47

  15. Takk HansOla takket for denne posten
  16. #887
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Aha, nei da forsker jeg ikke mere på det Det får bli på en eventuell senere topp.
    Jeg begynner alt å få dårlig tid, for isbane-sesongen er straks igang Tenker det samme som deg her, få den ferdig og få glede av den, istede for å aldri bli ferdig..

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 03/01/18 kl 20:02

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  17. #888
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Flott!

    Akkurat sånn er det. Med det samme jeg hører "grom" og / eller "langtidsprosjekt" da forsvinner interessen som dugg for solen. Slikt blir sjelden og ALDRI bra eller ferdig.

    Jevn fremdrift i passe fart og på passelig nivå gir som oftest svært fornøyde eiere. Du ligger godt an til å bli én av disse.

  18. Takk HansOla takket for denne posten
  19. #889
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Alle epoxytyper sliter i mer enn 15% sprit... bortsett fra Belzona. Koster dog mye.. så løsningen er å legge inn f.eks JB Weld og når en er helt ferdig, så legger man inn noe ferniss eller lakk som hindrer direkte kontakt med limet. Det holder faktisk i årevis...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  20. #890
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Kan noe så enkelt som kjemisk metall benyttes altså? Hva anbefaler du å legge som beskyttelse?

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 04/01/18 kl 18:05

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  21. #891
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Så lenge den ikke har en varme-ekspansjonsrate som gjør at den slipper fra toppen så kan den nok brukes ja. Som sagt, noe klarlakk eller ferniss av noe slag, jeg har ikke hørt noen merkenavn. Må jo nødvendigvis være en lakktype som tåler bensin, da. Ellers er en jo like langt... Til modellfly får en dope/coating til kropp og vinger som hindrer at metanolen i glowplugmotorene ( og smøreolja ) trekker inn i duken og ødelegger flyet. Vil tro at noe sånt burde duge.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  22. Takk HansOla takket for denne posten
  23. #892
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Nå har jeg prøvd meg litt fram, og kommet fram til dette resultatet.. Hvordan gikk det? Jeg brukte en 35mm ventil som er flatslipt på ene siden for å finne minstediameter. Ventil går helt inn til styring, når skaftet ligger i gulvet på innsugskanal.
    Har du noen innvendinger Batland ?
    Ris og ros mottas med stor takk.
    Minner om dette hentet fra forgasserturbo-tråden :

    Tips for porting av topper:
    cross-section area = (displacement of one cylinder x torque peak) / 88200

    Eks: 530 topp til B230 motor portet slik at man kan tre en 35 mm eksosventil inn til ventilstyringen i innsugskanalen har cross-section area på 1,492. Displacement of one B230 cylinder er 35,333. Dette setter vi inn i denne formelen:
    torque peak (rpm) = (88,200 x cross-section area) / displacement of one cylinder og får:
    N = 88200 x 1,492 / 35,333.
    N = 3724 o/min.
    Trekker man arealet som ventilstammen og ventilstyringen inne i kanalen stjeler fra totalarealet (og i höyhastighetsområdet som er det värste stedet) så reduseres disse turtallene uheldig mye.
    Sist endret av Batland; 09/01/18 kl 18:28

  24. Takk Liland takket for denne posten
  25. #893
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Minner om dette hentet fra forgasserturbo-tråden :


    Trekker man arealet som ventilstammen og ventilstyringen inne i kanalen stjeler fra totalarealet (og i höyhastighetsområdet som er det värste stedet) så reduseres disse turtallene uheldig mye.
    Jeg har fjernet styringen Jeg har utvidet diameter under ventilsete etter bilde ble tatt. Dette for å få 88% av ventilstørrelsen på 46mm

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  26. #894
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jeg har fjernet styringen Jeg har utvidet diameter under ventilsete etter bilde ble tatt. Dette for å få 88% av ventilstørrelsen på 46mm
    Se her ja! Nå går det veien.
    Ikke vanskelig å forestille seg hvor lett reise luften har på veien gjennom den kanalen der.
    Bildet viser en nydelig overflate også, perfekt ripet og grov, langt fra glatt og blank som alltid er en katastrofe. IKKE fall for fristelsen til å "forbedre" ala gromgutta og selgere...

    Ingenting "flöder" pent og pyntelig avgårde, det pulser ganske heftig og drivstoffet renner langs gulv, tak og vegger som du ser her:

    https://www.youtube.com/watch?v=7Iq1B-2paCs

    Her en kar som i januar 2024 lynportet noen innsugkanaler etter min oppskrift og fikk toppen flødet med 46 mm innsugsventil.

    Sist endret av Batland; 03/02/24 kl 22:28

  27. Takk HansOla takket for denne posten
  28. #895
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Se her ja! Nå går det veien.
    Ikke vanskelig å forestille seg hvor lett reise luften har på veien gjennom den kanalen der.
    Bildet viser en nydelig overflate også, perfekt ripet og grov, langt fra glatt og blank som alltid er en katastrofe. IKKE fall for fristelsen til å "forbedre" ala gromgutta og selgere...
    Takk! Ble rimelig fornøyd selv også, så jeg gleder meg stort til jeg får prøvd den

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  29. #896
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    hvor grovt slipepapir har du brukt?

  30. #897
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard Porting av 530\398\160 topp!

    Tror det siste var 80 lerretpapir, slik mykt papir. Og muligens en liten runde med matteklut til slutt
    Sist endret av HansOla; 09/01/18 kl 21:13

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  31. Takk bjornarw takket for denne posten
  32. #898
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    aha. kjekt og vite

  33. #899
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Laget en 530 til en kompis. Denne til turbo og 38mm eksosventil. Det er litt vann i innsugskanalen etter vask, så det ser ut som den er ugjevn, men den ble egentlig ganske fin. Det ble portet i all hast, og toppen ble portet på både eksos og innsug. Brukte ca 1 dag på alt





    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 12/08/18 kl 22:50

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  34. Takk Holck, Batland takket for denne posten
  35. #900
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Dét er måten å gjöre det på.
    Hvis ikke for liten turbo og for lat kam saboterer, så vil det bli en riktig hyggelig forbedring av resultatet.

  36. Takk HansOla takket for denne posten
Side 36 av 39 FørstFørst ... 26 34 35 36 37 38 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Porting av 531 topp, tips & triks?
    By vølvo in forum Avansert trimming
    Svar: 14
    Siste post: 23/02/12, 13:47
  2. Porting av topp
    By Ole in forum Avansert trimming
    Svar: 81
    Siste post: 14/08/11, 15:54
  3. Porting av f innsug
    By turbomann in forum Avansert trimming
    Svar: 13
    Siste post: 09/01/11, 17:28
  4. porting av topp.
    By tennpluggen in forum Motor og gir
    Svar: 10
    Siste post: 05/01/11, 03:51
  5. Porting av 531 topp
    By Karlsen88 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 11/01/10, 23:30

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •