Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  238
Side 3 av 39 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 ... SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 967

Tråd: Porting av 530\398\160 topp!

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Men "dårlige" CFM tall ved et trykkforhold på 71cm vann betyr ikke at den fløder mindre i praksis... trykkforholdet i en sugis er somregel 9 meter vann og det går ikke i en laminær konstant strøm heller... ...
    Nja.. 9 METER vann er litt grovt. Jeg målte 194" vannsøyle vakuum som maks på NA-motor... så litt over drøye halvparten. Trenger et manometer som begynner i kjelleren og som leses av i øyenhøyde på kjøkkenet i første, med andre ord. Og eget kraftverk.....
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    I respectfully disagree, lærer mye av teknikken ved å grave med karbidfila og får lekt meg litt med teorier.. Flowbenken er ikke ferdigstilt enda, og den blir nok ikke å måle i CFM, blir nok ukalibrert eller hva man kan kalle det.. Kun for å sammenligne kanaler og se hvilket design som fløder best med rett størrelse på minstearea og se hvor mye modifisering av ventil og forbrenningsrom etc har å si flødet.. Kaster kansje bort tida om jeg er på leiting etter CFM, men jeg får prøvd
    Om du skal lage deg flowbenk med vanlige vannmanometre så er det ikke spes vanskelig å lage noe som gir deg en indikasjon på hvor du er hen... 2 stk 8mm pleksirør, noen slanger, kryssfiner og en boks til å ha støvsugermotorer i.. og et par strupningsplater. Jeg har nesten alt til første testbenken jeg lagde som du sikkert kan få superbillig, den dro vel tilsvarende 270cfm / 28" eller så... på 16A kurs.

    Og, på 2V så får du ikke for mye innsugsfløde. men du KAN få for mye areale.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Joda til slik er flowbenken super, men da kan du like greit lage deg en "hydro-flow" benk... den er mye bedre til akkuratt det å finne ut hvilken kanal som fløder mest med et gitt areale eks. skal halsinga være 29-30mm (passe for en std. 44mm ventil med 12mm løft) så er en vann-flowbenk ypperlig til å finne ut hvilken kanal som fløder best med med den gitte halsinga
    Nja... under mach 0.3 er luft teoretisk ikke kompressibelt av hastigheten, men viskositeten på vann er noe helt annet og jeg er ikke helt sikker på om den eksra kompleksiteten hjelper stort, en vanlig luftbenk gir bratt nok lærekurve.. ..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  4. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  5. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Nå har ikke jeg noen innsatser da, så derfor jeg har "støpt" igjen en annen topp med silikon for et par uker siden. Når det herder etterhvert, så kan jeg gjøre det på den måten du mener Denne epoxy'en var igrunn ganske tjukk, og beveget seg veldig lite. Jeg fikk formet det endel med fingra, og har bygd opp gulvet fra innerradien og ut med ca 5mm. Ikke 5mm ytterst, men innerst. Den flyter heller ikke vekk når jeg la toppen slik at kanalen ligger vannrett. Legger heller på litt mer, for det er bedre å slipe vekk enn å legge til. Forarbeidet ble gjort med kulefres type liten til dremel, og overflaten sprayet med brake cleaner før jeg blandet epoxy.
    Skal du fylle mye, stapp plastelina inn ved ventilen og overfyll... ta ut plastelinaen og slip vekk overskuddet. Bygge lag på lag er ikke noen teknisk sett helt sunn løsning, da du kan få løsning.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  6. #55
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    "Turboed1" i bildelinken... lurer på om ikke det er meg, gitt. Og joda, den med gulstreken min ser litt eureka ut i en flowbenk. Hvis en ikke tester på 10" med mors støvsuger og ser etter "MAXXXXXX FLØDE..!!!!" ..på 17mm løft...
    Skrev da TO tullinger gjorde jeg ikke? Jeg den røde og du den gule OK da EN tulling og EN pro... vi vet da vel alle hvem pro'en er så (ikke meg som er pro, hint til de som ikke vet hvem SWR er...)
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  7. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Skrev da TO tullinger gjorde jeg ikke? Jeg den røde og du den gule OK da EN tulling og EN pro... vi vet da vel alle hvem pro'en er så (ikke meg som er pro, hint til de som ikke vet hvem SWR er...)
    Joda. Just pulled your leg a bit. Neh, to tullinger. Jeg er en intetvitende nobody... eller no'.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  8. #57
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Joda. Just pulled your leg a bit. Neh, to tullinger. Jeg er en intetvitende nobody... eller no'.
    Blir en tullete tur i høst da xD
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  9. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Blir en tullete tur i høst da xD
    Jepp. Det er bare å bli klar til å få blåst luggen av seg, jeg snakka med en som hadde vært på forrige og han kom ut derfra sjokkskadd.... og uka etter satte de klasserekord på en bane som var kjent for å være "lei"...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  10. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  11. #59
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Plukk med deg Flyfaen på strippeklubb en tur, så du får vist han at minstearealet i noen tilfeller sitter nærmest flensen
    Hehe
    Sist endret av Ola Moen; 22/02/12 kl 12:58
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  12. Takk Njål Nilssen, Koff takket for denne posten
  13. #60
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Om du skal lage deg flowbenk med vanlige vannmanometre så er det ikke spes vanskelig å lage noe som gir deg en indikasjon på hvor du er hen... 2 stk 8mm pleksirør, noen slanger, kryssfiner og en boks til å ha støvsugermotorer i.. og et par strupningsplater. Jeg har nesten alt til første testbenken jeg lagde som du sikkert kan få superbillig, den dro vel tilsvarende 270cfm / 28" eller så... på 16A kurs.

    Og, på 2V så får du ikke for mye innsugsfløde. men du KAN få for mye areale.
    Kjørte første test på flødebenken i dag, ble for lite kapasitet med første utgave.. Har ikke liggende støvsugermotorene ? Resten av benken er under konstruksjon, og "mongometer" er frest opp og lagt klart, samt orifice er utregnet og klart Blir vel en mere kalibrert benk enn først planlagt.. Har du bilde av ditt oppsett ?
    Sist endret av Berg Performance; 26/02/12 kl 02:58

  14. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Kjørte første test på flødebenken i dag, ble for lite kapasitet med første utgave.. Har ikke liggende støvsugermotorene ? Resten av benken er under konstruksjon, og "mongometer" er frest opp og lagt klart, samt orifice er utregnet og klart Blir vel en mere kalibrert benk enn først planlagt.. Har du bilde av ditt oppsett ?
    Nei, de sitter i den nye to-veis flowboxen... 2-stegs innvendig tvangskjølte motorer til industristøvsugere jeg har, og de er hverken billige eller.. billige. Men de går aldri varme, så benken kan stå på i et kvarter om gangen om jeg vil, det blir bare jævlig varmt i verkstedet.. Gjør en det med en 100 000 kroners Superflow-benk brenner den motorene til pinneved siden de ikke har kjøling. Og de jeg har orker tilsammen rundt 340cfm på 28" vann. De drar 1400W hver og det er 4 stk, så orken i benken er kun begrenset av om du har en 2" tykk ledning til nærmeste atomkraftreaktor eller ikke.

    Dårlig med det, benken min er litt svær og ikke spes avansert å se på. Skal konstruere en ny så fort jeg får tid, som skal bli mer "presentabel" og ha dobbelt så mange motorer, fordelt på 2 stk kurser... Har du regnet ut flødet i orifice i forhold til klaringen til veggene og Reynoldsnummeret du har på det trykket du har lagt opp det skrå manometeret til?

    Edit: Hadde noen greier.. toppen av flowboksen:



    En motor, nedfelt og tettet med egen viftekjøling:



    Skal se om jeg ikke har et par til på PC'en av selve benken...
    Sist endret av SWR; 26/02/12 kl 03:24 Begrunnelse: la til bilder...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  15. #62
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Svarte da, vurderer å legge ut "annonse" på facebook å høre med alle rundt her om de har noen gamle støvsugere jeg kan få.. Fungerer det ikke fint med bypassventil for å justere testtrykket, istedet for å strøype av luftforsyninga til støvsugermotorene slik at de ikke får kjøling ?

    Funksjon før form veit du =) Ja, og nei.. Siden jeg må regne ut hele benken på nytt når luftkilden min ikke rakk til, så må jeg regne ut på nytt =) Blir vel å bruke 6" på skråmanometeret, noe mere og det blir mye tap i kapasitet, og noe mindre blir det unøyaktig(ere) Hvor mange tommer skråmanometer kjører du ?

    EDIT: Gjerne legg opp noen bilder av selve benken ja =)
    Sist endret av Berg Performance; 26/02/12 kl 03:34 Begrunnelse: Ny info i forrige post

  16. #63
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Briggs & Stratton... Finnes på naboens snøfreser...
    Sist endret av Njål Nilssen; 26/02/12 kl 03:48
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  17. #64
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Briggs & Stratton... Finnes på naboens snøfreser...
    Ke snyfræsn te naboen har med det her å gjør ?

    Fått tak i nå flybensin nå flyfaen ?

  18. #65
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Svarte da, vurderer å legge ut "annonse" på facebook å høre med alle rundt her om de har noen gamle støvsugere jeg kan få.. Fungerer det ikke fint med bypassventil for å justere testtrykket, istedet for å strøype av luftforsyninga til støvsugermotorene slik at de ikke får kjøling ?
    Joda, bypass funker det, bare du får den "fintfølende" nok, bare litt variasjon i strømmen holder til at trykket vingler litt. Og de drar alltid mest strøm i oppstarten, så flere brytere er praktisk. Da kan du starte akkurat så mange som du trenger for å teste en ting...

    Funksjon før form veit du =) Ja, og nei.. Siden jeg må regne ut hele benken på nytt når luftkilden min ikke rakk til, så må jeg regne ut på nytt =) Blir vel å bruke 6" på skråmanometeret, noe mere og det blir mye tap i kapasitet, og noe mindre blir det unøyaktig(ere) Hvor mange tommer skråmanometer kjører du ?

    EDIT: Gjerne legg opp noen bilder av selve benken ja =)
    Trenger neppe å regne ut hele benken på nytt av den grunn... matten skal stemme den, men kapasiteten i en støvsuger blir ofte overvurdert... hvor stor er strupninga di regnet ut til å være, i cfm? Skarp kant..?

    Dess mindre tommer "løft", dvs mer skrått det er dess mer nøyaktig er det, og dess mer vertikalt det er gir det mer kapasitet - bredere register - per strupning... man må oftest ha minst 3 stk. Jeg har 10" på min nå, skal nok opp i 15" på neste. En ting som funker bra er å bruke et 100cm langt målebånd med millimetervisning på til måleskala på det skrå... da har man superbillig og HELT nøyaktig 0-100% skala.

    Hadde bare et gammelt bilde - derfor "lett" blurry 3.2 MP telefonbilde - av en flowtest av eksosanleggsdiametere. Der er den gamle flowboksen, og en ser litt av benken, manometerene og litt sånt...

    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  19. #66
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Ke snyfræsn te naboen har med det her å gjør ?

    Fått tak i nå flybensin nå flyfaen ?
    Snøfreseren har lite med det å gjøre, men motoren (ofte B&S eller Tecumseth) er fint til å lage heftig sug i benken med... les putt på sentrifugalvifte. Den durer fint på 3600rpm dag inn og dag ut den

    Hva skal man med flybensin? Fordamper så treigt...
    Sist endret av Njål Nilssen; 26/02/12 kl 04:01
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  20. #67
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Snøfreseren har lite med det å gjøre, men motoren (ofte B&S eller Tecumseth) er fint til å lage heftig sug i benken med... les putt på sentrifugalvifte.
    isåfall trenger du å bruke den til å dra en gammel rootskompressor eller noe...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  21. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  22. #68
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    isåfall trenger du å bruke den til å dra en gammel rootskompressor eller noe...
    Neshda... til en meter vann elns. så går det fint Bare å ha stor ytterdia på sentrifugalvifta, med ikke for stor indre diameter :P Må lage vifta selv såklart... halvmeter i dia eller så Bør balanseres om ikke anent så fins det reimer og reimhjul Må ikke bare se problemer SWR
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  23. #69
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Joda, bypass funker det, bare du får den "fintfølende" nok, bare litt variasjon i strømmen holder til at trykket vingler litt. Og de drar alltid mest strøm i oppstarten, så flere brytere er praktisk. Da kan du starte akkurat så mange som du trenger for å teste en ting...

    Trenger neppe å regne ut hele benken på nytt av den grunn... matten skal stemme den, men kapasiteten i en støvsuger blir ofte overvurdert... hvor stor er strupninga di regnet ut til å være, i cfm? Skarp kant..?

    Dess mindre tommer "løft", dvs mer skrått det er dess mer nøyaktig er det, og dess mer vertikalt det er gir det mer kapasitet - bredere register - per strupning... man må oftest ha minst 3 stk. Jeg har 10" på min nå, skal nok opp i 15" på neste. En ting som funker bra er å bruke et 100cm langt målebånd med millimetervisning på til måleskala på det skrå... da har man superbillig og HELT nøyaktig 0-100% skala.

    Hadde bare et gammelt bilde - derfor "lett" blurry 3.2 MP telefonbilde - av en flowtest av eksosanleggsdiametere. Der er den gamle flowboksen, og en ser litt av benken, manometerene og litt sånt...
    Tenkte litt på å kjøre 3 stk 41mm høl (86cfm, gir 258cfm kapasitet) med 6" fall på skråmanometeret! Kan ikke bruke 0-100cm mål siden trykkfallet over orifice (strøypningen?) er kvadratisk i forhold til flødet, dvs at skalaen skal se slik ut: Klikk her!

    Kjøpte først en 100cm alulinjal som jeg skulle bruke, men den gang ei.. Fungerer dog til pitotrør-benker om jeg ikke husker feil ?

    Flyfaen: Motoren jeg bruker nå er 3 hp og durer på 2860rpm, og vifta jeg bruker på denne er tydeligvis aaalt for liten til mitt bruk =) Kapasiteten i motor er ikke problemet.. Heller i vifta..

  24. #70
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Tenkte litt på å kjøre 3 stk 41mm høl (86cfm, gir 258cfm kapasitet) med 6" fall på skråmanometeret! Kan ikke bruke 0-100cm mål siden trykkfallet over orifice (strøypningen?) er kvadratisk i forhold til flødet, dvs at skalaen skal se slik ut: Klikk her!

    Kjøpte først en 100cm alulinjal som jeg skulle bruke, men den gang ei.. Fungerer dog til pitotrør-benker om jeg ikke husker feil ?

    Flyfaen: Motoren jeg bruker nå er 3 hp og durer på 2860rpm, og vifta jeg bruker på denne er tydeligvis aaalt for liten til mitt bruk =) Kapasiteten i motor er ikke problemet.. Heller i vifta..
    Excuse my French, men det er bullshit. Jeg har brukt linjær skala på orificebenk i 10 år jeg... regner bare at 100cm = 1 full kapasitet på strupninga, så å dra 62.4cm på linjalen er kvadratroten av 0.624 =0.7899. Det ganges med 100 (cm) og gir da 78.99% av full skala. Piece of cake.

    (Edit: Effektivt sett blir det sånn: En ser 62.4cm, taster inn V0.624 på kalkisen og ganger med maksverdien i strupninga en bruker. I ditt tilfelle 259.44 x 0.7899 = 204.93 cfm. )

    86.48cfm per hull, ja... 259,44 cfm @ 6". Det er rundt 560cfm @ 28" det.. porte mye Big Blocks i nærmeste fremtid? neida.. fint å ha kapasitet hvis en skal teste komponenter, som IC'er, eksosrør, spjellhus og sånt..
    Sist endret av SWR; 26/02/12 kl 04:33 Begrunnelse: la til litt.. :)
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  25. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  26. #71
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Ja, selvfølgelig går det om man regner om ETTERPÅ.. x) Tenkte bare at man ikke man bruke den til å lese av verdien direkte..

    86,48 cfm per høl ved 6" x 3 = 259.44 cfm @ 6" ? Eller har jeg misforstått noe her ? Man burde overhodet ikke diskutere slikt midt på natta, men lærer man? Nei..

    Prater om trykkfall over orifice, ikke testtrykket.. Om det skulle være uklart..

    41mm høl blir vel noe som 185 cfm @ 28" testtrykk, som kalibreringsplate..
    Sist endret av Berg Performance; 26/02/12 kl 04:43

  27. #72
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Ja, selvfølgelig går det om man regner om ETTERPÅ.. x) Tenkte bare at man ikke man bruke den til å lese av verdien direkte..

    86,48 cfm per høl ved 6" x 3 = 259.44 cfm @ 6" ? Eller har jeg misforstått noe her ? Man burde overhodet ikke diskutere slikt midt på natta, men lærer man? Nei..
    Stussr litt jeg og... jeg er i USA, og HER er det snart leggetid
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  28. #73
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Neshda... til en meter vann elns. så går det fint Bare å ha stor ytterdia på sentrifugalvifta, med ikke for stor indre diameter :P Må lage vifta selv såklart... halvmeter i dia eller så Bør balanseres om ikke anent så fins det reimer og reimhjul Må ikke bare se problemer SWR
    Sorry, men jeg er ikke ung nok til å kunne alt enda så jeg ser problemer både her og der..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  29. #74
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Ja, selvfølgelig går det om man regner om ETTERPÅ.. x) Tenkte bare at man ikke man bruke den til å lese av verdien direkte..

    86,48 cfm per høl ved 6" x 3 = 259.44 cfm @ 6" ? Eller har jeg misforstått noe her ? Man burde overhodet ikke diskutere slikt midt på natta, men lærer man? Nei..

    Prater om trykkfall over orifice, ikke testtrykket.. Om det skulle være uklart..

    41mm høl blir vel noe som 185 cfm @ 28" testtrykk, som kalibreringsplate..
    Jepp, du har 86.48 cfm per hull, så med alt åpent og lyset dimmet helt bort til naboen og strømmåleren eksploderende fra sentripetalkreftene så har du 259.44 cfm på 6" over strupninga, altså 100% på skalaen..

    186,82 ved 28" testtrykk med en 41mm testorifice der toppen normalt sitter, ja..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  30. #75
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Skjønte ikke helt hva du mente med?
    86.48cfm per hull, ja... 259,44 cfm @ 6". Det er rundt 560cfm @ 28" det.. porte mye Big Blocks i nærmeste fremtid?
    Mente du 560cfm om jeg skulle kjøre 28" skråmanometer ?


    Har bare 1 stk trefase 16A å ta av (6300w) så det blir nok ikke noe bigblock fløding =)

Side 3 av 39 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Porting av 531 topp, tips & triks?
    By vølvo in forum Avansert trimming
    Svar: 14
    Siste post: 23/02/12, 13:47
  2. Porting av topp
    By Ole in forum Avansert trimming
    Svar: 81
    Siste post: 14/08/11, 15:54
  3. Porting av f innsug
    By turbomann in forum Avansert trimming
    Svar: 13
    Siste post: 09/01/11, 17:28
  4. porting av topp.
    By tennpluggen in forum Motor og gir
    Svar: 10
    Siste post: 05/01/11, 03:51
  5. Porting av 531 topp
    By Karlsen88 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 11/01/10, 23:30

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •