Hei, har da skrudd i en alt for lang periode på en 740GL hvit sedan fra 1990 med B230F motor orginalt.

Kjøpte bilen uten motor og diverse krims kram fra chassi, ledningsnettet var der med hjerner.

Nå har jeg gjort følgende, og skal prøve å få med alt på en ryddig fashion.

-overhalt motoren.
-Satt den i 740'en
-skiftet til M90(m/ d.m svinghjul, sensor) med tilhørende m.aksling.
-montert nettet
-strekt LMM kontakt til andre siden(passasjer). Da dette er på sugeside.
-montert formotstand til dysene.
-koblet alle kontakter til forhåpentligvis sin korrekte plass på motor og annet krims. (se bort i fra tull som lys osv, viktigste her er motorstart)
-Skiftet over til ecomax chippaboxen (var brukt med B230FK blokka i tidligere bil)

NB! har oppfattet det slik at blå 2pin connector er for kaldstart dyse, og det har ikke jeg, motor har derimot EGR. Så blå connector henger LØS.
NB! Usikker på disse egr greiene, men vet det var en "takteventil"/vakuumklokkke/"tach" sak montert på tårnet på førerside(brun 2pin kontakt). Denne har jeg heller ikke.

-Har kjørt selvdiagnose på tårnet(skal vi inn i debatt angående modell ledningsnett? Har konkludert med at det er LH2.4 på 90modell)

*Kjører jeg sticket i hull 2, kan jeg trykke på testknapp å få lys, men ingen utlesning.
*Kjører jeg sticket i hull 6, får jeg utlesning, 1-1-1.

Uansett, heart of the matter er... Det er ingen lyd fra relee (som er loddet og målt), sikringen er hel, bensinpumpen lager ingen lyd da det av en eller annen grunn ikke går spenning videre til den/dem.

Er det noen programert sikkerhet i boxen som nekter pumpene spenning, pga f.eks feil monterte kontakter?
Har en veteran på elektronikk i hus, men akkurat dette blir litt for spesifikt..

Mulig jeg har glemt en masse, så dere får bare spørre, så skal jeg svare etter beste evne, kan laste opp bilder etter ønske.


Med vennlig hilsen Død 740 i nordens paris.