Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  110
Side 3 av 20 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 ... SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 482

Tråd: rustkongens mosegrodde volvo 240 med t-5! Karosseri

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    JA!!
    idag fikk jeg et mekke kick ville ha ut t-5 motorn, og dette skjedde under dagen!

    kjekt med traktor når man mekker

    der var,n i hus!

    litt etter litt var den ute


    så var det på vei inn i vedskulet for lagring

    tomt gitt :O

    så skulle jeg ta ut ledningsnettet
    + lit utenfor 240,n
    henta "NY" bil idag, en simca nanterre. sto på låven hos en nabo som pappa har kjent siden liten, så han satt inn 1980 ca. og han kjørte den inn så den burde gå, trenger 6v batteri :O

    planer:skal restaureres! men funker ikke org motoren blir det kanskje noe volvo gromt. har tenkt på volvo ocean race blå, men er fortsatt i tenkeboksen!

    denne er hjemmelaga pick up, så eneste i verden som er akkuratt sånn, skal egentlig se ut som en boble :O

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    der var ledningsnett og motor godt lagret i vedskjulet



    og "dekks"bordet er ute

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    har forresten en m90 på lur med sveisa sync 3 og lengre 1 gir

  4. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    da var det en økt igjen! idag har jeg tatt ut det gamle lednigsnettet og bensintanken.
    kunne bare høgd å kappa ledningsnettet men tanken er å få brukt mye av knappene og tenningslåsen
    bilder under dagen

    begynte bakerst med ledningsnettet og jobbet meg framover

    så kom jeg til "klysa"
    '

    og så vart det borte !


    proffessoer turbohavari som lager lys-stativ, hadde ikke funnet noen vernebriller så måtte brilla til fatter,n bli ofra

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Fått starta med å legge det nye ledningsnettet idag jeg fikk litt prøblems med denna jævla sikringdåsa på v70 nettet så skal ligge å drømme om hvordan jeg skal gjøre det og bilder ble det dårlig med siden jeg har skilte foreldre så blir det litt fram og tilbake så måtte nok glemme kameraet idag. men bilder skal det bli

  6. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    fy faen for et proskjet! jeg holdt på med å finne ut hvor sikringsboksen skulle være. den ville jeg ha der sikringsboksen er org. og for å få til dette måtte jeg forlenge lednongsnettet fra sikringsboks til motorrom siden dem IKKE :@ har laget en hurtig kobling.
    jeg hadde først tenkt å lage en hurtigkoblig av noe gammle v70 nett jeg hadde men var jo bare kluss og finne hvem som var hvor så bare forlenga ledningene med litt ledning og lodde-tinn
    storkosen..!

    ledningsnettet til t-5

    ger ser du den sløyfa det er 1,5 meter jeg har forlenga med
    mangler bare de imidten men dette er bare v side av motorrom, er 50 ledninger igjen til h.side...


    og trenger tips!!!! hvor kan man få kjøpt kalbel med farger, så jeg slipper å rive å slite i gammle led.nett tar så lang tid.
    men er snart ferdig så blir det bra
    før:

    etter "litt" arbeid

  7. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Blargh! jeg hater ledninger x)
    Bruker du nettet fra hele delebilen? Altså, alt til kupè osv?

    Stå videre så kommer det fort på plass!

  8. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    hehe, det er litt gøy, gleder meg til målere skal monteres. ja jeg bruker hele dritten så jeg veit det fungerer isteden for å kødde lenge med det! :P siden bilen gikk før jeg demonterte den
    det du ser på bildet er bare sikringsboks og motorrom ledninger, dem laget ikke hurtigkobling der :( holder på så idag må jeg finne flere ledninger så jeg får riktig farge og skal forlenge h side med 2 meter så jeg har noe å gå på! men det er litt gøy, får håpe det fungerer

  9. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Hehe, jeg hadde gjort det samme Men jeg hadde merket alt til hver eneste kontakt Vet ikke hva du har gjort, men så ikke ut som du hadde merket så mye.
    Ledninger med farger hadde de ihvertfall på mekk før. grønn rød blå gul tror jeg det var. Solgte metervis fra kasser

  10. #60
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    nei jeg gjorde det veldig enkelt kappet en av ledningene, og fant en med samme farge av ledningsnettet som jeg tar ifra og kapper dem til 1,5 meter. så lodder jeg på tar en og en så jeg ikke surrer takk men er det at det er forskjellige farger som på en kabel er det gul og hvit ... men hadde masse ledninger til overs så har fiksa det nå ;D

  11. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    nå ser jeg lyst på livet igjen, fikk dulla mer med ledningsnettet idag og fikk ordning på det!
    detta var igår, sitte på kne å tulle med det var ikke bra!


    og å finne ledninger fra nettet utenfor døra var et helvete så idag gjorde jeg det anneledes

    jeg la det oppe på bordet så jeg ikke fikk vondt i ryggen
    så begynte jeg med å gjøre ferdig v.side av motorrom det med hvovedsikringene
    etter en god stund så hadde jeg bare igjen en ledning som jeg ikke fant så jeg fikk ta den fra en saab.... funker vel det også??

    så var det 1,5 meter lengere

    H.SIDE:
    når jeg begynte her ville jeg gjøre det fortere så jeg gjorde følgende (forklaring under bilde)

    alle kablene på oversiden av tanga har jeg ikke funnet ledning til.
    jeg tok en og en kabel de som ligger under tanga har jeg klippt til 1,5 meter som har samme farge og dimensjon.
    jeg la disse i en haug

    så etter en stund ble det sånn:

    alle under tanga har jeg funnet fram 1,5 meter som jeg kan skøyte med mens de med teip på mangler jeg ledning til... rart så mye som jeg hadde :P
    så putta jeg det oppi kassa så ingen skulle kødde med det plastikkposen er ledningene jeg klipte til.

    spør gjerne om tips!
    HJELP!!!!!: gjør det noe om man forlenger ledningene til motorstyringa??? SVAR GJERNE PÅ DETTE!

  12. #62
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    da var ledningsnettet ferdig forlenga!
    jeg begynte å kappe til ledningene, og at jeg fant fram ledningene igår lønte seg! gikk dobbelt så fort! ¨
    før jeg begynte

    etter litt kom det seg

    og så var det ferdig

    og et lite oversiktsbilde av hvor langt det ble

    det var alt om lednigsnettet for denne gang. bare å få laget en brakett til sikringsboksen så blir det å klå litt på motoren

  13. #63
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Pastakongen hoho
    Ser bra ut dette! Gleder meg til du begynner med motoren

  14. Takk rustkongen takket for denne posten
  15. #64
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. april 2011
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Tenker å gjøre noe i samme duren med min 240, skal følge med her! skal du prøve å få motoren godkjennt??

  16. Takk rustkongen takket for denne posten
  17. #65
    Turbo_K sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Strømmen
    VCCN medlemsnummer
    60
    Innlegg
    320
    Antall takk

    Standard

    Blir spennende å følge med videre her

  18. Takk rustkongen takket for denne posten
  19. #66
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    hehh takker alle sammen veldig kos med fine kommentarer!
    crazyclump: ja ¨kan bli spennede det å lage innsug åg manifoil!
    solbakk93: bare å gjøre det samme, skal tro det er den enkleste vis du skal bruke ledningsnettet. og bilen skal jeg prøve å få godkjent så jeg bruker så mye orginal deler som mulig. skal ha r bremser som er gode for 300 hk så burde bli godkjent! har håpet igjallefall! kan jo også bruke denne workloggen som vegvesne kan se på
    turbo_k:takktakk bare å følge med oppdaterer stadig vekk

  20. #67
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. april 2011
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Flott med mange bilder! Du bytter hele ledningsnettet slik jeg har forstått? eller skal du koble motor nettet fra femmer'n opp mot nettet fra 240'n? tror jeg skal satse på å hente en vraket s70 fra sverige når sjanksen byr seg

  21. #68
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Solbakk93 Vis post
    Flott med mange bilder! Du bytter hele ledningsnettet slik jeg har forstått? eller skal du koble motor nettet fra femmer'n opp mot nettet fra 240'n? tror jeg skal satse på å hente en vraket s70 fra sverige når sjanksen byr seg
    bare hyggelig, greit jeg legger ut litt om hvordan jeg gjør det, men om det er den beste måten veit jeg ikke. jeg bruker hele ledningsnettet fra v 70,n, skal lage boks for sikringsdåsa en av de nermeste dagene så dere skal få se jeg bruker nettet fra v70,n brabra, litt dumt jeg brukte v70 må ha med bakluke nettet men skal nok få det til

  22. #69
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    nå begynte jeg å få ledningsnettet inn i bilen ser litt fortsatt på sikringsboks, om den blir for langt ute forhold til clutchpedalen :S

    vil legge dem her oppe i hjørna og ut av hullet der dem kommer ut org i torpedoveggen.

    ble kanskje litt for langt her :O

    hovedsikringsboksen vil jeg ha her ca

    blei langt nok her igjallefall

  23. #70
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    fy flate for ei tjofse med ledninger:O mister motet bare av og se på de XD Men trur nok dette blir ett perverst rått prosjekt etterhvert

  24. #71
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    fy flate for ei tjofse med ledninger:O mister motet bare av og se på de XD Men trur nok dette blir ett perverst rått prosjekt etterhvert
    hehe... når man setter seg inn i det er det ikke så vanskelig egentlig ! takker får håpe det blir bra

  25. #72
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Du er jo ekspert på dette du nå! Så daa får du hjelpe meg når jeg skal ha i mitt hohoho

  26. #73
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av crazyclomp Vis post
    Du er jo ekspert på dette du nå! Så daa får du hjelpe meg når jeg skal ha i mitt hohoho

    tja spørs om tiden strekker til :P men jeg skal snart bygge om en 240 med t-5 til så da skal jeg bygge fra en høyrestyrt c70 så begynner å kjenne ledningsnettene
    men kan det kanskje, hvor bor du ? jeg bor i valdres bygda er bagn

    OG forresten siden det pøsreiner og jeg må stå ute pga venter på deler til en mitshubishi (eller hvordan det skrives!) så får jeg ikke gjort så mye uten og bli forkjøla sm jeg vil sleppe


    NOEN der UTE? som har forslag til sikringsboks / eller hva man kan lage den av?? tenkte på stålplater men litt inspirasjon kan dere komme med beskrivelse bilde er velkommen !

  27. #74
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. mars 2012
    Sted
    Torpa / Snertingdal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Ser stortøft ut!

    Jasså, vællersing.. :P

  28. #75
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.702
    Antall takk

    Standard

    Dette blir rått
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

Side 3 av 20 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •