Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Er dette en Weber 32/36

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. sep. 2010
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard Er dette en Weber 32/36

    Kan noen si meg hvilken forgasser dette er? Er ihvertfall Weber. Kan det være 32/36?

    Når jeg kjøpte bilen var det ikke montert vacuumslange mellom gasser og vacuumklokke. Hvorfor?


  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2010
    Innlegg
    421
    Antall takk

    Standard

    Er ingen ekspert, men det ser for meg mere ut som en 36/36.

    Hvilken vakumklokke? Fordeler?

  3. #3

    Medlem siden
    06. juni 2010
    Sted
    Stjørdal
    VCCN medlemsnummer
    418
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Det er er Weber 36 Dcd forgasser som er avbildet.
    Volvo 240 GLE
    Volvo 855 2.0

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. sep. 2010
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Ja, ingen slange til fordeleren. Takk for svar!

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2010
    Innlegg
    421
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jtand Vis post
    Når jeg kjøpte bilen var det ikke montert vacuumslange mellom gasser og vacuumklokke. Hvorfor?
    Regner med at du veit hva vakum klokka gjør? Vakum styrt fortenning evt. senking av tenning eller begge deler viss det er to nippler.

    Kan slenge ut litt spekulasjoner om hvorfor.
    -At den fungerer bedre uten.
    F.eks pga. endra ting med motoren som kam aksel (forgasser er jo sikkert), topp osv.
    Som gjør at tennings kurven blir helt feil med vakum.
    -At den ikke har funka som den skal og lagd problemer.
    -At det bare har blitt glemt/skippa.

    Det du kan f.eks gjøre er å prøve å få lest av det innprega bosch nr på den så kan kanskje tenningskurve på sentrifugal og vakum skaffes så du kan teste med tennings lampe om den fungerer som den skal.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. nov. 2014
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard Weber 36/36 DCD vakuumnippel

    Hei, jeg prøver å blåse litt liv i denne tråden da jeg har en lignende situasjon.

    Jeg har en trimma B20 med Weber 36/36 hvor folka på verkstedet satt på en vakuumslange til fordeleren uten at de fikk det til å funke i forhold til forskyvning av tenningskurven. Jeg er i ferd med å installere elektronisk tenning og i den forbindelse ville jeg ha en litt tykkere vakuumslange.

    Spørsmålet mitt er: Er det hullet der vakuumslangen skal tres på forgasseren proppet hvis en ikke har slange på (det burde det vel være)??

    Hvis det er tilfelle har verkstedet bare tredd slangen utenpå proppen, da er det ikke rart hvis det ikke funker!



    Her var vakumslangen festet...
    Sist endret av finnis@finnis.no; 26/11/14 kl 07:29

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. feb. 2010
    VCCN medlemsnummer
    2497
    Innlegg
    123
    Antall takk

    Standard

    Ja er der vakumslangen skal. Skruen/pluggen må bort.

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. nov. 2014
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Najs! Verkstedstabbe:-) Da har den sikkert vært stengt originalt pga. at trimmingen ikke gikk overens med tenningskurven med vakuumforskyvning. Jeg får prøve meg med å ta ut skruen og justere tenningskurven selv med vakuum. Takk for svar!

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. april 2010
    Innlegg
    119
    Antall takk

    Standard

    Du må sjekke hvilken fordeler du har. Men KG trimming anbefaler ikke vacum på trimma B20 da tenningskurven blir for høy og stor fare for tenningsbank, så vidt jeg har forstått. Alu fordelerene er bedre. Men skal du ha ny tenning, er 123- fordelerene å anbefale. Da får du helt ny fordeler og ny tenningskurve som kan mappes.

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. nov. 2014
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Stemmer, jeg har akkurat kjøpt programmerbar 123-tune fordeler fra KG trimning:-) De har installert en fortenningskurve jeg kan gå ut i fra. Så vidt jeg kan forstå går det an å installere en bryter og veksle mellom to programmerte tenningskurver så man kan teste små endringer i praksis, det er så vekslende meninger på hvor mye fortenning b20 motoren skal ha...

    Jeg ser på bildet at det er en slange fra innsugsmanifolden til bremsekraft forsterker. Jeg har samme manifold, men ikke bremsekraft forsterker. Kunne det vært en ide å hatt en vakumslange fra manifolden til catchtank (med et inline filter) for å bedre veivhisventilasjon?

    Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik utvendig gjenget slangenippel som tåler varmen fra manifolden? Jeg går ut i fra det er det han på bildet har, jeg har bare en stor maskinskrue som tetter...

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. april 2010
    Innlegg
    119
    Antall takk

    Standard

    Tror bare jeg ville tettet den på innsuget. veivhusvent. skal bare slippe ut trykket som blir inne i veivhuset når olja blir varm.

Lignende tråder

  1. Weber forgassere
    By Zilas in forum Motor og gir
    Svar: 5
    Siste post: 21/01/12, 14:54
  2. Weber DCD
    By Buoyen in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 03/06/10, 09:05
  3. Weber gassere?
    By J-A-E in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 05/04/10, 16:10

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •