Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  215
Side 64 av 77 FørstFørst ... 14 54 62 63 64 65 66 74 ... SisteSiste
Viser resultater 1.576 til 1.600 av 1922

Tråd: Datasprut tråden!!

  1. #1576

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Og hvor er det ok og få tak i en slik kabel?
    Fant en mikrofonkabel med 3 ledere og skjerm i massevis. Da tok den i mot signalene riktig, men det er nok ikke rette kabeltypen å bruke...

    Prøvde oppsettet ditt ArneR men får ikke tomgangen over 700RPM. Har dog ikke gjort noe med tomgangsmotoren eller koblet på diode.
    Har 12* fortenning på tomgang, og det stemmer ved sjekk med tenningslampe.

    Ser dette greit ut?
    ergerg.jpg
    Sist endret av AleksanderK; 09/08/16 kl 00:51
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  2. #1577
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Må nok regne med at mine tall ikke funker 100% til ditt oppsett, men du kan forsøke å øke minimum dutycycle litt opp fra mine 36%. Du sier heller ikke noe om du har fylt inn base pwm map?
    Går motoren på tomgang om du klemmer slangen til tomgangsmotoren? Min er justert litt på lh2.4 måte med gasspjeldet til i overkant av 500rpm(?) med klemt slange, og tomgangen min er satt til 1050rpm, p.g.a. svak lading om jeg setter tomgangen lavere.

    Du kan ta utgangspunkt i mitt base pwm map, men merk at det er på langt nær ferdig. Når jeg starter motoren halvvarm så hopper tomgangen fra 800-1500 og stabiliserer seg når vanntemp nærmer seg 80*.

    idlebasepwm.jpg

    Det kan lønne seg å utnytte den store oppløsningen på turtallsskalaen til å hjelpe motoren å holde seg i gang med en linje på 100-200rpm under tomgangsturtall der du setter fortenningen noen grader høyere enn resten rundt 75kpa og nedover.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  3. #1578

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Må nok regne med at mine tall ikke funker 100% til ditt oppsett, men du kan forsøke å øke minimum dutycycle litt opp fra mine 36%. Du sier heller ikke noe om du har fylt inn base pwm map?
    Går motoren på tomgang om du klemmer slangen til tomgangsmotoren? Min er justert litt på lh2.4 måte med gasspjeldet til i overkant av 500rpm(?) med klemt slange, og tomgangen min er satt til 1050rpm, p.g.a. svak lading om jeg setter tomgangen lavere.

    Du kan ta utgangspunkt i mitt base pwm map, men merk at det er på langt nær ferdig. Når jeg starter motoren halvvarm så hopper tomgangen fra 800-1500 og stabiliserer seg når vanntemp nærmer seg 80*.

    idlebasepwm.jpg

    Det kan lønne seg å utnytte den store oppløsningen på turtallsskalaen til å hjelpe motoren å holde seg i gang med en linje på 100-200rpm under tomgangsturtall der du setter fortenningen noen grader høyere enn resten rundt 75kpa og nedover.
    Har nok ikke fyllt inn noe på base pwm map. Det er vel kanskje et kriterie for å få dette til å virke? Tenkte meg at den korrigerte selv etter Idle target speed RPM og C
    Har fyllt inn likt som ditt nå, og prøver senere i dag. At det er forskjell på dine behover og mine er jeg veldig klar over, og beregner å måtte finjustere på tallene.
    Skal også teste de tingene du nevner

    Takk for masse god hjelp! Dette hjelper meg veldig i riktig retning!
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  4. #1579
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Om det er et krav for at det skal funke vet jeg ikke, men om du tar deg tid til å fylle inn sånn ca. tall i base pwm map som gjør at tomgangen er 100-200 rpm over ønsket, så vil pid jobbe for å senke den til målet når du aktiverer den.
    Ingen årsak, satt selv i din situasjon for en stund siden så jeg vil gjerne hjelpe der jeg kan.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  5. #1580

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Ah, så du "mappet" tomgangen før du aktiverte PID Loop?
    Har fått den til å gå fint på tomgang, men ikke på det turtalet jeg vil. Har satt den til 1000RPM, men ligger på 800-850.

    Nytt spørsmål: Når du mapper, bør du gå etter TPS eller MAP-sensor når du mapper? Jeg begynte på TPS, men byttet til MAP i dag. Følte at den var vesentlig mye mer medgjørlig på MAP enn TPS.
    Aktiverte closed loop på lambda, og overførte en del verdier fra correction map slik at jeg fikk kjørt litt. Så på slutten at den aldri blir fornøyd med seg selv på instillingene, og jeg regner med at det er pga gasspjeldet forandrer seg når jeg gir gass, og derfor vil den prøve å korrigere for det.

    Hva er beste instilling for tenning? Har nå mellom 10 og 18 grader fortenning, men har ikke funne ut hva som er best. Leste på et honda-forum at man skal ha mer fortenning jo mer turtall man har, men også at man skal ha mindre fortenning når man har ladetrykk.

    Jeg har aldri mappet eller jobbet med datasprut før så alt dette er nytt for meg så hvis du har linker til noe nyttig lesestoff så er jeg veldig takknemlig
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  6. #1581
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Tja, det stemmer nok bra. Er en stund siden jeg hadde første oppstart og jobbet med tomgangsmappet nå.
    Beste er vel å bare få bilen til å gå normalt på tomgang ved å justere spjeldet så det står litt åpent og justere fortenning rundt tomgangsturtall for å holde den noen lunde stabil der. Mer fortenning=motoren jobber mer effektivt og vil øke turtallet og lavere fortenning=sløvere motor og turtallet synker.

    Når den går bra på tomgang med spjeldet åpent, stenger du spjeldet litt og mapper tomgangsmotor til å tilføre luften du nettopp tok bort.

    Jeg ble rådet til å kjøre MAP as load, da det gir en bedre indikasjon av hvilket luftbehov motoren har enn TPS med barometrisk korreksjon. Tror det egentlig ikke spiller så stor rolle, er betydelig enklere å få start og få bilen til å gå som nybegynner med TPS as load fant jeg ut. Men ettersom du skjønner mer av det så funker MAP as load veldig fint.

    Har du satt 20x14 lambda target map? Og bruker du manifold pressure compensation map? Det kan du nulle ut og heller øke main fuel map prosentvis. Når du skal begynne å kjøre så bør du bruke forsiktige bevegelser med høyrefoten, etterhvert vil du få brukbare tall å legge til i fuel map.

    Er vel veldig vanskelig å si hva som er rett fortenning, men rundt 10-12* på tomgang funker fint. Jeg har rundt 35* fra 3000 og opp på 100kpa linja, og senker fortenningen jo mer ladetrykk den får.

    Her står det greit forklart hva som skjer med forbrenningshastighet, og hvorfor du behøver mer eller mindre fortenning: http://www.innovatemotorsports.com/resources/myths.php

    Kan sende deg epostadressen min på pm, så kan du sende meg mappet ditt så skal jeg se på det. Så kan du få mitt og, da blir det lettere å se hva du kan fylle inn.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  7. #1582
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Anbefaler at du finner deg en benk som kan holde motor på turtall til å stå å mappe i, gull verdt
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  8. #1583
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Ehh, er i deep shit nå...

    Satte innsprøytning fra alternating til simultaneous. 2 squirt per cycle før og etterpå.

    Dysedriverene er paralellkoblet, så nå jobbet disse likt. Men det ble alt for lite bensin... Kjørte mappet til helt sinnssyke ve tall, men den stod bare og hunkla og gikk som en tresker og fikk ikke gitt den nokk....

    Sjekka bare att dyseutgangene er med, og dysene åpner når jeg tar test på bank 1 og 2 i å med de er parallelle. Prøvd å laste in originalinnstillingene jeg hadde, bare står å rister og puttrer på bensinmangel....

    Laste in softwear på boksen på nytt.. nehhh. Ikke veldig intressert, står bare å hoster som om den mister svinghjuls-signalet, men rpm på loggen ser greit ut i farta.

    Noen som er en ide om hva som kan foregå?

  9. #1584
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Viser bredbåndslambda veildig mager blanding? Når du gikk ned fra 2squirt alternating til 2squirts simultanous ble den faktiske leverte bensinmengden i dette tilfellet halvert.
    Derfor må altså enten hele VE tabellen fordobles, eller required fuel fordobles. Om man forutsetter at required fuel er rett beregnet, så er fordobling av VE det korrekte.
    2 squirts simultanous vil begrense maks leveringsmengde litt pga. en ekstra dødtid per syklus, så du kan kanskje vinne litt ekstra bensin på å gå ned til 1.

    Eller du kan ha vært borti en annen innstilling som roter til drivstoffkalkulasjonen.
    Prøv i såfall å gå tilbake til ett restorepoint fra når den gikk slik som den skulle, og forandre til 1squirt simultanous og fordoble VE mappen fra den.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  10. #1585
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Viser bredbåndslambda veildig mager blanding? Når du gikk ned fra 2squirt alternating til 2squirts simultanous ble den faktiske leverte bensinmengden i dette tilfellet halvert.
    Derfor må altså enten hele VE tabellen fordobles, eller required fuel fordobles. Om man forutsetter at required fuel er rett beregnet, så er fordobling av VE det korrekte.
    2 squirts simultanous vil begrense maks leveringsmengde litt pga. en ekstra dødtid per syklus, så du kan kanskje vinne litt ekstra bensin på å gå ned til 1.

    Eller du kan ha vært borti en annen innstilling som roter til drivstoffkalkulasjonen.
    Prøv i såfall å gå tilbake til ett restorepoint fra når den gikk slik som den skulle, og forandre til 1squirt simultanous og fordoble VE mappen fra den.
    Bredbåndslamdsa viser veldig mager. Prøvd 1 squirt også, men ga ikke resultater.

    Jeg oppdaterte til nyere versjon av kontrolleren, så laga nytt prosjekt og kopierte innstillinger. Men jeg skal laste inn den eldre utgaven igjen og prøve restorepoint.

    Men når jeg tenkte meg om hadde jeg jo litt lave VE tal, ikke spessielt men litt lave når jeg kjørte den når den fungerte. Med andre ord, det er ett annen ledd på vei til bensin leveransa som spiller meg ett puss i tilleg....
    Har jo kjørt dobbel blanding og fått normale VE tall

    Men skal prøve å laste restorepoint etter å ha lasta ned den eldre versjonen og se om den går igjenn. Får jeg til det skal Dysemotstand og 804 dysene kastes veggimellom! Så sette på høy ohm og se om simultaneous og 2 squirt funker.
    Sist endret av TomX95; 12/08/16 kl 20:47

  11. #1586
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Og husk å fordoble VE tabell når du har lastet inn restorepoint. Den skal være nesten som før når det et gjort. Ettersom dødtid sansynligvis ikke er helt rett, så vil den nok likevel trenge litt ommapping på tomgang og lav belastning.
    Regner med dere måler dødtid ved dysebytte
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  12. #1587
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AleksanderK Vis post
    Og hvor er det ok og få tak i en slik kabel?
    Fant en mikrofonkabel med 3 ledere og skjerm i massevis. Da tok den i mot signalene riktig, men det er nok ikke rette kabeltypen å bruke...

    Prøvde oppsettet ditt ArneR men får ikke tomgangen over 700RPM. Har dog ikke gjort noe med tomgangsmotoren eller koblet på diode.
    Har 12* fortenning på tomgang, og det stemmer ved sjekk med tenningslampe.

    Ser dette greit ut?
    ergerg.jpg
    Om mikrofonkabelen viser seg å ikke tåle livet i motorrom, så regner jeg med de fleste som forhandler datasprut kan skaffe skjermede ledninger beregnet for bil.
    Jeg bruker bestille fra Diyautotune.com samtidig med andre ting, om jeg trenger ekstra skjermet kabel.

    Og loggen synest jeg ser grei ut. Man ser tydelig kompresjonstaktene og de manglende tennene merket med blått.
    Sist endret av Truckdriver; 12/08/16 kl 20:59
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  13. #1588
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Og husk å fordoble VE tabell når du har lastet inn restorepoint. Den skal være nesten som før når det et gjort. Ettersom dødtid sansynligvis ikke er helt rett, så vil den nok likevel trenge litt ommapping på tomgang og lav belastning.
    Regner med dere måler dødtid ved dysebytte
    Nja.... trur ikke jeg vil doble dette mappet og ta det for god fisk... Er noe som spiller meg ett puss, ett veldig stort ett typen "blir snytt for halvparten av bensina jeg spør om"

    Disse tallene ser jo ganske reele ut.. og de er levert med dobbel mengde bensin...

    Må være noe humbug med kombo av microsquirt lavohmsdyser+ motstander..

  14. #1589
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    På topp var vel dysene tømt, så om du brukte VEAL så var vel de tallene over 100%DC?
    På lavere belastning vil ikke VE blir veldig kunstig høyt om den fordobles, med tanke på at required fuel og dødtid neppe er helt rett heller.
    Lavohmsdyser med motstand påvirker ivertfall dødtiden ja.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  15. #1590
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AleksanderK Vis post
    Og hvor er det ok og få tak i en slik kabel?
    Fant en mikrofonkabel med 3 ledere og skjerm i massevis. Da tok den i mot signalene riktig, men det er nok ikke rette kabeltypen å bruke...

    Prøvde oppsettet ditt ArneR men får ikke tomgangen over 700RPM. Har dog ikke gjort noe med tomgangsmotoren eller koblet på diode.
    Har 12* fortenning på tomgang, og det stemmer ved sjekk med tenningslampe.

    Ser dette greit ut?
    ergerg.jpg
    Løser de fleste støyproblemer som finnes, enste som er bedre enr ommentrent fiber... men fiber funker dårlig med en VR xD

    http://www.ebay.com/itm/Shielded-22A...-/111772125810
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  16. #1591
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Oppdaterte boksen, lasta inn innstillingene fra restore. Kasta på noen 558 dyser som fløyt rundt, laska formotstanden. Skreiv inn simultaneous 2 sqirt. Fyra så fint atte Men du hadde rett Truckdriver, måtte så å si dobble VE.

  17. Takk Truckdriver takket for denne posten
  18. #1592
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Har folk gode erfaringer med DTA S80 Pro ?

  19. #1593
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Har ikke akkurat noe negativt å si om det, men har ikke prøvd andre sprut heller da.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  20. #1594
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.320
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Har folk gode erfaringer med DTA S80 Pro ?
    Ett par stykker rundt her kjører DTAS80 PRO med stabile og pålitelige resultater.

    Jeg mener at det positive er at det er avansert, godt og lettmappet sprut med innebygde tenningsmoduler.
    Ulempen er, vel, var iallefall, ledningsnettet og komunikasjonskabelen.

  21. #1595
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ett par stykker rundt her kjører DTAS80 PRO med stabile og pålitelige resultater.

    Jeg mener at det positive er at det er avansert, godt og lettmappet sprut med innebygde tenningsmoduler.
    Ulempen er, vel, var iallefall, ledningsnettet og komunikasjonskabelen.
    Veldig mye
    ECU
    for penga er det også, har aldri prøvd pre-fabrikerte nett, men det har ikke vært noe problem med de jeg har laget selv i alle fall. Jeg har brukt "dynobox" kabelen når jeg har komunisert med
    ECU
    'n, og den har i alle fall for min del vært problemfri
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  22. #1596
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Har folk gode erfaringer med DTA S80 Pro ?
    Jepp, eneste jeg har å si på den er mangel på algoritme-basert (selv adapterende slik som originale Bosch M4.4 og nyere) styring av tomgang, CL lambda og boost, disse håndteres av PID-controllere i DTA, og er noe mer knotete å stille inn, dog funker veldig bra når man treffer
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  23. #1597
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.702
    Antall takk

    Standard

    Er vel litt å banne i kirka dette. Men kom over et nesten gratis electromotive tec 2(tror jeg) men mangler noen ting. Skulle hatt med en kontakt til PCen for dette. Pluss et koblingsskjema. Også kan man koble bredbandslambda på disse?
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  24. #1598
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    PC kanel så er det bare å kappe en std 9 pin seriellkabel. Disse skrus rett i rekkeklemmene. Det er pinn 2,3 og 5 som brukes av kabelen. Den takler ikke bredbåndslambda direkte og har svært få muligheter utover basic greier.

  25. #1599
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.702
    Antall takk

    Standard

    Blir jo bedre sprut etterhvert tenker jeg. Men må jo starte en plass ja skal se om jeg finner kabel. Vanlig COM kabel eller hva det heter? Ja får koble bredbandslambda kun på en måler da og følge med slikt
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  26. #1600
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Blir jo bedre sprut etterhvert tenker jeg. Men må jo starte en plass ja skal se om jeg finner kabel. Vanlig COM kabel eller hva det heter? Ja får koble bredbandslambda kun på en måler da og følge med slikt
    Jepp COM/RS-232/Serial Kjært barn mange navn osv
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  27. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
Side 64 av 77 FørstFørst ... 14 54 62 63 64 65 66 74 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •