Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  215
Side 24 av 77 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 34 74 ... SisteSiste
Viser resultater 576 til 600 av 1922

Tråd: Datasprut tråden!!

  1. #576
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Det blir brukt hallgiver per dags dato, dette fungerar for så vidt greit. Men eigaren vil ha meir kontroll på tenning, og ønsker å bruke COP. Har ingen erfaring med en coil pr syl., har kun brukt hallgivar så langt...
    Som du nemner vil det jo gå fint å koble samman 1-4 og 2-3. Skal sjå kva løysing vi skal gå for, skal studere alternativa litt meir.
    Mulig at vi bare fortsetter å bruker hallgivar, ser jo relativt orginalt ut også

  2. #577

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.336
    Antall takk

    Standard

    Hvordan er dette oppsettet for en standard b230ft? Mest for oppstart, siden ve må mappes uansett.

    Ve:


    Tenning:


    Lambda:
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  3. #578
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Med umodifisert forbenningskammer og 98 oktan ville jeg begynt med ca 36 grader på atmosfæretrykk og ca 4000rpm, og interpolert ned til tomgangstenning. Kankskje rundt 40 grader eller litt mer på motorbrems på samme turtall. I utgangspunget ganske lik en kurve som fordeler med vakum og sentrifugalvekter kan gi.
    Ikke for brå overgang til mye tenning rett over tomgangs turtall og belastning. Det kan føre til nykking i lave hastigheter, jaging på tomgang og vanskeligheter med å få bensin justert rett i samme område. Vidre opp på ladetrykk avhenger veldig av turbo, komp og kvalitet på drivstoff.
    VE mappen ser ganske grei ut som ett utgangspunget. Jeg vet ikke nøyaktig hvilken algoritmer sprutet ditt bruker for å regne om VE til PW. Avhenging av algoritmene involvert kan det være nødvending å legge på høyere VE på høyere trykk enn det du har nå, som ett utgangspungt.
    Jeg ville nok lagt meg på en lambda nærmere 0,8 om det er en motor som skal tåle å kjøre hard over lengre tid.
    0,81-0,82 på maks ladetrykk kanskje, og mellom 0,9 og 0,85 på lavere ladetrykk. Jeg bruker å følge med på hva motoren ser ut til å vil ha.

    Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Det blir brukt hallgiver per dags dato, dette fungerar for så vidt greit. Men eigaren vil ha meir kontroll på tenning, og ønsker å bruke COP. Har ingen erfaring med en coil pr syl., har kun brukt hallgivar så langt...
    Som du nemner vil det jo gå fint å koble samman 1-4 og 2-3. Skal sjå kva løysing vi skal gå for, skal studere alternativa litt meir.
    Mulig at vi bare fortsetter å bruker hallgivar, ser jo relativt orginalt ut også
    Ekte COP begrenser coilvalget svært. Veldig mye pga. plassproblemet og varmeproblemer. COP er coil montert rett på plugg.
    Coil montert nær plugg gjør utvalget litt større. Om man styrer klar orginale GM coiler og tilsvarende med svak og kort gnist.
    Måten som ofte er enklest og billigst for å oppnå sekvensiell og kraftig tenning er noe så merkelig som fordeler med oppgradert kraftig coil
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  4. Takk henrik940 takket for denne posten
  5. #579
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Med umodifisert forbenningskammer og 98 oktan ville jeg begynt med ca 36 grader på atmosfæretrykk og ca 4000rpm, og interpolert ned til tomgangstenning. Kankskje rundt 40 grader eller litt mer på motorbrems på samme turtall. I utgangspunget ganske lik en kurve som fordeler med vakum og sentrifugalvekter kan gi.
    Ikke for brå overgang til mye tenning rett over tomgangs turtall og belastning. Det kan føre til nykking i lave hastigheter, jaging på tomgang og vanskeligheter med å få bensin justert rett i samme område. Vidre opp på ladetrykk avhenger veldig av turbo, komp og kvalitet på drivstoff.
    VE mappen ser ganske grei ut som ett utgangspunget. Jeg vet ikke nøyaktig hvilken algoritmer sprutet ditt bruker for å regne om VE til PW. Avhenging av algoritmene involvert kan det være nødvending å legge på høyere VE på høyere trykk enn det du har nå, som ett utgangspungt.
    Jeg ville nok lagt meg på en lambda nærmere 0,8 om det er en motor som skal tåle å kjøre hard over lengre tid.
    0,81-0,82 på maks ladetrykk kanskje, og mellom 0,9 og 0,85 på lavere ladetrykk. Jeg bruker å følge med på hva motoren ser ut til å vil ha.


    Ekte COP begrenser coilvalget svært. Veldig mye pga. plassproblemet og varmeproblemer. COP er coil montert rett på plugg.
    Coil montert nær plugg gjør utvalget litt større. Om man styrer klar orginale GM coiler og tilsvarende med svak og kort gnist.
    Måten som ofte er enklest og billigst for å oppnå sekvensiell og kraftig tenning er noe så merkelig som fordeler med oppgradert kraftig coil
    Kommer an på hvor stabilt man vil ha tenningstidspunktet det... tiden spenningsbyggingen tar for å hoppe over rotor-gapet i tillegg til gapet på pluggen avhenger VELDIG mye av hvor ionisert lufta er blitt inni fordeleren, kan fort få 5 grader feil fra et værforhold til en annet... Hvis man bruker feks. 2 eller 4 stykk coiler ala originalen som coil pr. plug så får man noe som er kraftig og presist...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  6. #580
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Og til tross for teorier med begreper vanlige folk kanskje ikke forstår, så er det en løsning som har fungert helt fint i mange år, selv i biler med høy literytelse.
    Jeg har ikke påstått at en coil per sylinder ikke kan gi kraftig nok tenning. Men i praksis er det alt for mange som velger billige coiler som gir for dårlig gnist.
    I eksemplet som er nevnt over her vil det faktisk være en direkte nedgradering av tenningsanlegg i å gå over til COP, med de coilene som er tenkt brukt.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  7. Takk oar83, Njål Nilssen takket for denne posten
  8. #581
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Og til tross for teorier med begreper vanlige folk kanskje ikke forstår, så er det en løsning som har fungert helt fint i mange år, selv i biler med høy literytelse.
    Jeg har ikke påstått at en coil per sylinder ikke kan gi kraftig nok tenning. Men i praksis er det alt for mange som velger billige coiler som gir for dårlig gnist.
    I eksemplet som er nevnt over her vil det faktisk være en direkte nedgradering av tenningsanlegg i å gå over til COP, med de coilene som er tenkt brukt.
    COP er ikke helt å anbefale nei... spesielt ikke i Volvos rødmotorer som har en elendig brenn-kammer turbulens, det gjelder dessværre 16v'n også... Ting blir straks bede om man putter på ei tenning som bokstavelig talt lyser opp tilværelsen noe mer
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  9. #582
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Har lurt på noe sånt på V8ern min. Den har wasted spark(EDIS) orginalt, så om tenningsanlegg skal oppgraderes for bruk med E85, holder det nok ikke med bare en enkel løsning :(
    Det koster raskt 4sifrede beløp for bra tenning da.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  10. #583
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Har lurt på noe sånt på V8ern min. Den har wasted spark(EDIS) orginalt, så om tenningsanlegg skal oppgraderes for bruk med E85, holder det nok ikke med bare en enkel løsning :(
    Det koster raskt 4sifrede beløp for bra tenning da.
    Uten å snike den forbi tollen skulle jeg tro det koster ala 4k ABSOLUTT værdt det

    www.bluephoenixignition.com Eneste jeg vet om som selger morroa...

    Har du 2v amerika-åtter hadde den hatt godt av noen hakk eller tre i toppen også
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  11. #584
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Slett ikke ille pris om det stemmer
    Ikke 2v, men 4v modular, med en giftig slange i navnet på boksen den er plassert i
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  12. #585
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Slett ikke ille pris om det stemmer
    Ikke 2v, men 4v modular, med en giftig slange i navnet på boksen den er plassert i
    Noe så heftig som SVT forran slangen?

    Det jeg tenker på kan utføres på 4v også, om det er pentroof med squish-flater Både hakk og plasma skal utnyttes på 24v'n min samt at toppen får beholde god tumble til tross for økt fløde Har noen formeninger om at det bør bli helt OK.
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  13. #586
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Japp Selv om de nyere utgavene er sprekere.
    Det som er kjekt er at det trengs ikke mye mods inni motor for å passer 1000hk, om det er det man vil. Faktisk helt uten mods i topper og innsug er helt vanlig.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  14. #587
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Men ett lite spørsmål, har noen VE tall på en b230 16 ventiler vs en 530 som sugemotor? Hadde vært litt artig å sett fyllingsgrad i forhold til hverandre.

  15. #588
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Men ett lite spørsmål, har noen VE tall på en b230 16 ventiler vs en 530 som sugemotor? Hadde vært litt artig å sett fyllingsgrad i forhold til hverandre.
    Sammenligne originalt eller hva? Kam, korrekt porting, oppsettet (hvor bra delne jobber sammen osv) har ALT å si... både en 4v topp og en 2v topp kan fint ha alt mellom 60-130% VE på sug...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  16. #589
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Sammenligne originalt eller hva? Kam, korrekt porting, oppsettet (hvor bra delne jobber sammen osv) har ALT å si... både en 4v topp og en 2v topp kan fint ha alt mellom 60-130% VE på sug...
    Var snakk om orginal i begge tilfeller . Men hvordan i all verden kan en sugemotor ha over 100% Ve?

    Og en annen ting, er folk her inne som kan MS Så en forbruksmåler, men den brukte: dysse størelse, pulse-width, rpm og utveksling+ rulleomkrets(fungerer da bare i ett gir). Går det ikke ann å gjøre dette mye enklere med: dyse størelse, pulse-width, rpm og speedo sensor??
    Sist endret av TomX95; 18/05/13 kl 00:08

  17. #590
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Var snakk om orginal i begge tilfeller . Men hvordan i all verden kan en sugemotor ha over 100% Ve?
    100VE av atmosfæretrykket.. og rundt 25% pga nedbremsinga av gasshastigheten fra port til sylinder... og litt annet..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  18. Takk TomX95 takket for denne posten
  19. #591
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    100VE av atmosfæretrykket.. og rundt 25% pga nedbremsinga av gasshastigheten fra port til sylinder... og litt annet..
    Hjelper jo å sparke det igang med en trykkpuls i starten og et rimelig "vakuumert" brennkammer
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  20. #592
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Var snakk om orginal i begge tilfeller . Men hvordan i all verden kan en sugemotor ha over 100% Ve?

    Og en annen ting, er folk her inne som kan MS Så en forbruksmåler, men den brukte: dysse størelse, pulse-width, rpm og utveksling+ rulleomkrets(fungerer da bare i ett gir). Går det ikke ann å gjøre dette mye enklere med: dyse størelse, pulse-width, rpm og speedo sensor??
    Får jeg under 116% max VE på min blir jeg litt skuffa
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  21. #593
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Får jeg under 116% max VE på min blir jeg litt skuffa
    Men får å få dette til må man vell da være kjempenøye på lengde og areal på runnerene fra plenumet?
    Noen turtall må vell offres for dette? Når trykkpulsene stemmer på eks. 3000 kan vell dette bli riv ruskende galt ved eks. 1500 etc?

  22. #594
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Men får å få dette til må man vell da være kjempenøye på lengde og areal på runnerene fra plenumet?
    Noen turtall må vell offres for dette? Når trykkpulsene stemmer på eks. 3000 kan vell dette bli riv ruskende galt ved eks. 1500 etc?
    Alt er litt gi og ta uten at alle parameter er variable, men vil ikke si det er for ille. Skal brukes i en bruksbil tross alt Det er nogenlunde nøye men treffer man innafor en 2mm på diam. og 1cm på runnerlengden er det god kjangs. Det må seff stemme med resten av oppsettet, og da spiller eksos en mye større rolle enn det man skulle tro. Jeg for min del kunne sikkert henta noe mere på å legge både eksostuning or innsugstuning på samme flekken, men det gjør motoren veldig peaky, og ikke særlig brukende til noe

    Jeg har lagt all eksostuning og innsugstuning "180° forskjøvet" for å få en så myk og fin momentkurve som mulig. Rørdiameteren bestemmer i hovedsak hvor motoren funker best sammens med kam-egenskaper, lydtuninga eller "bølgeresonansen" bestemmer i all hovedsak hvilken vei kurven "lener" seg. Alle disse frekvensene har fordobblingsfreksvenser osv og de har jeg lagt slik at eksosen "drar" der innsugtuninga ikke "dytter" og vice-verca Så regeisteret blir nok ikke så ille, men kammene er i stor grad med på å bestemme det, de er relativt korte i durasjon ift. løft...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  23. #595
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Man må nesten jobbe aktivt for å få UNDER 100% i dag..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  24. #596
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Alt er litt gi og ta uten at alle parameter er variable, men vil ikke si det er for ille. Skal brukes i en bruksbil tross alt Det er nogenlunde nøye men treffer man innafor en 2mm på diam. og 1cm på runnerlengden er det god kjangs. Det må seff stemme med resten av oppsettet, og da spiller eksos en mye større rolle enn det man skulle tro. Jeg for min del kunne sikkert henta noe mere på å legge både eksostuning or innsugstuning på samme flekken, men det gjør motoren veldig peaky, og ikke særlig brukende til noe

    Jeg har lagt all eksostuning og innsugstuning "180° forskjøvet" for å få en så myk og fin momentkurve som mulig. Rørdiameteren bestemmer i hovedsak hvor motoren funker best sammens med kam-egenskaper, lydtuninga eller "bølgeresonansen" bestemmer i all hovedsak hvilken vei kurven "lener" seg. Alle disse frekvensene har fordobblingsfreksvenser osv og de har jeg lagt slik at eksosen "drar" der innsugtuninga ikke "dytter" og vice-verca Så regeisteret blir nok ikke så ille, men kammene er i stor grad med på å bestemme det, de er relativt korte i durasjon ift. løft...
    Hmm, blei litt klokere i dag a au Trur ikke jeg tørr tenke på hvordan du kommer fram til de rette talla

  25. #597
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Man må nesten jobbe aktivt for å få UNDER 100% i dag..
    Ikke med budsjett B230 uten noe som helst jobb på toppen og andre kammer enn Volvo sine... Alle 8v sugisene til Volvo har maks 200Nm på maks, det skulel bli ala noe rundt 87% VE SØPPEL
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  26. #598
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Hmm, blei litt klokere i dag a au Trur ikke jeg tørr tenke på hvordan du kommer fram til de rette talla
    Ganske enkelt, noen uker med eksperimentering i en PROFF motorsimulator, absolutt verdt hvert eneste øre. Fikk litt hjelp av Bjørn (SWR) til å sette inn parameter som vil være realistiske med den type innsugsport som vi driver å leker oss med om dagen
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  27. #599
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Ikke med budsjett B230 uten noe som helst jobb på toppen og andre kammer enn Volvo sine... Alle 8v sugisene til Volvo har maks 200Nm på maks, det skulel bli ala noe rundt 87% VE SØPPEL
    Sier kansje noe der Men helt i det blå, er en som porter 210 cfm på 530 toppen, og med denna tassen: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...e-modell-.html Og ett passlig grenrør må vell de au begynne å funke?

  28. #600
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Sier kansje noe der Men helt i det blå, er en som porter 210 cfm på 530 toppen
    Med en 46+mm ventil så er ikke det noe mas.. en får omtrent 190 på en std. ventil...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

Side 24 av 77 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 34 74 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •