Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Emissioner serv. erfordras

  1. #1
    Registrerte brukere iPaal sin avatar
    Medlem siden
    01. nov. 2011
    Sted
    Løten, Norway
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard Emissioner serv. erfordras

    Jeg har nylig kjøpt meg en Volvo S60 2001 2.0L Turbo. Kjempe fornøyd med bilen, men nylig kom det en feil på bilen. Emissioner serv. erfordras. Har lest meg frem til at dette har med avgass systemet å gjøre. Og her kan feilene være mange. Jeg har kjøpt meg et instrument for å lese og slette feilkoder. Jeg får opp feilkode 262A Long-term fuel trim. Har slettet feilen og kjørt videre. Merker ingen feil på bilen, men feilen kommer tilbake etter 5-6 mil. Finner ikke kjempe mye informasjon om Long-term fuel trim på nett. Er det noen her som kan fortelle meg hva feilen kan være? Lambda sensor kanskje?

  2. #2
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    mest sannsynlig lamda i front.
    har bilen rullet langt?

    lese av volvoer med universal utstyr er no good. får aldri riktig kode ut pga volvo bruker egne kodenavn. en skikkelig portable feilkodeleser er ppc. som kan kjøpes hos www.bsr-tuning.no
    har en selv og den fungerer utmerket

    lamda får du rimligst på www.fcpgroton.com
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  3. #3
    Registrerte brukere iPaal sin avatar
    Medlem siden
    01. nov. 2011
    Sted
    Løten, Norway
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Bilen har rullet 140 000 km.

    Har et instrument fra Autel som sies at skal fungere meget bra til Volvo. (endelig et instrument som fungerer på Volvo) sto det i overskriften. Koster 3000 kr her i norge. Men fullt mulig det ikke gjør det. Jeg ble kanskje lurt av teksten hehe

    Link til produsent.....er det bare søppel?

    Sjekket linken din på lambda. Gode priser der, men jeg får en pen rabatt hos Meca, så blir nok der jeg handler. Ut i fra siden du sendte link på har min bil også en bakre lamba. Stemmer det eller??? Jeg har eksos lekasje bak...kan det ha noen påvirkning på feilmeldingen? Har bestilt BSR eksos og monterer det så fort de får ut fingeren.
    Sist endret av iPaal; 13/11/11 kl 19:35

  4. #4
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    har desverre ingen erfaring me autel, ser ut som et seriøst firma, men universal feilkodelesere fungerer særdeles dårlig på nyere volvoer uansett merke. den var jo bra dyr og, du skulle heller lagt pengene i en dice box, og vida, volvo sitt verksted program og dice som er tilkoblingen mellom data og bil, der du får lest ut feilkoder og relaterte framgangs måter for å fikse feilkoder.

    jeg kjøpte fra aliexpress.com kina dice, flere her har kjøpt der ifra, og jeg er veldig fornøyd. og det kom på 1600kr. levert under ei veke.

    så og si alle biler etter 2000 har lamda i fram og bak katalysatoren, dette er for å se om katten gjør jobben sin. den fremste bruker å bli sotet ned med km og gi feil signal ut. den bakerste har derimot veldig lang levetid. 250 000km +.
    fremste er alt etter 80 000km bytte intervall. første symptom er økt drivstoff forbruk og bilen dør pittelitt i det du gir gass.

    kommer an på hvor du har lekkasje, alt etter katalysator har ingenting å si annen en bensinforbruk.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  5. #5
    Registrerte brukere iPaal sin avatar
    Medlem siden
    01. nov. 2011
    Sted
    Løten, Norway
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    har desverre ingen erfaring me autel, ser ut som et seriøst firma, men universal feilkodelesere fungerer særdeles dårlig på nyere volvoer uansett merke. den var jo bra dyr og, du skulle heller lagt pengene i en dice box, og vida, volvo sitt verksted program og dice som er tilkoblingen mellom data og bil, der du får lest ut feilkoder og relaterte framgangs måter for å fikse feilkoder.

    jeg kjøpte fra aliexpress.com kina dice, flere her har kjøpt der ifra, og jeg er veldig fornøyd. og det kom på 1600kr. levert under ei veke.

    så og si alle biler etter 2000 har lamda i fram og bak katalysatoren, dette er for å se om katten gjør jobben sin. den fremste bruker å bli sotet ned med km og gi feil signal ut. den bakerste har derimot veldig lang levetid. 250 000km +.
    fremste er alt etter 80 000km bytte intervall. første symptom er økt drivstoff forbruk og bilen dør pittelitt i det du gir gass.

    kommer an på hvor du har lekkasje, alt etter katalysator har ingenting å si annen en bensinforbruk.
    Takk for svar. :-) Jeg kjøpte mitt hos aliexpress.com faktisk. Betalte ikke mer enn 1000 kr inkl frakt. Men selges for 3000 kr i norge. Fikk de til å skrive 30$ på pakken, så slapp moms og toll. Først da jeg logget inn for å gi min karakter på handelen oppdaget jeg at de hadde Dice box. Skulle heller ha kjøpt den om jeg visste det. Vida fant jeg på nett, så det har jeg liggende.



    Sykt bra priser fra www.fcpgroton.com/ på alle mulige deler til Volvo. :-) Forstillingsdeler får man jo nesten gratis. Hvordan kommer man ut med toll og moms der? Er de villig til å skrive en lavere verdi på pakken?

    Håper BSR har satt på tilkobling til bakre lambda på eksosen sin da. :-) Kjedelig å måtte begynne å sveise på det selv.

  6. #6
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    bestilt komplett bsr eksos? hoho, heldigen
    jada, følger med forlengelse kabel på downpiper til bakre lamda.

    på dicen fikk jeg med 2011a også som jeg ikke har funnet på nett. kunn 2010 har jeg funnet. mulighetene er store med dice, kan aktivere alle mulige funksjoner for å teste å etc, endre enkelte innstilinger som varme på stoler og sånn, men software update er utelukket. beste volvo verktøyet!

    fcpgroton siden er helt fantastisk, gode priser, frakten er litt mer enn www.ipdusa.com,
    enkelte av gangene har de skrevet litt ned prisen, men ikke mye bare noen titalls dollar.
    jeg kjøpte to fjærbenslager der ifra, etter frakt og toll så ble det forsatt billigere enn ett på biltema som var 500 kr :P pluss det kom under ei uke!

    retur å sånn er de kjekke, aarnes her på forumet kjøpte en drivaksling, og denne passet ikke selv om de hadde bekreftet det, så de kjøpte en av ipd og sendte til han uten ekstra kostnader og han fikk beholde den som ikke passet, så jeg vil påstå de er supre!
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  7. #7
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.041
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av iPaal Vis post
    Bilen har rullet 140 000 km.

    Har et instrument fra Autel som sies at skal fungere meget bra til Volvo. (endelig et instrument som fungerer på Volvo) sto det i overskriften. Koster 3000 kr her i norge. Men fullt mulig det ikke gjør det. Jeg ble kanskje lurt av teksten hehe

    Link til produsent.....er det bare søppel?
    Kanskje du får solgt den på Finn eller QXL til en kjekk pris, da kan du kjøpe Dice istedenfor.

    Jeg sliter ennå litt med betjeningen av Vida, men det er kjekt å kunne sjekke alt selv og få ut forklaringer på feilmeldingene.

    Parametre er kjekt å kunne endre, spesielt for meg som kjøpte US-importert bil. Forrige eier hadde ikke gjort noe med visningene i
    DIM
    .
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  8. #8
    Registrerte brukere iPaal sin avatar
    Medlem siden
    01. nov. 2011
    Sted
    Løten, Norway
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    bestilt komplett bsr eksos? hoho, heldigen
    jada, følger med forlengelse kabel på downpiper til bakre lamda.

    på dicen fikk jeg med 2011a også som jeg ikke har funnet på nett. kunn 2010 har jeg funnet. mulighetene er store med dice, kan aktivere alle mulige funksjoner for å teste å etc, endre enkelte innstilinger som varme på stoler og sånn, men software update er utelukket. beste volvo verktøyet!

    fcpgroton siden er helt fantastisk, gode priser, frakten er litt mer enn www.ipdusa.com,
    enkelte av gangene har de skrevet litt ned prisen, men ikke mye bare noen titalls dollar.
    jeg kjøpte to fjærbenslager der ifra, etter frakt og toll så ble det forsatt billigere enn ett på biltema som var 500 kr :P pluss det kom under ei uke!

    retur å sånn er de kjekke, aarnes her på forumet kjøpte en drivaksling, og denne passet ikke selv om de hadde bekreftet det, så de kjøpte en av ipd og sendte til han uten ekstra kostnader og han fikk beholde den som ikke passet, så jeg vil påstå de er supre!
    Har bare bestilt fra Cat og ut forløpig. Sitter begge lamda senorene på downpipen?

    Har lest masse på nett nå etter mulig løsninger på feilen min. Ser ut til at det enten er lambda eller luftmassemåleren. Så får kanskje bestille begge deler først som sist. Begge deler er enkelt å skifte :-) Og jeg som hadde tenkt å kjøpe meg en BSR chip. Men nå blir nok de penge borte

  9. #9
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    begge lamdasondene sitter på downpipe, der katalysatoren også er. kjøp gjerne lmm og! slitedel det og.
    chip neste gang
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  10. #10
    Registrerte brukere iPaal sin avatar
    Medlem siden
    01. nov. 2011
    Sted
    Løten, Norway
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Ble byttet LMM på Volvo verksted i går. De hadde mest tro på den med feilkoden de fikk opp. Stakk egentlig bare innom for at de skulle sjekke feilkoden. De fikk samme feilkode som jeg fikk opp med mitt instrument :-) De satte inn en Bosch LMM. Kostet meg kun et par lapper, så da gjorde jeg det like gjerne på verksted selv om dette byttes på 5 minutter selv :-) Får håpe feilkoden ikke kommer tilbake nå :-)

  11. #11
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    får lmm rundt 700kr på www.fcpgroton.com
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  12. #12
    Registrerte brukere iPaal sin avatar
    Medlem siden
    01. nov. 2011
    Sted
    Løten, Norway
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    får lmm rundt 700kr på www.fcpgroton.com
    Jeg vet, men etter mange mail frem og tilbake mener de at de ikke har til min bil. B5204T5
    2001 Volvo S60 2.0 T BSR Steg 2

    1996 Volvo V40 1,7 (solgt)

    Østlie Servicesenter -------> Østlandets beste Volvo verksted.


    Bor du i nærheten og ønsker å lese/slette feilkoder? Send meg en PM.

Lignende tråder

  1. Dør ut ved kraftig akselerasjon, så service erfordras
    By ver in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 29
    Siste post: 17/12/11, 16:40
  2. Vexellåda, service erfordras
    By rodfre in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 13/02/11, 02:34
  3. Motorservice erfordras
    By svein in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 02/01/11, 01:33
  4. Motorsystem serv. erfordras?
    By volvoRsport in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 17
    Siste post: 23/10/10, 16:39
  5. Anti sladd - serv erfordras
    By evenruud in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 13
    Siste post: 21/10/10, 20:57

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •