Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: 740 tic diverse problemer

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. okt. 2011
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard 740 tic diverse problemer

    hei, kjøpte meg en for noen uker siden en 88 tic. med gåen topp pakning... var med å skrudde på denne pakninga en gang før... men når vi prøvde å lade mer en 0,6 så smalt pakninga på nytt... og det var greit men så målte vi toppen og den var 0,20mm skeiv.. assa en 20end dels milimeter skjev... og volvo sa at vi måtte regne med sånn skjevhet på en gammel topp... nå skal jeg sette på denne toppen igjen for å få den lettstartet... for sist gang tok vi på en lavkomp topp på høykomp system og da ble den veldig tungstartet noen ide hvorfor???

    og ang 531 toppen som er 0,20 skjev... er dette noe å sette på?

    og hvor kan jeg få tak i en 24V topp som vil passe på denne bilen da jeg skal bygge opp motor?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2010
    Sted
    Vormsund Nes på Romerike
    Innlegg
    824
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor ikke levere den på ett motorverksted og få toppen planet så er den jo like god igjen?????????????

  3. #3
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kris3223 Vis post
    hei, kjøpte meg en for noen uker siden en 88 tic. med gåen topp pakning... var med å skrudde på denne pakninga en gang før... men når vi prøvde å lade mer en 0,6 så smalt pakninga på nytt... og det var greit men så målte vi toppen og den var 0,20mm skeiv.. assa en 20end dels milimeter skjev... og volvo sa at vi måtte regne med sånn skjevhet på en gammel topp... nå skal jeg sette på denne toppen igjen for å få den lettstartet... for sist gang tok vi på en lavkomp topp på høykomp system og da ble den veldig tungstartet noen ide hvorfor???

    og ang 531 toppen som er 0,20 skjev... er dette noe å sette på?

    og hvor kan jeg få tak i en 24V topp som vil passe på denne bilen da jeg skal bygge opp motor?
    snakker du om å sette en 24v topp på en b230et nå? eller er det jeg som missforstår ?

  4. #4
    Registrerte brukere Audun sin avatar
    Medlem siden
    15. juli 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    624
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kris3223 Vis post

    og hvor kan jeg få tak i en 24V topp som vil passe på denne bilen da jeg skal bygge opp motor?

    Håper du mener 16V topp ?
    White smoke racing- Volvo 740 tic
    prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=15947

  5. #5
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Audun Vis post
    Håper du mener 16V topp ?
    Tror han mener det ja, skulle likt å sett b230 med 24v topp

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. okt. 2011
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    nei jeg mente 24v topp... går en tic her oppe med 24V veit ikke hvordan han har fått det til men kan hende jeg bare holder meg til 16V toppen blir uansett snart prosjekt tråd og bilder når jeg får på topp pakninga igjen... å finner ut hvorfor den smeller så ofte...

    har ca 230-250 hk på det oppsettet jeg har nå men smeller pakninga ved 0,5-0,6 bar ladning og forrige eier har hatt 1,5 bar ladetrykk og det vil jeg få å uten å blåse pakning

  7. #7
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kris3223 Vis post
    nei jeg mente 24v topp... går en tic her oppe med 24V veit ikke hvordan han har fått det til men kan hende jeg bare holder meg til 16V toppen blir uansett snart prosjekt tråd og bilder når jeg får på topp pakninga igjen... å finner ut hvorfor den smeller så ofte...

    har ca 230-250 hk på det oppsettet jeg har nå men smeller pakninga ved 0,5-0,6 bar ladning og forrige eier har hatt 1,5 bar ladetrykk og det vil jeg få å uten å blåse pakning
    Da er det nokk en 6er som står i den bilen ja blir bra trangt med 6 ventiler per syl...

    Plan toppen din, hvis den er skjeiv så hjelper det fint lite at du monterer en ny topp pakkning. Da kjører du en liten stund så rykern igjen, å da er det bare å skru av. Dt koster jo ikke noe å plane toppen din.

    Hva er det som er gjort med motoren siden du har fått ut 250 hk? da er det lh 2.2 du snakker om? hvis det er en org tic?

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. okt. 2011
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    nyborg: jeg har ikke mye peil på volvo så lh 2,2 sier meg ikke mye... jeg må sette meg inn i diverse saker da jeg har planer om å ha denne volvoen en stund og evt kjøpe meg flere menne det er større turbo, større dyser, chip. effektanlegg ++ har ikke gått over så mange deler enda men forrige eier sier at det er såpass med hester i den... må få gått over den når alt settes sammen igjen..., må bare få den til å starte å gå der den står for å finne meg en plass å sette den inn på åsså får vi se hva jeg gjør etter det... har 2, 531 topper den ene skal til planing... de tar 1000 kr for å plane den toppen såe ja... så må bare få det gjort fort... blir nok å få den grei, men er gjort en god del med den motoren... blir å gjøre bilen strøken er bare et par bulker å litt tec7 på sideskjørt å sånn som må til er en org hvit tic... så er jo vanskelig å holde strøken... men lager nok en prosjekt tråd ganske fort åsså får vi se hva som skjer videre...

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. okt. 2011
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    noen som vil forklare meg litt om volvo for eks hva lh 2,2 2,4 betyr også videre?

  10. #10
    Registrerte brukere Audun sin avatar
    Medlem siden
    15. juli 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    624
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kris3223 Vis post
    noen som vil forklare meg litt om volvo for eks hva lh 2,2 2,4 betyr også videre?
    Det er type motorstyring
    White smoke racing- Volvo 740 tic
    prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=15947

  11. #11
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Lh 2.2 er det motorstyringa som blir brukt i turbo motorene i 740 noen mod hadde lh 2.4
    Men lh 2.2 er et dålig alternativt når det kommer til chip. lh 2.4 har en engen besnisn å tennings hjærne som betyr at du kan chipe tenning å bensin. lh 2.2 har felles bensin å tennings hjærne.

    Så hvis du har en 740 turbo med 250 så er det mest sansynelig at du har lh 2.4, går sikker å få ut 250 med lh 2.2 men da er det ikke et brukbart oppsett. jeg har ikke hørt om en 740 som har vært i benken å benka ut 250 hester med lh 2.2
    ...

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. okt. 2011
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    har ikkje fått gjort nokka mn æ må ha pakning tell eksosen

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. okt. 2011
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    de andre pakningen får æ lagd av silikon pakning

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. aug. 2010
    Sted
    Valdres
    Innlegg
    176
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av nyborg Vis post
    Tror han mener det ja, skulle likt å sett b230 med 24v topp
    De kapper en 24v topp i bak kant , så ja det er fult mulig
    Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

  15. #15
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AndreasO Vis post
    De kapper en 24v topp i bak kant , så ja det er fult mulig
    ja, men da er det ikke en 24v topp lenger

    Da må det jo borres nye hull til topp bolter tilpasse andre kamer osv.

Lignende tråder

  1. Lys problemer speedo og lysbryter problemer
    By MortenØ in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 2
    Siste post: 24/07/11, 17:48
  2. litt diverse problemer 740 GLE
    By Voolvoo in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 01/03/11, 18:59
  3. diverse til 240
    By Mo3 in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 07/01/11, 13:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •