Har begynt å skje rare ting med dieselvarmeren i bilen tror jeg.

Det som er skjedd er at det plutselig begynner å ryke massivt fra høyre forhjul, akkurat som om hele bilen skal begynne å brenne. Er noe helt villt med røykutvikling fra den siden. Etter hva jeg har skjønt sitter dieselvarmeren på denne siden bak forhjulet.

Det som er rart er at dette kommer og går helt uten noe mønster. Varmeren virker som den skal, både manuelt og automatisk. Ryker ingenting ved oppstart eller noe, men plutselig begynner det å ryke. Det ryker også uavhengig av om varmeren står på eller ikke. Som regel begynner det å ryke uten at den står på.

Skjedde senest i sted da jeg kjørte tur-retur Gjøvik. Røyk ingenting da jeg startet bilen på morgenen, heller ingenting underveis før jeg stoppet på en bussholdeplass i Gjøvik for å se på kartet hvor jeg skulle. Da plutselig begynte det å ryke massivt da jeg stod på bussholdeplassen. Stoppet bilen, men alikevel fortsatte det å ryke. Det røk altså så kratfig at flere biler stoppet og lurte på om bilen hadde tatt fyr... Startet opp og kjørte til nærmeste bensinstasjon, og innen jeg kom frem hadde det gitt seg.... Lot bilen stå å gå på tomgang i noen minutter uten at det røk noe.. Har ikke skjedd etterpå, men vet at det har skjedd et par ganger i løpet av den siste uka.

Noen som vet hva dette skyldes?

Takker for alle svar.

Mvh Daniel V.