Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Spørsmål ang. clutch/utløserlager.

  1. #1
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Innlegg
    524
    Antall takk

    Standard Spørsmål ang. clutch/utløserlager.

    Heisann. Kommer med ett jævla dumt spørsmål nå :S Føler det er siste utvei.. haha. Har en 242 med fk motor som jeg har byttet clutch på.

    Når jeg trykker inn clutchen kan det begynne å rasle å bære seg, akkurat som utløserlageret er gåent, men har trodd det var kassa før, kassa tok kvelden og satt i ny nå, til en som er fin og tight(prøvekjørt i bilen jeg tok kassa fra(m46) inkl. utløserlageret som jeg ikke gadd å bytte, men den var jo fin. og laget heller ikke noe ulyder, så må være noe med clutch/trykkplate evnt svinghjul?:S

    Setter i kassa igjen, og samme raslinga kommer, + at clutchen er jævli hard og tar helt inne + at jeg måtte stramme wiren helt inn ellers ville den ikke ta i hele tatt nesten. Clutchen er ikke slitt, slurer ikke i det hele tatt når en drar på heller, så nå kommer det dummeste spørsmålet, kan jeg ha satt clutchen feil vei? Er det noen mulighet for det? Trodde ikke det var mulig jeg se, aldri vært no problem før, men en gang må jo være den første. haha
    Sist endret av alecxz; 17/11/10 kl 01:14

  2. #2
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Vet ikke om det er mulig eller ikke jeg, nen det kunne sikkert forklart lydene..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. juni 2010
    Sted
    skedsmo
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    er fint mulig da vill den bare gå å skrape på bolta/nagla har vært borti detta ¨på en ford curier å den oppførte seg litt sånn

  4. #4
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Har du husket å sette i lager inni veiva? Fk kommer orginalt med M90 boks og den har en stålhylse der. Da blir det det problemet du beskriver. Lyden forsvinner så fort man tar foten av clutchen. Skal ikke være mulig å sette lammellen feil vei om det er fjæret sentrum på den.

  5. Takk alecxz takket for denne posten
  6. #5
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Innlegg
    524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Har du husket å sette i lager inni veiva? Fk kommer orginalt med M90 boks og den har en stålhylse der. Da blir det det problemet du beskriver. Lyden forsvinner så fort man tar foten av clutchen. Skal ikke være mulig å sette lammellen feil vei om det er fjæret sentrum på den.
    Inni veiva? Hmm, flekka av dobbelmasse svinghjulet og skrudde på ett enkelmasse f svinghjul jeg. så ikke noe hylse heller :S hehe, så da er nok det problemet ja p hehe, får jeg kjøpt det lageret på volvo? Noen som har noe bilder evnt. så jeg skjønner litt mer :P hehe, får ikke skrudd av kassa før neste uke se ;/ Er en helt standard lamell og trykkplate fra en fk med m4x kasse. :P

  7. #6
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Midt i veiva sitter lageret med en låsering, du ser det med en gang. Selv om svinghjulet står på. Du får tak i det på volvo ja, husker ikke helt hva jeg ga sist, men det var ikke mange kronene..

    Du ser lageret i midten av veiva på motoren til venstre på bildet her:

    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  8. Takk alecxz takket for denne posten

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •