Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  22
Side 1 av 17 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 412

Tråd: Magnum - "RaceBussen"

  1. #1
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard Magnum - "RaceBussen"

    Får prøve å lage en tråd på dette forumet, å håpe den ikke blir borte..hehe

    Blir mye kopiering ol fra andre tråder + at har jo bygd på bilen en stund, så ting har forrandra seg litt over tid! Så det er MYYE bilder

    Bilen er en volvo 245 84mod GLT, men godkjent senka, 17" og turbomotor i vognkortet...

    Bilen nesten rett etter jeg fikk den, hvite blinklys rundt hele ogsånn, men ingen som kan si at senkesett er lavt:nono:




    Innvendig etter jeg hadde satt inn nytt luisi ratt også er det recaro seter


    Også var det motorrommet, Er en 89mod FT motor... Og det ser helt jævlig ut oppi der



    Kjørte med bilen litt, også røyk tenningshjernen pga jordingfeil, så da var det bare å røske ut det gamle nettetm'm


    Så da blei det sprut, Megasquirt IIv3 med edis fordeler løs tenning


    Endelig fått alle ledninger og sikringer på plass



    Men jeg fant ut at jeg ikke kunne kjøre sånn bilen så ut siden jeg jobber på karosseri verksted... Så da fant vi ut at vi måtte gjøre en "make over". Var selvfølgeli uten kamera den tiden:angry

    Men det blei gjort noen forrandringer, bla:
    -Clean bakluke
    -Fjernet dørhåndtak bak, sveise skjøt på c-stolpe, lufte gitter på baksjermen, antenne hull osv...
    -Støpte og sparkla på bross skjørter
    -Bross frontleppe(blir ikke bak, pga den ser helt FORJÆVLIG ut)
    -91mod frontrute
    -Så blei det kappa senkesett...Får det ikke lavt nok uten kapp

    Bilen blei lakkert i Lamborgini White Pearl og felgene i en egenkomponert farge, alà volvo safran gull

    Gjort alt selv med hjelp fra "gutta"(fint å ha gode kamerater)

    Bilen blei ferdig montert natt til lørdag, også var det rett på Sørlandstreffet, der fikk jeg 1-plass i Peoples Choise... Detta var jævlig morro

    Bilder fra det treffet:




    Interiøret på bilen måtte bli litt racing innspirert selvom det var en stæsj..hehe

    Det består av 4 momo bøtteseter, 7"tuch skjerm koblet til pc`n, luisi ratt
    "Det enkleste er ofte det beste"hehe


    Så blei det litt forandring på motoren og drivverk
    Blei en sellholm dogshift kasse med langt første gir

    Det blei også en orginal volvo lamell sperre som er shimset opp

    Ny intercooler kom også på plass


    Så var det dags for treff igjen, Eda treffet i sverige, her blei det en 4-plass i 200 klassen.
    Bilder derifra





    Da var det dags for bremsing på botne bil i holmestrand, kvelden før måtte vi justere og mappe litt


    Rasa selvfølgelig denne kvelden, og jeg SKULLE bremse dagen etter, så da blei det skruing om natta...
    Så når bilen gikk igjen, var det rett opp på rulla

    Bremsa 217hk med 0.8 i trykk med dårlig bensin og tennngsmapp med en orginal 530 topp som jeg måtte sette på:angry


    Måtte ha inn litt lyd og, hadde ett frontsystem liggende, men dårlig men plass til 6,5" i døra så da måtte vi bygge litt


    Har vært å handla litt deler igjen nå, etter noen timers svartjobbing..hehe
    Grenrør


    2plata tilton, ekstern wastegate og turbo


    Ett bilde av rævva på bilen, med gamle Jt eksosen, blei fornøyd med den cleane bakluka


    siden clutchen min var brukt opp og jeg skal kjøre litt på ruudskogen te mandag var det på tide og bytte clutch... Så da blei det bytte av kasse og, en getrag 262 er på vei inn



    clutchen, 2 skiva tilton


    adapter


    veivlager med foring i midten for å passe på getrag akselen


    kassa med adapter og volvo clutch hus


    spakstellet blir lagd:






    Måtte forlenge mellom akselen med front fra en m47 med hardy kobling


    kassa ferdig i bilen:




    Denne jobben var mere enn jeg hadde regnet med, tok mange timer..hehe

    ett bilde av litt røyk i langsvingen... blei vell ikke mer enn 10 runder eller no den dagen. men morro så lenge det varte...hehe




    En lite film snutt:hello:

    http://s30.photobucket.com/albums/c3...nt=11sept2.flv

    nå er motoren solgt og jeg har begynt å bygge ny

    Oppsettet på den blir:
    -b234 blokk (skal sendes te borring snart)
    -eagle stål H-råder
    -16v topp
    -Custom JE stempler, bestilles på mål fra VS-motor når jeg har fått borra blokka
    -Grenrørdelene er på vei fra sverige
    -Innsugsdelene skal snart bestilles
    -Siemens decca 820cc dyser
    -Garret T4 turbo
    -datasprut

    alt i bunndelene skal sendes for avbalansering for å få en jevnere og bedre gange
    +++ husker ikke alt i farta

    delene til motoren begynner å komme på plass

    det som står igjen å kjøpe til motor nå er:
    -wastegate
    -lager og pakninger
    -løpehjul og reg reim

    Blokka er ferdig fra borring
    Veivpartiet er henta fra avbalansering
    Stemplene er på vei

    Så skal begynne å bygge innsug, grenrør, bunnpanne, og motorfester nå straks...


    Får komme med en liten oppdatering av motor bygget mitt..

    Motoren skal straks ned i en "jordebil" for å få lagd motorfester, rør osv

    Grenrøret begynne å ta form, fant ut at jeg må forandre litt på røret fra syl 4 siden det er i veien for downpipen da jeg prøvde det i bilen til en kamerat.. Så skal få fiksa på det og hel sveisa det, er bare punkta nå først... Det skiller max 1,3 cm på alle røra, så får håpe det funker som jeg håper

    noen bilder:




















    innsugsdeler begynner å komme i boks






    disse er bestilt:


    skiver må jeg vente litt med til jeg får calipterne

    Coilover hylser og fjører forran er også bestilt, men dette tok litt tid pga ferie


    bilde av toppen:


    bremsene mine:
    wilwood 6 stempa superlite caliptere


    nye calipteren sammen med orginal skiva, trenger nok noe større 8)



    fikk ut det orginale røret i spindelen idag... så skal sandblåses og elokseres, men må vente med resten til fjørene kommer





    sveisa litt idag...











    idag fikk jeg fjærene, så fikk satt sammen beina og prøvemontert di...









    da er ny girkasse i hus... har solgt 262`n og kjøpt meg en getrag m51




    trur utvekslinga blir fin til leiking
    1st - 3. 99:1
    2nd - 2.58:1
    3rd - 1.77:1
    4th - 1.27:1
    5th - 1.00:1

    fikk tilpassa grenrøret litt til og prøve montert turbo`n... blei fornøyd med plasseringa







    da har jeg fått wastegaten i posten... men venter på en "god pakke" fra usa med go deler



    Sist endret av Magnum; 07/01/11 kl 20:17

  2. #2
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    fikk pakke fra summit idag: autometer målere, fuel cell og fester til den




    da har det kommet litt nye deler og jeg har tid til bilen igjen!

    så har begynt å ribbe den for å få inn bur og demper tårn bak! ledningsnettet blei også røska ut så det blir å bygge nytt el-anlegg til hele bilen!

    noen bilder:






    fått catchtankt til bensina


    prøve montert fuelcell, catchtank og doble bosch 044 pumper


    har skrapet asfalt matter, og kappa ut forsterkninger i gulvet og kappet ut gulvet, da fuel cellen skal felles ned! også fant jeg også litt rust jeg ikke viste om..hehe...så da var det bare å skjære litt







    har fått rivd ut dashbordet og div... skulle egentli "krympe" inn ledningsnettet til akkurat det jeg trang! men blei litt hissig så da røyk hele nettet til bilen ut..hehe.. så da får jeg lage ett nytt



    fått tak i bilstein dempere til forran, håper di passer i beina


    Var å henta bur hos pedersen her om dagen, så skal se om jeg får sveisa litt i ferien




    da kom jule gaven til bilen idag
    Ny alu cooler og alu radiator:




    også var jeg entur hos krb og hentet noen deler til en kamerat idag, så da blei det en v-band klemme på meg

  3. #3
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard Magnum - "RaceBussen"

    Tilpasset å sveiset bur, og fått det inn i bilen
    hele buret blir skrudd, slik at det kan demonteres osv:
















    buret blir bare laget fra hovedbøylen og frem nå i første om gang, må få laget dempertårn osv bak før jeg kan fortsette!
    Så da heiv vi inn dashbordet, lagde plate og satt inn målere:


















    plata skal lakkeres, alt skal prøvemonteres først...

    prøvde om jeg fikk plass til 335mm skiver og calipterne mine bak 17" hjula! gikk fint det




    Så nå er det dags å begynne på dempertårn, blir litt jobb for å få det til! er ikke helt sikker på åssen jeg skal gjøre alt ennå..hehe

    begynte på dempertårnene idag! har aldri lagd noe lignende, så må bare prøve meg frem litt! fikk iallefall målt ut hvor di skal stå og grovkappet slik at jeg fikk tredd ned demperen og sett litt! Får ikke gjort noe i helja, skal på tur med jobben, men håper på å få di klare iløpet av neste uke... eneste problemet er at jeg er litt usikker på hvor høye tårna skal være!















    nå er tårna sveisa inn i vangene og høyden blei bra trur jeg... har kappet opp endel i gulvet rundt tårna, pga rust! så det er den jobben jeg har forran meg nå + å lage plater rundt tårna osv

    her er iallefall masse bilder:


























    Sist endret av Magnum; 07/01/11 kl 20:15

  4. #4
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    buret ferdig bakover med kryss og belte feste! fikk også lagd den ene stiveren til demper tårna...
    Måtte hive inn den ene stolen og ett gammelt belte for å se hvordan det blei..hehe























    innfestnninga og ramma til fuel cellen på plass, har også fått begynt på bakplata og siste resten på buret! Hadde håpet og fått motoren inn i bilen i løpet av neste uke, for å få laget motorfester og sveiset ferdig grenrøret!

    Her er iallefall ett par bilder:







    Fikk begynt å lage ny bunnpanne idag, har bare litt sveising igjen imorra, så er den ferdig! Måtte bygge den om litt etterveis bare:


















    Motoren er løftet inn i bilen og hengt på grenrør og turbo, selvom det ikke er ferdig sveisa, men må se om jeg skal gjøre det om litt! Tenkte att jeg skulle lage så og si alt ferdig, også ta ut motor, montere og lakke den og motorrommet når alt annet er ferdig tilpasset og klart... blei litt gira med å ta bilder her om dagen, så er er iallefall noen:



















    Håndbrekk må man jo ha 8)


    Prøver en litt annen variant av motorfester, skal sveises om litt før di blir lakkert




    Fjørbeina forran fikk litt farge på seg + at di blei montert, mangler bare toppskålene og kanskje noen hjelpefjærer










    Fått bygd om litt på grenrøret og sveiset første del av downpipe





    Begynt med wastegaten










    Litt deler er også kommet på plass over en liten stund:

    Dobble slim vifter til cosworth radiatoren:


    Megasquirt II med extra koden, og loddet om til litt ekstra stæsj, som f.eks. lunchkontroll, shiftlight, viftestyring, 4bars map sensor, utganger for 4stk seperate coiler +++


    Rådene


    Elring skjærkant toppakning


    Spesialbestilte stempler








    synd at delene blir "borte" inni blokka


    Innsuget er nå ferdig tilpasset, mangler bare å få sveiset det sammen:






    Wastegaten har fått rør sammen med grenrøret:


    Div koblinger og slanger:


    Tilton pedalboks med tilton pumpe (di 2 andre er restet):




    Måtte "sette" på litt koblinger og se hvordan det kanskje blir baki:




    Også ett bilde av sånn motorrommet ser ut for tia:


    Fant også ut at det ikke går med xc90 bremseskivene, da felgene mine bygger ganske mye innover. Så etter leting fant jeg ut noen skiver fra bmw kunne passe! Så ista hentet jeg skivene. 325mm så str er jo passe og innpresset ser riktig ut! Så imorra skal jeg levere disse til en som skal borre opp nytt senter:


    Det meste av delene til motoren er nå ferdig tilpasset og lagd, så ista blei motoren løftet ut! Så nå skal den ikke inn igjen før motorromm er lakka og ferdig, og motoren er ferdig monter og lakkert
    Noen bilder:










    Har fått vasket ned å demontert alt i motorrommet, slik at det bare er å sveise igjen alt av hull og sparkle:


    Bakplate er modifisert, slik at den ser orginal ut på utsiden og rør på andre:




    Har også fått på forstilling osv, så ista blei bilen tatt ned fra bukkene den har stått på i 1 år. Må se litt hvordan ting blir og hvor god klaring det er til diverse ting osv (Er ikke helt den høyden bilen blir, bare satt ett sted).:










    PS. skal rydde nå, veit det er sjuuukt møkkete/rotete

    også ett bilde som jeg blir glad av 8)


    sveiset igjen alle hull og slipt ned alle sveisene:




    så er det sparkel:

    Håper å bli ferdig med sparklinga imorra, må få litt fortgang nå...våren kommer fort

    Di resterende bremsepumpene kom igår, så nå er det bare å få lagd fester til pedalboksen:


    Begynte også på "platene" på torpedoveggen ista, lager disse helt slette.(med unntak av der ratt akselen går) men gikk selvfølgelig tom for gass på sveise apperatet, så da blir det satt på vent til får ny gass..


    sparkle og slipe tar en stund når det er så mye kriker og kroker, men må bare bruke den tiden som det tar..hehe! Fikk lagd plate i torpedoveggen på passasjer siden, skapt asfalt matter, funnet litt rust og satt på beholderne til bremse og clutch pumpene.
    noen bilder fra idag:













    :evil: :evil:


    Mal til sidepanelene er ferdig lagd, og gulvet rundt/under fuelcellen begynner å bli slik jeg vil ha det. Og snart ferdig med å sveise igjen hull under der baksete var, pluss at det var reparert noe rust der før, som var dårig gjort, så måtte gjøre det om litt:













    Ps.beklager dårlig bildekvalitet, mobilen liker ikke når det er litt mørkt..hehe

    Pedalboks feste begynner å bli til


    Boksen på veggen, blir "litt" trangt




    Pedalene blir stående litt til venstre. dette er pga styrestaget! Så det må bare bli en vane,
    pluss at jeg skal flytte litt på gassen


    Måtte flytte reservoarene i motorommet høyere opp, likte best den første plasseringa! Men gikk ikke da beholderne må stå over pumpene


    Gulvet baki ferdig rust sveiset og sveiset igjen alt av hull, etc


    glassfiber sparkel der det er sveist mye


    vanlig sparkel for andre gang, bare dette blir slipt nå er gulvet der ferdig


    Plate på veggene baki (litt tilpassing igjen, også er det å få festet dem)




    fuelcell prøving




    (glemmer fotokamera hver dag, derfor er det bare mobil bilder, skal prøve å bli bedre)

    Gulvet forran tårna er ferdig:


    Glassfibersparkel bak:




    Måtte ha låser til bakluka:




    Glassfibersparkel er slipt:




    Vanlig sparkel slipt og lagt på litt til noen steder:




    Og begynt å lage ny front plate:


    Da er bilen lastet opp på hengeren på vei til jobben! Skal se om jeg får lakkert i helja:




    Har fått jobba masse fredag og idag, så rakk målet jeg satte med å få lakkert bilen og buret i helja! Blitt maaange timer! Takk til Frode for mye god hjelp...

    Dekker opp bilen og sliper den ned til fyller:





    Fyller lagt:




    Alle delene til buret og andre ting som skal være i felgenes farge er slipt å hengt opp i lakkboksen:



    blei trangt å sprøyte..hehe

    farge og klarlakk er på:


    Fyller`n blei slipt og bilen dytta inn i boksen igjen, deretter maskerte jeg opp det som skulle bli svart og lakkerte det:


    Så var det å dekke opp dette og begynne med lakken på resten

    Første strøk med bunnfarge:




    Så var det toppfarge, men ingen bilder fra det

    Deretter klarlakk:






    Satte den til tørking og når det var ferdig, rivde jeg av oppdekkinga:






    Måtte prøve 2 av staga ista, ser litt rart ut nå, men håper det blir bedre når jeg får inn resten av buret:




    Blir mye bilder her..hehe
    Begynt å sette inn buret, var greit nærvøs for å ødelegge noe..hehe:




    stag forran blei også lakkert:




    Ga den orginale "volvo plata" ett par strøk med klarlakk så den passa resten:


    Krysset ferdig i bilen, fyfaan å knot å få det inn:




    Ser litt bedre ut bakfra med resten av buret i og:






    Måtte få bilen hjem fra jobben i dette hælvetes snø været, så fikk lånt ett trekk... men det var litt lite til denne bilen..hehe:


    Også var bilen endelig hjemme igjen... kjekt med justerbare fjærbein forran, sånn at jeg slipper å ta av leppa for å komme på hengeren (så det er transport høyde på den nå):






    Måtte sette bilen ett annet sted en verkstedet, må ryddes før bilen kommer inn igjen:


    Lakkerte også catch tanken, så måtte se hvordan det blei med den i bilens farge og koblingene på plass:


    Frontplata prøvemonter for å se hvordan det kommer til å se ut:




    Bremseskivene mine er kommet fra borring, så nå er det snart dags for å lage noen braketter slik at jeg får di på bilen:


    Har satt på plass fuel cellen og satt inn catch tanken:
    (mangler litt skruer ennå men)




    Fikk også inn en skuffe rekke når jeg ryddet verkstedet, så nå er det litt system på ting:


    Har fått spons av do88 på slanger og rør til motorrommet! Var morro at noen firmaer setter pris på jobben man gjør og vil være med å sponse litt

    Har fått kittet og malt under bilen der det var sveiset, også har bakfangeren kommet på igjen! Gulvet forrover er også fikset litt på, så nå er det teppet som skal inn!
    Idag har jeg lagd braketter til bremse calipterne(trur bilen skal få nok bremser :lol: )












    og det blei god plass inni felgen




    Satte på nylakka travers og bærebruer +++ og nye powerflex foringer
    Seter har også kommet inn:




    Teppet er inne, og fått tilpasset brekket, så har jeg også begynt på en midtkonsoll,men den skal gjøres om litt før brytere ol. kommer på plass






    har lagd en midt konsoll til, men klarer ikke å bestemme meg for hvem av dem jeg skal bruke... noen som har innvendiger??:
    nr 1:


    nr.2:


    toppen og kompressorhuset er demonter for glassblåsing og plansliping av toppen samt sliping av ventiler:







  5. #5
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    her er ett bilde av midtkonsollen, med tape biter på..heh.. måtte se hvordan jeg skulle plassere bryterne og hvor mange jeg trengte:


    Da ligger toppen i glassblåsingskabinettet:


    Alt som ble glassblåst nå:






    Toppen klar for å sendes avgårde for litt plansliping, for å være 100% sikker på at den er rett:


    Har fått begynt litt med å legge opp nytt elektrisk anlegg forrige helg + at jeg fikk lakkert plata i dashbordet og midtkonsollen, og lagd hull i den(gjorde seg med svart ja):







    FIkk en pakke fra summit idag, med litt flere koblinger og slanger

    Så da var det bare å ta frem drillen:


    Grunnet der jeg boret slik at det ikke skulle ruste og deretter satte på bulkheadfittings:


    Kappet til slanger og fikk skrudd på koblingene (tok lang tid for å få det til ordenlig, mange blodige fingre):


    da var alt på plass:




    fikk også hentet toppen min fra plansliping:


    Fått gjort litt med motoren nå da. Begynte å slipe toppdekselet da jeg fant ut at det ene hjørnet forran var knekt, blei sånn passe forbanna da. Men vi prøvde å lime det med noe karosseri lim, og det ser ut som gikk bra

    Toppdekselet slipt:


    Deler i lakkboksen, og fått hatt på litt syregrunning:




    vanlig grunning:




    Base på toppdekselet, men her skal skrifta slipes ned så det blir blankt:


    Div deler ferdig:


    Blokka står ferdig lakkert:



    Sliper "gapet" i stempelringene:


    alle ringene ferdig og stemplene er klare for montering:



    Men rådene lå hjemme, så da kom di ikke lengere ned..hehe

    Toppen vaskes og blåses reint for spon og glassblåsersand:




    Ventiler slipt og satt på plass:


    Begynt å vaske og gjøre reint veiv partiet som er nyslipt og avbalansert:






    Har blitt ferdig med toppdekselet:




    blokka klar for montering:


    råder og stempler klare for å monteres sammen:


    da er delene klare for blokka:




    da var det montert:




    veiva er også på plass:


    studs og skjerkant pakning:






    toppen montert:




    måtte prøve toppdekselet:




    Midtkonsoll med brytere, mangler bare hovedstrømsbryter, bremse rattet og klistremerker, så er det ferdig


    Bilen er nå også flyttet ned i det andre verkstedet på bukken, så jeg kan få fikset det som skal gjøres under!


    Motor er også ferdig sammensatt. Skal bare lage fester til dynamo og servo nå, muligens bygge om grenrøret litt! Så er det dags for å få den ned i motorrommet! Gleder meg til det, bare denna armen ikke hadde vært opperert ops:

    kamdrev lakkert:


    bunnpannen, har ikke bilder av skvalpeplatene men:


    Triggersensoren:


    Kamdreva på plass:


    Måtte henge på grenrør og innsug for å se hvordan det blir :wink:




    Ferdig motor:


    Har faktisk skjedd litt her alikevell...
    Har fått hjelp av noen kompiser + at jeg prøver å få begynt å bruke armen litt

    Så her er motoren klar for å løftes inn:


    Motorrom klart for motor:


    Måtte dekke det til litt..hehe:


    Motoren i






    Måtte henge på delene å se om alt passet:



    Det gjorde selvfølgelig ikke det, hadde glemt å ha på det ene staget fra dempertårnet og inn til torpedoen. Og det kræsja det selvfølgelig med wastegaten, så den må senkes litt ops:


    Så her er hvordan det ser ut for øyeblikket:


    Ledningsnettet til hele bilen er ferdig, og alt funker :lol:

    Målet er å få ferdig bilen til sørlandstreffet den 6 juni, så jobber på spreng om dagen for å bli ferdig...

    Grenrøret og turbo ferdig montert med bandasje++, men gikk selvfølgelig tom for bandasje, så downpipen står igjen. Men kommer nok på i løpet av noen dager. Og eksosen håper jeg å få sveiset i helja.:


    Fått tilpasset alt av bensinslanger og siste sjekk på innsug før det blir lakkert:


    Har montert howe utløserlager og fått montert svinghjul, clutch og kasse:






    Innsug lakkert:


    Og måtte henge det på ista for å se:


    Forstillinga har blitt litt annerledes, men er ikke helt ferdig ennå, mangler litt deler bare! Bildene juger litt, er mere sving enn hva bildene sier:






    Men får å feire dagen som har blitt tilbrakt i verkstedet, så kan jeg bare si en ting

    IT`S ALIVE :hihi:


    oljekjøler og brakett til filter montert:


    fått bilen ned på hjula og fikk målt camberen, ca 3,5grader..hehe:


    Motorrommet sånn det ser ut nå:





    Har også fått hengt på dørene så nå begynner det å ligne på bil igjen :P





    Har ett sett til med masitaly felger som jeg skal lakke å ha som slurehjul, men trenger nok kanskje flere. Så jeg måtte se hvordan det kunne bli med noen andre hjul jeg hadde liggende å! Blir kanskje litt lite med 15" med får nesten bare prøve... Syns felgene er litt kule



    Fått gjort litt idag og, tar lang tid men trur det blir bra når det blir ferdig:

    Dørtrekka blir skrudd fast og prøve montert før lakkering. Blei ferdi med 2 stk idag:





    Har fått begynt på bremserør... Det lakk ett par steder igår, men regner med å få fiksa det:



    Fikk endelig beltene mine idag og... så nå begynner vogna snart å bli klar for banen



    Har også fått varmkjørt motoren idag, men det blei uten trykkrør, da jeg ikke har fått silikonslangene ennå. Og siden det har blitt spørsmål om film, så blei det iallefall en kort mobil film...



    Panseret tok i den låseplata jeg har laget så da var det bare en ting å gjøre..hehe:

    før:


    etter:


    justert panser og boret hull til panser låser:


    Har akkurat kommet hjem fra en lang kveld på jobben! Mye som skal gjøres før neste helg

    Baksiden på panser klar for fyller:


    Fremsiden hadde litt bulker som måtte tas


    Fylleren ferdig på panseret, så da er det bare en ting å gjøre imorra:


    Fikk også lagt på litt maling på sidepanelene og dørtrekka (bilde før maling da):


    Panser, grill, list og tauekroker lakkert og montert:




    Platene innvendig montert, syns det gjorde seg bra med svart i forhold til alu fargen








    Fikk pakke med silikonslanger fra DO88.se, (ett firma jeg annbefaler på det sterkste) så da fikk jeg lagd trykk rør... Den lille biten iallefall..hehe




    Så nå er det bare litt igjen, så er bilen klar for å stilles ut:




    Fikk vært på sørlands treffet om lørdag, fikk 2 plass i peoples choice

    Noen bilder fra treffet:







    Takk for Fine bilder JSB..
    Hvis noen andre har bilder, så bare send di til meg, eller legg di ut her...

    Tok noen bilder selv også, fra turen og:
    Litt vask kvelden før:




    Turen nedover:


    På plass i tvedestrand:






    Matpause på vei hjem:


    Har bestilt time til bremsing den 17 juli, så hvis alt går bra der (noe jeg er veeeldig spent på) så blir første ordentlige turen på volvoforum banetreffet den 19 juli! Kommer til å ta det litt rolig der å se hvordan ting funker!!

    Har også fått etterstrammet toppen, må det siden jeg kjører med studs! Det er jo litt jobb på 16v`n siden øvre del av toppen må av! Og siden jeg har flyttet motoren lengere tilbake i bilen, så måtte jeg slippe ned traversen for å få den av. så blei en liten jobb ut av hele greiene

    Øvre del av toppen av og klar for å etterstramme:


    Delene klare for å monteres igjen:


    Vurderer også å bytte felger. Fant ut at di jeg har nå så litt får "rolige" ut, så må ha noen andre trur jeg
    Så prøvemonterte noen andre, men di ble litt breie, så det blir nok ikke dem, siden jeg ikke skal gjøre noe med karossen utvendig nå, må nok finne noen andre:


    Ja, da var bilen bremset og ikke noe ras
    Ble en lang dag hos PBC Auto igår, var blitt en dobbel booking så det ble litt venting. Men Christer ordnet det på en kjempe bra måte. Så all tak til han.

    Resultatet ble 395hp og 482nm på hjula med 1.5 i ladetrykk :mrgreen: Da klarte ikke turbo`n mer. Siden det er en diesel turbo jeg har så er det litt liten kompressor del på den. Så blir nok en ny turbo etterhvert, men får prøve`n å se litt hvordan den er å kjøre nå først. Ble veldig fornøyd med resultatet siden alt er gjort selv, og lagd selv der det går ann... Var rimelig spennende å stå å se/høre på at bilen blir maksa helt ut..hehe! Trykte helt greit i brystet fra eksosen med 1.5 i trykk og 7000rpm

    Etter endt mapping blei jeg tvinga til noen piruetter, var vist en kvalitets skjekk, så nå veit jeg iallefall at den spinner 8)
    Sliter litt med å få filmen inn på data`n så bremsefilm kommer etterhvert! Så da blir det noen bilder nå istede:

















    Takk for bildene.. morro at noen hadde bilder av di 3/4 rundene jeg kjørte..hehe

    Dagen igår begynte veldig bra, etter å ha stått i kø enstund å var 3 bilen i køen som skulle utpå begynte den å gå på 2 syl. Tenkte kanskje den hadde blitt rå fra kø kjøringen og skjekka plugger osv osv.. Men hjalp ingenting. Etter endel feilsøking fant jeg ut at den ene ledningen på den ene coilen (syl 2&3) bare hang å dinglet, hadde ryki rett etter en lodding ops: !

    Så fikk noen kompiser til å ta med seg loddebolt slik at jeg fikk loddet det sammen igjen, men det tok jo sin tid før di kom, men bilen startet helt fint når delene var sammen igjen

    Så var det utpå banen da..hehe.. Fikk først en liten overaskalse da den dro løs på 2 gir utifra depo :lol: Alt virket helt fint med understell og styring, så tenkte at jeg måtte skrense litt utifra langsvingen. Men fy, det blei mye ratting og kåling for å ikke dra ut, den var heeel JÆVLI på styringa! SÅ fant ut at jeg bare skulle kjøre noen rolige runder for å se hvordan resten funket! Og rett fram syns jeg det funken bra, var jævli bra skyv i motoren. Men etter ett par runder så hørte jeg noen rare lyder så kjørte inn for å titte, eneste jeg fant var at jeg hadde bulket den ene forskjermen litt slik at den lå nede på hjulet. Men tørte ikke å kjøre noe mer tilfelle det var noe annet! Så nå er det bare å begynne å finne ut hva som var feil med styringa og skjekke over resten!

    Kunne iallefall kjøre opp på hengeren etter endt dag, fornøyd med det jeg..haha 8)

    Etter turen på rudskogen så ble det tatt en 4-hjuls kontroll. Det var ikke rart at bilen var rar å kjøre når den totale spissinga var nesten 12mm feil ops: Men nå er den riktig og bilen myye bedre å kjøre
    Takk til frode for hjelp med dette midt i ferien!




    Har ennå ikke fått di nye felgene mine. Han jeg kjøpte dem av i usa hadde plutselig ikke flere igjen på lager, så han måtte vente på at dem kom fra fabrikken. Men det er jo såpass lenge siden nå, at jeg burde snart ha dem her.
    Fikk låne en felg i helja som har samme dim. og ET som di jeg skal ha, og nesten samme design selvom di ikke er helt like:


    Må også få takke alle som stemte på bilen min på treffet i Kongsberg om helja.
    Gøy med premie

    Hadde prøveskilter på bilen den dagen og kjørte tur/retur siden det ikke var så langt. Dette var jævli morro, og bilen går bedre enn jeg hadde trudd! Merka det godt på veien for å si det sånn
    Men dagen ente ikke fult så bra, når jeg var nesten hjemme skjedde det noe merkelig. Virker som det ene ende-leddet har knekt/blitt bøyd av en eller annen grunn. Har ikke fått sett på dette ennå.
    Så dagen ente slik:


    Idag kom felgene. Ante ikke åssen farge det var, men den kunne vært finere.. Men samme det, di skal lakkes alikevell, må bare finne ut hva slags dekk dim og sånn jeg skal bruke og se om jeg må modifisere litt på karossen

    ett par bilder:








    Noen som klarer å gjette hva som har skjedd/hva slags del dette er?




    Har jobba litt med bilen den uka her, så humøret er litt bedre nå..
    Prøvde Rota hjula forran med 215.45.17, men det ble litt "høy" profil, så skal teste med både 225.40.17 og 215.40.17 for å se hva som blir mest allright, så blir det lakk på di!








    Har også tatt ut motoren, tenkte det var like greit, da får jeg fikset en olje svetting i bunnpanna også skjekka over resten, pluss at det nesten er lettere når alt rundt toppen må av uansett!

    Deler blir demontert


    Motor straks klar for å lempes ut


    Demontering begynt:


    Toppen er av og feilen syns ganske godt på syl 3. :shock: :shock: :shock:




    Er litt små skader på di andre syl. og, så får gå over alle, får se i helja når jeg tar ut ventilene åssen det har gått med ventil styringene.

    Men en ting som er veldig deilig, er at det ikke er anntydning på stemplene


    Da er nye ventiler handlet inn. standar dim, men i rustfritt med chrome shaft


    Litt forskjell enn di som sto på syl. 3! hehe




    Slipt ventilene og tester med veske for å se om di er tette


    Toppen klar for montering


    toppen er satt på å skrudd fast

    Grunnen til at det skjer litt lite her om dagen er at jeg har hendene fulle med en annen bil. Vet at en nissan ikke har noe her inne å gjøre men, siden motorvalget ble som det ble er det vell kanskje greit med ett bilde



    Hadde håpet å iallefall få testet den en liten tur til iår, å sett at alt var i orden. Men skal fikse div andre ting også så vi får se. Men alt skal være klar til neste år når den settes bort for vinteren...

    Har endelig klart å få filmen fra bremsinga inn på data`n men redigeringsprogrammet ville ikke ha det, så det er ett par klipp bare!





    også ett drag nedover langstetta på volvoforum treffet


    Da har jeg endelig fått lakka di nye hjula. Ble veldig fornøyd med resultatet, di passa bedre til bilen, og designet på felgene kom mer frem. Gleder meg til å få på noe gummi nå å få di på bilen

    Felgene slipt ned å grunnet:


    Farge og klarlakk er på:




    Felgene ferdig:


    Måtte henge på en felg på bilen

  6. Takk totoåførr takket for denne posten
  7. #6
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Gromt! denne skal vel til Gullprosjekter?

  8. #7
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Klart denne skal vere i Gullprosjekter, flyttar denne

    Magnum, fantastisk bil, men det har eg sagt før
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  9. #8
    Registrerte brukere VolvoJenta86 sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Segalstad, Oppland, Norway, Norway
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Dæven, her var det gjort ordentlig arbeid Veldig flott, og fortjener absolutt plassen i gullprosjekter
    *Born to cruise volvo*

  10. #9
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    sjalu på den bilen din, haha..

    er å forbli nr1...

    stå på videre
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Kolbu, Oppland
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    er meget rå denne bilen

  12. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Re
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    bilen din h har bare blitt helt sykt rå magnus gleder meg til og se den med nye felgene

  13. #12
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    991
    Antall takk

    Standard

    Hva har du kjøpt til bilen i julegave da?

  14. #13
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    hmmm... savna no bilder av det elektriske siden du har lagt alt nytt
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  15. #14
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Takk skal dere ha

    Volvo-Lars: Bilen har ikke vært snill iår, så blir dårlig med noe julegave Men mulig den får en "vår-gave" istede..haha

    Locked: Var litt ivrig når jeg hold på med det! Også er det meste lagd "på" bilen, så har ingen bilder av det faktisk..hehe

  16. #15
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Imponert over arbeidet ditt. Meget clean og grom vogn du har laga deg.

  17. #16
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Hoi!

    Ser du har slik Autometer-speedo. Holder den på antall kjørte kilometer etter den har mistet strømmen sin, eller nuller den seg ut om du kobler av batteriet en stund?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  18. #17
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Dette må vel være noe av det heftigste jeg har sett på lenge! Bra jobba!!

    Hva skjedde med den ventilen forresten? Kræsja i stempel?

  19. #18
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    spreng hylsa på innsugs kam knektes mener jeg..

  20. #19
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Thanks..

    joakim: Den holder på km ja

    8 stk ventiler som kræsjet ja, og har også funnet ut at ventil setene er skeve på både innsug og eksos, noe det har vært lenge... så får fikse dette, muligens porting og større ventiler og

  21. #20
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Begynnt å få tilbake arbeidsløsta igjen med andre ord? hehe
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  22. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Oppland
    Innlegg
    114
    Antall takk

    Standard

    Imponert over arbeidet ditt, fy faen så rått Dette skal følges med på

  23. #22
    Registrerte brukere mik4oj sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Har bare 2 ord: Sykt rått!

  24. #23
    Straydog sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nord-Norge
    VCCN medlemsnummer
    669
    Innlegg
    403
    Antall takk

    Standard

    Flere bilder!!!
    Har: 20 Kia e-Soul 64kWh | 10 XC70 2,4D AWD
    Hadde: 17 V90 D3 AWD | 08 XC70 D5 AWD | 04 XC70 D5 | 07 XC90 D5 | 04 V70 D5 | 91 940GL 2,3 | 05 S60R | 00 V70 2,5D | 07 XC70 D5 | 06 V70 2,0T | 97 850 T-5 | 86 740GLE | 93 240GL

  25. #24
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Helt utrolig !

    Du er fantastisk god til det du driver med!

  26. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Romedal
    Innlegg
    480
    Antall takk

    Standard

    for et fantastisk bygg du har gjort her. blir spennende og se denne i action på baner!
    denne vart sinsykt Rå!!! liker det du har gjort her 16V er Gromt..

    stå på videre...
    Volvo 240 Turbo prosjekt sommer bil. selges
    volvo 740 Turbo Prosjekt sommer bil
    volvo 850 2,0 turbo 180hk+- selges i deler evt hele bilen

Side 1 av 17 1 2 3 11 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •