Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  4
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 59

Tråd: Hvordan ordne signal til sub på orginal v70n spiller?

  1. #1
    Registrerte brukere Austli sin avatar
    Medlem siden
    02. aug. 2010
    Sted
    Trønderlag
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard Hvordan ordne signal til sub på orginal v70n spiller?

    Har veldig lyst på mere bass i min v70.
    Lurer på hvordan jeg tar ut signal til vanlig forsterker med HU-603.
    Noen som har peil?

    Takk for svar!

  2. #2
    Registrerte brukere GLTOslo sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Oslo, Ullevål. Opprinnelig fra Ørsta
    VCCN medlemsnummer
    702
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Gå for originalt ! HU-803 +PA200/300.

    Original sub. har egen forsterker integrert. Du henter signal fra diskanthøyttaler bak

  3. #3
    Registrerte brukere Austli sin avatar
    Medlem siden
    02. aug. 2010
    Sted
    Trønderlag
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GLTOslo Vis post
    Gå for originalt ! HU-803 +PA200/300.

    Original sub. har egen forsterker integrert. Du henter signal fra diskanthøyttaler bak
    Akkurat, men tenkte bare på å skaffe en liten sub i kasse med vanlig bilforsterker, hvilke ledninger og slikt trenger jeg får å få signalet fra diskanthøytaler og til bilforsterker?

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2011
    Sted
    Sørbøvåg, Sogn Og Fjordane, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    663
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GLTOslo Vis post
    Gå for originalt ! HU-803 +PA200/300.

    Original sub. har egen forsterker integrert. Du henter signal fra diskanthøyttaler bak
    er det slik å forstå at det ikkje går ann å koble orginal sub på HU- 603? har nettop kjøpt meg ein V70 D5 med den spelaren, spela bra men det manglar det siste lille...

  5. #5
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    når du sier orginal sub, mener du den som er til v70? passer den over? dette er da ukjent område for meg.

    jeg koblet bare opp en vanlig basskasse, og hentet signalet ut ifra vanlige signal kabel til original forsterkeren.

    du sier du har hu-603, kikk under passasjer sete fremme da ser du om du har high performance pakken med original forsterker. liten trekantet sak i i plastikk, lett å se om du tar stolen helt frem.

    å bruke høytaler signal til sub er jeg sterkt i mot, er kanskje av det kresne slaget, om du har en billig forsterker så vil subben låte elendig. da de innbygde delefiltrene ikke mestrer jobben helt. men om du kjøper en dyr forsterker som har disse high inputene så er det brukbart.

    den måten er bare å skøyte inn ett y ledd eller noe på ledningene som går til hattehylle høgtalerene.

    bare å kjøpe deg deg ett par meter med 1.5.mm2 høytaler kabel på biltema eller noe, kabel sko, hunn og hann. kabelsko tang.
    på forsterkerene følger det med en plugg du som du kobler signalet til fra høytalerene.



    her er baksiden på en hu-603
    nede heilt til høgre er signal ut til orginal forsterker. der kan du hente ut signal lett om du ikke har forsterker, jeg har plugg liggende til salgs som gjør signalene om til phono.
    Sist endret av Vatnehol; 20/10/11 kl 20:56
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  6. Takk Lord_Hatlem takket for denne posten
  7. #6
    Registrerte brukere Austli sin avatar
    Medlem siden
    02. aug. 2010
    Sted
    Trønderlag
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    når du sier orginal sub, mener du den som er til v70? passer den over? dette er da ukjent område for meg.

    jeg koblet bare opp en vanlig basskasse, og hentet signalet ut ifra vanlige signal kabel til original forsterkeren.

    du sier du har hu-603, kikk under passasjer sete fremme da ser du om du har high performance pakken med original forsterker. liten trekantet sak i i plastikk, lett å se om du tar stolen helt frem.

    å bruke høytaler signal til sub er jeg sterkt i mot, er kanskje av det kresne slaget, om du har en billig forsterker så vil subben låte elendig. da de innbygde delefiltrene ikke mestrer jobben helt. men om du kjøper en dyr forsterker som har disse high inputene så er det brukbart.

    den måten er bare å skøyte inn ett y ledd eller noe på ledningene som går til hattehylle høgtalerene.

    bare å kjøpe deg deg ett par meter med 1.5.mm2 høytaler kabel på biltema eller noe, kabel sko, hunn og hann. kabelsko tang.
    på forsterkerene følger det med en plugg du som du kobler signalet til fra høytalerene.



    her er baksiden på en hu-603
    nede heilt til høgre er signal ut til orginal forsterker. der kan du hente ut signal lett om du ikke har forsterker, jeg har plugg liggende til salgs som gjør signalene om til phono.
    Jeg har ikke pakken med orginal forsterker. Som sagt tenkte vanlig sub med vanlig bil forsterker og trenger bare å få ut signalene fra volvo spillern. Overgang over til phono? Det vil si en vanlig signalkabel det som kobles opp til cd spilleren istedet for å hente ut signal fra diskanthøytalerne?

  8. #7
    Registrerte brukere Sjakalen sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Drammen
    VCCN medlemsnummer
    337
    Innlegg
    1.440
    Antall takk

    Standard

    Finnes overganger: Sikkert samme som Vatnehol har.
    http://www.omnilam.com/cables.html

    2017 V60 T4 Savile grey R-Design (--- Link
    2003 V70 D5 - Ruby red pearl (--- Link
    X 2000 V70 2,4 (--- Link
    X 1988 740 GLE B230E (--- Link
    X 1985 245 B200K, X 1977 240 B19 --) B23

  9. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2011
    Sted
    Sørbøvåg, Sogn Og Fjordane, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    663
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    ahh ok, beklager vist dette sklei ut, eg er intresert i den orginale sube som kan skaffes til v70 vurdere fortløpande om eg skal skifte det eg har i bilen eg skal selge, el ikkje, Har fult Focal\Ground zero anlegg i den andre V70 en

  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2011
    Sted
    Sørbøvåg, Sogn Og Fjordane, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    663
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    når du sier orginal sub, mener du den som er til v70? passer den over? dette er da ukjent område for meg.

    jeg koblet bare opp en vanlig basskasse, og hentet signalet ut ifra vanlige signal kabel til original forsterkeren.

    du sier du har hu-603, kikk under passasjer sete fremme da ser du om du har high performance pakken med original forsterker. liten trekantet sak i i plastikk, lett å se om du tar stolen helt frem.

    å bruke høytaler signal til sub er jeg sterkt i mot, er kanskje av det kresne slaget, om du har en billig forsterker så vil subben låte elendig. da de innbygde delefiltrene ikke mestrer jobben helt. men om du kjøper en dyr forsterker som har disse high inputene så er det brukbart.

    den måten er bare å skøyte inn ett y ledd eller noe på ledningene som går til hattehylle høgtalerene.

    bare å kjøpe deg deg ett par meter med 1.5.mm2 høytaler kabel på biltema eller noe, kabel sko, hunn og hann. kabelsko tang.
    på forsterkerene følger det med en plugg du som du kobler signalet til fra høytalerene.



    her er baksiden på en hu-603
    nede heilt til høgre er signal ut til orginal forsterker. der kan du hente ut signal lett om du ikke har forsterker, jeg har plugg liggende til salgs som gjør signalene om til phono.
    ok det er jo ein grei måte å hente ut lyd me den overgangen,
    Det er ikkje slik at når ein setter inn den kabelen at lyden i orginalhøgtalarane forsvinner?
    det er so enkelt då at ein kan koble til feks ei Mono Blokk og ein sub so har me straks bedre lyd...

  11. #10
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    neida, lyden forblir der, og det er så enkelt

    men beste du kan gjøre, som er en fantastisk oppgradering, er å bytte til hu-803 og premium høytalerene, i forskjell fra 602 uten forsterker, til det er en helt annen verden, å du verden hvilken god lyd kvalitet premium systemet har. jeg har det, og bare montert i sub. da er alt komplett. premium har 8" i frem dørene, med 3" mellomtone, og 1" diskant. fem kvart i bak høytalerene, og 8" med 3" mellomtone i hattehylla. samt center høytaleren for dolby pro logic eller full stereo.

    du kan finne alt dette rimlig på www.bildelsbasen.se høgger database i sverige.
    Sist endret av Vatnehol; 20/10/11 kl 21:41
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  12. Takk GLTOslo takket for denne posten
  13. #11
    Registrerte brukere Austli sin avatar
    Medlem siden
    02. aug. 2010
    Sted
    Trønderlag
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    Selger kverneland eller mekonomen slik overgang?

  14. #12
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    jeg har kun funnet de på nett, og de på norske sidene har jeg ventet 3-4 måner på de. og jeg har noen til overs etter bluepower spilleren ble montert, pluss jeg fikk med bluepower uniten
    de ser ikke så crappy ut som den sjakalen fant, men er alla det samme med bedre kvalitet. jeg kan ordne deg bilder av de om det ønskes. selger de rimelig

    er her en av de jeg har, kjøpte på www.transmedia.no , der var vente tiden værst. ingen svar på email eller noe respons når jeg prøvde å kontakte de for å forhøre meg om hvor de ble av. plutselig en dag var de i postkassen flere måner etter. kjøpte to, en til t5 til frøkna og, og den var langt fra identisk til den første jeg fikk. så om de ble laget på forespørsel i en barnefabrikk i kina, eller forskjellige leverandører, den tanken har slått meg ofte. men du kan få kjøpe den som avbildet.
    Sist endret av Vatnehol; 20/10/11 kl 23:01
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  15. #13
    Registrerte brukere Austli sin avatar
    Medlem siden
    02. aug. 2010
    Sted
    Trønderlag
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    jeg har kun funnet de på nett, og de på norske sidene har jeg ventet 3-4 måner på de. og jeg har noen til overs etter bluepower spilleren ble montert, pluss jeg fikk med bluepower uniten
    de ser ikke så crappy ut som den sjakalen fant, men er alla det samme med bedre kvalitet. jeg kan ordne deg bilder av de om det ønskes. selger de rimelig

    er her en av de jeg har, kjøpte på www.transmedia.no , der var vente tiden værst. ingen svar på email eller noe respons når jeg prøvde å kontakte de for å forhøre meg om hvor de ble av. plutselig en dag var de i postkassen flere måner etter. kjøpte to, en til t5 til frøkna og, og den var langt fra identisk til den første jeg fikk. så om de ble laget på forespørsel i en barnefabrikk i kina, eller forskjellige leverandører, den tanken har slått meg ofte. men du kan få kjøpe den som avbildet.

    Det er 2 slike hull på 603, i den ene har jeg GROM audio adapter til tilkobling av ipod og usb, i det andre hullet der skal den kobles? Og så videre med vanlig signalkabel fra den til forsterkeren?

  16. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    Eg har HU-603 spiller uten ekstern forsterker i bilen min.
    I sommar var eg hjå tv-boden og kjøpte ein sub, signalledning og overgang ifra din til rca.
    Det er jo 2 utganger på HU-603, so det er jo ikkje problemer å koble til forsterker. (men er din, so du må ha overgang til rca)

  17. #15
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    grom uniten er koblet på aux/cd veksler din output.
    den andre er til den originale forsterkeren, siden du ikke har noe der av før så er det bare å koble i overgangen, og trykke i en signal kabel i den, og bak til forsterker

    signalene ut fra kabelen er fram venstre side, og høgre side, bak venstre side, og høre, samt remote kabel. remote må og på forsterker, den forteller til forsterker at den skal skru seg på når du starter hu'en.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  18. #16
    Registrerte brukere Austli sin avatar
    Medlem siden
    02. aug. 2010
    Sted
    Trønderlag
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    grom uniten er koblet på aux/cd veksler din output.
    den andre er til den originale forsterkeren, siden du ikke har noe der av før så er det bare å koble i overgangen, og trykke i en signal kabel i den, og bak til forsterker

    signalene ut fra kabelen er fram venstre side, og høgre side, bak venstre side, og høre, samt remote kabel. remote må og på forsterker, den forteller til forsterker at den skal skru seg på når du starter hu'en.
    Pris på den? Remoten har jeg brukt på baklysene før.
    Men ingen eget signal for sub på den kabelen?

  19. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    Du bruker front eller rear utgangen til forsterkeren.
    Trenger jo ikkje sub utgang for å få liv i suben.

    Har du fader mest på fronthøgtalerene, so bruk frontutgangen til sub.
    Dette er fordi at signalet til forsterkeren kan bli litt svakt for forsterkeren. (eg må ha gain omtrent på maks på min forsterker)

  20. #18
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.046
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke egen sub-utgang på HU-603, kun fire fulltoneutganger.

    Hvis du vil unngå mellomtone fra sub må enten forsterkeren eller høytaleren ha et innebygget sub-filter, eller du må lage/koble et lavpass-filter på inn eller utgangen fra forsterkeren. Vanlig delefrekvens for sub pleier vel å være under 80Hz?

    Det kan lønne seg å ha mulighet til å skifte fase på sub for å få den til å samspille best mulig med de originale høytalerne. Hvis det ikke er noe bryter for dette er den enkleste måten å teste dette å bytte om på + og - på høytalerterminalene under testingen. Hvis fasen er feil vil høytalerne motarbeide hverandre i bassen, men dette kan variere med plassering i bilen.
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  21. #19
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.046
    Antall takk

    Standard

    Har man et aktivt filter som dette kan man ta sub-signalet fra både fra høyre og venstre kanal samtidig. Utgangene fra filteret kan kobles sammen før forsterkeren slik at det blir et mono signal til sub.
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  22. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    Eg har enno ikkje sett ein forsterker uten filter, so det trengs ikkje meir duppeditter.
    Forsterkerene har inngang til både venstre og høgre kanal, so det trengs ikkje overgang til mono

  23. #21
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    +1 på todleif.

    stikk på bilextra eller noe, kjøp deg en sub pakke, og en starter pakke med ledninger. pluss overgangen fra meg, da har du akkurat det du trenger

    angående fase, så kjøre jeg alltid pluss på minus på subben, ikke på strøm kablene til forsterker, men på høytalerkablane! vet ikke hvor mye peiling du har det gir ikke like kraft, men subbene bruker å spille mye renere, og samt lukket kasse.
    spiller ingen rolle hvordan den er koblet i forhold til resten av bilene når den ligger avskilt i bagasje rommet på en volvo, det er jo samt ekstremt tett bak i der, med mindre du har v70
    Sist endret av Vatnehol; 21/10/11 kl 14:57
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  24. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2011
    Sted
    Sørbøvåg, Sogn Og Fjordane, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    663
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    jeg har kun funnet de på nett, og de på norske sidene har jeg ventet 3-4 måner på de. og jeg har noen til overs etter bluepower spilleren ble montert, pluss jeg fikk med bluepower uniten
    de ser ikke så crappy ut som den sjakalen fant, men er alla det samme med bedre kvalitet. jeg kan ordne deg bilder av de om det ønskes. selger de rimelig

    er her en av de jeg har, kjøpte på www.transmedia.no , der var vente tiden værst. ingen svar på email eller noe respons når jeg prøvde å kontakte de for å forhøre meg om hvor de ble av. plutselig en dag var de i postkassen flere måner etter. kjøpte to, en til t5 til frøkna og, og den var langt fra identisk til den første jeg fikk. så om de ble laget på forespørsel i en barnefabrikk i kina, eller forskjellige leverandører, den tanken har slått meg ofte. men du kan få kjøpe den som avbildet.
    Har du forsatt ein slik kontakt? er intreserti i ein slik ein...
    evnt kor masse skal du ha for den

  25. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    http://bilradiospes.no/m/shop/?produ...436&id=&vn=736

    Kjøp en slik, enken. billig å genial
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

  26. #24
    Registrerte brukere Austli sin avatar
    Medlem siden
    02. aug. 2010
    Sted
    Trønderlag
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wahl Vis post
    http://bilradiospes.no/m/shop/?produ...436&id=&vn=736

    Kjøp en slik, enken. billig å genial

    Har gjort det! Genial ja, så problem solved!

  27. Takk Wahl takket for denne posten
  28. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wahl Vis post
    http://bilradiospes.no/m/shop/?produ...436&id=&vn=736

    Kjøp en slik, enken. billig å genial
    Dette er for spillere som ikkje har linjeutgang. Med ein sånn får du nok ein del dårligare lydkvalitet enn å bruke signalledning ifra spillerens linjeutgang.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Hvordan få ut orginal høyttaler?
    By 93Henrikf in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 15
    Siste post: 15/09/11, 19:17
  2. Cd spiller vs. orginal spiller v70n
    By scorpion in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 22
    Siste post: 12/09/11, 00:33
  3. Hvordan bensin pumpe, orginal?uorginal?
    By gnilrE in forum Motor og gir
    Svar: 6
    Siste post: 10/01/11, 08:27
  4. Svar: 6
    Siste post: 17/12/10, 09:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •