Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Trenger litt tips ang kjøp v70

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Sted
    Gullaug
    Innlegg
    96
    Antall takk

    Standard Trenger litt tips ang kjøp v70

    Har en 2005 V70 2.0T 180 HK SUMMUM som jeg er litt sugen på å kjøpe. Men har også lyst på Diesel versjonen i 185 HP

    Den jeg har sett på, har alt utstyr uten om orginal navi. Så vet ikke om det er mye styr å ettermontere dette?

    Er ikke kjent med nye typen V70 og kjenner ikke til diesel utgaven heller.

    Så alle fordeler ulemper og tanker rundt dette tas imot :-)
    'Også hva man kan gjøre for å piffe opp vogna. Tenker da ikke på felger men annen oppgradering.

  2. #2
    Registrerte brukere Dalaræcing sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Brumunddal, Norway
    Innlegg
    394
    Antall takk

    Standard

    Hei, en sånn bil er jo en drøm å kjøre og utrolig god på langkjøring. Det spm om diesel og bensin er vel egentlig en liten vurdering som lommeboka di gjør diesel bilene bruker ikke så mye med en liten chip, og det gjør heller ikke bensin bilene. Men mest morro er det med bensin, spørs jo akkurat hva den skal brukes til. Jeg selv har den gamle D5 motoren med 163hk, og den fungerer knall. bra drag og går generelt veldig godt.

    Det med navi er vel ikke noe man begynner å etter montere hvis man ikke har så mye elektro erfaring, men Bilia gjør det sikkert, og da koster det der etter.

    Men lykke til med valget, generelt bra biler med noe dårlig forstilling og automat kasser.
    Når maiskorn dør, får de englevinger og blir til popcorn.

    ♫..♪..♫..♪..♫..♪..♫..♪..♫..♪.. ♫..♪..♫..♪*..♫

  3. #3
    Registrerte brukere Tom K sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    993
    Antall takk

    Standard

    jeg kjører min 03, 2,0T på godt under literen på ukependling Halden-Oslo, hvis jeg er lett på foten på flat mark så viser computeren 0,65 på mila, har stage1 fra BSR, som visstnok skal øke effekten fra 180 til 228hk,

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Sted
    Gullaug
    Innlegg
    96
    Antall takk

    Standard

    Da er lån i orden. Men man blir jo litt forvirret og usikker på valg av bil.

    Nå har jeg begynt å tenke på V50. Noen som har formening ang den bilen?

    Har en VOLVO V50 2.4i "Momentum",Navi,Xenon 185 Hp Diesel på handa i Tyskland. Denne bilen har vist alt utstyr største anlegget med surround og sub, navi med tv, skjermer i nakkestøttene etc etc.

    Pris ferdig fortollet inn på kaia i Drammen er 185 000.-

    Km 150 000. Men har aldri vært borti denne V50 før. Har skjønt at den utgaven jeg ser på er spesiell i Norge både med hensyn til motor og utstyr.

    Så kom med innspill :-)

  5. #5
    Registrerte brukere GLTOslo sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Oslo, Ullevål. Opprinnelig fra Ørsta
    VCCN medlemsnummer
    702
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Danvik Vis post
    Da er lån i orden. Men man blir jo litt forvirret og usikker på valg av bil.

    Nå har jeg begynt å tenke på V50. Noen som har formening ang den bilen?

    Har en VOLVO V50 2.4i "Momentum",Navi,Xenon 185 Hp Diesel på handa i Tyskland. Denne bilen har vist alt utstyr største anlegget med surround og sub, navi med tv, skjermer i nakkestøttene etc etc.

    Pris ferdig fortollet inn på kaia i Drammen er 185 000.-

    Km 150 000. Men har aldri vært borti denne V50 før. Har skjønt at den utgaven jeg ser på er spesiell i Norge både med hensyn til motor og utstyr.

    Så kom med innspill :-)
    Foreslå at du begynner med prøvekjøring. Ikkje mykje som minnar om Volvo i en V50

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2011
    Sted
    Vestby, Norway
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Cool V70...

    har vært en lykkelig eier av en V70, 05,2.0T SUMMUM i 6 mnd og er meget godt fornøyd!!! alt fra små kjøring, til lange ferieturer til daglig kjøring til jobb så er denne bilen knall bra. nydelige seter, (bedre enn mercedes og BMW), bruker ikke alt for mye drivstoff (kjører pent), si 0.8 pr mil, jeg har automat, hvis du går for en slik bil, sjekk ut om det er utført service på automatkassen, skiftet klosser / skiver, sjekk forstilling etc....

    spør du meg, finnes det ikke en vakkrere bil ....
    Volvo V70 2005 2.0T

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. sep. 2011
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Hei! jeg har kjørt 2001 V70 2,4 140hk i drosje 2002-2003 så en 2, begge med 2004 V70 d5awd, begge med aut kasse. 2001 modellen hadde store problemer med forstilling og oppheng samt autkasse....2004 d5 awd hadde ingen forstillingsproblemer men autkassen hadde noen feilskjer, den var ikke byttet enda med 200000km på hjul. kjøpte selv en ny 2007 2,4 d 126 hk, kjørte feilfritt 100000km, skal denne bli sprek tune den til 180hk, men pass på clutchen......men poenterer at 2,5T(2,4T) motoren er en særs nydelig motor, som kan tunes til 300 hk.....er du ikke redd forbruket sats på denne....

Lignende tråder

  1. Trenger hjelp angående kjøp av bil
    By Volvo Andreas in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 08/06/11, 18:42
  2. Trenger tips til å freshe opp 940 stv !
    By Jørni in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 03/05/11, 19:28
  3. B234F+T. Trenger tips.
    By Feiltenning in forum Motor og gir
    Svar: 68
    Siste post: 06/02/11, 16:23
  4. XC90 tips ved kjøp
    By Frydenberg in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 7
    Siste post: 21/12/10, 20:00

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •