Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Vs: 960 1995

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    450
    Antall takk

    Standard Vs: 960 1995

    Vurderer å selge min 1995' 960.

    Info om bilen
    • 311500 Km (men ser ikke sånn ut!)
    • Automatisk Klimakontroll
    • El vinduer
    • El speil
    • Cruisecontrol
    • Nye(!) dørpaneler
    • Nivomat
    • Sportsunderstell fremme
    • Hengerfeste
    • Volvo Guard II alarm m. sentrallås selvsagt
    • El. antenne bak
    • Nye blinklys i fjor
    • Led i skiltlys, parklys, noen led i interiør (hvite leds)







    Bilen har veldig fint karrosseri, både mtp. alder og KM-stand.
    Motoren trekker fint og jevnt.

    Det er bare en feilkode på motoren og det er EGR. (jeg mistenker egr røret er kokset(?). Den gikk dog. gjennom uten problemer på EU.

    Jeg måtte bytte kyllingbein på ene siden, men byttet begge sider (org volvo stag). På forrige eu, måtte jeg bytte parkbremsvaier og sko og byttet i den anledning alt av bremser bak.

    Av feil på bilen, er det to ting jeg vet om:
    Som nevnt, egr feilkoden (som ikke var utslagsgivende på eu).
    Ellers er det noe med elvinduet h.s.b.. Forrige eier sa at han hadde sjekket det og at det bare var en defekt jording. Jeg har ikke gjort noe med dette, da jeg "aldri" har noen i baksetet.

    Ellers kjører bilen fint, den akser greit.. cruisecontrol, klimakontroll, m.m. fungerer.

    Bilen er ganske pen egentlig, men frontfangeren er flasset. Mangler ellers tåkelys i frontfangeren.

    Jeg vurderer å selge denne, samt selge en twin turbo motor som jeg har fått aksept fra vegvesenet for ombygging:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=29240

    Den skal bare være å slenge nedi, få mekket trykkrør, mappet og så godkjenne. (må selvsagt lage downpipe også).


    interiøret glemte jeg å skrive om:
    Farger:
    * Grått
    * Imitert tre limt utenpå dash (er vel bare å flekke av for de som vil)
    * Grå seter (stoff) med noe mønster i midten, bla.a. blått.

    Stand på interiør:
    Ser meget bra ut! (skal ta noen bilder)



  2. #2

  3. #3
    Registrerte brukere Friksen sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Innlegg
    238
    Antall takk

    Standard

    2.5L ? Pris?

  4. #4
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.930
    Antall takk

    Standard

    om jeg får lov å spørre, hvorfor ikke sette i motor å gjøre klart? Godkjenne den med twinturbo mener jeg. Må da få en god slump med penger for den bilen der da?

  5. #5
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.930
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Friksen Vis post
    Hmm og hvorfor steller ikke du opp 850en med t5`en? Neida..sorry offtopic
    skulle dette liksom være et "smekk" tilbake på meg mr. Friksen ?? Bare fordi jeg lurte på om det ikke var mer å tjene på å selge komplett ferdig?
    Isåfall, en 960 twinturbo er nok mye mer salgbart enn en gammal 850 T5, nei, GLT med ettermontert T5. Tjener ikke noe på å godkjenne den bilen, bare mer arbeid, så da får heller neste eier ta den delen. På en måte lettere å selge slik den er nå med tanke på at folk kan kjøpe som delebil for å bruke godbitene, eller ta bryet med å sende inn søknad, ta 4 hjulskontroll å hive på nye dekk, å inn å vise bilen. 850 er det ikke så stort marked for. orginale 850 T5 flyter det av på nettet. men norsk 960 twinturbo/godkjennelse for dette? Dette er den eneste jeg vet om. vanskelig å skaffe. Må igrunn bygge selv nesten om man skal ha

    Så kanskje du nå får et litt mer innblikk i hva jeg mente med min kommentar? Mitt spørsmål var overhode ikke ment som noen spydig kommentar/drittslang, men egentlig et lite spørsmål på om det ikke var lurere å selge komplett da selger selv skriver at det bare er å stappe i!

    Men kommentaren du kom med her, tar jeg som spydig.


    Men nok Offtopic. Skulle det være noe mer Friksen så får du sende PM! Så tar vi det derfra vi!


    Olavxxx: Lykke til med salget Synd du skal selge :( Gjort mye arbeid i dette..

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    450
    Antall takk

    Standard

    Hei, som du ser, er jo bilen og motoren bra utgangspunkt.
    Når ting tar såpass lang tid som det har tatt nå, har jeg litt lyst på en annen bil :-P Stasjonsvogn, muligens en v70awd med turbo :-)

    Men, om jeg ikke får "rett" pris, så blir det nok til at motoren kommer i ja..
    Det er ingen finanskrise som er grunnen, det er faktisk ironisk nok tvert i mot..

    Man skulle jo tro at når man ikke hadde finanskrise, gikk motivasjonen i taket, men samtidig tenker jeg: De pengene jeg bruker på XXX kunne jeg brukt på YYY.

    Jeg har to biler jeg "slever" litt på nå, en grevling (volvo det også), samt en stasjonsvogn :-P Men jeg tør ikke kjøpe ny bil før gamle er solgt, pga. jeg vil ikke sitte med to forsikringer++.

    Så, ja.. Det var grunnen :-P Om jeg ikke får solgt den for en ok pris (iht. stand), så blir det nok å få nedi motoren ja.

    Ellers er bilen 2.5 ja, den nye motoren er 3 liter twin turbo. Aksept fra vegvesenet er på plass for ombygging, så det er i praksis bare å lempe nedi, få mappet (turbocenter stockholm kan faktisk mappe om m1.8 også!), få tatt effektmåling og så vise den. (pluss bygge trykkrør og downpipe). Dyser må vel handles også, men ellers skal vel alt være på plass (ekskl intercooler, når jeg tenker meg om).

    Pris? Jeg tenker dette bør være greit:
    Bil: 60K
    Felger: Vil helst beholde de selv :P De er jo så vidt kjørt på, strøkne 19" m nye dekk. Men alt er vel til salgs for den rette prisen.
    Motor: 20k ekskl styring, men kan sikkert lage en pakkepris om man kjøper motor + bil
    Motorstyring, bblambda, knocksensems, lc1++: 5000 om det selges med motoren. Dette vil jeg ikke selge før ev motor er solgt. Styringen er bygget inn i m1.8 boks.

    ps. jeg har også "overhalingssett" m ny vannpumpe, reimer, spennruller, hydr. strammer, simmerringer++.

    ps. de nye dørpanelene har bare vært montert i en uke nå, de var helt nye/ubrukte når de ble montert. (nypris er vel 10.000 eller noe)
    Sist endret av olavxxx; 30/08/11 kl 07:30

Lignende tråder

  1. Til salgs. T5R 1995/96
    By jsdamås in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 2
    Siste post: 16/04/11, 07:23
  2. Autotech`s 1995 940 LT
    By Autotech in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 44
    Siste post: 09/04/11, 11:01
  3. 1995 Volvo 850 T5
    By TomR in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 5
    Siste post: 29/06/10, 23:37

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •