Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 30

Tråd: 558 dyser?

  1. #1
    Registrerte brukere kjellt sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    1.305
    Antall takk

    Standard 558 dyser?

    Skal nå jazze opp 940`n litt...
    Og må vel få bytta dyser, fått høre at 558 dysene skal være bra?
    Hvor får jeg kjøpte disse?
    Noen som har?

    Skal kjøre på 0.9 - 1 bar
    Og har kjøpt Justerbar BTR som blir justert hos GikTurbo..

    Forskjell på 558 dyser og R dyser?
    Er helt blank på detta greiene!

  2. #2
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    558-dysene har gått ut, så er nok ikkje så mykje å tenke på lengre
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  3. #3
    Registrerte brukere kjellt sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    1.305
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    558-dysene har gått ut, så er nok ikkje så mykje å tenke på lengre
    aaa! :(
    Noe annet a?

  4. #4
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    968 med justéerbar bensintrykkregulator.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #5
    Registrerte brukere kjellt sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    1.305
    Antall takk

    Standard

    Har justerbar bensintrykksregulator
    Som blir justert av gikturbo.


    Så da kan jeg bruke 958?

  6. #6
    Registrerte brukere larset sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Fra Oslo bor i Bergen
    Innlegg
    485
    Antall takk

    Standard

    Ja, da kan du bruke 968 dysene. Grunntrykk på 3,8bar og du må fjerne de orginale dyse motstandene!
    Tenk ikke på det og hvor vanskelig kan det være.
    1993 Volvo 940 GL+T <--Worklog
    1988 Volvo 240 GLE [X]

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Meråker, Norway
    Innlegg
    544
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    558-dysene har gått ut, så er nok ikkje så mykje å tenke på lengre
    Skaffer jeg ja, 0 problem. Har 4 helt nye i esker her nå faktisk.

  8. #8
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Får kjøpt det på eBay, så det er jo ikke noe problem.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  9. Takk Kent o takket for denne posten
  10. #9
    Registrerte brukere kjellt sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    1.305
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kent o Vis post
    Skaffer jeg ja, 0 problem. Har 4 helt nye i esker her nå faktisk.
    Pris?

  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Meråker, Norway
    Innlegg
    544
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kjellt Vis post
    Pris?
    650 stk

  12. #11
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Her kjell:

    909kr for 4 stk. + frakt på ca 30 dollar. Sender som gift.

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/42-LB...#ht_500wt_1182
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Stavanger
    VCCN medlemsnummer
    203
    Innlegg
    906
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Her kjell:

    909kr for 4 stk. + frakt på ca 30 dollar. Sender som gift.

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/42-LB...#ht_500wt_1182
    Fordelen med disse fremfor de grønne?
    Volvo 945 fk
    Volvo 850 gle
    xVolvo 940 fk
    xVolvo 945 fk stjålet\vraket
    xVolvo 740 gl
    xVolvo 945 fk vraket
    xVolvo 740 gl

  14. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Meråker, Norway
    Innlegg
    544
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Trond D. Vis post
    Fordelen med disse fremfor de grønne?
    Leverer det samme som de grønne på 3 bar, så trenger ikke annet en orginal btr.

  15. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Stavanger
    VCCN medlemsnummer
    203
    Innlegg
    906
    Antall takk

    Standard

    aha, ikke dumt men de er vell litt for små tror jeg, må vell ha noe større
    Volvo 945 fk
    Volvo 850 gle
    xVolvo 940 fk
    xVolvo 945 fk stjålet\vraket
    xVolvo 740 gl
    xVolvo 945 fk vraket
    xVolvo 740 gl

  16. #15
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    skjønner ikke hvorfor folk kjøper dyser beregnet for 4 ventiler pr sylinder til en 8v motor

  17. Takk Kent o takket for denne posten
  18. #16
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Optimalt er det jo ikke, men det er ikke så mange andre alternativer når man vil ha høyohms gen 3 dyser på ca. 42lb (440cc/min)
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  19. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Alternativer finns det om man bare prøver å lete litt.
    http://www.summitracing.com/parts/
    SUM
    -240042-1/
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  20. #18
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Jeg skrev jo gen 3 dyser da..

    Det finnes masse å velge i av den eldre typen, men jeg har selv sett hva gen 3 dyser gjør, og vil derfor ikke ha den gamle typen om det finnes alternativer.. Noe det er lite om foreløpig.

    Man kan jo alltids skaffe enda større dyser da, og bruke chiper fra TLAO da, de fungerer visstnok med enda større dyser enn -968 eller -558.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  21. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Meråker, Norway
    Innlegg
    544
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Jeg skrev jo gen 3 dyser da..

    Det finnes masse å velge i av den eldre typen, men jeg har selv sett hva gen 3 dyser gjør, og vil derfor ikke ha den gamle typen om det finnes alternativer.. Noe det er lite om foreløpig.

    Man kan jo alltids skaffe enda større dyser da, og bruke chiper fra TLAO da, de fungerer visstnok med enda større dyser enn -968 eller -558.
    TLAO hvor får man disse?

  22. #20
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    www.turbobricks.com, er en bruker på forumet der som har god erfaring med lh2.4 chiper, og der er billige også..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  23. #21
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    jepp rimelige chip. har selv bestilt 2 stk.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  24. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Meråker, Norway
    Innlegg
    544
    Antall takk

    Standard

    Kan noen gi me direkte link?

  25. #23
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    http://home.online.no/~tkr-ska/bosch_dyser.htm

    er masse dyser å velge i lista er ikke komplett men er fortsatt informativ

    det du leiter etter er spray pattern C dvs 4 små dyser som utgjør en kon stråle (dvs GEN 3) og så ser du hvor mye du vil at de skal levere slik jeg fant erstattninger til de orginale dysene jeg hadde.

  26. #24
    Registrerte brukere kjellt sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    1.305
    Antall takk

    Standard

    SÅ hvilke dyser burde jeg bestille?
    Direct link please

  27. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.320
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kjellt Vis post
    SÅ hvilke dyser burde jeg bestille?
    Direct link please
    558 dysene er noen seriøs dårlige dyser som totalt mangler forstøvingsevner. De pisser som en hageslange. Bare se:

    http://www.youtube.com/watch?v=U01xCk6k-_Y

    Sammenligne med moderne dyser:

    https://www.youtube.com/watch?v=-4SEmmMTupc

    Disse påfølgende dysene har tilsvarende kapasitet og impedans som 558 dysene, men er mer moderne og har "ultrafine" forstøving. Det er gunstig for bl.a forbruket:



    http://www.summitracing.com/int/part...-421/overview/

    http://www.summitracing.com/int/part...0424/overview/

    http://www.fiveomotorsport.com/450cc...56072-standard

    http://www.fiveomotorsport.com/750cc...-mini-028us750

    http://www.fiveomotorsport.com/bosch...40-ev14-900-cc

    http://www.bosch-motorsport-shop.com...-injector~6074

    Batlanddyser Meanhorse powertuning summitracingdyser 558dyser 968dyser 300hkdyser



    30 lb erstatnings oppgraderingsdyser for originale 804 og 355 dyser.

    http://www.summitracing.com/int/part...-301/overview/

    Disse er ett SVÄRT godt valg, men trenger 3,9 BAR bensintrykk: http://www.bosch-motorsport-shop.com...n-ev6-injector

    Flere rundt her har kjört disse i 1000 ccm utgave med GODT resultat.
    Sist endret av Batland; 31/03/19 kl 15:33 Begrunnelse: Lagt til link.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. dyser til fk
    By Didrik_91 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 07/01/11, 17:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •