Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 60

Tråd: lars-go40tic's Volvo 740> b230fk til 300hk. vannslange sprukket igjen!

  1. #1
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard lars-go40tic's Volvo 740> b230fk til 300hk. vannslange sprukket igjen!

    Tråden skulle vel egentlig vært startet for en stund siden, men jeg legger den ut nå likevell jeg
    Bilen min er en 1989 Volvo 740 som jeg fikk tak i i april i år.

    Sånn stod den da jeg fikk den. Her har jeg bare lakka nederste del av lyktene, lakka baklyktene røde og satt på 17" felger.




    Ene sprederen var knekt og lå baki bilen, bakakslinga sang og yla hele tiden. Jævli irriterende, så det ble fort skifta.




    Den nye akslinga på hengeren. Godt å bli kvitt ylinga

    Planen var egentlig at jeg bare skulle ha den som den var til jeg fikk tilbake lappen nå i sommer, men slik ble det jo ikke.
    Da jeg fikk den satt det en F motor ombygd til turbo i den. Gikk greit nok den, lada 0,7 bar og var veldig fin kosmetisk sett. Bakakslinga var sveisa, men det gikk ikke lenge før den var oppbrukt.

    Ved siden av denne hadde jeg en 74' volvo 244 som jeg skulle pusse ned og bygge om til FK. Motor og noe drivverk hadde jeg allerede skaffet til den, så det var bare å begynne med den.

    Men, da jeg skjønte hvor mye arbeid dette ville bli for meg, fant jeg ut at jeg heller hiver alt ned i 740'n og heller konsentrerer meg om den. Noe jeg ikke angrer et sekund på nå! Nå som 740'n begynner å se slutten av bygginga, må jeg si meg utrolig fornøyd! Men, et prosjekt har vel aldri en slutt, så jeg har en del å gjøre fortsatt.

    Motoren
    Over en onsdagspils tilbudte en kompis av meg å skifte ut F motoren med FK motoren min mot noen baklykter til 240 jeg hadde liggende. Dagen etterpå (torsdag) begynte ombygginga, og om søndagen var vi ute med ny motor Fra der har jeg skifta og satt inn nye deler litt nå og da..

    F motoren


    FK motoren






    Med den nye motoren inn, var det rett til vaskehallen på statoil


    Nå går bilen med v70r dyser, formotstand, chippede hjerner, k-kam, gedigen cooler (tåler 600 hk) ++
    Det jeg mangler (som skal nedi etter godkjenning) er 3"lmm, t3/t4 AR50 turbo, turbo grenrør, justerbar BTR, boch 0044 bensinpumpe, 3" JT super flow eksos++
    Nå lader driten litt over 1 bar, men den skal vertfall over 1,5. (så langt den tåler det)

    Ratt som er satt inn, BTR som skal nedi og vifte som er montert.
    Kan noen si meg litt om denne BTR'n? Hverken jeg eller noen kompiser av meg er ikke helt sikre på hvordan denne skal monteres. Tips og hjelp mottas med takk


    Motoren slik den er i dag, med større cooler. Skal skifte ut slanger til lik farge og "ommøblere litt frammi der.


    Girkassen må også skiftes. Jeg har liggende en 4 trins overdrive fra en delebil jeg har som skal inn, før jeg evt. skaffer meg en ZF eller M90 kasse.
    Sitter turboclutch i den nå, men den må vel også skiftes etterhvert.

    Understell
    For det meste orginalt akkurat nå, bortsett fra nytt senkesett.
    Etter et par sommerlønninger skal jeg koste på komplett sett med polyforinger og alle satggene og større bremser

    Senkesett monteres


    Kosmetikk: Innvendig og utvendig
    Som jeg nevnte oppi her var bilen fin og hel da jeg fikk den, men noe må jo gjøres! Jeg gikk rett i gang på leting etter turbogrill. Det ble en billig affære da faren min fant ut at han måtte også ha en 740, og skaffet seg en det tilfeldigvis satt turbogrill på gikk ikke lang tid før jeg skiftet de!

    Stæsja til pappa, og sedan min! Litt kult at vi begge har 740 med akkurat samme lakk Litt synd at har en 2,4 sudediesel da.. til og med PV'n vår fra 1962 går bedre. Og det er ikke kødd engang!!


    Etter et lite lakkstrøk, og emblemklister ble det sånn I emblemet står det "Practise safe sex, do it in a volvo"! Jævli genialt Her har jeg også fått på gule spredere fra en delebil jeg fikk tak i.


    Delebilen. Tatt interiør og spredere fra den. Skal også ta ut og overhale overdrive kassa fra den og bruke den litt. Mulig jeg må ta bakakslinga også.. + litt smådiverse som deksler og grusplate og sånn


    Skinnseter, svart midtkonsol og ratt er montert!


    Etter en liten tur på BCB ble det helt nye baklykter!


    Rydda litt baki. Skar ut hull i gulvet så kassa ligger nedi hjulbrønn til reservehjulet.


    Gule spredere og gule lys!


    For litt siden reiste vi til Frya Flyplass for å prøve den i autoslalåmen med Gudbrandsdal Gatebilklubb!



    740'n ved siden av en 940 til en kompis av meg! Denne 940'n er 100% strøken, en fryyd å se på! Den er benket til 207 hk.
    Vi kjørte helt lik i slalåm runda, kom inn på samme tid. Men i dragracet tok vi 940'n med en billengde, ganske gøy Så det ble 4. plass på 740'n og 5. på 940'n. Ble slått ut av en Evo og et par Impresaer..





    Det som gjøres nå for tiden, er rett og slett lite! Skal klargjøre den for godkjenning med turbo nå i juli. Eneste som skal gjøres før det evt. blir å sette på add-on styling.
    I kveld skal jeg montere nye skilter med Turbo Intercooler skiltplate og Turbo Intercooler streamer i frontruta

    I tillegg venter jeg på refleksplate fra en her på forumet, 2-din cd-spiller og ny dumpventil

    Til nå i bygginga vil jeg takke noen personer for ekstremt god hjelp!
    Kenneth Formofetten
    Kim Morken
    Amund Viken
    Tor Gaute Nesset
    Jonas Lund
    Pappa

    Målet er å få bilen opp til 300 hk, med støkent understell, motor, interiør og karosseri!

    Oppdateringer om videre skruving kommer snarli!
    Skriv gjerne noen kommentarer og tips på hva jeg kunne gjøre. Spesielt når det gjelder motor og understell.
    Det jeg kunne trengt noen tips til er: Hva burde jeg gjøre med bremser? Har lyst på større, men er usikker på hva slags? Girkasse/clutch hva er best og passer sammen?
    Sist endret av Lars R; 18/07/11 kl 12:14

  2. #2
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Fått på nye skilter med 'turbo intercooler' skiltholder



    Sist endret av Lars R; 04/07/11 kl 11:55

  3. #3
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Hadde et lite uhell med en vannslange her om dagen! Slangen fra radiatoren og inn i blokka sprakk..



    Fiksa det med "litt" ducktape, vertfall så vi kom oss hjem igjen! Skifta like godt ut hele radiatorn mens jeg først drev på der






    Som dere kanskje ser så lekker det olje rundt ved reimene.. Noen som vet noe om hvor det lekker fra?
    Sist endret av Lars R; 04/07/11 kl 11:53

  4. #4
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Har bygd om setevarmene og skifta brytere (som nå har smeltet i stykker.. mekonomen vare!

  5. #5
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Slengte opp en shiftlight også her om dagen


  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    1.087
    Antall takk

    Standard

    Såg ut so ein gøy bil detta Men synst egentlig at du skal bytta tilbake til legoklossebaklyktene i kombinasjon med refleksplate
    97' 940 LT

  7. #7
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Deluxio Vis post
    Såg ut so ein gøy bil detta Men synst egentlig at du skal bytta tilbake til legoklossebaklyktene i kombinasjon med refleksplate
    Ganske gøy bil ja skal være enig i at de er nesten finere ja! men synes de kunne kommet med hvite blinklys. gidder ikke bygge å tilpasse hvite "klosser" der selv.. Men har jeg brukt nesten 2000 kr på helt nye baklykter og kobla å kappa skal de jaggu få sitte til de sprekker! litt irritert på ene siden, der ene kjørelyspæren rett og slett ikke vil sitte i festet sitt.. må ut å banke i tanklokket for at den skal lyse, henger ikke med tec7 engang :/

  8. #8
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Da var rute streameren på plass!


    Venter bare på add-on kittet som er bestilt nå så begynner den å bli ferdig på utsiden!
    Fikk en telefon fra FedEx på gardermoen i dag også, så da var 2-din spilleren i norge vertfall!

    Var ute å testa den i stad, sjeldent jeg får kjørt den siden jeg bare kan øvelseskjøre (mista lappen for litt over 2 år siden.. kommer i baklomma igjen i løpet av juli/august)
    Hadde ikke gjort noe annet i dag enn å skifte dumpventil. plutselig skjøt den på 1,5 i ladetrykk! sjekka boost-controllen min og, men den var skruvd helt ned på null.. skjønner ikke hvorfor den plutselig skulle skyte så jævli høyt! men det sparka jævli godt vertfall! fikk ikke bensinkutt eller noe faktisk.. eneste jeg er redd er at jeg kan få tenningsbank..
    noen som vet noe om hva jeg må gjøre for å holde meg unna tenningsbank og likevell kjøre på trykk mellom 1-1,5 bar?

  9. #9
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Så lenge den får den bensinen den skal så får du ikke tenningsbank, sett inn en bredbåndslamdba så kan du følge med på blandinga di til en hver tid, veldig kjekt å ha og er ett must når du trimmer ligger mye info på forumet rundt dette, søk litt så finner du

    Angående turbotrykket så har det ikke skjedd brudd på en slange noen plass eller noe som gjør at ikke wastegaten åpner som den skal kanskje?

    Men har du pysventil? Er det ikke sånn med pysventil at jo lengre inn du skrur den jo mer turbotrykk vil du få? kommer bare med forslag

  10. #10
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar, skal sjekke opp dette i morgen!

  11. #11
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Fikk en koselig pakke i posten i går
    2-din spilleren har endelig kommet, skal ut å montere den nå!


    Skal alltid skje noe typisk et par dager før man skal noe.. i morgen drar vi til gatebil rudskogen, og i går rivnet clutchwiren min! ble noen stressede timer for å få tak i en ny en! mekonomen var heldigvis så greie at de kunne skaffe en over natten, om ikke må jeg bruke den fra delebilen min, som jeg vil tro er noe slitt



    men, det blir vertfall ny wire i morgen tidlig, så blir det rett ned til gatebil i morgen ettermiddag

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Sted
    Ortnevik, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    1.673
    Antall takk

    Standard

    ser bra ut denna bilen din. litt addon styling hadde gjort seg
    volvo 855 t5
    volvo 940 gl.
    volvo 855 gl.

    prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5

  13. #13
    Registrerte brukere Volvoniføør sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1774
    Innlegg
    396
    Antall takk

    Standard

    Har du funnet ut av den justerbare BTR'n eller?
    Volvo 940 TIC

  14. #14
    Registrerte brukere mister-klæbu sin avatar
    Medlem siden
    05. juli 2011
    Sted
    klæbu
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    dette ser kjeempebra ut!! liker planene dine meget godt!! :-) var det mye styr og få inn de nye baklyktene?

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. mars 2011
    Sted
    Årnes
    Innlegg
    152
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lars-go40tic Vis post
    Har bygd om setevarmene og skifta brytere (som nå har smeltet i stykker.. mekonomen vare!
    ''Hmm??'' Genialt :P haha

  16. #16
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av thune Vis post
    ser bra ut denna bilen din. litt addon styling hadde gjort seg
    Henta addon på posten i går, skal skaffe en lakkerer asap

  17. #17
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvoniføør Vis post
    Har du funnet ut av den justerbare BTR'n eller?
    Nei, egentlig ikke.. tror jeg trenger noen meter med bensinslanger først.. vet du om noen her som har greie på slik btr?

  18. #18
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mister-klæbu Vis post
    dette ser kjeempebra ut!! liker planene dine meget godt!! :-) var det mye styr og få inn de nye baklyktene?
    takk for det
    nei, eller jo.. eller egentlig ikke man må skjære ut litt i karosseriet for å få de inn. også måtte jeg klippe og lage nye skjøter, siden det er ny type på gammel type koblinger men, det gikk jo.

    baklyktene er til salgs foresten! når jeg fikk på refleksplata såg jeg med en gang at jeg skal ha på igjen helrøde "lego"lykter

  19. #19
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    atm så driver jeg på å lage frontplate. fikk tak i noen plater med alu som jeg kutter til. skal legge ved noen bilder etterpå av hvordan det blir måtte bare ta en pause etter et uheldig møte med en tommelfinger og vinkelsliper...

  20. #20
    Registrerte brukere Volvoniføør sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1774
    Innlegg
    396
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lars-go40tic Vis post
    Nei, egentlig ikke.. tror jeg trenger noen meter med bensinslanger først.. vet du om noen her som har greie på slik btr?
    Er ikke sikker akkurat her i nærheten, men hadde justerbar btr på min så kunne jo tatt en titt. Så ser vi om vi blir noe klokere
    Volvo 940 TIC

  21. #21
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvoniføør Vis post
    Er ikke sikker akkurat her i nærheten, men hadde justerbar btr på min så kunne jo tatt en titt. Så ser vi om vi blir noe klokere
    ja det kunne vi gjort, jo fler kokker jo mer (bensin)søl

  22. #22
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Fikk refleksplata mi i posten, slik såg den ut:



    den flinke posten norge har klart å knust den! håper jeg får erstatning fra de..
    fikk ivertfall limt den nogenlunde sammen igjen, å da ble det slik



    så om noen er på utkikk etter slike baklykter, er mine altså til salgs! for her skal det på legolykter igjen!

  23. #23
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard





    har kappa å tilpassa en del i går, men fikk jo en bra nok plate til å sitte godt grunnen til at jeg har den der er for at under plata ligger coolern, som skal skrus på plata. også slipper man all den plastikken
    i dag skal jeg lage meg et feste til radiatoren også.



    panserlåser er også montert!

  24. #24
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Montering av 2dinspiller!





    Veldig fornøyd med den! god kvalitet når man ser på film, ikke noen vanskelige menyer, og gps'en fungerer utmerket!

  25. #25
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    klar for et par dager på Gatebil!



    ja, jeg elsker baum! har 60 stk hengende i speilet nå gruer meg til godkjenning om ikke lenge, når jeg må plukke ned en og en..


Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •